Lorazepam

Xanax (124 meningen)
Bromazepam (42 meningen)

10-05-2019

Lorazepam (lorazepam)

Sinds 2 maanden gebruik ik 1,5 Mg p.d vanwege angst en paniek bij burn out. Heb gelukkig niet hoeven ophogen maar wil nu graag minderen. Ben daar best wat huiverig voor ( heb gegoogeld en had dat natuurlijk niet moeten doen) Verder heeft het me goed door de ergste tijd heen geholpen. Enige is dat ik een wat ‘wattig’ gevoel in mijn hoofd heb maar dit kan ook met de bu[lees meer...]rn out te maken hebben.
23-04-2019

Lorazepam (lorazepam)

neemt de werking af wanneer je het zo lang gebruikt?
23-03-2019

Lorazepam (lorazepam)

Gebruik dit middel eigenlijk al vanaf 1981 ,de medicijnen krijg ik van mijn vader die ook klachten had.Deze tabletten werden voorgeschreven door mijn oom die huisarts was. Ik en ook mijn vader hebben geen angst klachten als we dit middel gebruiken ,ook heeft dit middel geholpen mij van het roken af te komen ,ook heeft het mijn vader geholpen van de drank af te komen.We [lees meer...]hebben beiden totaal geen enkele bijwerkingen ervaren.Alleen moet je in het begin van het gebruik even aftasten samen met je arts waar voor jouw de goede dosis licht .Maar ondanks mijn 20mg perdag kun je er 100 jaar mee worden geen stress klachten ,geen paniek aanvallen .Onze ervaringen zijn meer dan geweldig te noemen .
12-02-2018

Lorazepam (lorazepam)

Ik slikte al geruime tijd Citalopram. Dat hielp niet meer, dus gaan mediceren met Alcohol. Na de dood van mijn hondje werden de angsten zo hoog dat ik van ellende een overdosis Citalopram heb genomen. Na een nacht in het ziekenhuis kreeg ik Lorazepam mee. Werkte direct (15 min.) en goed.
11-12-2017

Lorazepam (lorazepam)

Ik raad iedereen aan die benzodiazepinen wil gaan gebruiken eerst even op internet te gaan kijken. Dit spul is al binnen een paar weken verslavend en je hebt steeds meer nodig. Het afbouwen is vervolgens een hel! Mensen raken jaren van hun leven kwijt om hier van af te komen. Slecht enkele mensen slagen hierin als ze zeer langzaam afbouwen. Ik zelf ben ook in de benzo/ lor[lees meer...]azepam val getrapt. Ben totaal niet verslavend gevoelig, maar dit rot spul heeft me volledig te pakken. Twee afbouw pogingen tot nu toe, je gaat echt door een hel! Begin hier nooit aan! Het is een redelijke korte termijn oplossing voor een probleem. Inmiddels in afbouw op nog 0,6 mg per dag. Ik hoop dat ik het dit keer red. Begin alsjeblieft niet aan dit spul mensen!!!
23-11-2017

Lorazepam (lorazepam)

Ik krijg losse tabletten in een potje (30 stuks). Is dit normaal? Want deze helpt niet meer!
26-09-2017

Lorazepam (lorazepam)

Lorazepam veel gebruikt 1 mg. Van 1 stuks tot 6 stuks per dag tijdens erstige depressie vorig jaar. Uiteindelijk gaan ze minder goed werken en ben ik bewust gaan afbouwen, 2 maanden geleden zat ik op 1 tot 2 per dag! Tot ik in een scheiding kwam en plots ernstige paniek en angst had. Het was opname (wat niet wenselijk was) of verhoging naar 4x2,5 mg per dag. De angst en [lees meer...]paniek zijn nu handelbaar en kan ik bij de kids blijven, maar vermoeid ben ik wel. Dat 1000x liever dan die verschrikkelijke angsten
26-09-2017

Lorazepam (lorazepam)

Ernstige angst en paniekstoornis. Werd veel erger door komende scheiding
30-05-2017

Lorazepam (lorazepam)

Had last van extreme angst/stress en paniekaanvallen. Ik zat er helemaal doorheen en had ook suïcidale gedachten. Lorazepam kalmeerde mij vanaf het eerste tablet. Ik gebruikte maximaal 4 tot 5 mg per dag. Na een maand of 4 dagelijks gebruik was ik er duidelijk afhankelijk van en kon ik er onmogelijk 'cold-turkey' mee stoppen. Ik had dan ook via-via wat extra gekocht, dus z[lees meer...]onder recept, om het gebruik op recept aan te kunnen vullen, aangezien ik al snel met het gebruik moest stoppen en mij dit ook beangstigde (hoewel ik goed begeleid werd en er ook geen extreme druk op de snelheid van het afbouwen lag). Afbouwschema gekregen van specialist en het lukte vooral in het begin meestal niet om mij aan dit schema te houden. Later ging dit gemakkelijker en al met al heb in een week of 6 kunnen stoppen. Ik gebruik het nu alleen nog in noodgevallen. Soms 2x per week, soms ook 2 of 3 weken helemaal niet. Het heeft mij enorm geholpen, want ik zat dicht bij een opname in een psychiatrisch kliniek. Naarmate het dagelijks gebruik vorderde, begon gewenning naar mijn gevoel wel lichtjes een rol te spelen. De clandestien verkregen 2.5mg tabletten genoten dan ook mijn voorkeur (hoewel ik er dan wel max. 2 per dag nam). De zwaardere tabletten genieten overigens nog steeds mijn voorkeur, bij noodgevallen neem ik 1x 2.5mg tablet.
17-01-2017

