ziekte

Overspannen/burn-out

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overspannen/burn-out

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overspannen/burn-out

Cipramil

08-01-2022 | Vrouw | 42
citalopram

Citalopram

22-12-2021 | Man | 28
citalopram
Overspannen/burn-out
Ik liep al 1,5 jaar met nek hoofd en schouderklachten en uiteindelijk kreeg ik in de auto in juli 2021 een zware paniekaanval. Ik had voorheen ook veel stress en toch wel heel wat meegemaakt in mijn leven. Sindsdien is mijn leven een echte hel, derealisatie, vermoeidheid, slecht slapen, continu gespannen en nerveus gevoel vaak zonder aanleiding. Eerst begonnen met therapie[lees meer...] alsook ademhalingscoaching maar nu 6 maanden later toch de stap gezet naar medicatie op aanraden van psychiater. Qua diagnose is het heel moeilijk om te stellen omdat het zowel aanleunt bij ptsd, burnout, chronische hyperventilatie, depressie, paniekstoornis,... Ik ben gestart op 10mg voor 1 week en dan nu bijna 4 weken op 20mg. Ik heb elke mogelijke bijwerking, toename van angst, paniek, uitgeput, depressieve vlagen (had ik nog niet), huilbuien,.. Is dit normaal? Kan iemand mij zeggen of het beter gaat worden en dit nog kan aanslaan? Ik heb al zoveel spijt gehad en ik weet niet hoe lang ik het nog volhoudt.

Alprazolam

04-12-2021 | Vrouw | 50
alprazolam
Overgeslagen met slaap tekort

18-11-2021 | Vrouw | 21
Overspannen/burn-out
Mijn dokter schreef dit voor voor mijn gevoelens die niet oke zijn de laatste tijd snel gevoelig enz ..ookwel met angstaanvallen maar die zijn al vaak onder cotrole uit mezelf , Ik heb deze dus zoals ze vroeg in de ochtend genomen tijdens eten half uur later moest ik telkens geeuwen waar ik dan een zenuwachtig gevoel over gans mijn lichaam kreeg telkens opnieuw , ik zweet[lees meer...] oppeens enorm , draaierig , enorm moe , niet echt geconcentreed meer afwezig mezelf niet voelen maar had dit ook met bronchosedal dus vraag me dan af of t ligt aan mijn lichaam die mss op een bepaald stof niet goed reageerd? Want deze klachten heb ik dus ook gehad bij een hoest fles ,. Nujaa ik heb deze 1 dag genomen ik lig nu in bed en kan totaal niet slapen 😴 nog altijd geeuwen en een zenuwachtig gevoel rond me telkens als ik net gedaan heb met geeuwen super ambetand hopelijk een antwoord xd

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik zit al 8 weken overspannen thuis, en heb last van hartkloppingen wat mij angstig maakt. Ik slaap ook heel slecht, 3 uur per nacht. Ik heb oxazepam voor geschreven gekregen maar dat hielp niet voor het slapen. Nu mirtazapine voor geschreven gekregen om te slapen. 1 tablet van 15 mg per avond. Maar de eerste nacht gebeurde er niks.

