ziekte

Overspannen/burn-out

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overspannen/burn-out

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overspannen/burn-out

14-04-2020

Diazepam (diazepam)
Overspannen/burn-out

Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen van mijn huisarts waar ik ook goed mee kan praten, nu door de Corona-crisis jammer genoeg alleen door de telefoon. Eerst zo nodig 2*daags 5 mg . Toen dit niet voldoende hielp tegen mijn onrust en spanning (Mijn Moeder is vorig jaar 11 juli 2019 na een kort maar hevig ziekbed overleden; hartstilstand, coma, hersenschade, longontstek[lees meer...]ingen, ik ben mantelzorger vader, last van angst Coronacrisis. Heeft mijn huisarts het verhoogt naar zo nodig 3 x daags 5 mg. Ik kreeg gelijk meer bijwerkingen van prikkelbaarheid en onrustig zijn! In tegenstelling waar dit medicijn eigenlijk voor is! Ik zal dit ook aan mijn huisarts vertellen. Ik slik zelf clonazepam 's-avonds voor het slapen gaan 2x 0,5 mg. Voor RLS en door mijn spierziekte dunne vezel neuropathie (deze ziekte kan je het beste even googelen)kan ik vaak moeilijk in slaap komen en ik 's-nachts last van spierspasmes. De rusteloze benen en spierspasmes zorgen bij mij voor schoppen met mijn benen en armen wanneer ik geen clonazepam gebruik. Gek genoeg heb ik daar de bijwerking van prikkelbaarheid niet. Wel is clonazepam veel sterker dan diazepam. Met oxazepam (ook verslavend!) - tegen mijn onrusten spanning - had ik ook geen last van toegenomen prikkelbaarheid en onrust maar bij diazepam dus wel. Ik hoef geen herhaalrecept meer voor diazepam dus. Dan maar afleiding proberen te zoeken in boeken en artikelen lezen. En zo af en toe een sigaret. Mijn antidepressiva Cipramil van fabrikant Lundbeck is in overleg met mijn huisarts enkele maanden geleden verhoogt van 20 naar 30 mg. Ik heb veel vertrouwen in het geneesmiddel antidepressiva Cipramil van Lundbeck! Maar voor mij geen diazepam meer!!!
12-03-2020

Overspannen/burn-out

goed middel, gebruik het al jaren. wanneer ik stress of drukte ervaar.( ooit overgehouden aan een burn-out) ik gebruik maximaal 2x 1 tablet per week. zodat het effectief blijft LET OP: bij langdurig gebruik, treed er gewenning op. dat is niet fijn, wanneer je weer wilt stoppen.
05-03-2020

Overspannen/burn-out

Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.
11-02-2020

Alprazolam (alprazolam)
Overspannen/burn-out

Door overspannenheid/burnout klachten gebruik ik nu Alprazolam al een paar maanden. 3x2(0,25mg) per dag. Dus eigenlijk "maar 1,5mg per dag". Ik vind het een goed middel. Ik word er absoluut niet suf van. Ik voel mij eerder meer mezelf, zelfs meer energie en ook kan ik hierdoor makkelijker eten. Eerst stond het mij tegen om dit (alweer) te moeten gebruiken, maar het mid[lees meer...]del werkt goed bij mij. Geen enkele bijwerkingen en ik blijf er prima helder bij. Op dit moment kan ik niet zonder dit middel. Voor nu vind ik het prima om te moeten nemen. Als de tijd daar is, bouw ik het wel weer af.
28-01-2020

Venlafaxine (venlafaxine)
Overspannen/burn-out

Ik heb totaal géén bijwerkingen of klachten. Nu ik een andere ziekte onder de leden heb komt dit medicijn zeer goed van pas.
25-01-2020

Remeron (mirtazepine)
Overspannen/burn-out

Draagkracht/draaglast altijd gauw in disbalans, omdat ik een hoog sensitief persoon ben. Door allemaal heftige gebeurtenissen in mijn leven en paniek- en angststoornis ontwikkeld. Tijdens mijn zwangerschap, nadat mijn partner zei na 4 maanden: toch maar een abortus kreeg ik paniekaanvallen, Tinnitus, en heel opgedraaid en nerveus gevoel. Kon niet meer slapen en had het ge[lees meer...]voel dat ik constant moest bewegen. Mijn lichaam kon de zwangerschap niet aan, allemaal rare klachten van sinusitis tot aan kapotte handen van eczeem, lage bloeddruk en daardoor extreem duizelig, ik voelde het bloed soms zo uit mijn hersenen zakken in mijn slaap en dan schrok ik wakker en durfde niet meer te slapen, bang om niet meer wakker te worden. Na de bevalling overgegaan. Daarna na 1,5 jaar alleenstaande moeder te zijn, ingestort. Kreeg Remeron en na 6 maanden weer stabiel. Had tijdens het gebruik wel ontzettend last van rusteloze benen, kwartier na inname, terwijl er tegelijkertijd ook slaperigheid opkwam, heel tegenstrijdig, maar uiteindelijk wel profijt van het kunnen slapen. Ook een sterk afgevlakt gevoel met soms rare gedachten die zomaar opkwamen. Kon me er welk steeds overheen zetten. Daarna in mijn overgang door stress en nervositeit weer Tinnitus en extreem rusteloos, met wanen. Vroeg om Remeron, omdat het eerder had geholpen en ik angst had om iets anders te nemen. Kreeg nl eerst iets anders en daar reageerde ik heel vreemde op: teruggetrokken, agressief, geen eetlust ...Ik ben na 1 pil gestopt en terug naar Remeron gegaan. Weer dezelfde bijwerkingen, maar na 1 jaar gebruik en het werken aan de stress in mijn leven, weer de oude. 3 jaar later wéér ingestort. Weer Remeron en oxazepam sinds de zwangerschap als en soort paracetamol in mijn nachtkastje voor als ik rusteloos ben en niet kan slapen. Nu 6 maanden uit de roulatie geweest. Deze keer zonder Tinnitus, maar zeer neerslachtig en problemen met slapen door een druk hoofd. Kreeg quetiapine in slaapdosering: <25mg. Kan me niet herinneren of ik Remeron kreeg. Nu, vreemd genoeg, weet 3 jaar later, na een zwaar stressvol jaar, met klap op de vuurpijl in december en operatie, tijdens herstel stress ontwikkeld door de immobiliteit, het opgesloten zitten thuis. Tinnitus terug die ik heel slecht verdraag, paniekaanvallen, slapeloosheid,....ik dattum te geloven dat ik een terugkerende depressie heb met deze specifieke kenmerken. Dus ben nu aan het rommelen met slaapmediatie waar ik een angst op heb ivm angst om afhankelijk te worden en angst, dat al deze op de hersenen ingrijpende medicijnen je hersenen afhankelijk gaan maken, zodat de farmacie blijft verdienen. Ik wil uit eigen kracht herstellen, met meditatie en andere manieren oom mijn balans weer te vinden, aangezien het volgens mij steeds komt door overmatige en langdurige stress door verminderde draagkracht. Maar de hinder door Tinnitus noopt mij slaap- en kalmerende medicatie in te nemen, anders draai ik door en krijg ik misschien weet psychoses. Ik zit eraan te denken om toch weer Remeron te gaan gebruiken, dan hoef ik geen slaap medicatie meer (wissel nu tussen oxazepam, temazepam en promethazine om afhankelijkheid te voorkomen) en eet een bordje havermoutpap in bed, dat wekt bij mij slaap op. Belangrijkste is dat de Tinnitus naar de achtergrond verdwijnt want die houdt mij wakker door de constante herrie. Ik denk sterk dat de Tinnitus en symptoom is van mijn stress en depressie. Hij is nl steeds weggegaan als ik weer stabiel werd. Ik hoop dat het nu ook weer zo zal zijn. Maar waarschijnlijk ga ik, voor de stabiliteit, Remeron vragen.
18-01-2020

Overspannen/burn-out

Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.
16-01-2020

Overspannen/burn-out

Nu 1 week op 10 mg citalopram. 3 jaar geleden burnout gehad maar altijd blijven vechten om er bovenop te komen. Nu voor het eerst aan de ad vanwege depressie/overspannen/angsten. Bijwerkingen vooral misselijk en hele droge mond. Weinig eetlust, onrust en moe/suf. Heel af en toe krijg ik een soort "opvliegers". Lees overal dat je de eerste dagen, 2 weken het meeste last heb[lees meer...]t van de bijwerkingen. Vind het soms zelfs een beetje eng hoe ik me voel. Hoe weet ik dat ik de juiste dosering heb?!? Binnenkort start ik tevens met psychologische begeleiding. Hoop dat ik me snel stabieler ga voelen!!
31-12-2019

Maagzuurremmer Ranitidine (ranitidine)
Overspannen/burn-out

Hielp goed tegen het maagzuur.
31-12-2019

Pantoprazol (pantoprazol)
Overspannen/burn-out

Eerst lange tijd Ranitidine, geen problemen, november 2019 op verzoek apotheek ingeleverd en nu Pantoprazol
26-12-2019

Overspannen/burn-out

Ik verdraag dit geneesmiddel door hele lage dosis te nemen als drank .Dus maar 0,2 ml per keer. Alles beter dan de verslavende oxazepam.
06-12-2019

Overspannen/burn-out

Ervaring citalopram Genomen ivm Burn-out klachten met paniek klachten. Verkeerde Dokter diagnose angststoornis i.p.v. burn-out. Bijwerkingen (10 mg) Dokter vond opbouwen niet echt nodig. Ik raad mensen aan om dit wel te doen ivm bijwerkingen. Hevige dromen waardoor ik nog meer vermoeid wakker werd. Alles wat ik overdag niet kon verwerken omdat mijn hoofd op slot [lees meer...]kreeg in mijn dromen dubbel zo hard terug. Kon niet bij mijn emoties en problemen verwerken waardoor ik zaken opkropte. Verschrikkelijke bijwerkingen gehad. 6 weken lang bij opbouw en 6 weken bij afbouw, wat de burn-out alleen maar erger maakte. Het gevoel alsof je hoofd op slot zat en hevige onrust paniek aanvallen ernaast. Ook enorme druk op mijn hoofd. Ook enorm agressief. Ik was na de bijwerkingen enorm vlak geworden door de medicatie en werd daardoor bijna depressief. Ik leefde als een zombie een half jaar. Het heeft mijn problemen verergerd en het was een aanslag op mijn geheugen ook weer. Seksuele stoornissen. Dat was het minst wat ik erg vond. Geheugenstoornis extreem. Slapeloosheid Rusteloze benen Verward en versuft en nog tal van andere bijwerkingen Ik ben van mening dat je geen antidepressiva voorgeschreven moet krijgen als paniekaanvallen ontstaan door een burn-out, omdat deze pillen extreem belastend zijn voor het brein waardoor je nog meer klachten er aan overhoudt. Voor mij nooit meer deze medicatie.
09-11-2019

Sertraline (sertraline)
Overspannen/burn-out

Na burn-out in depressie beland. Inwerkperiode van 3 weken was niet prettig. Geprobeerd af te bouwen maar dat is niet fijn. Donker gevoel komt terug. Ben onverschilliger. Heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen staan in schaduw van het effect
28-10-2019

Escitalopram (escitalopram)
Overspannen/burn-out

Dit medicijn werd me aangeraden door de huisarts na dat ik helemaal "en block" zat. Ik kampte met een burn-out, had angststoornissen, depressief, kon niet meer nadenken, niet meer concentreren op lezen, schrijven, rekenen, angst om onder de mensen te komen... 1e dosis was 10mg, maar deze had geen effect. Overgestapt op 20mg en dit voelde aan als net te weinig. De sympto[lees meer...]men waren nog steeds aanwezig, net nog overheersend. Dan overgestapt op 30mg per dag. Van toen af is het stelselmatig beginnen beteren. De bijwerkingen waren enorm vervelend maar doorbijten bleek de juiste denkwijze. Nu heb ik terug zelfvertrouwen, kan me opnieuw concentreren, depressieve gedachten zijn verleden tijd en heb me over burn-out kunnen zetten. Neem het nu een goed jaar aan deze dosis. Aan afbouwen denk ik nog niet. Heb onlangs een dag vergeten de medicijnen in te nemen en de effecten waren enorm negatief. De bijwerkingen die ik in het begin ervaarde waren tanden knarsen, stijve kaken, hartkloppingen, verminder libido. Hartkloppingen werden vooral getriggerd door een ander probleem (slaapapneu met zeer hoge scores waardoor men lichaam in overdrive moest om te kunnen functioneren). Het verminderde libido is ook verleden tijd, tanden knarsen ook maar de stijve kaken blijven aanwezig. Al bij al kan ik concluderen dat het product me weer op de baan heeft gekregen. Ik kan terug functioneren, sta niet langer stil bij tegenslagen, kan me terug concentreren en heb geen negatieve gedachten meer. De angststoornissen zijn er nog op dagen waarop ik me niet goed voel maar doorgaans is dit ook sterk verbeterd. Daar ik ook nog lijd aan een slaapprobleem (ernstige obstructie OAHI 93) waarbij ik gemiddeld 93x per uur leek te verstikken , val ik wel nog steeds ongecontroleerd in slaap overal waar ik me durf neerzetten... Een controle-arts van het werk heeft me nu het medicijn Provigil aangeraden maar durf de stap niet zetten. De bijwerkingen die dit product heeft zijn dezelfde als degene waar ik nu de Escitalopram voor inneem...
13-10-2019

Overspannen/burn-out

Ik merk dat ik veel last heb van spierpijn en algehele vermoeidheid van mijn lijf. Lig soms uren wakker van de pijn in mijn benen. Merk ook dat de stoelgang slechter is en heb last van gewichtstoename ondanks mijn normale eetpatroon.
07-10-2019

Overspannen/burn-out

ik gebruik 15mg en heb op dit moment veel speirklachten, vooral traplopen gaat moeizaam. en opstaan vooral stijve spieren. heeft iemand dezelfde ervaring?
01-10-2019

Paroxetine (paroxetine)
Overspannen/burn-out

Na een hevige burnout raakte ik depressief en had ik last van angsten/ptss achtige klachten. Raakte in de WW en gleed langzaam verder weg in het dagelijkse leven. Daarom met de huisarts besloten dit middel te gebruiken. Gebruik het nu zo'n 1,5 jaar. In het begin werden mijn klacht een stuk heviger, bijna zo erg dat ik dacht er mee te stoppen. Dit hield zo'n 2 weken aan[lees meer...]. Vervolgens volgde verbetering. Ik ben gematigd positief, maar het is geen wondermiddel. Ik heb wel het idee dat het iets helpt tegen mijn angsten en neerslachtigheid. Echter heb ik last van wat nare bijwerkingen in de vorm van een piep in de oren en rusteloosheid. Binnenkort toch proberen te stoppen. Zit nu op 10mg per dag.
17-08-2019

Metoprolol (metoprolol)
Overspannen/burn-out

Eind 2017 burn-out. Metroprolol voorgeschreven. Al die tijd pijnlijke benen, ernstige vermoeidheid en algemeen gevoel van malaise en futloos. Bloeddruk blijft te hoog. Nu afbouwen en kijken wat we gebeurd.
17-08-2019

Xanax (alprazolam)
Overspannen/burn-out

ik weet hoe verslavend dit middel is en neem het dus enkel bij erge crisis als het zeer acuut is. Ik vind dat het dan snel en goed werkt, ik slaap dan meestal ook beter. De laatste tijd voel ik wel een verandering in de werking: eerst onderdrukte het alles, nu lijkt het alsof het dingen in beweging zet bv dat het onderliggende trauma naar boven komt op een beheersbare mani[lees meer...]er in een nachtmerrie, dus het lijkt nu een vermindering van het onderdrukken te veroorzaken. Kan dat of betekent het dat de dosis te laag is geworden?
15-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

Dit middel doet de helft niet wat Lorazepam apotex 2,5 mg wel bereikt
15-07-2019

Lorazepam (lorazepam)
Overspannen/burn-out

Lorazepam Apotex 2,5 mg hielp mij om nog wat te slapen. Na herstel sliep ik er pria op en kon ik zelf de tablet halveren om een nacht te slapen. Nu Lorazepam Prolepha 2,5 mg gekregen ( bepaald zorgverzekeraar) en helaas doet dit nog niet de helft van de Lorazepam apotex. SLaap nu hooguit paar uurtje en dan nog veel even wakker.
03-06-2019

Overspannen/burn-out

Voorgeschreven gekregen ivm angstklachten en somberheidsklachten door een burn-out. Begonnen met 5 Mg en opgebouwd tot 20 Mg (deze dosis blijf ik slikken). Het klopt dat de eerste 2/3 weken de klachten die je al hebt zeker worden verergerd, na 3 weken begin je langzaam verschil te merken en gaan de medicijnen aanslaan. Angst/paniek gevoelens zijn zeer sterk verminderd. E[lees meer...]veneens de somberheidsklachten. Probeer door te zetten in de beginfase; de bijwerkingen gaan echt over!
03-04-2019

