lorazepam

Overspannen/burn-out (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

10-09-2022 | Vrouw | 26
lorazepam (1mg)
2 tabletten gekregen van de crisis hulp om het weekend door te komen tot ik weer normaal behandeld kan worden. Heb er geen baad bij, alleen nachtmerries waarin mn grootste angsten uitkomen. Nog steeds even angstig en depressief als ik al was, maar nu trillen mn handen en voel ik me heel onrustig.

07-08-2022 | Man | 45
lorazepam (1mg)
Ik ben een man van 45 en werd op jonge leeftijd al geconfronteerd met angsten en depressies dan wel dwangneuroses. Een familiekwaal, zo bleek al gauw. Rond mn 17e zat ik aan de Seroxat en kreeg daar 1 mg Lorazepam bij. Dat was voor mij een fijne combi en ik heb daar jaren mee vooruit gekund. Tot ik dacht dat het ook wel zonder zou lukken. Een grove fout want het kwam all[lees meer...]emaal keihard terug. Weer opnieuw beginnen dus. School en werk waren geen opties meer. Ik werd 100% afgekeurd. De jaren daarna heb ik leren omgaan met de situatie. Met Paroxetine en Lorazepam als goede kameraden. Veel gevoel kwijtgeraakt die tijd. Beetje zombie. Geen interesse meer in vrouwen en ook andere dingen, zoals gitaar spelen, deden me weinig. Het zijn de offers die ik heb moeten brengen om te komen waar ik nu ben. Een wereldje wat erg klein is, maar waar ik me veilig voel. Soms zelfs gelukkig, het is niet anders. Ik gebruik nu 50 mg paroxetine en 7 tot 8 mg Lorazepam per dag. Als ik hier oud mee kan worden… prima. Het zij zo.

17-07-2022 | Man | 45
lorazepam (2mg)
Ik gebuik APOTEX lorazazepam 2mg 2*per dag. Werkte voor mijn negatieve malende gedachtengang. Nu kreeg ik AUROBINDO lorazepam, zelfde sterkte. De aphotheker zei dat alleen het doosje was veranderd. En heeft de ingrendienten lijst met me doorgenomen. En ja volgend die lijst zat er hezelfde in. Dus aangenomen. maar werkte totaal niet. Alleen heftige buikloop nu al e[lees meer...]en paar dagen sinds iname. Nu had ik nog een paar APOTEX in reserve, voor het geval dat. En Ja deze werken weer Zoals eerst. Malende gedachtengang is weer wat rustiger. Buikloop lijkt tot nu toe weg maar dat is te vroeg om te zeggen. Ditzelfde effect van niet werken had ik ook toen ik aurobindo temezapam kreeg. Werkte ook totaal niet. Deed helemaal niks. Toen kreeg ik de APOTEX versie. En die werkte wel. De buikloop wellicht te verklaren, omdat het india gemaakt wordt, wellicht vervuilde medicatie? Wellicht iemand anders met hetzelfde probleem. Apotex/aurobindo?

13-03-2022 | Vrouw | 35
lorazepam (1mg)
Na mijn zwangerschap een angst/paniek stoornis ontwikkelt en sliep ik ook erg slecht. Door aanvankelijke waarschuwingen van mijn huisarts voor dit medicijn was ik erg huiverig het te gebruiken en heb ik het mezelf onnodig moeilijk gemaakt door vaak geen lorazepam in te nemen terwijl ik me heel erg slecht voelde. Tijdens de opstart vd anti-depressiva kunnen klachten t[lees meer...]ijdelijk erger worden en lorazepam was het enige dat mij kon kalmeren. Ik ben blij dat ik gestopt ben met vechten uit angst voor een verslaving. Ik kwam eindelijk tot rust en de AD kon toen langzaam zijn werk gaan doen. Bij mij is het dusdanig geëscaleerd dat een opname nodig was en ik denk dat dit voorkomen had kunnen worden als ik wel de lorazepam zoals geadviseerd had blijven innemen. Uiteindelijk heb ik 4 maanden lorazepam gebruikt, waarvan de laatste maand afbouw was en ik heb geen enkele moeite gehad met afbouwen. Ik hoop dat ik met mijn verhaal anderen die ook enorme angst voor gewenning en afbouwen hebben een beetje kan geruststellen. Je kunt echt weer zonder als je stabiel bent en stoppen hoeft helemaal niet (altijd) voor problemen te zorgen. Ik heb inmiddels genoeg positieve verhalen van anderen gehoord maar die lees je te weinig terug op dit soort pagina`s.