Lorazepam

16-09-2021 | Man | 33
lorazepam
Overspannen/burn-out
Toen ik in elkaar ben gezakt 2018 echt 4 weken niet geslapen bij de dokter op mijn knieen voor een sterke slaapmiddel ,helaas wilde dokter geen pammetje mocht ivm verslavingsfactor heb ik van de dokter eerst andere middeltjes gekregen als vervanger quetiapine (antipscychotycum) maar dan als slaapmiddel. Dit middel werkte niet voor mij en verergerde mijn angst en paniek al[lees meer...]leen maar. Toen heb ik me bewust op laten nemen om zo maar aan goede slaapmedicijnen te kunnen komen.Ik liep met mijn ziel onder me armen. 1e avond 2x 1mg lorazepam en sliep die nacht weer als een roosje Daarna hebben ze mij daar intern geprobeerd van de lorazepam over te zetten op een tricyclische antidepressiva mirtazepine omdat deze uiteindelijk de taak over zou nemen. Na 3 nachten proberen de overstap te maken lorazepam>mirtazepine ben ik zo dom geweest om toch aan de lorazepam te blijven en heb er zeker nog 3.5 jaar aan gezeten Op het laatste van de periode zat ik op een dosering van 8 mg per dag . Je hebt steeds meer nodig dan voorheen door gewenning. Maar goed lorazepam heeft me wel uit de stront getrokken want ik kwam vanuit een rolstoel en geen gesprek meer kunnen voeren. Uiteindelijk ben ik op een ssri genaamd paroxetine ingesteld naast de lorazepam Later besloten om af te bouwen met de lorazepam Dit door de lorazepam te switchen met diazepam En dan de volle dosis in stappen afbouwen naar 0 De eerste 3 dagen net een junk trillen zweten maar toen pakte de diazepam het over en ik moet zeggen dat het vanaf toen haast vlekkeloos af te bouwen was. Dus van 8 mg lorazepam = 40 mg diazepam naar 0 in 2.5 maand Dus tsja het is wel mogelijk hoor en dan moet ik wel zeggen met ondersteuning van de antidepressiva want die remt ook de stresass. De paroxetine heb ik ook nog gelrobeert af te bouwen maar tevergeefs komen de vage stresklachten dan langzaam weer terug. Dus blijf ik die lekker gebruiken 20mg paroxetine. Ik heb daar vrede mee gesloten en blij dat ik nu weer een beetje leven terug heb gevonden. Wees geduldig met medicijnen,en uiteraard voorzichtig. Dan gaat het in de meeste gevallen wel goed en kan het je redden Good luck

18-08-2021 | Vrouw | 57

16-07-2021 | Vrouw | 49
Overspannen/burn-out
3 jaar geleden gestart nadat burn-out na een jaar niet verminderde en de angst en met name paniek aanvallen niet minder werden. De eerste paar weken wel bijwerkingen, zoals droge mond en kaakkramp, daarna ging het veel beter. 1,5 jaar geleden. Geprobeerd af te bouwen van 10 naar 5 mg, maar dat gaf toch teveel bijwerkingen. Ik gedij goed bij 10 mg en ben weer helemaal t[lees meer...]erug in het arbeidsproces (wel ander werk gaan doen en minder uren draaien met minder harde deadlines) .

26-06-2021 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Niet dagelijks innemen, dit kan verslavend zijn. Ik vind het erg fijn om zo af en toe te nemen als ik te druk in mijn hoofd ben

Paroxetine

25-06-2021 | Vrouw | 1
paroxetine
Overspannen/burn-out
Vanwege een zware burn out met dit medicijn begonnen.. ik had met name last van angst- en paniekanvallen.. de opbouw was niet gemakkelijk, maar dit medicijn heeft er wel voor gezorgd dat ik weer dingen buiten de deur durfde te ondernemen.. ondertussen noem ik het mijn ‘beste vriend’.. zonder deze medicatie had ik nog niet zo ver gekomen... wees niet bang voor de bijwerking[lees meer...]en, hoe vervelend ook, het wordt echt minder :)

23-06-2021 | Vrouw | 19
Overspannen/burn-out
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met mirtazapine te nemen voor een burn out en slaapproblemen. Tijdens dat ik dit medicijn heb genomen het ik enkele bijwerkingen gekregen. Veel zweten, grote eetbuien, flauwvallen door lage bloeddruk, ... Nu sinds vorige week mocht ik volledig stoppen. Sinds ik ben gestopt heb ik last van ernstige ontwenningsverschijnselen. Ik ben misseli[lees meer...]jk, kan niet eten, ik heb extreme stress en wind me in alles op, ik kan niet meer slapen. De dokter had me niet gezegd dat ik moest langzaam afbouwen en had niets gezegd over al deze verschijnselen, volgens de dokter mocht ik in 1 keer stoppen met een redelijk grote dosis. Ik heb zelf beginnen opzoeken vanwaar deze verschijnselen konden komen en kwam altijd uit op ontwenningsverschijnselen van dit medicijn. Als je wilt stoppen met mirtazapine, doe dit zeker niet in 1 keer.

Dehydroepiandrosteron / DHEA

04-05-2021 | Vrouw | 60
Dehydroepiandrosteron
Overspannen/burn-out
Super ! Van de internist gekregen. Met een machtiging voor gebruik zonder medische kosten. Er staat op 2 x daags 1 tablet , ik pak ze s avonds . Geen nachtmerries meer, fijn opgewekt, mooie vette huid weer, net als vroeger. Ook door de Sjögren had ik een extreem droge huid. Ouderwets relaxt weer af en toe, en meer energie, zin om dingen te doen.

Wellbutrin XR

14-04-2021 | Man | 34
bupropion
Overspannen/burn-out
7 jaar geleden door opgekropte emoties en een drukke baan in een burn-out beland waar kort erna een depressie bij kwam. Door cognitieve gedragstherapie, citalopram 10mg en een carrière switch kon ik weer normaal functioneren. In de afgelopen 7 jaar ben ik meerdere malen geswitcht van ssri. Lexapro, Brintelixx etc. Bij alle medicaties kreeg op het gegeven moment een zeer af[lees meer...]gevlakt gevoel en kon ik nergens meer van genieten. Ik voelde mij daardoor in gezelschap ook akward , omdat ik niet intens mee kon genieten met vrienden. Ik voelde me letterlijk een levende dode. 1.5 jaar geleden gestopt met ssri omdat wij graag aan kinderen wilde beginnen en ik dat voor 100% wilde voelen qua emoties. Ben super blij dat ik die keuze heb gemaakt en heb een prachtige zoon van 6 maanden. Heelaas door wederom emotionele frok door iemand, me veel te druk maken in combinatie met het vele werken als barbier ben ik toch weer in een burn-out beland. Nu wil het het oplossen zonder ssri ivm de emotionele afvlakking. Heb samen met de huisarts besloten om te starten met 150mg Bupropion HCI het merk TEVA. Ik zit nu in mijn 3de week en voel mij erg geïrriteerd, opgejaagd, hartkloppingen, emotioneel, prikkelbaar. De medicatie geeft me wel energie en meer helderheid/concentratie. Door de burn-out is mijn lichaam helemaal op maar ik hoop dat de Bupropion mij een zetje geeft in mijn herstel.

07-04-2021 | Vrouw | 44
Overspannen/burn-out
Last van mijn kaken. Ik ga nu naar fysio omdat mijn kaakspieren op level 10 gespannen zijn. Helpt niet. Kan nog steeds niet slapen ook niet met dit erbij

Quetiapine

01-04-2021 | Man | 34
quetiapine
Overspannen/burn-out
Pas alsjeblieft op met medicatie als quetiapine. Quetiapine wordt in lage dosis off label voorgeschreven bij slapeloosheid. Ik zie het werkelijk als misdaad dat dit wordt gedaan. Quetiapine zorgt ervoor dat jouw dopaminereceptoren worden geblokkeerd. Dopamine, juist het stofje dat nodig is om ergens je schouders onder te zetten, motivatie te vinden en nog enigzins fijne ge[lees meer...]voelens te kunnen ervaren worden geëlimineerd. Door dit middel kwam ik van de regen in de drup terecht en kwam ik van een overspannen in een suïcidale situatie terecht. Ik voelde niks meer voor mijn geliefde waardoor de angst overheerste dat ik daarmee moest stoppen. Ik had geen energie meer om het “juiste” te doen voor mijn herstel. Heb waanideeën gekregen over de meest vreemde onderwerpen. Direct bij het minderen kwam er weer meer kracht terug om echt te werken aan mijn probleem zonder gemanipuleerd te worden door deze rotzooi. Het maakt je echt een ander mens, met andere gedachtes en andere overtuigingen. Pas aub op!

Diazepam

05-03-2021 | Vrouw | 43
diazepam
Overspannen/burn-out
Vanwege burn-out heb in bij het inslapen en wakker worden angstaanvallen. Soms heb ik wel 8 aanvallen per nacht, steeds als ik net in slaap val. Als ik dan een slechte nacht heb gehad dan neem ik de volgende dag een diazepam om 21:30, tussen 22-22:30 val ik dan in slaap. Ik slaap dan de hele nacht en heb geen aanvallen. Alleen als ik in de ochtend wakker word, maar dat vin[lees meer...]d ik niet zo erg. Ik heb geen last van bijwerkingen, in de ochtend wat duf, maar dat komt ook omdat er dan jonge kinderen met wakker maken.

