Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

20-01-2024 | Vrouw | 37
lorazepam (4mg/ml)
Ik kreeg Lorazepam voor geschreven voor paniek en angst en slaap problemen.Het werkte heel goed ,je hoofd is leeg en alle zorgen zijn weg en kon weer slapen.Ik dacht wat een top medicijn.Maar na weken kom je erachter dat het zéér verslavend is en dat je steeds meer nodig hebt.Ik heb het een jaar geslikt en ik wist dat ik er mee moest stoppen.Ik ben naar de huisarts gegaan [lees meer...]en die heeft me door gestuurd naar de psychiater,heb met haar een afbouw plan gemaakt met wekelijks consult.Ik ben overgezet naar diazepam wat langer werkte.Ik had een paar dagen veel last van de werking ,eenmaal toen ik gewend was ging het snel.Binnen 4 weken gestopt.Ik voelde me bevrijd en meer als mezelf weer.Ik had alleen last van een stijve nek maar dat was na 2 weken erna weg.Voor iedereen die wilt stoppen.Je kan alleen stoppen als je mentaal sterker bent.Je leven moet zoveel mogelijk stress vrij zijn.Ga naar een psychiater en maak een afbouwplan wat voor jouw werkt.Met een wekelijks consult.Zorg dat er dagelijks mensen om je heen zijn die je steunen.Je voelt je veel beter als je het niet meer gebruikt.Veel sterkte voor iedereen

10-07-2023 | Man | 55
lorazepam (1mg)
Afkicken afschuwelijk, ook met taperingstrips. Eerst mislukte poging zonder taperingstrips. Zeer verslavend. Ik snap niet hoe de ggz dit middel langer als 2 weken kan voorschrijven en niet op de risico s wijst. Bijwerkingen worden door behandelaars gebagatelliseerd. Onverantwoord! Tijdens Afkicken vooral laatste fase waarin ik nu zit slopend. 0,05 mg afbouwen per week e[lees meer...]rvaar ik als zeer moeilijk

24-06-2023 | Vrouw | 44
lorazepam (1mg)
Mensen, zie dit als een waarschuwing: gebruik het niet langer dan 1 a 2 weken! Ik heb het 6 maanden gebruikt en heb nu zeer veel moeite met afbouwen. Ik bouw nu af met vloeibare Lorazepam om de stappen klein te houden. Zelfs de stappen met taperingsstrips waren te groot. Houd je hoofd erbij en gebruik niet teveel en te.lang!

18-05-2023 | Vrouw | 44
lorazepam (1mg)
Het heeft mij zeker geholpen toen in, ik januari 2023, steeds meer angst en paniek kreeg. Gebruikte eerst af en toe Oxazepam. Huisarts schreef Lorazepam voor en liet het verder aan mij. Ik nam 3x een halve per dag. Kreeg zonder consult weer nieuwe voorgeschreven. Toen ik, via internet, ontdekte dat het verslavend werkt, heb ik afspraak met de huisarts gemaakt. Ik ben g[lees meer...]estart met Sertraline en wilde stoppen met de Lorazepam. De Lorazepam heeft me door de eerste zware maand van bijwerkingen vd Sertraline heen geholpen. Maar nu wil ik stoppen met Lorazepam. Inmiddels gebruik ik 0,75 mg per dag. Ik ben ik 1x gestopt, wat prima kon volgens de huisarts.. nou niet dus. Ik voelde me echt slecht; hartkloppingen, hoofdpijn, misselijk, spierpijn en toename van angst. Het maakte me weer heel onzeker. Online van alles gelezen en ik nu proberen rustig af te bouwen. Aankomende week naar 0,5 mg per dag, wat ik ook al erg merk, maar ik moet er doorheen. Vrijdag afspraak met de huisarts over wat te doen.. Ik hoopte zo profijt te hebben van de Sertraline, nu moet ik eerst hier weer vanaf en weer ziek zijn... bah.. Wie heeft ook zo'n ervaring?

