ziekte

Overspannen/burn-out

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overspannen/burn-out

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overspannen/burn-out

09-11-2019

Overspannen/burn-out

Na burn-out in depressie beland. Inwerkperiode van 3 weken was niet prettig. Geprobeerd af te bouwen maar dat is niet fijn. Donker gevoel komt terug. Ben onverschilliger. Heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen staan in schaduw van het effect
28-10-2019

Escitalopram (escitalopram)
Overspannen/burn-out

Dit medicijn werd me aangeraden door de huisarts na dat ik helemaal "en block" zat. Ik kampte met een burn-out, had angststoornissen, depressief, kon niet meer nadenken, niet meer concentreren op lezen, schrijven, rekenen, angst om onder de mensen te komen... 1e dosis was 10mg, maar deze had geen effect. Overgestapt op 20mg en dit voelde aan als net te weinig. De sympto[lees meer...]men waren nog steeds aanwezig, net nog overheersend. Dan overgestapt op 30mg per dag. Van toen af is het stelselmatig beginnen beteren. De bijwerkingen waren enorm vervelend maar doorbijten bleek de juiste denkwijze. Nu heb ik terug zelfvertrouwen, kan me opnieuw concentreren, depressieve gedachten zijn verleden tijd en heb me over burn-out kunnen zetten. Neem het nu een goed jaar aan deze dosis. Aan afbouwen denk ik nog niet. Heb onlangs een dag vergeten de medicijnen in te nemen en de effecten waren enorm negatief. De bijwerkingen die ik in het begin ervaarde waren tanden knarsen, stijve kaken, hartkloppingen, verminder libido. Hartkloppingen werden vooral getriggerd door een ander probleem (slaapapneu met zeer hoge scores waardoor men lichaam in overdrive moest om te kunnen functioneren). Het verminderde libido is ook verleden tijd, tanden knarsen ook maar de stijve kaken blijven aanwezig. Al bij al kan ik concluderen dat het product me weer op de baan heeft gekregen. Ik kan terug functioneren, sta niet langer stil bij tegenslagen, kan me terug concentreren en heb geen negatieve gedachten meer. De angststoornissen zijn er nog op dagen waarop ik me niet goed voel maar doorgaans is dit ook sterk verbeterd. Daar ik ook nog lijd aan een slaapprobleem (ernstige obstructie OAHI 93) waarbij ik gemiddeld 93x per uur leek te verstikken , val ik wel nog steeds ongecontroleerd in slaap overal waar ik me durf neerzetten... Een controle-arts van het werk heeft me nu het medicijn Provigil aangeraden maar durf de stap niet zetten. De bijwerkingen die dit product heeft zijn dezelfde als degene waar ik nu de Escitalopram voor inneem...
13-10-2019

Overspannen/burn-out

Ik merk dat ik veel last heb van spierpijn en algehele vermoeidheid van mijn lijf. Lig soms uren wakker van de pijn in mijn benen. Merk ook dat de stoelgang slechter is en heb last van gewichtstoename ondanks mijn normale eetpatroon.
07-10-2019

Overspannen/burn-out

ik gebruik 15mg en heb op dit moment veel speirklachten, vooral traplopen gaat moeizaam. en opstaan vooral stijve spieren. heeft iemand dezelfde ervaring?
01-10-2019

Paroxetine (paroxetine)
Overspannen/burn-out

Na een hevige burnout raakte ik depressief en had ik last van angsten/ptss achtige klachten. Raakte in de WW en gleed langzaam verder weg in het dagelijkse leven. Daarom met de huisarts besloten dit middel te gebruiken. Gebruik het nu zo'n 1,5 jaar. In het begin werden mijn klacht een stuk heviger, bijna zo erg dat ik dacht er mee te stoppen. Dit hield zo'n 2 weken aan[lees meer...]. Vervolgens volgde verbetering. Ik ben gematigd positief, maar het is geen wondermiddel. Ik heb wel het idee dat het iets helpt tegen mijn angsten en neerslachtigheid. Echter heb ik last van wat nare bijwerkingen in de vorm van een piep in de oren en rusteloosheid. Binnenkort toch proberen te stoppen. Zit nu op 10mg per dag.
17-08-2019

Metoprolol (metoprolol)
Overspannen/burn-out

Eind 2017 burn-out. Metroprolol voorgeschreven. Al die tijd pijnlijke benen, ernstige vermoeidheid en algemeen gevoel van malaise en futloos. Bloeddruk blijft te hoog. Nu afbouwen en kijken wat we gebeurd.
17-08-2019

Xanax (alprazolam)
Overspannen/burn-out

ik weet hoe verslavend dit middel is en neem het dus enkel bij erge crisis als het zeer acuut is. Ik vind dat het dan snel en goed werkt, ik slaap dan meestal ook beter. De laatste tijd voel ik wel een verandering in de werking: eerst onderdrukte het alles, nu lijkt het alsof het dingen in beweging zet bv dat het onderliggende trauma naar boven komt op een beheersbare mani[lees meer...]er in een nachtmerrie, dus het lijkt nu een vermindering van het onderdrukken te veroorzaken. Kan dat of betekent het dat de dosis te laag is geworden?
15-07-2019

Lorazepam (lorazepam)

Dit middel doet de helft niet wat Lorazepam apotex 2,5 mg wel bereikt
15-07-2019

Lorazepam (lorazepam)
Overspannen/burn-out

Lorazepam Apotex 2,5 mg hielp mij om nog wat te slapen. Na herstel sliep ik er pria op en kon ik zelf de tablet halveren om een nacht te slapen. Nu Lorazepam Prolepha 2,5 mg gekregen ( bepaald zorgverzekeraar) en helaas doet dit nog niet de helft van de Lorazepam apotex. SLaap nu hooguit paar uurtje en dan nog veel even wakker.
03-06-2019

Overspannen/burn-out

Voorgeschreven gekregen ivm angstklachten en somberheidsklachten door een burn-out. Begonnen met 5 Mg en opgebouwd tot 20 Mg (deze dosis blijf ik slikken). Het klopt dat de eerste 2/3 weken de klachten die je al hebt zeker worden verergerd, na 3 weken begin je langzaam verschil te merken en gaan de medicijnen aanslaan. Angst/paniek gevoelens zijn zeer sterk verminderd. E[lees meer...]veneens de somberheidsklachten. Probeer door te zetten in de beginfase; de bijwerkingen gaan echt over!
03-04-2019

Cymbalta (duloxetine)
Overspannen/burn-out

Hallo, ik heb 2 jaar Cymbalta genomen wegens een burnout/ depressie. Ik heb altijd al een depressieve aanleg gehad maar dit keer ben ik er zelf niet uitgeraakt en heb ik de pillen genomen. In het begin heb ik mij zeker 3 weken zeer slecht gevoeld. Last van duizeligheid, misselijkheid. Tijdens het gebruik had ik last van overmatig zweten en slapeloosheid. Ik ben ook onverwa[lees meer...]cht zwanger geworden en heb het medicijn doorgenomen op aanraden van gynaecoloog en psychiater. Ben ondertussen ook 15kg bij gekomen. Ik was er klaar mee met de medicatie en wilde ook stoppen. Na 3 weken 30 Mg inname ipv 60 ben ik nu 6 dagen gestopt. Ik voel me super slecht, ben zeer gevoelig, moet voor het minste wenen, ben duizelig en misselijk. Ook ligt mijn maag volledig overhoop. Ik droom 's nacht ook zeer levendig. Dit is helemaal niet wat de psychiater met verteld heeft. Volgens haar zouden er helemaal geen problemen komen! Niet dus. Ik wil jullie toch even laten weten dat je niet zomaar met de medicatie moet beginnen. Het is helemaal niet te onderschatten. Psychiaters zijn hier blijkbaar ook niet van op de hoogte welke impact medicatie heeft. Mijn dochter heeft uiterlijk niets ondervonden van de medicatie na de geboorte maar ik voel mij nu enorm schuldig. Ik hoop dat het na een paar weken beter met me gaat en ik toch terug door kan met mijn leven.
03-04-2019

Overspannen/burn-out

Ik heb 7 jaar gebruikt. Ik was overspannen Daarna met psychiater na 7. 5 mg. In overleg net huisarts sinds maart een kwart per nacht toen al last van duizilig raar hoofd. Ik nu gestopt maar veel last van ontwenning verschijnselen slaap niet in gebruik nu thee met valeriaan of melk met anijs. Hoeveel weken kan zo iets duren is moeilijk maar ik zet door ik kan het wie h[lees meer...]eeft er ervaring mee?
02-04-2019

Paroxetine (paroxetine)
Overspannen/burn-out

Vijf jaar geleden een burn out gehad. Ging laatste jaren goed met me dus ging in afbouwen. Dat ging niet goed. In overleg met arts weer begonnen met 10 nu. Nu vijf weken maar voel me nog erg onzeker en onrustig. Hoop dat dit nog over gaat. Weet van de eerste keer dat het even duurt maar het is heel klote om je nu weer zo slecht te voelen.
01-03-2019

Overspannen/burn-out

voelt direct beter na aanpassen van dosis begon met 20 mg raap naar 40 mg naar een zware lange aanslepend Burn-out. Heel moeilijk voor af te bouwen nu naar 5 jaar gebruik nog een probeersel voor te stoppen met hulp van huisarts. Nevenwerken - gewichts- toename, zweten van de voorhoofd excessief -heel ambetant, beven en gemakkelijk irriteerde. Ik hoop deze keer voor goed t[lees meer...]e stoppen.
04-02-2019

Overspannen/burn-out

Na overspannen te zijn geraakt en in constante stress gezeten te hebben kon ik niet meer slapen en raakte ik steeds uitgeputter en voelde me steeds slechter waardoor ik uiteindelijk in een zware depressie bellande. Door de huisarts dit medicijn voorgeschreven omdat het mij zelf niet meer lukte hier uit te komen. Eerste weken waren heel erg zwaar, een hel. Depressie vererge[lees meer...]rde en durfde niet meer alleen te zijn. Ook andere nare bijwerkingen zoals hoofdpijn en duizelig. Na 4 weken opgehoogd van 50 naar 75 Mg en nu, na 6 weken, zijn mijn gedachten rustig, voel ik me veel positiever, slaap uitstekend en doe weer veel leuke dingen. Nog niet waar het moet zijn maar het geeft me een duwtje in de rug. Geef het vooral de tijd en blijf doorzetten! Ik ben tot nu toe tevreden over dit medicijn!
12-01-2019

Overspannen/burn-out

Ik sliep al maanden slecht en kreeg last van burn out verschijnselen, elke dag huilbuien en een vredelijk slecht gevoel. Dit middel gehad en knapte er wel van op ( in combinatie met gesprek psycholoog) Bijwerkingen na de 1e 2 weken een stuk minder maar in de 9 maanden dat ik de lage dosis (7.5 mg) heb geslikt ben ik 10 kilo aangekomen. ( en nee ik at niet meer of anders) [lees meer...]al met al heeft dit middel mij zeker goed geholpen. Nu sinds 1,5 week gestopt en extreme jeuk al dagen ( maar alles beter dan hiervoor)
06-01-2019

Quetiapine (quetiapine)
Overspannen/burn-out

Heel goed medicijn, geeft echt rust!
24-12-2018

Oxazepam (oxazepam)
Overspannen/burn-out

Hallo medegebruikers, Heeft iemand ervaring met droge ogen en mond na langdurig gebruik?
06-12-2018

Quetiapine (quetiapine)
Overspannen/burn-out

Had ik dit maar eerder gekregen! Erg blij dat ik het nu krijg. Ik had een burn-out waarbij ik constant 'aan' stond, ik kon niet meer uit de stress-stand. Tegelijkertijd was ik uitgeput. Ik werd supervroeg wakker, elke keer met een stressgevoel/ paniekgevoel door heel mijn lichaam. Al maanden lang. Dit verbeterde nauwelijks, maar nu is het heel erg afgenomen door de quet[lees meer...]iapine.
05-12-2018

Oxazepam (oxazepam)
Overspannen/burn-out

Ik gebruik het doordat ik door stress en overspannen klachten erg gespannen ben. Zo erg dat ik dan niet meer goed kan eten of concentreren. Ik neem een half tablet van een hele val ik in slaap (ben niet zo groot/zwaar). Werkt erg goed duurt wel een uur maar dan merk ik echt dat ik meer rust heb. Is wel verslavend.
16-11-2018

Lexapro (escitalopram)
Overspannen/burn-out

Sinds 5 weken gebruik ik Escitalopram (huismerk apotheek) ivm spanningsklachten, piekeren en somberheid. In combinatie met quetiapine tegen slapeloosheid. De eerste 2 weken waren niet zo fijn, piekeren was zwaar en ik had last van ochtendmisselijkheid. Na 2 a 3 weken begon ik effect te merken. Het is minder zwaar in mijn hoofd, ik krijg meer energie en mijn stemming wordt [lees meer...]beter. Ik heb wel terugval en de ene dag is de andere niet dus de klachten zijn niet meteen compleet over. Heeft ook tijd nodig. Overigens let ik wel op een regelmatig slaapritme, gezond eten, nauwelijks alcohol en veel bewegen, iedere dag maak ik een wandeling door het bos. Ik heb het eerst zelf proberen op te lossen maar aangezien de overspannenheid terugkwam na een jaar toch gekozen voor medicatie om er bovenop te komen.
11-11-2018

Overspannen/burn-out

In mijn 2e burn-out kwam ik in een depressie. Gestart met sertraline 50mg per dag. Voelt geweldig. Stimulans positieve gevoelens. Ik ben vergeetachtiger maar dit is te wijten aan de 2e burn-out. Ik heb gewichtstoename van 20%. Geprobeerd te stoppen. Dat was verschrikkelijk. Libido is 0.
05-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)
Overspannen/burn-out

Voorgeschreven door huisarts. Ging daar de medicatie door een hel, hij zei dat ik het vol moest houden. Ooit gestopt en na 2 maanden een acute depressie ! Suïcidaal en poging gedaan. Daarna ophoging van 75 naar 150. Mijn huisarts liet het afweten! Hij deed niets toen ik zei dat ik niet meer wilde leven. Hou het nog maar even vol zei hij. Na mijn poging opgenomen in geslo[lees meer...]ten inrichting. Het was een grote hel... troep die ik achteraf nooit had moeten krijgen. Nu aan het afbouwen! Met goeie hulp en andere betere huisarts die mij heel goed begeleid. Langzaam langzaam langzaam. Dat is zijn advies. Hij heeft schema gemaakt. Helaas krijg ik de taperingsstrips niet vergoed. Grote schande van de zorgverzekeraar!!!! Eerst verslaafd maken , dan niet willen helpen om eraf te komen. Diep triest hoe het is gelopen . De AD's werden uitgedeeld alsof het snoepjes waren! Het heeft mij bijna mijn leven gekost! Doe nu veel mindfulness, meditatie en dat helpt mij heel goed!
03-10-2018

Escitalopram (escitalopram)
Overspannen/burn-out

Burn-out gehad wat leidde tot een angst/paniekstoornis. Eerst zonder medicijnen geprobeerd te herstellen maar het werd steeds heftiger waardoor ik op een geg moment de deur niet meer uitdurfde. Erg snel overprikkeld, constant bang dat ik flauw zou vallen of een hartaanval zou krijgen. Plekken met veel mensen waren verschrikkelijk. Toen in overleg met huisarts besloten met [lees meer...]escitalopram te starten. (eerst 5mg toen naar 10mg). Eerste paar weken maakte de klachten wat heftiger, veel tijd in bed doorgebracht en had voor 'noodgevallen' oxazepam erbij. Deze nam ik alleen als ik echt de deur uitmoest, of het echt nodig was. Gelukkig had ik steun in mijn omgeving die boodschappen konden doen oid als dit niet ging. Wat me vooral hielp tijdens de beginfase was dat ik wist dat de toenname aan klachten door de escitalopram kwam en na 2 weken zouden afnemen. Doordat ik de reden wist stelde me dat enigzins gerust. Na een week 6 begon ik echt verschil te merken, in het begin wel ontzettend veel slaap. Maar dat vond ik opzich niet raar of erg, omdat mijn lichaam zo lang strak had gestaan van de spanning. Inmiddels gebruik ik nu zo'n 7 maanden het medicijn, en ben blij te zeggen dat het me er echt bovenop heeft geholpen. De paniekaanvallen werden snel afgeremd, en het is veel makkelijker controle te houden. Inmiddels heb ik al een paar maanden geen paniekaanvallen meer gehad en ben ik met veel plezier weer aan het werk. Ik heb volop energie en voor het eerst in jaren heb ik niet meer het gevoel dat ik constant aan het haasten ben. Een goede psycholoog i.c.m. escitalopram heeft voor mij super gewerkt. Enige bijwerking die ik nu nog ervaar is de levendige/heftige dromen af en toe.
20-09-2018

20-09-2018

Overspannen/burn-out

Middel werkte zeer goed, ik was weer rustig. Ik merkte er zelf niet veel van (was gewoon en niet meer down maar dat besef je je pas later). Ik kreeg alleen ontzettend veel last van haar uitval dus overgestapt op efexor wat totaal geen effect heeft en ik weer erg depressief ben. Ik zou dit middel zo weer nemen ondanks de haar uitval
18-09-2018

Overspannen/burn-out

Oktober 2017 ben ik begonnen met Citalopram nadat ik 2 maanden klachten had van een burn-out. Hierbij was ik erg labiel en had ik 4 paniek aanvallen per dag. In deze periode heb ik ook een angststoornis ontwikkeld. De eerste weken na het starten van dit medicijn waren verschrikkelijk. Door een inschattingsfout van de huisarts ben ik gelijk begonnen met 20mg. Mijn klachten[lees meer...] vertienvoudigde. Ik ben toen thuis komen te zitten en heb op de rand van een opname in de paaz gestaan . Achteraf gezien had ik moeten beginnen met 5mg en dit moeten opbouwen. Ik kreeg hierbij veel hoofdpijn, misselijk, duizeligheid, anorexie: geen honger en dorst meer. Ik viel 11kg af de eerste maand. Na 8 weken namen deze klachten af. Nu een naar later ben ik erg tevreden over dit medicijn. Ik was bang voor een afvlakking van mijn emoties en dit is bij mij absoluut niet het geval. Ook was ik bang veel aan te komen en ook dit is niet gebeurd. Ik heb nauwelijks meer paniekaanvallen. Wel ben ik zo nu en dan nog ‘onrustig’ na te veel inspanning/prikkels. Voorlopig slik ik dit medicijn nog, maar hier ben ik tevreden mee.
05-09-2018

Lexapro (escitalopram)
Overspannen/burn-out

Ik heb mij zo lang ik mij kan heugen regelmatig last van perioden van met depressie. Sinds mijn pubertijd heb ik ook al last van onbestemde angsten, waardoor ik in mijn twintigerjaren na de bevalling van mijn eerste kind een aantal jaren zo fobisch was dat ik mijn huis niet meer uit kwam. Ik ben iedere keer toch weer zelf opgekrabbeld, vanaf mijn27e slik ik wel regelmatig [lees meer...]Tranxene om dingen te doen waarbij ik anders zo angstig word dat het mijn plezier verpest. Dankzij deze mogelijkheid heb ik alsnog mijn studie kunnen afronden en heb ik mijn verdere leven kunnen werken. De meeste mensen kennen mij als een krachtige, vrolijke en humoristische vrouw. Mijn depressies weet ik aardig verborgen te houden. Maar de laatste zeven jaar viel ik in mijn privé leven van de ene hectiek in de andere. Ik had de ene klap nog niet verwerkt en de volgende kwam er al weer overheen. Ik ging maar door en door, tot het echt niet meer ging. Jaren van stress, pijn op de borst, hart kloppingen, overprikkelbaar, steeds slechter slapen en op het laatst gewoon wanhopig. Dus ben ik (en dat is een stap voor een zorgmijder) maar met de huisarts gaan praten. Ik had zelf al uitgezocht dat ik Lexapro wilde proberen want ik zag geen andere uitweg meer. De huisarts was gelukkig meteen met mij eens. Desondanks voelde ik veel weerstand tegen het slikken van een AD. Maar ik heb met mijn verstand de beslissing genomen het te proberen. ik ben begonnen met langzaam opbouwen met druppels, maar ik kreeg het gevoel dat ik daardoor langer last had van de bijverschijnselen, daarom heb ik het toch versneld. Na twee weken zat ik op 10 mg. De eerste drie weken vond ik soms wel moeilijk vanwege het feit dat ik me zo nu en dan heel vreemd voelde en ook wat onbestemde angstgevoelens kreeg die ik al lang niet meer gehad had. Tegelijkertijd merkte ik dat ik ondanks dat weer kon slapen en dat mijn hartslag lekker rustig was. Nu zit ik in de vierde week en merk ik dat ik me steeds beter ga voelen. Ik hoop dat dit zo verder zal gaan. Ik ben van plan het middel een jaarte gaan gebriken zodat mijn serotonine spiegel goed op peil is.
16-08-2018

Wellbutrin XR (bupropion)
Overspannen/burn-out

Burn-out. Voorgeschreven door een neuroloog. Ik begon met heel veel te vergeten en dacht dat ik leed aan Alzheimer. Ik neem dit in samenwerking (wel 's avonds ) met duloxetine. Ik heb geen enkele last van bijwerkingen gehad
12-08-2018

Overspannen/burn-out

Gebruik nu 3 maanden dit medicijn. Eerste nacht zeer angstig. Eerste twee weken zeer slecht gevoeld alles werd erger. Totaal geen energie. Na de twee weken ben ik een maand stabiel geweest en minder bijwerkingen. Nu 3 maanden verder ban ik zo blij dat ik heb doorgezet, voor me weer super en slaap weer hele nachten door en heb weer veel zin in het leven. Kort om voor iede[lees meer...]reen die twijfelt, gewoon aan beginnen en doorzetten

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)