Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

17-02-2023 | Man | 66
lorazepam (1mg)
In plaats van Apotex krijgt ik Aurobindo en het werkt niet. Slecht geslapen en rusteloos en een gevoel van verwaarheid.

09-10-2021 | Man | 29
lorazepam (1mg)
Voorgeschreven gekregen voor mijn gegeneraliseerde angststoornis. Ik gebruik het zonodig 1mg per keer als ik erg aan het piekeren ben en eenzaam ben. Het haalt mij dan goed uit de negatieve spiraal. De angsten verdwijnen dan naar de achtergrond en ik kan weer aan leuke dingen denken en het piekeren stopt. Daarnaast slaap ik er ook beter door in bij gebruik savonds. Echt ee[lees meer...]n goed middel voor gebruik tegen angsten en piekeren. Probeer het alleen te nemen indien ik niet meer uit de vicieuze cirkel van angsten kom, dit is periodes wat minder. Maar gemiddeld 2 keer per week 1mg, er treedt bij mij geen verslaving of gewenning op.

07-07-2021 | Man | 61

05-04-2021 | Man | 65
lorazepam (2,5mg)
Dit medicijn van prolepha geeft rare informatie over eten,als u de volledige dosis s avonds inneemt mag u pas na 4 uur eten op zijn vroegst.Zoniet dan kunt uzich ziek voelen de andere dag. Ik henb het hele internet na gekeken maar kan hier niks veder over vinden ,als ik dus nu een tablet neem een hele mag ik 4 uur niet eten?

04-10-2020 | Man | 64
lorazepam (0.50)
Gebruikte 5 jaar 1 mg per en 20 mg fluoxetine. Ging prima, maar bij begin corona eerst 4 x per dag 1.25 mg en 40 mg fluoxetine. Moest afbouwen, zeer zwaar, zit nu op 3x0.50 per dag en 40 mg fluoxetine. Moet eigenlijk van mijn arts helemaal stoppen maar zie het eigenlijk niet zitten. Werk die fluoxetine eigenlijk wel?

19-07-2019 | Man | 52
lorazepam (2,5mg)
het is een zeer goed medicijn tegen anxiety bevingen slapeloosheid angstgevoelens zenuwachtigheid en prikkelbaarheid. het werkt zeer goed indien gepaard met antidepressiva . mAAR DE DAG nadien wanneer dit medicijn is uitgewerkt komen de angst aanvallen terug zoals een boomerang dan heeft men terug een nodig en alle dagen zoals een visieuze cirkel. Het werkt zeer verslaven[lees meer...]d op lange termijn. vooral na een 5 of 10 tal jaren gebruik.

29-04-2019 | Man | 54
lorazepam (1mg)
Ter behandeling van mijn angststoornis kreeg ik antidepressiva voorgeschreven. Omdat de werking hiervan minimaal 6 weken duurt ter overbrugging Lorazepam gekregen. ‘S nachts 1 Mg en overdag twee keer een halve milligram. In het begin was ik wat wazig, ,smorgens na het opstaan, maar na een week niet meer. De Lorazepam maakte dat de angstgevoelens onderdrukt werden en [lees meer...]het piekeren stopte. Nu bijna 9 maanden verder met de vierde antidepressiva die indelijk wat lijkt te doen kan ik makkelijk Lorazepam verminderen, op goede dagen niets, en op mindere dagen naar behoefte. Fijn spul

21-04-2018 | Man | 42
Angst
Fantastisch middel. Een lorazepam in de morgen is een dag zonder zorgen! ☀️

31-03-2018 | Man | 38
lorazepam (2,5mg)
Mijn moeder zei dat ik als kind al een bange jongen was.op mijn 19de had ik temesta ontdekt een ander leven.ben nu 38j. En pak nog steeds waarmee ik ben gestart met de loraze...