23-02-2021 | Vrouw | 39
Overspannen/burn-out
Ik ben flink aangekomen, de reden is doordat mijn rem volledig weg was door deze medicatie. Alles ging ineens overmatig. Sporten lijnen maar ook eten. Ik ben nu bezig met afbouwen. Hopelijk krijg ik snel weer vat op mezelf

18-02-2021 | Vrouw | 28
Overspannen/burn-out
Dit medicijn voorgeschreven gekregen van de huisarts, i.v.m. aanhoudende spanning. Het belemmerde mij behoorlijk. Gestart met 10 mg. De eerste twee weken waren pittig, de spanning verergerde behoorlijk met daarbij weinig slaap en veel rusteloosheid. Na deze 2 weken merkte ik wat meer rust, ik piekerde minder en kon mij meer concentreren. Echter was dit van korte duur, de s[lees meer...]panning vloog mij weer aan en en na 6 weken werd het medicijn opgehoogd naar 20 mg. Dit is nu sinds 5 dagen het geval. Veel verbetering merk ik niet, de pieken van de spanning zijn iets korter. Het kan tot 3 maanden duren begreep ik dat het medicijn daadwerkelijk zijn werking volledig heeft. Hier hoop ik op! Ik lees goede berichten.

12-01-2021 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Sinds vorig jaar mei begonnen met sertraline opbouw met 12.5 mg. Naar 50 mg. Ik merkte te weinig resultaat en daarom in overleg met psychiater opgebouwd richting 100 mg. Omdat ik PMS klachten heb toch besloten om de medicatie nogmaals op te gaan hogen van 100 mg. Naar 150 mg. Op dit moment zit ik 1 week op 112.5 mg ben van plan om morgen naar 125 mg. Te gaan. Al merk [lees meer...]ik op dit moment dat ik last heb van de volgende bijwerkingen: extreem vermoeid, nachtzweten, sombere buien, prikkelbaar, piekeren. Dus misschien blijf ik nog wel een week langer op 112.5 mg voordat ik verder op ga bouwen. We zullen zien!

Clomipramine

07-01-2021 | Man | 48
clomipramine
Overspannen/burn-out
Ik heb jaren geleden een burn out gehad. Destijds vertelde de huisarts dat een stofje niet meer goed werd aangemaakt in de hersenen en schreef clomipramine voor. Ik geloof destijds 3x10mg. Na het jaren gebruikt te hebben afgebouwd naar 10mg per dag. Behalve overmatig zweten en een kleine vlek huiduitslag nergens last van gehad. Ben laatst gestopt en de huiduitslag verd[lees meer...]ween, echter kwamen de klachten weer terug en ben ik weer begonnen. Dus nu even door het eerste dipje heen.

Lorazepam

02-01-2021 | Vrouw | 30
lorazepam

02-01-2021 | Vrouw | 30
Overspannen/burn-out
Na een zware burnout begonnen met gebruiken. Ik gebruik nu 2 jaar 75mg. Het gaat inmiddels al een stuk beter ! Echter sinds vorige week een flinke terugval gekregen, waardoor mijn medicatie nu is opgehoogd naar 100mg. Nu nog erg veel last van bijwerkingen; misselijkheid, prikkelbare darmen en eerder angstgevoel echter ik weet dat het gaat helpen, zoals eerder ! Het heeft a[lees meer...]lleen zeker twee weken inwerktijd nodig ! Nu nog afstrepen dus. PS. Ik ben juist afgevallen en slanker geworden door deze medicatie!

Quetiapine

11-12-2020 | Vrouw | 45
quetiapine
Overspannen/burn-out
Sinds enkele maanden slik ik 25 mg qeutiapine voor het slapen. Ik slaap er gemiddeld 6 uur op, wat dus heel fijn is. Echter merk ik dat ik wel veranderd ben. Vooral het stuk snel geïrriteerd staat me niet aan. Ook vanaf dag 1 een zoete smaak in de mond en hoofdpijn bovenop het hoofd, wat met pijnstillers nauwelijks weg gaat. Ik merk ook dat ik meer vergeet en dat ik minde[lees meer...]r verantwoordelijkheid neem in wat ik doe. Natuurlijk kan het ook door de burnout komen, maar de 1e 4 maanden had ik daar geen last van. Kan nu soms niet meer logisch nadenken en heb mijn werk echt totaal los moeten laten. Herkend iemand mijn klachten? Wil graag stoppen, maar ben bang dat ik dan weer slecht slaap. Terwijl slaap belangrijk is voor het herstel!

