ziekte

Overspannen/burn-out

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overspannen/burn-out

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overspannen/burn-out

Citalopram

11-06-2022 | Vrouw | 48
Overspannen/burn-out
2 jaar geleden uitgevallen met een burnout en daar bovenop een depressie. Ik wist echt niet war er met mij gebeurde! Eerst lorazepam gekregen om weer te kunnen slapen. Echter mocht ik geen autorijden. Dus over op mitrazipine, maar daar werd ik meer depressief van. Op aanraden van de psychiater gestart met qeutiapine om te kunnen slapen. Dat werkte perfect. Echter mijn d[lees meer...]epressieve klachten bleven aanwezig. Dus na verloop toch 10 mg citalopram genomen. Later opgehoogd naar 15mg. De start was pittig! Ik dacht echt dat ik nooit meer beter zou worden! Toch ging het langzaam beter en kon ik re integreren op mijn werk. Dat ging in kleine stapjes. In januari zat ik weer op 25 uur. Het ging steeds beter. Mijn energie was weer terug. (Dacht ik) Half maart kreeg ik corona en ik kon mijn vermoeidheid daar niet aan linken. Ik dacht dus een terugval in mijn herstel....echter kwam hierdoor mijn werk op het spel te staan en had mijn werkgever het plan om mijn contract te beƫindigen. Dus pats een klap er bovenop. Weer voelde ik mij weer depri en had ik weer gedachtes "het komt nooit meer goed!" Op aanraden van de huisarts is de citalopram nu toch opgehoogd naar 20 mg. Dit slik ik nu 5 dagen. Ik heb nog steeds met vlagen rare gedachtes. Net of ik niets meer van het normale leven snap. Beetje onwerkelijk af en toe. Hierdoor zonder ik mij weer meer af. Hopelijk gaat 20 mg mij helpen. Verder heb ik vanwege mijn angst om nooit meer beter te worden nu een anti depressieve test laten doen. Ik wacht nog op de uitslag. Dan kom ik er ook achter of citalopram het juiste middel voor mij is en welke dosering ik nodig heb. Hoop niet dat ik over moet stappen....niet te doen met angst voor medicatie.

02-06-2022 | Vrouw | 68
Overspannen/burn-out
Ik slik op aanraden van mijn huisarts nu bijna 6 weken Sertraline 50mg. Ik ben niet meer zo erg depressief, maar verder doet het weinig met me behalve erg trillen en nerveus en nergens zin in hebben. Zes kilo afgevallen. Valt me zo tegen. Ik slaap ook slecht, dus ik gebruik er ook nog temazepam bij Lorezepam en nog slaap ik slecht. Ik heb in het verleden ooit paroxetine g[lees meer...]ehad en de bijwerking vind ook erg pittig in het begin , maar na een weken ( weet helaas niet meer hoeveel weken) werd ik weer helemaal de oude. Zo fijn! Na een paar maandjes elke week een heel klein stukje van de pil afgehaald met een scherp mesje en totaal geen problemen gehad met afbouwen. Had ik er nu ook maar weer voor gekozen.. šŸ˜–