08-05-2023 | Man | 26
lorazepam (2,5mg)
Ik wil graag voor de lezers die afbouwen met lorazepam en een hart onder de riem steken. Ik ben bij het crisis centrum van GGZ terrecht gekomen en tegen een opname gezeten. Ik ben toen gestabiliseerd met: - 50MG quetiapine korte afgifte voor het slapen - 50MG quarantaine lange afgifte voor overdag - 40MG Citalopram - 7,5 MG Lorazepam Ik heb de lorazepam 2 ma[lees meer...]anden vol gebruikt en had nog wat last van angst en spanning maar besloten om te gaan afbouwen. Week 1: 2,5MG 's ochtends, 1,25MG 's middag en 1,25MG 's avonds. Dit was zeker te merken en je spanning zal toenemen en dit lijkt op je angst en paniek stoornis maar dit is het niet, ECHT WAAR. HOUDT DIE GEDACHTE VAST. Week 2: overgegaan naar Diazepam. 5MG 's middags en 15MG 's avonds. Deze overgang is zwaar, na een paar dagen toch besloten naar de 30MG te gaan. Dit heb ik 4 dagen gedaan om weer even wat stabieler te worden. Week 3: ik ben aan het afbouwen met 2MG per dag. Dit houd in dat ik nu, na één week al op 16MG diazepam zit en het is echt goed vol te houden. De spanning blijft wat hangen maar onthoudt echt, dit zijn ONTWENNINGSVERSCHIJNSELEN! Week 4: ga ik nu in en ga verder met 2MG afbouwen per dag. Dit betekend dat ik in 8 dagen dus van de Diazepam af ben en volledig medicijn vrij. De beide quetiapine,s ben ik in één x mee gestopt na een maand en de Citalopram zal ik nog even houden. Je kunt dus succesvol en snel afbouwen, het zal mij in een maand lukken zoals het nu lijkt. Houdt alsjeblieft vol en blijf vooral sterk in je hoofd dat dit de medicatie is en niet je stoornis! Ik hoop dat ik mensen in de afbouwperiode een beetje heb kunnen helpen door dit verhaal te delen. Succes allemaal en you can do this!💪🏼

20-03-2023 | Man | 32
lorazepam (1mg)
Indiase rotzooi, die Aurobindo. Andere hulpstoffen en werkzame stof is mee geklooid, gegarandeerd. Het wordt tijd dat de overheid eens gaat optreden tegen deze malafide bedrijven. Heb nu hetzelfde met de Citalopram. Ook nik meer leverbaar. Kreeg een of ander goedkoop mark. Ipv 1x 30mg nu 3x 10mg. Smakelijk ontbijt….

21-02-2023 | Vrouw | 72
lorazepam (1mg)
Neem al 30 jaar Lorazepam, vroeger was dit temesta. Tot voor kort Apotex, na een half uurtje wordt ik rustig. Nu Aurobindo uit China. Is echt niet hetzelfde. Doet weinig tot niets. Heb die fabriek op internet gezien en hun werkwijze. Ik ben er van overtuigt dat ze vervuild dan wel andere samenstelling zijn. Heb ook Prolepha geprobeerd gelijk maagklachten en diarree. Nie[lees meer...]mand neemt je serieus in deze. Hoor van vele hetzelfde verhaal. We zijn toch niet gek. Kent iemand nog ander merk dat wel in Europa gemaakt wordt? Graag tips

16-02-2023 | Vrouw | 64
lorazepam (2,5mg)
Sinds mijn 15de last van angst paniekstoornissen. Ca 7 maanden opgenomen geweest en het ging beter. Toen ik 22 was, kwam de paniek in alle hevigheid weer terug. Ben Temesta gaan gebruiken. Nu ben ik 64 jaar oud, ben drie keer opgenomen geweest, heb vijf anti-depressiva geprobeerd en ben een chronische gebruiker van Lorazepam. Overigens hielp m.i. de Temesta vele malen bet[lees meer...]er en had ik er minder van nodig. Ook tijden geen Lorazepam gebruik maar was dan vaak angstig. Nadeel van een benzo is dat je niet mag autorijden en zelfs niet fietsen volgens het CBR. Wil graag met deze medicatie stoppen o.a. vanwege het CBR en dus verzekeringtechnisch. Een alternatief is er echter niet althans niet voor mij tot nu toe. Mijn werk lijdt er niet onder gezien de tevredenheid van mijn werkgever vele jaren.

03-01-2023 | Man | 30
lorazepam (2,5mg)
Ik gebruik nu lorazepam van het merk prolepha. Nafat aurobindo totaal niet werkte. Prolepha lorazepam werkt bij mij niet zo goed als de apotex variant. Maar helpt enigzins om mijn gedachtengang enigzins te dempen. Ben nog vaak moe overdag en moet dan slapen. Maae niet zo vaak als de lorezepam. Wel heel vergeetachtig. Maar dat kan ook een bijwerking van de zypradh[lees meer...]era zijn.

22-12-2022 | Man | 63
lorazepam (1mg)
ik gebruik 1 x per dag 1mg. dus dat valt reuze mee als ik zo de verhalen lees. Ik slik het wel al ruim 1 jaar. Ik sla af en toe een dag over maar merk dat de volgende dag zeker qua onrust in hoofd en slapeloosheid. Voorzover ik kan beoordelen geen bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.

13-12-2022 | Man | 36
lorazepam (1mg)
İk kreeg last van vermoeidheid, nadat ik lorazepam kreeg. Ook was ik begonnen met vasten. Ik werd daardoor opgenomen in een (gesloten) kliniek. Daar werd ik kwaad, nadat ik lorazepam kreeg.