Femoston

03-12-2020 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron
Overspannen/burn-out
Ik zat in een burn-out, en kreeg het advies om te stoppen met de anticonceptiepil, ik kreeg veel klachten, continu opvliegers, Nachtzweten, niet meer slapen, onrustig en bang. Met femostan begonnen en na 2 weken weinig opvliegers meer, beter slapen. Alleen last van stemmingswisselingen, voel me vaak depressief en angstig .weet niet of dat overgaat, ik hoop het, maar ve[lees meer...]rder voel ik mij wel beterder

21-11-2020 | Man | 38
Overspannen/burn-out
Flink overspannen geworden, na 10 jaren van depressie. Ik sliep zeer slecht Ervaarde overdag veel stress in mijn lichaam. Werken ging haast niet meer. 6 week geleden begonnen, met 7.5 mg mirtazapine Dit bracht wat meer rust overdag en functioneer beter ook slaap ik beter, eerste 2week wat bijwerkingen, nu 6 week later zijn deze stukken minder geworden, alhoewel ze er [lees meer...]nog wel zijn. Maar dat is niet erg in vergelijking met de klachten die ik had. Ik ben nog niet aangekomen, misschien komt dat ook omdat ik nog werk 32u, en ben blijven sporten 3x per week. Je krijgt wel trek van deze medicatie, maar slecht of gezond snacken is en blijft toch een eigen keus. Nadelen zijn: sochens suf, lichte darmproblemen, droge mond, afvlakking van gevoel. -naast deze medicatie gebruik is al jaren citalopram 20mg, prima combi. Voor als je het flink te pakken hebt, (mijn ervaring) Hopelijk heeft iemand wat aan deze info . Keep up!

05-11-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Vanaf mei gestart met sertraline. Begonnen met 12,5 en opgebouwd in 3 weken naar 50 mg. Had toch het gevoel dat ik hier niet voldoende resultaat uithaalde PMS klachten bleven hetzelfde. In September gestart met opbouw t/m 100 mg. Veel bijwerkingen: geïrriteerd, vermoeid, hoofdpijn, enorme stemmingswisselingen. Dit was 4 weken en daarna begon ik me fitter te voelen zelf[lees meer...]s minder last van m'n PMS klachten! Psychiater had het er laatst over om over een half jaar af te bouwen. Ik schrok hier enorm van en wil eigenlijk nooit meer terug naar hoe ik me een jaar lang heb gevoeld!

04-11-2020 | Vrouw | 46
Overspannen/burn-out
Gebruik sertaline nu 4 weken, eerste week 0,25g weinig tot geen bijwerkingen. En voelde me ook direct een stuk beter en had energie. 2e week opgehoogd in overleg met de huisarts naar 0,50g. Nu zit ik in de 3e week en begin nu pas extreem bijwerkingen te vertonen. Ik neem het in de ochtend bij m’n ontbijt maar na innamen hartkloppingen en veel onrust. Dit zwakt weer af maar[lees meer...] blijf heel de dag bibbers en trillen . Tegen de middag plots extreem moe en krijg huil buien. Probeer dan te rusten maar krijg dan hyperventilatie. Is dit normaal en moet ik volhouden tot we zeker 4 weken verder zijn? Of terug afbouwen naar 0,25g? Neem terug alprazolam 0,25g in de ochtend en avond om de hyperventilatie en angstaanvallen terug op te vangen. Alles is begonnen met een zware burn-out en hyperventilatie aanvallen, daarna ligt in depressie geraakt door veel thuis te zijn en niet veel om handen te hebben. Was ook altijd zeer zelfstandig en ondernemend als transport manager maar op dit moment een onzekere vrouw die geen rust kan vinden. Wekelijks ook naar psycholoog en goede opvolging huisarts maar wilde hier toch m’n verhaal eens kwijt en alle advies is welkom, volhouden of afbouwen met de aangegeven bijwerkingen? Groetjes NH

Venlafaxine

26-10-2020 | Vrouw | 61
venlafaxine
Overspannen/burn-out
Ik stortte in op mijn werk begon te wenen en dit duurde 1 dag lang het stopte niet. Iets meer dan 4 maanden heb ik thuis gezeten en ik was op 2 maanden tijd 10 kilo vermagerd In het begin was ik zéér moe en was alles mij te veel geworden. Door de medicatie was ook mijn libido verminderd. Na 2 maanden zei mijn huisarts je moet iets doen om je te ontspannen dus besloot ik y[lees meer...]oga te volgen niet in een sporthal of turnzaal maar in een gezellige ruimte typisch yoga stijl. De eerste maand dacht ik wat zit ik hier te doen die oefeningen en meditatie doen mij niets, ik sprak erover met de yogadocent en ze zei doe maar rustig op jouw tempo en je zie wel wat er komt. De rust kwam na 2 maanden, ik begon mij te ontspannen k wist niet meer wat dat wás dit was een zalig gevoel. Door de yoga voel ik mij goed nu pas ik meer meditatie toe. Ik besloot na meer dan +- 12 jaar te stoppen met het slikken van medicatie. Ik had al 2X op eigen initiatief proberen af te bouwen maar dit mislukte iedere keer. Mijn pensioen naderde en ik wilde stoppen met de medicatie omdat de stress en de deadlines van mijn werk zou wegvallen. Ik weet van de vorige keren dat dit niet gemakkelijk zal zijn en dat ik moet oppassen voor driftige buien 't was toen 1 keer voorgevallen en ik was nadien zo erg geschrokken dat ik dacht was ik dit en toen nam ik maar terug mijn medicatie uit schrik. Samen en onder begeleiding van mijn huisarts hebben wij een plan voor ogen dat het wel móet lukken dit in 1 jaar af te bouwen. Deze keer wou ik er de tijd voor nemen op mijn eigen tempo want ontwenningsverschijnselen zijn er zoals angst, onrust, slaapproblemen, snel geïrriteerd. Nu zijn we 2020 en ben ik 2,5 jaar gestopt met de medicatie. Dit jaar was niet gemakkelijk wij hébben een sterfgeval en andere familiale veranderingen meegemaakt wat mij véél stress gaf en dan heb ik wél gedacht het is te hopen dat ik dit volhoudt. Door zelf thuis extra yogameditatie te doen is het mij gelukt dit onder controle te houden. Ik wil niet meer terug naar de medicatie want mijn lichaam is béter zonder. Neveneffecten heb je altijd met medicatie wat men ook beweert en ik wilde niet gans mijn leven vast zitten aan Effexor / Venlafacine. Natuurlijk spreek ik voor mijzelf en dat is vóór ieder persoon verschillend. Ik heb soms nog wel ééns stress maar ik heb het onder controle. Ontspannen is moeilijk maar door yoga en volharding ben ik blij dat ik ervan af ben. Ik wens iederéén het beste en ik hoop dat u iets heeft gehad aan mijn verhaal.

08-10-2020 | Man | 37
Overspannen/burn-out
3 jaar geleden burn out gekregen. eerste maanden elke dag 15 uur geslapen. was erg duizelig. had vaak spanningshoofdpijn. last van maagklachten. spierpijn. herstel ging erg langzaam. na 2 jaar opgebouwd tot 32 uur werken. smiddags nog steeds 2 uur rusten en na het eten niet veel energie nog steeds. slecht tegen prikkels kunnen. gespannen gevoel . rare stroomstootjes in mij[lees meer...]n hoofd.maagklachten etc. door de lichamelijk klachten erg angstig geworden. mijn herstel stagneerde steeds met ups and downs. steeds als ik een klein beetje over mijn grens ging had ik hier lang last van. ook als ik probeerde te sporten...voelde dit vooral daarna niet fijn. spanningshoofdpijn werd laatste maanden steeds erger . wanneer deze ondragelijk werd nam ik 5mg diazepam in. Dit was het enige wat een beetje hielp. altijd heel goed kunnen slapen. tot de laatste maand. 22 uur naar bed en rond 3 uur wakker. merkte dat ik steeds meer vermoeid werd en meer klachten kreeg. wilde niet aan de sertreline maar zag geen keuze. 1 week geleden begonnen met 50mg

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2686)
Depressie (2165)
Angst & paniekstoornis (2127)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1130)