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

21-04-2022 | Vrouw | 41
promethazine
Overspannen/burn-out
Zo'n 11 jaar geleden raakte ik burn-out. Ik zat erg diep. Elk jaar herstel ik nog in hele kleine stapjes. Ik denk dat ik nu halverwege mijn herstel ben, ik weet het niet precies. Ik gebruik promethazine om suf te zijn in de nacht. Ik slaap ongeveer 1 Ơ 2 uur langer door dit medicijn. Voor de burn-out sliep ik 8 uur per nacht als een blok. Sinds de burn-out slaap ik zeer ko[lees meer...]rt. In het begin van de burn-out sliep ik maar 2 tot 4 uur. Daarna lukte slapen niet meer. Mijn gedachten zijn dan erg actief en een uit knop om niet te denken is niet te vinden. Ook niet door mijn dagen zo prikkelloos te maken en tijdens de nacht een couplet van een liedje te herhalen terwijl ik op mijn ademhaling let. Andere slaapmedicatie helpt niet goed. Mijn spieren zijn dan wel ontspannen, maar mijn gedachten zijn nog hyperactief. Daarnaast is promethazine niet verslavend en andere slaapmedicatie kan dat wel zijn. Ik gebruik promethazine nu 11 jaar en elk jaar kan ik er net iets langer door slapen. 7 jaar geleden was ik weer in staat om 8 uur per week te werken en sinds 3 jaar werk ik 16 uur per week. Ik probeer maar 2 privƩ afspraken per week te plannen om een zo rustig mogelijk leven te hebben, want een zo prikkelloos leven helpt me beter slapen. Verder probeer ik aan beweging te doen. Als ik overprikkeld ben helpt een uur rustig wandelen voor t slapen gaan goed. Ik slaap met promethazine nu zo'n 6 Ơ 7 uur op. Ik heb geen andere bijwerkingen. Ik kan me overdag goed concentreren en heb echt nergens last van. Stress kan ik alleen nog niet goed aan en dit probeer ik dan ook te vermijden. Kort geleden was ik 3 achtereen volgende nachten met de promethazine gestopt in de hoop dat ik net zo goed bleef slapen, maar ik ging elke dag drastisch achteruit en de vierde dag was ik tot niets meer in staat. Hiervan schrok ik erg. Ze zeggen dat je in ƩƩn keer kunt stoppen met deze medicatie, maar dan heb je opnieuw hetzelfde probleem als waar je begon met het slikken van deze medicatie, namelijk de oorzaak van het slaapprobleem. Ik hoop dat ik in de toekomst dusdanig herstel van de burn-out klachten, dat mijn gedachten rustig zijn in de nacht en ik mijn gedachten uit kan zetten. Dan ga ik een nieuwe poging wagen om af te bouwen en dan vanuit een afbouwschema. Gelukkig voorziet mijn huisarts nog steeds in de medicatie. Ik ben erg dankbaar dat deze medicatie bestaat.

13-03-2022 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
11 jaar geleden een depressie gehad. Maak een moeilijke tijd door met veel lichamelijke klachten die wrsl aan stress geelateerd zijn, dit medicijn is mijn lifesaver. Ik heb alle pammen in huis maar dit is de beste.

Cipramil

08-01-2022 | Vrouw | 42

Citalopram

22-12-2021 | Man | 28
Overspannen/burn-out
Ik liep al 1,5 jaar met nek hoofd en schouderklachten en uiteindelijk kreeg ik in de auto in juli 2021 een zware paniekaanval. Ik had voorheen ook veel stress en toch wel heel wat meegemaakt in mijn leven. Sindsdien is mijn leven een echte hel, derealisatie, vermoeidheid, slecht slapen, continu gespannen en nerveus gevoel vaak zonder aanleiding. Eerst begonnen met therapie[lees meer...] alsook ademhalingscoaching maar nu 6 maanden later toch de stap gezet naar medicatie op aanraden van psychiater. Qua diagnose is het heel moeilijk om te stellen omdat het zowel aanleunt bij ptsd, burnout, chronische hyperventilatie, depressie, paniekstoornis,... Ik ben gestart op 10mg voor 1 week en dan nu bijna 4 weken op 20mg. Ik heb elke mogelijke bijwerking, toename van angst, paniek, uitgeput, depressieve vlagen (had ik nog niet), huilbuien,.. Is dit normaal? Kan iemand mij zeggen of het beter gaat worden en dit nog kan aanslaan? Ik heb al zoveel spijt gehad en ik weet niet hoe lang ik het nog volhoudt.

Alprazolam

04-12-2021 | Vrouw | 50
alprazolam
Overgeslagen met slaap tekort

18-11-2021 | Vrouw | 21
Overspannen/burn-out
Mijn dokter schreef dit voor voor mijn gevoelens die niet oke zijn de laatste tijd snel gevoelig enz ..ookwel met angstaanvallen maar die zijn al vaak onder cotrole uit mezelf , Ik heb deze dus zoals ze vroeg in de ochtend genomen tijdens eten half uur later moest ik telkens geeuwen waar ik dan een zenuwachtig gevoel over gans mijn lichaam kreeg telkens opnieuw , ik zweet[lees meer...] oppeens enorm , draaierig , enorm moe , niet echt geconcentreed meer afwezig mezelf niet voelen maar had dit ook met bronchosedal dus vraag me dan af of t ligt aan mijn lichaam die mss op een bepaald stof niet goed reageerd? Want deze klachten heb ik dus ook gehad bij een hoest fles ,. Nujaa ik heb deze 1 dag genomen ik lig nu in bed en kan totaal niet slapen šŸ˜“ nog altijd geeuwen en een zenuwachtig gevoel rond me telkens als ik net gedaan heb met geeuwen super ambetand hopelijk een antwoord xd

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik zit al 8 weken overspannen thuis, en heb last van hartkloppingen wat mij angstig maakt. Ik slaap ook heel slecht, 3 uur per nacht. Ik heb oxazepam voor geschreven gekregen maar dat hielp niet voor het slapen. Nu mirtazapine voor geschreven gekregen om te slapen. 1 tablet van 15 mg per avond. Maar de eerste nacht gebeurde er niks.

Lorazepam

16-09-2021 | Man | 33
lorazepam
Overspannen/burn-out
Toen ik in elkaar ben gezakt 2018 echt 4 weken niet geslapen bij de dokter op mijn knieen voor een sterke slaapmiddel ,helaas wilde dokter geen pammetje mocht ivm verslavingsfactor heb ik van de dokter eerst andere middeltjes gekregen als vervanger quetiapine (antipscychotycum) maar dan als slaapmiddel. Dit middel werkte niet voor mij en verergerde mijn angst en paniek al[lees meer...]leen maar. Toen heb ik me bewust op laten nemen om zo maar aan goede slaapmedicijnen te kunnen komen.Ik liep met mijn ziel onder me armen. 1e avond 2x 1mg lorazepam en sliep die nacht weer als een roosje Daarna hebben ze mij daar intern geprobeerd van de lorazepam over te zetten op een tricyclische antidepressiva mirtazepine omdat deze uiteindelijk de taak over zou nemen. Na 3 nachten proberen de overstap te maken lorazepam>mirtazepine ben ik zo dom geweest om toch aan de lorazepam te blijven en heb er zeker nog 3.5 jaar aan gezeten Op het laatste van de periode zat ik op een dosering van 8 mg per dag . Je hebt steeds meer nodig dan voorheen door gewenning. Maar goed lorazepam heeft me wel uit de stront getrokken want ik kwam vanuit een rolstoel en geen gesprek meer kunnen voeren. Uiteindelijk ben ik op een ssri genaamd paroxetine ingesteld naast de lorazepam Later besloten om af te bouwen met de lorazepam Dit door de lorazepam te switchen met diazepam En dan de volle dosis in stappen afbouwen naar 0 De eerste 3 dagen net een junk trillen zweten maar toen pakte de diazepam het over en ik moet zeggen dat het vanaf toen haast vlekkeloos af te bouwen was. Dus van 8 mg lorazepam = 40 mg diazepam naar 0 in 2.5 maand Dus tsja het is wel mogelijk hoor en dan moet ik wel zeggen met ondersteuning van de antidepressiva want die remt ook de stresass. De paroxetine heb ik ook nog gelrobeert af te bouwen maar tevergeefs komen de vage stresklachten dan langzaam weer terug. Dus blijf ik die lekker gebruiken 20mg paroxetine. Ik heb daar vrede mee gesloten en blij dat ik nu weer een beetje leven terug heb gevonden. Wees geduldig met medicijnen,en uiteraard voorzichtig. Dan gaat het in de meeste gevallen wel goed en kan het je redden Good luck

18-08-2021 | Vrouw | 57

16-07-2021 | Vrouw | 49
Overspannen/burn-out
3 jaar geleden gestart nadat burn-out na een jaar niet verminderde en de angst en met name paniek aanvallen niet minder werden. De eerste paar weken wel bijwerkingen, zoals droge mond en kaakkramp, daarna ging het veel beter. 1,5 jaar geleden. Geprobeerd af te bouwen van 10 naar 5 mg, maar dat gaf toch teveel bijwerkingen. Ik gedij goed bij 10 mg en ben weer helemaal t[lees meer...]erug in het arbeidsproces (wel ander werk gaan doen en minder uren draaien met minder harde deadlines) .

26-06-2021 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Niet dagelijks innemen, dit kan verslavend zijn. Ik vind het erg fijn om zo af en toe te nemen als ik te druk in mijn hoofd ben

Paroxetine

25-06-2021 | Vrouw | 1
paroxetine
Overspannen/burn-out
Vanwege een zware burn out met dit medicijn begonnen.. ik had met name last van angst- en paniekanvallen.. de opbouw was niet gemakkelijk, maar dit medicijn heeft er wel voor gezorgd dat ik weer dingen buiten de deur durfde te ondernemen.. ondertussen noem ik het mijn ā€˜beste vriendā€™.. zonder deze medicatie had ik nog niet zo ver gekomen... wees niet bang voor de bijwerking[lees meer...]en, hoe vervelend ook, het wordt echt minder :)

23-06-2021 | Vrouw | 19
Overspannen/burn-out
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met mirtazapine te nemen voor een burn out en slaapproblemen. Tijdens dat ik dit medicijn heb genomen het ik enkele bijwerkingen gekregen. Veel zweten, grote eetbuien, flauwvallen door lage bloeddruk, ... Nu sinds vorige week mocht ik volledig stoppen. Sinds ik ben gestopt heb ik last van ernstige ontwenningsverschijnselen. Ik ben misseli[lees meer...]jk, kan niet eten, ik heb extreme stress en wind me in alles op, ik kan niet meer slapen. De dokter had me niet gezegd dat ik moest langzaam afbouwen en had niets gezegd over al deze verschijnselen, volgens de dokter mocht ik in 1 keer stoppen met een redelijk grote dosis. Ik heb zelf beginnen opzoeken vanwaar deze verschijnselen konden komen en kwam altijd uit op ontwenningsverschijnselen van dit medicijn. Als je wilt stoppen met mirtazapine, doe dit zeker niet in 1 keer.

Dehydroepiandrosteron / DHEA

04-05-2021 | Vrouw | 60
Dehydroepiandrosteron
Overspannen/burn-out
Super ! Van de internist gekregen. Met een machtiging voor gebruik zonder medische kosten. Er staat op 2 x daags 1 tablet , ik pak ze s avonds . Geen nachtmerries meer, fijn opgewekt, mooie vette huid weer, net als vroeger. Ook door de Sjƶgren had ik een extreem droge huid. Ouderwets relaxt weer af en toe, en meer energie, zin om dingen te doen.

Wellbutrin XR

14-04-2021 | Man | 34
bupropion
Overspannen/burn-out
7 jaar geleden door opgekropte emoties en een drukke baan in een burn-out beland waar kort erna een depressie bij kwam. Door cognitieve gedragstherapie, citalopram 10mg en een carriĆØre switch kon ik weer normaal functioneren. In de afgelopen 7 jaar ben ik meerdere malen geswitcht van ssri. Lexapro, Brintelixx etc. Bij alle medicaties kreeg op het gegeven moment een zeer af[lees meer...]gevlakt gevoel en kon ik nergens meer van genieten. Ik voelde mij daardoor in gezelschap ook akward , omdat ik niet intens mee kon genieten met vrienden. Ik voelde me letterlijk een levende dode. 1.5 jaar geleden gestopt met ssri omdat wij graag aan kinderen wilde beginnen en ik dat voor 100% wilde voelen qua emoties. Ben super blij dat ik die keuze heb gemaakt en heb een prachtige zoon van 6 maanden. Heelaas door wederom emotionele frok door iemand, me veel te druk maken in combinatie met het vele werken als barbier ben ik toch weer in een burn-out beland. Nu wil het het oplossen zonder ssri ivm de emotionele afvlakking. Heb samen met de huisarts besloten om te starten met 150mg Bupropion HCI het merk TEVA. Ik zit nu in mijn 3de week en voel mij erg geĆÆrriteerd, opgejaagd, hartkloppingen, emotioneel, prikkelbaar. De medicatie geeft me wel energie en meer helderheid/concentratie. Door de burn-out is mijn lichaam helemaal op maar ik hoop dat de Bupropion mij een zetje geeft in mijn herstel.

07-04-2021 | Vrouw | 44
Overspannen/burn-out
Last van mijn kaken. Ik ga nu naar fysio omdat mijn kaakspieren op level 10 gespannen zijn. Helpt niet. Kan nog steeds niet slapen ook niet met dit erbij

Quetiapine

01-04-2021 | Man | 34
quetiapine
Overspannen/burn-out
Pas alsjeblieft op met medicatie als quetiapine. Quetiapine wordt in lage dosis off label voorgeschreven bij slapeloosheid. Ik zie het werkelijk als misdaad dat dit wordt gedaan. Quetiapine zorgt ervoor dat jouw dopaminereceptoren worden geblokkeerd. Dopamine, juist het stofje dat nodig is om ergens je schouders onder te zetten, motivatie te vinden en nog enigzins fijne ge[lees meer...]voelens te kunnen ervaren worden geĆ«limineerd. Door dit middel kwam ik van de regen in de drup terecht en kwam ik van een overspannen in een suĆÆcidale situatie terecht. Ik voelde niks meer voor mijn geliefde waardoor de angst overheerste dat ik daarmee moest stoppen. Ik had geen energie meer om het ā€œjuisteā€ te doen voor mijn herstel. Heb waanideeĆ«n gekregen over de meest vreemde onderwerpen. Direct bij het minderen kwam er weer meer kracht terug om echt te werken aan mijn probleem zonder gemanipuleerd te worden door deze rotzooi. Het maakt je echt een ander mens, met andere gedachtes en andere overtuigingen. Pas aub op!

Diazepam

05-03-2021 | Vrouw | 43
diazepam
Overspannen/burn-out
Vanwege burn-out heb in bij het inslapen en wakker worden angstaanvallen. Soms heb ik wel 8 aanvallen per nacht, steeds als ik net in slaap val. Als ik dan een slechte nacht heb gehad dan neem ik de volgende dag een diazepam om 21:30, tussen 22-22:30 val ik dan in slaap. Ik slaap dan de hele nacht en heb geen aanvallen. Alleen als ik in de ochtend wakker word, maar dat vin[lees meer...]d ik niet zo erg. Ik heb geen last van bijwerkingen, in de ochtend wat duf, maar dat komt ook omdat er dan jonge kinderen met wakker maken.

23-02-2021 | Vrouw | 39
Overspannen/burn-out
Ik ben flink aangekomen, de reden is doordat mijn rem volledig weg was door deze medicatie. Alles ging ineens overmatig. Sporten lijnen maar ook eten. Ik ben nu bezig met afbouwen. Hopelijk krijg ik snel weer vat op mezelf

18-02-2021 | Vrouw | 28
Overspannen/burn-out
Dit medicijn voorgeschreven gekregen van de huisarts, i.v.m. aanhoudende spanning. Het belemmerde mij behoorlijk. Gestart met 10 mg. De eerste twee weken waren pittig, de spanning verergerde behoorlijk met daarbij weinig slaap en veel rusteloosheid. Na deze 2 weken merkte ik wat meer rust, ik piekerde minder en kon mij meer concentreren. Echter was dit van korte duur, de s[lees meer...]panning vloog mij weer aan en en na 6 weken werd het medicijn opgehoogd naar 20 mg. Dit is nu sinds 5 dagen het geval. Veel verbetering merk ik niet, de pieken van de spanning zijn iets korter. Het kan tot 3 maanden duren begreep ik dat het medicijn daadwerkelijk zijn werking volledig heeft. Hier hoop ik op! Ik lees goede berichten.

12-01-2021 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Sinds vorig jaar mei begonnen met sertraline opbouw met 12.5 mg. Naar 50 mg. Ik merkte te weinig resultaat en daarom in overleg met psychiater opgebouwd richting 100 mg. Omdat ik PMS klachten heb toch besloten om de medicatie nogmaals op te gaan hogen van 100 mg. Naar 150 mg. Op dit moment zit ik 1 week op 112.5 mg ben van plan om morgen naar 125 mg. Te gaan. Al merk [lees meer...]ik op dit moment dat ik last heb van de volgende bijwerkingen: extreem vermoeid, nachtzweten, sombere buien, prikkelbaar, piekeren. Dus misschien blijf ik nog wel een week langer op 112.5 mg voordat ik verder op ga bouwen. We zullen zien!