Cymbalta (duloxetine)
Overspannen/burn-out

Hallo, ik heb 2 jaar Cymbalta genomen wegens een burnout/ depressie. Ik heb altijd al een depressieve aanleg gehad maar dit keer ben ik er zelf niet uitgeraakt en heb ik de pillen genomen. In het begin heb ik mij zeker 3 weken zeer slecht gevoeld. Last van duizeligheid, misselijkheid. Tijdens het gebruik had ik last van overmatig zweten en slapeloosheid. Ik ben ook onverwa[lees meer...]cht zwanger geworden en heb het medicijn doorgenomen op aanraden van gynaecoloog en psychiater. Ben ondertussen ook 15kg bij gekomen. Ik was er klaar mee met de medicatie en wilde ook stoppen. Na 3 weken 30 Mg inname ipv 60 ben ik nu 6 dagen gestopt. Ik voel me super slecht, ben zeer gevoelig, moet voor het minste wenen, ben duizelig en misselijk. Ook ligt mijn maag volledig overhoop. Ik droom 's nacht ook zeer levendig. Dit is helemaal niet wat de psychiater met verteld heeft. Volgens haar zouden er helemaal geen problemen komen! Niet dus. Ik wil jullie toch even laten weten dat je niet zomaar met de medicatie moet beginnen. Het is helemaal niet te onderschatten. Psychiaters zijn hier blijkbaar ook niet van op de hoogte welke impact medicatie heeft. Mijn dochter heeft uiterlijk niets ondervonden van de medicatie na de geboorte maar ik voel mij nu enorm schuldig. Ik hoop dat het na een paar weken beter met me gaat en ik toch terug door kan met mijn leven.
03-04-2019

Overspannen/burn-out

Ik heb 7 jaar gebruikt. Ik was overspannen Daarna met psychiater na 7. 5 mg. In overleg net huisarts sinds maart een kwart per nacht toen al last van duizilig raar hoofd. Ik nu gestopt maar veel last van ontwenning verschijnselen slaap niet in gebruik nu thee met valeriaan of melk met anijs. Hoeveel weken kan zo iets duren is moeilijk maar ik zet door ik kan het wie h[lees meer...]eeft er ervaring mee?
02-04-2019

Paroxetine (paroxetine)
Overspannen/burn-out

Vijf jaar geleden een burn out gehad. Ging laatste jaren goed met me dus ging in afbouwen. Dat ging niet goed. In overleg met arts weer begonnen met 10 nu. Nu vijf weken maar voel me nog erg onzeker en onrustig. Hoop dat dit nog over gaat. Weet van de eerste keer dat het even duurt maar het is heel klote om je nu weer zo slecht te voelen.
01-03-2019

Overspannen/burn-out

voelt direct beter na aanpassen van dosis begon met 20 mg raap naar 40 mg naar een zware lange aanslepend Burn-out. Heel moeilijk voor af te bouwen nu naar 5 jaar gebruik nog een probeersel voor te stoppen met hulp van huisarts. Nevenwerken - gewichts- toename, zweten van de voorhoofd excessief -heel ambetant, beven en gemakkelijk irriteerde. Ik hoop deze keer voor goed t[lees meer...]e stoppen.
04-02-2019

Sertraline (sertraline)
Overspannen/burn-out

Na overspannen te zijn geraakt en in constante stress gezeten te hebben kon ik niet meer slapen en raakte ik steeds uitgeputter en voelde me steeds slechter waardoor ik uiteindelijk in een zware depressie bellande. Door de huisarts dit medicijn voorgeschreven omdat het mij zelf niet meer lukte hier uit te komen. Eerste weken waren heel erg zwaar, een hel. Depressie vererge[lees meer...]rde en durfde niet meer alleen te zijn. Ook andere nare bijwerkingen zoals hoofdpijn en duizelig. Na 4 weken opgehoogd van 50 naar 75 Mg en nu, na 6 weken, zijn mijn gedachten rustig, voel ik me veel positiever, slaap uitstekend en doe weer veel leuke dingen. Nog niet waar het moet zijn maar het geeft me een duwtje in de rug. Geef het vooral de tijd en blijf doorzetten! Ik ben tot nu toe tevreden over dit medicijn!
12-01-2019

Overspannen/burn-out

Ik sliep al maanden slecht en kreeg last van burn out verschijnselen, elke dag huilbuien en een vredelijk slecht gevoel. Dit middel gehad en knapte er wel van op ( in combinatie met gesprek psycholoog) Bijwerkingen na de 1e 2 weken een stuk minder maar in de 9 maanden dat ik de lage dosis (7.5 mg) heb geslikt ben ik 10 kilo aangekomen. ( en nee ik at niet meer of anders) [lees meer...]al met al heeft dit middel mij zeker goed geholpen. Nu sinds 1,5 week gestopt en extreme jeuk al dagen ( maar alles beter dan hiervoor)
06-01-2019

Quetiapine (quetiapine)
Overspannen/burn-out

Heel goed medicijn, geeft echt rust!
24-12-2018

Overspannen/burn-out

Hallo medegebruikers, Heeft iemand ervaring met droge ogen en mond na langdurig gebruik?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2339)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1796)
Hoge bloeddruk (1336)
Acne/puistjes (945)