Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

08-06-2023 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
Begin dit jaar raakte ik in een burn-out terecht met heftige paniekaanvallen . De huisarts schakelde de GGZ crisis dienst in, het enige wat zij hebben gedaan toen is Lorazepam voorgeschreven. Daardoor kon ik eindelijk weer slapen en rustig worden. Gelukkig ben ik ondanks mijn psychische problemen zo verstandig geweest een lagere dosis (1mg/dag) te nemen dan voorgeschreve[lees meer...]n (2,5mg/dag) en al snel begonnen met langzaam afbouwen (in totaal twee maanden gebruikt) . Want wat is dit spul verslavend, ik wil mensen hier echt voor waarschuwen. Ik kreeg met het afbouwen last van heftige hartkloppingen, duizeligheid, misselijk en natuurlijk slapeloosheid, maar heb toch doorgezet. Ik ben er nu al een aantal maanden vanaf, maar mijn slaap is nog steeds verstoord, terwijl ik voorheen geen slaapproblemen had. Maar Lorazepam ga ik nooit meer gebruiken.

22-01-2023 | Vrouw | 58
Overspannen/burn-out
Ik heb afgebouwd met een drankje van lorazepam. Ik ging per 28 dagen 0,3 naar beneden. Dit deed ik in 280 ml water en deed daar de 0,3 in. Elke dag haalde ik daar 10 ml vanaf. Dan heb je nog wel ontwenningsverschijnselen maar veel meer te hanteren.

29-12-2022 | Man | 30
lorazepam (4mg/ml)
Overspannen/burn-out
Ik herken zelf enorm in jouw verhaal. Ook ingestort met een burn-out in juni met veel panieklachten. constante hoge hartslag en kort ademigheid. Steeds wat verbeterd toen weer teruggevallen tot op een punt van constante achteruitgang, meer paniek en minder slapen. Ook ik ben bij de crisis GGZ beland, maar niet opgenomen Ik ben op lorazepam gezet om vervolgens geactiveerd t[lees meer...]e worden Kom maar ze hadden me ingeschat als paniekstoornis en erkende de burn-out niet. Dit ging van kwaad tot erger en nu gebruik ik 150 mg sertraline en 2 mg lorazepam voor 's nachts eventueel met 6,5 mg quetiapine. En een halve milligram sertraline voor overdag. Ik wil absoluut niet meer lorazepam gaan gebruiken, omdat ik de verhalen ken. Maar ik heb nu ook te weinig energie om af te bouwen. Dat hebben namelijk al geprobeerd en dat was niet gelukt Was jij tijdens de opbouw van je lorazepam ook nog steeds zo moe van je burn-out? Heb je tips? Ik weet niet of het via dit platform kan en of jij dat überhaupt wil maar ik zou graag met je in contact komen omdat ik jou verhaal zo herken in mezelf.

27-12-2022 | Man | 71
Overspannen/burn-out
39 j geslikt. Had moeten stoppen na twee jaar. Corona, ziekenhuis,arts waarom zolang. ?????? Nu al anderhalf jaar niet meer. Mijn gevoelens terug op allerhande gebied Vreemde ervaring,.zijn er meer mensen die dit hebben dat gevoelens onderdrukt worden..

20-10-2022 | Vrouw | 65
Overspannen/burn-out
Ik slik nu al zo'n 10 maanden lorazepam, en ik voel me meer dood dan levend.het voelt alsof alle leven zich in mij terugtrekt, heel akelig en beangstigend. Eetlust heb ik niet ik eet omdat ik moet eten, hele rare smaakervaring en alleen maar een gevoel van pijn door mijn hele lijf, alles is verstijfd, ik heb geen contact meer met de buitenwereld en een binnenwereld heb ik [lees meer...]ook niet meer. Ik doe wat ik kan alleen nog maar op spierkracht, weet niet meer hoe me ook maar iets te ontspannen, slaap niet, alleen maar denken denken, denken. Ik denk dat ik er knettergek van geworden ben. Ik raad het niemand aan want het is een hel. Neem nu 4x1 mg was 4x2,5 mg per dag

02-10-2022 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
Aerobendo werkt niet! Apotex wel! Kijk verder voor ander merk! België!

16-09-2021 | Man | 33
Overspannen/burn-out
Toen ik in elkaar ben gezakt 2018 echt 4 weken niet geslapen bij de dokter op mijn knieen voor een sterke slaapmiddel ,helaas wilde dokter geen pammetje mocht ivm verslavingsfactor heb ik van de dokter eerst andere middeltjes gekregen als vervanger quetiapine (antipscychotycum) maar dan als slaapmiddel. Dit middel werkte niet voor mij en verergerde mijn angst en paniek al[lees meer...]leen maar. Toen heb ik me bewust op laten nemen om zo maar aan goede slaapmedicijnen te kunnen komen.Ik liep met mijn ziel onder me armen. 1e avond 2x 1mg lorazepam en sliep die nacht weer als een roosje Daarna hebben ze mij daar intern geprobeerd van de lorazepam over te zetten op een tricyclische antidepressiva mirtazepine omdat deze uiteindelijk de taak over zou nemen. Na 3 nachten proberen de overstap te maken lorazepam>mirtazepine ben ik zo dom geweest om toch aan de lorazepam te blijven en heb er zeker nog 3.5 jaar aan gezeten Op het laatste van de periode zat ik op een dosering van 8 mg per dag . Je hebt steeds meer nodig dan voorheen door gewenning. Maar goed lorazepam heeft me wel uit de stront getrokken want ik kwam vanuit een rolstoel en geen gesprek meer kunnen voeren. Uiteindelijk ben ik op een ssri genaamd paroxetine ingesteld naast de lorazepam Later besloten om af te bouwen met de lorazepam Dit door de lorazepam te switchen met diazepam En dan de volle dosis in stappen afbouwen naar 0 De eerste 3 dagen net een junk trillen zweten maar toen pakte de diazepam het over en ik moet zeggen dat het vanaf toen haast vlekkeloos af te bouwen was. Dus van 8 mg lorazepam = 40 mg diazepam naar 0 in 2.5 maand Dus tsja het is wel mogelijk hoor en dan moet ik wel zeggen met ondersteuning van de antidepressiva want die remt ook de stresass. De paroxetine heb ik ook nog gelrobeert af te bouwen maar tevergeefs komen de vage stresklachten dan langzaam weer terug. Dus blijf ik die lekker gebruiken 20mg paroxetine. Ik heb daar vrede mee gesloten en blij dat ik nu weer een beetje leven terug heb gevonden. Wees geduldig met medicijnen,en uiteraard voorzichtig. Dan gaat het in de meeste gevallen wel goed en kan het je redden Good luck

02-01-2021 | Vrouw | 30

15-07-2019 | Vrouw | 51
lorazepam (2,5mg)
Dit middel doet de helft niet wat Lorazepam apotex 2,5 mg wel bereikt

15-07-2019 | Vrouw | 51
lorazepam (2,5mg)
Overspannen/burn-out
Lorazepam Apotex 2,5 mg hielp mij om nog wat te slapen. Na herstel sliep ik er pria op en kon ik zelf de tablet halveren om een nacht te slapen. Nu Lorazepam Prolepha 2,5 mg gekregen ( bepaald zorgverzekeraar) en helaas doet dit nog niet de helft van de Lorazepam apotex. SLaap nu hooguit paar uurtje en dan nog veel even wakker.

05-03-2015 | Vrouw | 49
Overspannen/burn-out
ik neem dit medikament al 16 jaar. het begon bij mij met overspannen en daarbij agorafobie, toen kreeg ik seresta 3xdaags. na jaren gebruikt te hebben, heb ik nu sinds 13 jaar lorazepam, omdat ik erg gespannen ben en ook nog wat angstige momenten, wat betreft fobieen. ik kan niet zonder, want het blijkt dat ik weleens op een goeie dag een halve neem, en merk dan dat ik op [lees meer...]andere dagen als het niet goed gaat meer nodig heb dan 1 tablet. maar ben wel tevrede dat ik alleen lorazepam 1mg neem, het helpt me wel vooruit. zeker zonder medicijn moet het ook gaan, maar doordat ik steeds de medicijnen nodig had, kan ik nu er niet zonder.

29-06-2012 | Man | 75
lorazepam
Overspannen/burn-out
Gebruik al heel lang Lorazepam en ben er denkelijk aan verslaafd geraakt want stoppen of minderen geeft hevige verschijnsel. Moest voor vernieuwing voor rijibewijs worden gekeurd, en het CBR stuurde mij bericht dat ik gen nieuw rijbewijs kon krijgen omdat ik Lorazepam gebruikte. Kortom ik wil iedereen waarschuwen voor langdurig gebruik van Lorazepam om bovenstaande reden [lees meer...]en je komt er na langer gebruik zeer moeilijk weer van af. Ik ben zelf onder begeileiding van mijn arts al bijna en jaar bezig om te stoppen. Maar vooral het laatse stukje is erg lastig om te minderen Jan K