Clomipramine

07-01-2021 | Man | 48
clomipramine
Overspannen/burn-out
Ik heb jaren geleden een burn out gehad. Destijds vertelde de huisarts dat een stofje niet meer goed werd aangemaakt in de hersenen en schreef clomipramine voor. Ik geloof destijds 3x10mg. Na het jaren gebruikt te hebben afgebouwd naar 10mg per dag. Behalve overmatig zweten en een kleine vlek huiduitslag nergens last van gehad. Ben laatst gestopt en de huiduitslag verd[lees meer...]ween, echter kwamen de klachten weer terug en ben ik weer begonnen. Dus nu even door het eerste dipje heen.

Lorazepam

02-01-2021 | Vrouw | 30
lorazepam

02-01-2021 | Vrouw | 30
Overspannen/burn-out
Na een zware burnout begonnen met gebruiken. Ik gebruik nu 2 jaar 75mg. Het gaat inmiddels al een stuk beter ! Echter sinds vorige week een flinke terugval gekregen, waardoor mijn medicatie nu is opgehoogd naar 100mg. Nu nog erg veel last van bijwerkingen; misselijkheid, prikkelbare darmen en eerder angstgevoel echter ik weet dat het gaat helpen, zoals eerder ! Het heeft a[lees meer...]lleen zeker twee weken inwerktijd nodig ! Nu nog afstrepen dus. PS. Ik ben juist afgevallen en slanker geworden door deze medicatie!

Quetiapine

11-12-2020 | Vrouw | 45
quetiapine
Overspannen/burn-out
Sinds enkele maanden slik ik 25 mg qeutiapine voor het slapen. Ik slaap er gemiddeld 6 uur op, wat dus heel fijn is. Echter merk ik dat ik wel veranderd ben. Vooral het stuk snel geĆÆrriteerd staat me niet aan. Ook vanaf dag 1 een zoete smaak in de mond en hoofdpijn bovenop het hoofd, wat met pijnstillers nauwelijks weg gaat. Ik merk ook dat ik meer vergeet en dat ik minde[lees meer...]r verantwoordelijkheid neem in wat ik doe. Natuurlijk kan het ook door de burnout komen, maar de 1e 4 maanden had ik daar geen last van. Kan nu soms niet meer logisch nadenken en heb mijn werk echt totaal los moeten laten. Herkend iemand mijn klachten? Wil graag stoppen, maar ben bang dat ik dan weer slecht slaap. Terwijl slaap belangrijk is voor het herstel!

Femoston

03-12-2020 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron
Overspannen/burn-out
Ik zat in een burn-out, en kreeg het advies om te stoppen met de anticonceptiepil, ik kreeg veel klachten, continu opvliegers, Nachtzweten, niet meer slapen, onrustig en bang. Met femostan begonnen en na 2 weken weinig opvliegers meer, beter slapen. Alleen last van stemmingswisselingen, voel me vaak depressief en angstig .weet niet of dat overgaat, ik hoop het, maar ve[lees meer...]rder voel ik mij wel beterder

21-11-2020 | Man | 38
Overspannen/burn-out
Flink overspannen geworden, na 10 jaren van depressie. Ik sliep zeer slecht Ervaarde overdag veel stress in mijn lichaam. Werken ging haast niet meer. 6 week geleden begonnen, met 7.5 mg mirtazapine Dit bracht wat meer rust overdag en functioneer beter ook slaap ik beter, eerste 2week wat bijwerkingen, nu 6 week later zijn deze stukken minder geworden, alhoewel ze er [lees meer...]nog wel zijn. Maar dat is niet erg in vergelijking met de klachten die ik had. Ik ben nog niet aangekomen, misschien komt dat ook omdat ik nog werk 32u, en ben blijven sporten 3x per week. Je krijgt wel trek van deze medicatie, maar slecht of gezond snacken is en blijft toch een eigen keus. Nadelen zijn: sochens suf, lichte darmproblemen, droge mond, afvlakking van gevoel. -naast deze medicatie gebruik is al jaren citalopram 20mg, prima combi. Voor als je het flink te pakken hebt, (mijn ervaring) Hopelijk heeft iemand wat aan deze info . Keep up!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2766)
Depressie (2215)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1578)
Blaasontsteking (1165)