08-09-2017 | Man | 47
Angst
Ik ben erg blij met dit medicijn. Het heeft me geholpen om door mijn moeilijkste angst perioden heen te slepen. Ook nu als ik weer angst op voel komen kan ik het hier mee aardig onder controle krijgen

09-03-2017 | Man | 49

12-08-2016 | Man | 60
Angst
Dag, slik vrij lange tijd Lorazepam. Voorheen gebruikte ik Temesta 2,5 mg en dat beviel mij beter. Had er minder van nodig. Nu is Temesta in Nederland niet meer te krijgen, wel in Duitsland, Belgie en nog meer landen. Weet iemand hoe ik aan Temesta kan komen? Groet, Cor

14-09-2015 | Man | 30
lorazepam (2,5mg)
Lorazepam in hele hoge doses geslikt. tot zelfs 20mg/ dag. In mijn geval hielp het absoluut onvoldoende tegen mijn angst. De gewenning is op een gegeven moment heel groot geworden en dan is het heel lastig om, zonder dat de situatie verandert en de angst afneemt, toch te minderen/ stoppen met dit middel.

09-01-2015 | Man | 38
lorazepam
Hallo, Omdat ik nogal wat medicatie heb, heb ik interesse om zo nu en dan een topic te volgen en mee doen. Ik heb last van een angst stoornis en ben gediagnosteerd op een lichte vorm van schizofrenie. Heb een aantal pillen hiervoor: -Seroquel 800mg p/d Tegen psygoses en rust, ben beetje adhd en reageer slecht op Ritalin -Citalopram 40mg p/d Tegen an[lees meer...]gst en depressie -Oxazepam 200mg p/d Tegen angst en rustgever -Lorazepam 10mg p/d Sinds zn 2 weken heb ik er Lorazepam tijdelijk bij gekregen -Pantoprazol 40mg p/d Maagbeschermer -Gemfobrozil 1200mg p/d Cholesterol verlager ivm de Seroquel -Tamsulosine 0.4mg p/d Plastabletjes, door mijn gebruik plasproblemen gekregen -Suboxone 6mg p/d Vorig jaar de methadon afgebouwd (had 160mg..)en op Suboxone gezet die we aan het afbouwen zijn, erg moeilijk vandaar even de Lorazepam

09-05-2023 | Vrouw | 64
lorazepam (0,5)
Ik heb slechte ervaringen met lorazepam! Na een paar weken merkte ik al dat ik verslaafd was en ben begonnen met afbouwen van 1,5 mg per dag naar 1 mg. Dit in drie weken tijd. Maar werd heel depressief ervan en angstig en extreem emotioneel. Ook had ik geen eetlust meer. Toen ben ik in 1 maand af gaan bouwen met tapering strips van 1 mg naar 0,5 mg. Hier wil ik eve[lees meer...]n mee stabiliseren en gebruik nu 0,5 mg van het merk Prolepha. Dit slik ik nu een paar dagen en ik ervaar dat het heel grillig verloopt allemaal. Als ik weer stabiel ben ( na een week zegt de apotheker) ga ik door met de taperingstrips maar dan bouw ik in 3 maanden tijd af met 0,05 mg. En dan wil ik nooit meer lorazepam slikken! Het is snel heel verslavend. Met de oxazepam had ik daar minder last van. Ik slik ernaast nog wel paroxetine van 20 mg opgehoogd naar 40 mg.

30-04-2023 | Vrouw | 41
Angst
Ik ging lorazepam gebruiken vanwege "angst voor iets engs" (bedreigende ex). Er was geen informed consent: bijwerkingen, verslaving, schade en afkickverschijnselen werden niet benoemd. Ik vervlakte tijdens het gebruik. Toen ik na driekwart jaar gebruik stopte, had ik extreme angst, depressie en psychosen. Als afkickverschijnsel. Ik ben nooit meer hersteld van het medic[lees meer...]atiegebruik. Mijn leven is niet meer de moeite waard. Terwijl het oorspronkelijke probleem al lang verdwenen is, zit ik nog met de nawerking van lorazepam en andere medicatie. Bedankt, psychiatrie. Ik had liever even doorgebeten. Of therapie/EMDR gekregen.