Lorazepam (lorazepam)

Hallo ik ben 25 jaar en zit nu 1 jaar ongeveer aan de lorazepam. Ik slik 3 x daags 1mg. Ik kan niet zonder. op het begin vooral toen werd ik boos en angstig als ik het was vergeten, ik wilde perse naar huis, kreeg paniek. Nu helpt het me rustiger ontspannende te zijn en dat is echt fijn. Maar afbouwen durf ik niet. Ik slik ook al 3/4 jaar citalopram 15 mg en nu omhoog naar[lees meer...] 20mg. Ik heb namelijk weer last van angstklachten en vermoeidheid. Bijwerkingen van de lorazepam heb ik denk ik wel: ik kan boos en geïrriteerd zijn en soms wat afwezig, maar ben van mezelf ook zo dus weet niet of het door de medicatie komt. Ben een beetje depressief. Maar naar mijn mening ik heb altijd een hekel aan medicatie, maar het moest wel ik kon niet normaal functioneren en had alleen maar pijn. En last van psychoses. Dus ik heb in 10 jaar tijd onderzocht wat bij mijn lichaam past en altijd heftige bijwerkingen, maar citalopram werkt super! En lorazepam ook! Ik heb nu bijvoorbeeld nog niet gehad, maar merk dat ik het wel nodig heb dus wel verslavend naja dan maar ik leef in ieder geval beter dan hiervoor.
07-01-2017

Lorazepam (lorazepam)

Afgelopen december gestart met 3x daags 1mg voorgeschreven door mijn psychiater. Ik was ingestort na het stranden van een relatie en zag het leven niet meer zitten. Ik was erg angstig, zwaar depressief, leek alles van achter glas mee te maken, was erg apathisch en ik sliep niet goed. Huisarts gaf 3x daags oxazepam 1mg maar dit werkte niet. Psychiater toen dit voorgeschreve[lees meer...]n en na een aantal dagen voelde ik me wat sterker. De panische angst was afgevlakt en mijn stemming verbeterde iets waardoor ik weer wat dingen kon doen op een dag, ik functioneerde weer enigszins. Ook sliep ik veel beter in combinatie met Seroquel 50mg. In het begin last gehad van onhandigheid en suffigheid maar dit trok na een aantal dagen weg. Erg tevreden met lorazepam het heeft mijn wanhoop kunnen wegnemen. Nu aan het afbouwen en antidepressiva aan het opbouwen.
16-11-2016

Lorazepam (lorazepam)

Lorazepam voorgeschreven in een periode van onrust en depersonalisatie. Hielp goed en kalmeert je. Ook helpt het tegen lichamelijke klachten met een psychische oorzaak. Tijdens het gebruik zelf geen last, er opnieuw van afkomen is een ander verhaal...
21-01-2016

Lorazepam (lorazepam)

Lorazepam maakte me suf, maar verminderde angst en paniekaanvallen niet.
16-09-2015

Lorazepam (lorazepam)

Hallo, april 2015 heb ik antidepressiva sertraline gekregen tegen angst & paniekaanvallen.. hierbij lorazepam gekregen voor als de bijwerkingen vd sertraline te heftig waren. Na een maand gestopt met de sertraline. Nu gebruik ik de sertraline alleen als ik een aanval heb of erg gespannen spieren heb. Voor mij werkt het echt fantastisch! Zo gek ik word van de aanval, zo ru[lees meer...]stig weer van de lorazepam. Mijn tip naar anderen zou zijn: als je kunt, probeer alleen te nemen wanneer nodig en maak er geen gewoonte van. Probeer elke dag weer te kijken of je zonder kan of kunt minderen.
14-07-2015

Lorazepam (lorazepam)

Doordat het een zoektocht is geweest naar medicatie ivm allergische reacties ben ik op de lorazepam gezet. Het effect van lorazepam is maar van korte duur, binnen enkele maanden ben je er al aan verslaafd. Ik heb een jaar met ontwenningsverschijnselen gelopen, zonder dat ik dit wist en ben nu al ruim een half jaar bezig met afbouwen. Mijn klachten zoals angst en paniek wer[lees meer...]den erger, terwijl ik dacht dat het met mijzelf steeds minder goed ging. Het lijkt heel onschuldig maar dit is het niet. Ik wil zeker niemand bang maken, maar wel bewust maken. Als ik zou kiezen zou ik er niet aan beginnen, want het breng teveel meer problemen met zich mee dan je zou denken. Dit is overings met alle benzo's.
23-04-2013

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum