lorazepam

Overspannen/burn-out (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

13-03-2022 | Vrouw | 35
lorazepam (1mg)
Na mijn zwangerschap een angst/paniek stoornis ontwikkelt en sliep ik ook erg slecht. Door aanvankelijke waarschuwingen van mijn huisarts voor dit medicijn was ik erg huiverig het te gebruiken en heb ik het mezelf onnodig moeilijk gemaakt door vaak geen lorazepam in te nemen terwijl ik me heel erg slecht voelde. Tijdens de opstart vd anti-depressiva kunnen klachten t[lees meer...]ijdelijk erger worden en lorazepam was het enige dat mij kon kalmeren. Ik ben blij dat ik gestopt ben met vechten uit angst voor een verslaving. Ik kwam eindelijk tot rust en de AD kon toen langzaam zijn werk gaan doen. Bij mij is het dusdanig geëscaleerd dat een opname nodig was en ik denk dat dit voorkomen had kunnen worden als ik wel de lorazepam zoals geadviseerd had blijven innemen. Uiteindelijk heb ik 4 maanden lorazepam gebruikt, waarvan de laatste maand afbouw was en ik heb geen enkele moeite gehad met afbouwen. Ik hoop dat ik met mijn verhaal anderen die ook enorme angst voor gewenning en afbouwen hebben een beetje kan geruststellen. Je kunt echt weer zonder als je stabiel bent en stoppen hoeft helemaal niet (altijd) voor problemen te zorgen. Ik heb inmiddels genoeg positieve verhalen van anderen gehoord maar die lees je te weinig terug op dit soort pagina`s.

01-12-2021 | Man | 36
lorazepam (1mg)
Ik slik sinds gisteren lorazepam ervaar wel rust nu maar ook beetje bijwerkingen ....gaan die liggen? Na verloop van tijd zo dat ik uit me cirkel kan komen en miss gaan werken en meer socialer worden voor nu ben k alleen maar duizelig en moe en slap

08-10-2021 | Vrouw | 49

06-07-2021 | Man | 65

05-07-2021 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
Heftige angst en paniekaanvallen, eindelijk geeft Lorazepam mij mijn leven een beetje terug in combinatie met therapeuten en psychologen. Zit nu op 3x per dag 1mg. Ga hier nu mijn 2e week mee in.

09-06-2021 | Man | 65
lorazepam (2,5mg)
Door het gebruik van Lorazepam is mijn leven leefbaar. Heb periodes gehad dat ik niet gebruikte maar dan was de angst zo aanwezig dat het niet leuk meer was. Vele behandelingen ten spijt, ik ben er blij mee overigens mijn huisarts niet maar blijft het voorschrijven.

22-02-2021 | Man | 51
lorazepam (1mg)
Ik mag zonodig een halve tot een hele tablet per dag. Ik moet zeggen dat ik ze dagelijks gebruik sinds een paar maanden. De verhalen die ik lees over verslaving en de waarschuwingen van mijn huisarts maken dat ik angstiger word. Ik deel 1 tablet in vieren dus neem 0,25 mg per keer. Dat eenmaal op een dag. Maar elke dag is weer een strijd. Wel of niet nemen? Sla weleens een[lees meer...] dag over en moet zeggen dat ik, naast wat slechter slapen, niet echt ontwenningsverschijnselen heb. Vraag mij toch wel af....wat is wijsheid? Elke dag een pilletje of elke dag in angst leven? Het is verslavend maar dat is antidepressiva ook. Slik naast Lorazepam ook 7.5 mg Mirtazapine en 10 mg escitalopram.

12-12-2020 | Vrouw | 39

28-11-2020 | Man | 64
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel langdurig. Het maakt mijn leven leefbaar. Heb angst en paniek sinds 1968. Drie maal opgenomen geweest, en vijf maal een antidepressiva gebruikt die geen resultaat boden. Ook vele ambulante behandelingen gehad. Nu wil de huisarts dat ik hiermee stop. Een psychiater heeft voorgesteld weer een antidepressivum plus antipsychotica en opname in Ermelo. Kortom[lees meer...] weer experimenteren. Waarom mag ik Lorazepam niet blijven gebruiken? Laten ze pragmatisch zijn. Ken het verhaal van verslaving etc. Maar je neemt het medicijn weg en wat dan?

26-10-2020 | Vrouw | 29
lorazepam (1mg)
Ben er nu 4 dagen geleden mee begonnen. Na 1 uur voelde ik de werking, best heftig maar niet angstig. Veel sterker dan temazepam en oxzazepam. Ik slaap er beter van in en slaap zo'n 8 a 9 uur. Ik ben in 4 dagen tijd wel 3 kilo afgevallen. Voor mij bevalt het tot dusver erg goed. Minder angstig, beter slapen en geen vervelende bijwerkingen.

23-10-2020 | Man | 74
lorazepam (1mg)
Ik heb op advies van een jonge Apotheker [F] het gebruik af gebouwd tot +/- 2 stuks in 2 weken. Was in het begin moeilijk,ik was dus verslaafd. Gebruikte soms 2 a 3 mg. per dag. Dat was niet zo mooi. Nu gebruik ik het als ik in paniek of spanning verkeer. Dit komt ALTIJD van buiten af. [Schreeuwende mensen , en of ruzie om me heen] NB,ben gelijktijdig 100 % gestopt met [lees meer...]Alcohol ! Ik gebruite het vaak samen , niet slim ! Ben nu 2 maanden aan het ontwennen,hetgeen goed gaat.!

04-10-2020 | Man | 62
lorazepam (2,5mg)
Helpt mij de dag goed door. Relatief weinig angst, kan de stad in, maak kleine ritje met de auto buiten mijn stad tot ca 30 km, maak wandeling buiten de stad en kleine fietstochtjes.

12-02-2020 | Man | 48

08-01-2020 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Slik sinds mijn 27e jaar nu 60 jaar dus 33 jaar iedere dag deze 8 tabletten van 2,5 mg per dag.Ik kan er zeer goed mee leven en maakt dat ik gelukkig nog eens het huis uit kan of leuke dingen kan doen zonder angst .Het middel geeft me ook energie als ik sävonds nog naar een verjaardag moet.Verder leef ik gezond geen drank niet roken en geen overtollige zoetwaren of teveel [lees meer...]eten verorberen.Mijn vader heeft het ook vanaf zijn 35E jaar geslikt en is er zeer oud mee geworden zonder enige bijwerkingen of klachten .De medicijnen waren voor geschreven door mijn oom die huisarts was.Hij vertelde altijd het is beter een temesta (lorazepam teslikken )dan vroeg te moeten sterven aan stress .Daar ben ik het helemaal me eens ,maar voordat u besluit om dit middel te gaan gebruiken ga AUB eerst langs de Huisarts want niet iedereen zal dezelfde ervaringen hebben als mijn vader en ik .Het is en blijft verslavend voor het hele leven bij langdurig gebruik .

11-12-2019 | Vrouw | 21
lorazepam (1mg)
Ik was erg bang dit kleine pilletje te nemen omdat ik veel hoorde over verslaving etc. Ik heb dit middel 2 maanden dagelijks moeten gebruiken naast mijn AD. Dit werkt goed de eerste maand. Daarna wen je eraan maar toch doet het nog zijn werk na mijn mening. Ik heb niet toegegeven aan dat ik meer nodig had. Nu ben ik na 1 week om de dag geslikt te hebben er helemaal vanaf. [lees meer...]Geen enkele ontwenningsverschijnselen. En na 1 week om de dag werkte het middel weer zoals de eerste keer dat ik het gebruikte. Dit middel wil ik nu als noodmedicatie gebruiken. Ik ben hier erg tevreden over.

10-12-2019 | Vrouw | 52
lorazepam (1mg)
Na 20 jaar bromazepam 3 mg te hebben gebruikt, 6 keer per dag de helft, was deze niet meer te krijgen.. Overgegaan op lorazepam 1 mg waarvan ik er 4 keer een halve slik door de weeks en in het weekend 3 keer een halve, heb ik mijn leven weer terug! Inmiddels slik ik het nu 5 maanden en ben 10 kilo afgevallen. Dit was ik aangekomen van de bromazepam.kortom,voor mij niks and[lees meer...]ers meer

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase