Ervaringen met Diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

14-11-2023 | Vrouw | 65
Onrust
Ik slik al enkele jaren diazepam 2mg maar heb ernstige obstipatie. Hebben er meer mensen last van of zou het niet door deze medicatie komen?

20-10-2023 | Man | 35
Onrust
Door stress rondom de schizofrenie helpt het middel enorm voor een leefbaarder heden.

02-01-2023 | Vrouw | 69
diazepam (5mg)
Onrust
Slik ze al ruim 2 jaar voor mijn ADD. In bed 's avonds als mijn hoofd druk is en ik een vrij snelle pols heb. Na 3 kwartier zo voel ik de pil gaan werken, dan val ik in slaap en de volgende dagen kan ik er weer tegen. Het laatste jaar zeer veel stress gehad wat waarschijnlijk tot histamine intolerantie heeft geleid wat ik nu heb. Dus nu neem ik er weleens 1of 2 meer in de [lees meer...]week. Ben er zeer tevreden over.

22-12-2021 | Man | 73
Onrust
Sorry maar ik gebruik diazepam al vanaf mijn 12 jaar. Ben nu 73. Ik kan er niet van buiten en stoppen moet ik echt niet proberen want dan krijg ik heel veel psychische klachten. Dan de bijwerkingen. Die zijn er niet. Voor het CBR zal je geen verlenging krijgen maar als je diazepam langer dan 3 maanden slikt. Zijn de negatieve bijwerkingen verdwenen. Slaperig worden doe dan[lees meer...] niet meer en je rectievermogen is weer optimaal. Dus je rijbewijs zal zeker verlengd gaan worden. Mijn hele leven diazepam (valium) geslikt gewoon mijn militaire dienst verricht en voor het werk veel auto moeten rijden. Laatst meegedaan aan de broemrit met als uitkomst dat ik de beste was wat betreft het reactievermogen. Laat u dus niet gek maken want de eventuele bijwerkingen zullen verdwijnen.

16-08-2021 | Man | 45
diazepam (5mg)
Onrust
Diazepam heeft mij goed geholpen als overbrugging naar 'vaste medicatie'. Ernstige onrust, angst, wanhoop kon ik er goed mee onderdrukken en overdag was ik weer in staat om naar buiten te gaan. Ik mocht dit slechts 2 weken gebruiken wegens risico op afhankelijkheid, maar was erg blij met het resultaat. Het hielp ook om beter te slapen.

23-06-2020 | Man | 37
Onrust
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door m’n psychiater, samen met escitalopram 10 mg, gebruik het al een half jaar, moest laatst van 40 naar 30 mg, dat vond ik al lastig. Maar na een tijdje wel aan gewend geraakt. Maar verder afbouwen zie ik nog niet zitten. Uiteindelijk zal ik wel naar nul moeten gaan, het lastige is dat dit medicijn gemakkelijk verkrijgbaar is via intern[lees meer...]et. Vaak met bitcoin, maar als je goed zoekt ook via iDeal te verkrijgen. Nu krijg ik het vergoed, voel me rustig en ontspannen al neemt het effect wel af (gewenning). Maar je kan beter niet aan de benzo’s gaan. In iedergeval niet te lang.

30-12-2019 | Man | 44
Onrust
Ik ben lang verslaafd geweest aan allerlei drugs en voor mij helpt dit middel om de craving weg te nemen om terug naar drugs te grijpen, het brengt me innerlijke rust, neemt de pijn weg en geeft me een rustig ontspannen gevoel. Toch kun je dit goed gevoel ook bereiken door te zwemmen of naar de sauna te gaan, gezonder en beter, we zijn nu eenmaal gewend bij ieder kwaaltj[lees meer...]e naar de dokter te gaan, ……………….(Mijnmedicijn.nl : tekst ingekort tot persoonlijke ervaring)

21-08-2019 | Vrouw | 31
Onrust
Ten eerste, slik ik dit niet vaak en maar een halve tablet van 5mg. Raad het vooral niet aan als je HSP'er bent en/of gevoelig bent voor bijwerkingen. Gebruik het alleen als mijn onrust te erg/lang gaat worden en ik er spierspanning/krampen aan heb overgehouden, om dat tot rust te brengen. Ik merk dat het even helpt maar de volgende dag ben ik suf en vermoeid de gehel[lees meer...]e dag, en ben ik erachter gekomen dat ik hiervan nachtmerries krijg en eigenlijk slaat de onrust daarna ook erger toe dan dat het was., met daarbij de eerste dag ook jeuk. geheel misselijk, duizelig en onrust terugkomt/blijft, en dat laatste 3 is moeilijk om van af te komen. Voor mij dus echt geen Diazepam meer, want uiteindelijk heeft het dan geen effect maar wordt het juist erger.

18-10-2018 | Man | 36
diazepam (5mg/ml)

07-08-2017 | Man | 45
Onrust
Mijn relatie (die dit middel ook gebruikte) is totaal veranderd door dit middel, en is op een bepaald moment ook onhandelbaar geworden (agressief). Helaas is dit tot een enorm grote ruzie uitgekomen, waardoor mijn relatie is stopgezet, en zij weer terug is gegaan naar Duitsland. Ik heb natuurlijk ook fouten begaan, maar die waren niet de reden om ons geluk in de weg te sta[lees meer...]an. Ik heb er werkelijk alles voor over om de relatie weer goed te maken, maar denk dat dit niet gaat gebeuren. Nu ze weer terug is in Duitsland en geen Diazepam meer gebruikt gaat het stukken beter met haar, maar zij heeft de mening dat het niet door de medicatie kwam, en kon ik dat nou maar uit haar hoofd zien te krijgen, dat ze ff wakker geschud kan worden.

13-03-2017 | Man | 49
Onrust
Overprikkeling door factoren van buitenaf die niet meer veranderen. Coördinatiestoornissen, neiging tot vallen en/of struikelen, verminderde waakzaamheid, alleen in het begin van de behandeling verandering van gedrag na ongeveer 3 weken aaneensluitend gebruik van diazepam stabiliseert het gedrag zich weer. Verder prima middel bij matige tot ernstige spanningsklachten. Bete[lees meer...]r dan oxazepam. Daar moet je meer van doseren om hetzelfde effect te krijgen. Bij spanningsklachten niet langer dan 8 weken achter elkaar gebruiken! En in die 8 weken een afbouwschema voor jezelf maken! Bijvoorbeeld 2 weken 3 x 5 08.00u - 13.00u-18.00u, 2 weken 2x 5 mg bijvoorbeeld om 08.00u 5mg en om 18.00u 5 mg 4 weken 1x 5 mg bijvoorbeeld midden op de dag om 14.00 uur of zo en tenslotte 2 weken 2 x 2,5 1 x 2,5 ochtends vroeg 08.00u en 1 x 2,5 's-Avonds laat 22.00u. Prima middel. Maar verslavingsgevoelig. Dus met beginnen al gaan afbouwen en in een noodgeval, een uitglijder jezelf niets kwalijk nemen, maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee!

27-09-2016 | Man | 51
Onrust
Ik gebruik nu zo'n 14 jaar Diazepam vanwege onrust, nervositeit. Aangezien ik er wel eens een keertje mee wilde stoppen ben ik sinds 3 weken begonnen met een halve, dus 5 mg. Nu, na 3 weken lijkt het alsof ik door modder loop en ben misselijk, krijg de trappers van de fiets niet eens meer rond. Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar ik denk dat ik te snel pro[lees meer...]beer af te bouwen. Eerst maar weer terug naar 10 denk ik.

04-09-2016 | Man | 47
Onrust
Na dit jaar in de Wao geraakt te zijn. Geconfronteerd met 5000 k belasting toeslagen schuld en een gasrekening van 1075,00, gaslek in huis, gasslang achter gas fornuis was lek. Verder nog schuld bij de Rabo. Ga in de WSNP in, geeft ontzettend veel spanningen. Gebruik al 30 mg cipramil (depressie en PDD-NOS). Loop bij de voedselbank. 28 jar gewerkt!

26-12-2015 | Vrouw | 80
Onrust
Als ik onrustig ben of niet kan slapen gebruik ik maar 1 kwart van het tablet van 2 Mg En dat helpt mij al, ik gebruik nooit een heel of half tablet. Ik doe altijd het tablet in vieren delen en dan in een heel klein lenspotje.