06-11-2022 | Vrouw | 24
lorazepam (2,5mg)
Ik voelde niks werkte voor geen meter

10-09-2022 | Vrouw | 26
lorazepam (1mg)
2 tabletten gekregen van de crisis hulp om het weekend door te komen tot ik weer normaal behandeld kan worden. Heb er geen baad bij, alleen nachtmerries waarin mn grootste angsten uitkomen. Nog steeds even angstig en depressief als ik al was, maar nu trillen mn handen en voel ik me heel onrustig.

07-08-2022 | Man | 45
lorazepam (1mg)
Ik ben een man van 45 en werd op jonge leeftijd al geconfronteerd met angsten en depressies dan wel dwangneuroses. Een familiekwaal, zo bleek al gauw. Rond mn 17e zat ik aan de Seroxat en kreeg daar 1 mg Lorazepam bij. Dat was voor mij een fijne combi en ik heb daar jaren mee vooruit gekund. Tot ik dacht dat het ook wel zonder zou lukken. Een grove fout want het kwam all[lees meer...]emaal keihard terug. Weer opnieuw beginnen dus. School en werk waren geen opties meer. Ik werd 100% afgekeurd. De jaren daarna heb ik leren omgaan met de situatie. Met Paroxetine en Lorazepam als goede kameraden. Veel gevoel kwijtgeraakt die tijd. Beetje zombie. Geen interesse meer in vrouwen en ook andere dingen, zoals gitaar spelen, deden me weinig. Het zijn de offers die ik heb moeten brengen om te komen waar ik nu ben. Een wereldje wat erg klein is, maar waar ik me veilig voel. Soms zelfs gelukkig, het is niet anders. Ik gebruik nu 50 mg paroxetine en 7 tot 8 mg Lorazepam per dag. Als ik hier oud mee kan worden… prima. Het zij zo.

17-07-2022 | Man | 45
lorazepam (2mg)
Ik gebuik APOTEX lorazazepam 2mg 2*per dag. Werkte voor mijn negatieve malende gedachtengang. Nu kreeg ik AUROBINDO lorazepam, zelfde sterkte. De aphotheker zei dat alleen het doosje was veranderd. En heeft de ingrendienten lijst met me doorgenomen. En ja volgend die lijst zat er hezelfde in. Dus aangenomen. maar werkte totaal niet. Alleen heftige buikloop nu al e[lees meer...]en paar dagen sinds iname. Nu had ik nog een paar APOTEX in reserve, voor het geval dat. En Ja deze werken weer Zoals eerst. Malende gedachtengang is weer wat rustiger. Buikloop lijkt tot nu toe weg maar dat is te vroeg om te zeggen. Ditzelfde effect van niet werken had ik ook toen ik aurobindo temezapam kreeg. Werkte ook totaal niet. Deed helemaal niks. Toen kreeg ik de APOTEX versie. En die werkte wel. De buikloop wellicht te verklaren, omdat het india gemaakt wordt, wellicht vervuilde medicatie? Wellicht iemand anders met hetzelfde probleem. Apotex/aurobindo?

13-03-2022 | Vrouw | 35
lorazepam (1mg)
Na mijn zwangerschap een angst/paniek stoornis ontwikkelt en sliep ik ook erg slecht. Door aanvankelijke waarschuwingen van mijn huisarts voor dit medicijn was ik erg huiverig het te gebruiken en heb ik het mezelf onnodig moeilijk gemaakt door vaak geen lorazepam in te nemen terwijl ik me heel erg slecht voelde. Tijdens de opstart vd anti-depressiva kunnen klachten t[lees meer...]ijdelijk erger worden en lorazepam was het enige dat mij kon kalmeren. Ik ben blij dat ik gestopt ben met vechten uit angst voor een verslaving. Ik kwam eindelijk tot rust en de AD kon toen langzaam zijn werk gaan doen. Bij mij is het dusdanig geëscaleerd dat een opname nodig was en ik denk dat dit voorkomen had kunnen worden als ik wel de lorazepam zoals geadviseerd had blijven innemen. Uiteindelijk heb ik 4 maanden lorazepam gebruikt, waarvan de laatste maand afbouw was en ik heb geen enkele moeite gehad met afbouwen. Ik hoop dat ik met mijn verhaal anderen die ook enorme angst voor gewenning en afbouwen hebben een beetje kan geruststellen. Je kunt echt weer zonder als je stabiel bent en stoppen hoeft helemaal niet (altijd) voor problemen te zorgen. Ik heb inmiddels genoeg positieve verhalen van anderen gehoord maar die lees je te weinig terug op dit soort pagina`s.