Bij  AngstX

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

16-08-2021 | Vrouw | 47
diazepam (5mg)
Beste iedereen, İk gebruik al 21 jaar Diazepam 5 mg. İn het begin was dit twee tabletten per dag. Laatste jaar 1 tablet per dag van 5 mg. Ik probeer het niet dagelijks in te nemen maar ik val dan dus moeilijk in slaap omdat ik paniekerig wordt. Enkele dagen per maand lukt het wel zonder. Soms neem ik het een avond van te voren niet, maar dan moet ik naar buiten gaan waar[lees meer...]door ik weer in paniek raak en dus bv een halve inneem om rustig te worden. Nu heb ik een nieuwe huisarts die er moeilijk over doet om dit voor te schrijven. Mag dit zomaar na jarenlange gebruik? Ik begrijp best dat minderen goed is, maar van de ene op de andere dag stoppen doet mij geen goed. Mijn paniek aanvallen verergeren weer en depressie is beter voelbaar.

14-07-2020 | Man | 64
diazepam (2mg)
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

23-02-2020 | Vrouw | 54
diazepam (10mg)
Het is mij stiekem 1 of 2 jaar gegeven ik was zo moe dokter vond niets , het is bewezen dat het mij door mijn eten etc werd gegeven , later verslaafd ik had het toen nodig en ik heb zo wie zo onderhoudsdosering 1 x daags 10;ik kom er niet vanaf 1 jaar geprobeerd word mijzelf niet meer

07-11-2019 | Vrouw | 54
diazepam (5mg/ml)
Vroeger heb ik weleens Diazepam gebruikt, het meest verschrikkelijke medicijn die er voor mij bestaat. Ik ging ervan hallucineren. Nooit meer. Ik ben nu heel blij met Lorazepam.

14-07-2017 | Man | 54
diazepam (10mg)
Ben net gestart, dus ben voorlopig hier allen om te lezen en te vragen.

14-09-2015 | Man | 30
diazepam (5mg)
Hallo, graag deel ik mijn ervaring met diazepam 5 mg tablet. Bij minder frequent gebruik werkt het middel beter. De effecten ervan zijn dan sterker te merken en je merkt ook beter wat het verschil is tussen wel en niet gebruiken. Het middel heeft, wanneer er niet te frequent gebruikt wordt en er geen sprake is van verhoogde tolerantie, een licht dempend effect. I[lees meer...].t.t. alcohol, dat ook(sterker) dempt, brengt het gebruik van dit middel m.i. minder risicos met zich mee. Tegen extreme, oncontroleerbare, structurele angst kan dit middel weinig doen. Bij mildere angst/ paniek klachten kan het helpend zijn. De diazepam kan, net als alcohol, ook dempend werken op bijvoorbeeld voelbare vermoeidheid.

20-12-2012 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Vanaf huisarts kwam zes maanden geleden de diagnose Burnout.. Dit middel geeft Opluchting, verademing, ruimte en is een prima middel om te gebruiken om extreme innerlijke onrust met daarbij horende vervelende lichamelijke klachten zoals spierspanningen, alertheid, spanningshoofdpijn, paniekaanvallen en misselijkheid te onderdrukken. Ik ben nogal gevoelig voor medicatie, 2 [lees meer...]mg is voor mij meer dan voldoende. Een te hoge dosering geeft het gevoel de controle over lichaam en geest kwijt te zijn, sufheid en weinig interesse voor de omgeving waren in eerste instantie voor mij een resultaat. Ik gebruik dit wanneer nodig en probeer kritisch te zijn omdat lichamelijke en geestelijke verslaving een gevolg kan zijn en ik bij regelmatig gebruik darmklachten en maagpijn krijg. Verder word ik vaak overmoedig als ik dit middel genomen heb en streef ik mijn draagkracht voorbij omdat je jezelf 'gevoelsmatig' sterker voelt dan daadwerkelijk het geval is. Een prima middel als steuntje in de rug om mijn burnout te boven te komen. Ondanks dat enige voorzichtigheid belangrijk is ben ik goed tevreden over dit middel.

21-10-2012 | Man | 59
diazepam
het gebruik van allelij medicijnen kan lijden tot een kwelling van plaats opluchting gezien ik niet kundig ben woordt je zomaar met de aanvang van dit medicijn op de proef gestelt een heeft veel negetief efect op mij gehad manisch,

06-10-2012 | Vrouw | 39
diazepam
Nu bijna anderhalf jaar gebruik ik dit medicijn voor het slapen gaan. Voor het eerst sinds jaren weer een goede nachtrust. Emoties worden iets afgevlakt maar daardoor ben ik in staat weer een actief leven te leiden. Zo is mijn sociale angst grotendeels verdwenen. Ik ben erg tevreden over het medicijn. Wel moet je opletten dat je niet meer gaat gebruiken. Dus je hebt wel e[lees meer...]nige discipline nodig. Mij lukt dat aardig. Gebruik doorgaans 2,5 gram voor het slapen gaan, een enkele keer 5 mag. Naast wat vermoeidheid merk ik geen bijwerkingen. Het heeft mijn levenskwaliteit absoluut verbeterd!

12-03-2012 | Man | 36
diazepam
Benzo's zijn zeer verslavend en hebben bij mij eigenlijk maar een aantal maanden gewerkt. Op lange termijn wordt je er alleen maar zieker van, google maar eens op "Ashton Manual" Ik wil iedereen adviseren om te stoppen (langzaam afbouwen!) met deze medicatie, ik heb het geprobeerd maar het is me niet gelukt...