01-12-2021 | Man | 36
lorazepam (1mg)
Ik slik sinds gisteren lorazepam ervaar wel rust nu maar ook beetje bijwerkingen ....gaan die liggen? Na verloop van tijd zo dat ik uit me cirkel kan komen en miss gaan werken en meer socialer worden voor nu ben k alleen maar duizelig en moe en slap

08-10-2021 | Vrouw | 49

06-07-2021 | Man | 65

05-07-2021 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
Heftige angst en paniekaanvallen, eindelijk geeft Lorazepam mij mijn leven een beetje terug in combinatie met therapeuten en psychologen. Zit nu op 3x per dag 1mg. Ga hier nu mijn 2e week mee in.

09-06-2021 | Man | 65
lorazepam (2,5mg)
Door het gebruik van Lorazepam is mijn leven leefbaar. Heb periodes gehad dat ik niet gebruikte maar dan was de angst zo aanwezig dat het niet leuk meer was. Vele behandelingen ten spijt, ik ben er blij mee overigens mijn huisarts niet maar blijft het voorschrijven.

22-02-2021 | Man | 51
lorazepam (1mg)
Ik mag zonodig een halve tot een hele tablet per dag. Ik moet zeggen dat ik ze dagelijks gebruik sinds een paar maanden. De verhalen die ik lees over verslaving en de waarschuwingen van mijn huisarts maken dat ik angstiger word. Ik deel 1 tablet in vieren dus neem 0,25 mg per keer. Dat eenmaal op een dag. Maar elke dag is weer een strijd. Wel of niet nemen? Sla weleens een[lees meer...] dag over en moet zeggen dat ik, naast wat slechter slapen, niet echt ontwenningsverschijnselen heb. Vraag mij toch wel af....wat is wijsheid? Elke dag een pilletje of elke dag in angst leven? Het is verslavend maar dat is antidepressiva ook. Slik naast Lorazepam ook 7.5 mg Mirtazapine en 10 mg escitalopram.

12-12-2020 | Vrouw | 39

28-11-2020 | Man | 64
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel langdurig. Het maakt mijn leven leefbaar. Heb angst en paniek sinds 1968. Drie maal opgenomen geweest, en vijf maal een antidepressiva gebruikt die geen resultaat boden. Ook vele ambulante behandelingen gehad. Nu wil de huisarts dat ik hiermee stop. Een psychiater heeft voorgesteld weer een antidepressivum plus antipsychotica en opname in Ermelo. Kortom[lees meer...] weer experimenteren. Waarom mag ik Lorazepam niet blijven gebruiken? Laten ze pragmatisch zijn. Ken het verhaal van verslaving etc. Maar je neemt het medicijn weg en wat dan?

26-10-2020 | Vrouw | 29
lorazepam (1mg)
Ben er nu 4 dagen geleden mee begonnen. Na 1 uur voelde ik de werking, best heftig maar niet angstig. Veel sterker dan temazepam en oxzazepam. Ik slaap er beter van in en slaap zo'n 8 a 9 uur. Ik ben in 4 dagen tijd wel 3 kilo afgevallen. Voor mij bevalt het tot dusver erg goed. Minder angstig, beter slapen en geen vervelende bijwerkingen.

23-10-2020 | Man | 74
lorazepam (1mg)
Ik heb op advies van een jonge Apotheker [F] het gebruik af gebouwd tot +/- 2 stuks in 2 weken. Was in het begin moeilijk,ik was dus verslaafd. Gebruikte soms 2 a 3 mg. per dag. Dat was niet zo mooi. Nu gebruik ik het als ik in paniek of spanning verkeer. Dit komt ALTIJD van buiten af. [Schreeuwende mensen , en of ruzie om me heen] NB,ben gelijktijdig 100 % gestopt met [lees meer...]Alcohol ! Ik gebruite het vaak samen , niet slim ! Ben nu 2 maanden aan het ontwennen,hetgeen goed gaat.!

04-10-2020 | Man | 62
lorazepam (2,5mg)
Helpt mij de dag goed door. Relatief weinig angst, kan de stad in, maak kleine ritje met de auto buiten mijn stad tot ca 30 km, maak wandeling buiten de stad en kleine fietstochtjes.

12-02-2020 | Man | 48
lorazepam (2,5mg)

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum