Overspannen/burn-out

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overspannen/burn-out

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overspannen/burn-out

Mirtazapine

22-03-2024 | Man | 28
mirtazapine

moeite met slapen prikkelbaarheid Gewichtstoename

Ik kon niet slapen door onregelmatige dag en nacht ritme die al 7 jaar en al helemaal afgelopen jaar verstoord was. Op advies van een vriendin en eigen research kwam ik uit op mirtazapine wat me zou helpen bij het slapen. De eerste 1.5 maand sliep ik goed en sinds 1 maandje heb ik af en toe dagen er tussen dat ik weer pas aan het eind van de nacht in slaap val. Ik moet z[lees meer...]eggen sinds ik dit middel gebruik, ik ook mijn rust heb gevonden in mijn hoofd en heb ook een normale dag en nacht ritme gecreëerd sinds ik dit gebruik. Ik ben wel flink aangekomen voor mijn doen, ik ben nooit zoveel aangekomen in korte tijd maar vind het niet erg want gelukkig kan ik het hebben. Ben van 69 kilo naar 82 kilo gegaan. Ik heb hiernaast ook voor mijn angst aanvallen oxazepam 2 x 10mg gekregen. Ik neem dit alleen in als ik weet dat ik dingen ga doen die dit eventueel kunnen triggeren. Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze korte info!

14-03-2024 | Man | 31
Overspannen/burn-out

beverigheid, traagheid, stijfheid en onvastheid verminderd libido ongerustheid moeite met slapen

Eerder citalopram gebruikt werd ik loom van, maar werkte wel erg goed tegen spanning. Nu escitalopram en merkte bij 5mg al meteen meer opgefoktheid, slecht slapen, wazig, trillerig etc. Bij citalopram niet gehad. Opbouwend naar 10mg bleven die klachten, toen naar 7.5mg gegaan en was ok. Libido wel helemaal verloren, en amper erectie kunnen krijgen. Maar verder wel OK, m[lees meer...]aar wel van plan om naar een TCA te switchen vanwege hevige PDS. 3 merken gehad in 5 maanden. Eerst sandoz, toen teva en toen accord. Bij accord begon de drama, libido weliswaar terug maar dat is het enige voordeel. Verder lijkt het alsof het totaal niet werkt. Alle heftige bijwerkingen die ik krijg bij het starten escitalopram, zijn terug. Naar apotheek gegaan, en krijg weer teva. Zal een update plaatsen of merkswitch inderdaad de oorzaak was.

03-03-2024 | Man | 31
Overspannen/burn-out

maagpijn chronische vermoeidheid kriebelige keel misselijkheid

12-02-2024 | Vrouw | 28
Overspannen/burn-out
Besloten mijn ervaring te delen. De slechte ervaringen/verhalen hielden me eerder tegen escitalopram te starten, terwijl het me uiteindelijk geholpen heeft. Wel eerst op eigen kracht geprobeerd. Zware burn-out. Ik kon letterlijk niks meer, 8 kilo afgevallen. Ik kon de deur niet meer uit van de spanning en kon alleen maar huilen. Bijvoorbeeld bedrijfsartsen en artikelen [lees meer...]kunnen mooi praten met; je moet gewoon gaan wandelen en therapie. Fijn als dat lukt maar soms kan het gewoon niet anders. Uiteindelijk, omdat het echt niet anders meer ging toch besloten medicatie te starten. Eerst begonnen met Quetiapine 12,5 mg vanwege de bijwerkingen escitalopram. Langzaam opgebouwd tot 10 mg. 12 weken had het totaal zeker nodig voor je werkt. Toen Quatiapine langzaam afgebouwd. Nu alleen nog escitalopram. Natuurlijk is de burn-out niet hersteld en mag dit zijn tijd nog hebben met therapie. Maar ik kan de dagen weer doorkomen met rustige activiteiten in en om huis. Ik laat me adviseren door een goede acupuncturist om uiteindelijk te kunnen afbouwen in de toekomst als mn nier-energie weer voldoende is en heb hier goede hoop voor.

Seroquel

03-02-2024 | Vrouw | 25
Overspannen/burn-out
Door mijn burn-out kon ik 3 a 4 maanden geen slaap vatten. Ik bleef gespannen en zat ik een cirkel waar ik niet uit kwam. Eerst zolpidem geslikt en toen ik eindelijk via de psychiater quetiapine voorgeschreven gekregen. In het begin had mijn lichaam wat moeite ermee en sliep ik niet maar na 2 nachten sliep ik eindelijk weer. Wel nog gebroken maar ik maak nachten van 8-9 uu[lees meer...]r!!! Echt geweldig. Mijn spanning in mijn lijf gaat eindelijk weg en heb het idee dat ik eindelijk vooruit kom. Ik ben hier zeker over te spreken en hoop het binnenkort weer helemaal zelf te kunnen doen maar voor nu hou ik het even hierbij!

06-01-2024 | Vrouw | 41
Overspannen/burn-out
Zomaar ineens in een burnout beland, met zeer ernstige depressie klachten. Niks vond ik meer leuk sliep alleen maar. Voor mijn kinderen en man ging ik verder. Tot dat het eerste advies van de huisarts kwam om aan antidepressiva te beginnen om hier uit te kunnen komen (het bekende duwtje in de rug) ik had paniek en angst aanvallen sliep vrijwel iedere nacht slecht. Ik was[lees meer...] zeer sceptisch wilde er eigenlijk niet aan beginnen tot de psycholoog hetzelfde advies gaf. Eerste weken was ik bang om deze medicatie te slikken, en mijn klachten werden ook erger het versterkte. Tot daar eindelijk de verlossing kwam en ik effect ging merken van 5 Mg overgestapt geleidelijk aan naar 10 Mg. Optimaal effect 6 weken voor mij. Nog nooit zo blij geweest ik was uit deze hell gekomen. Ik geloof er heilig in dat het door dit medicijn komt. Daarom raad ik het aan als je in een soort gelijke situatie zit en je nog twijfeld. En wat heb ik getwijfeld niet normaal! Ik geniet weer van de kleine dingen ben niet meer depressief ik kan eindelijk alles achter me laten. Aan afbouwen denk ik nog even niet dat komt later wel. En het is helemaal niet erg of schamend om medicatie in te nemen. Daarom schrijf ik ook mijn ervaring op al kan ik maar 1 persoon helpen die dit leest want zelf heb ik deze ervaringen ook gelezen. En gelukkig kan ik nu een positieve ervaring terug schrijven.

21-12-2023 | Man | 32
Overspannen/burn-out
Wegens burn-out mee begonnen en na 3 maanden opgehoogd. Het begin was een drama, angst werd in een crash nog hoger en ik was enorm moe. Na een maand op 10mg begon het te werken, ik kon slapen en ontspannen. Kreeg wel enorme honger en bleef erg moe en vlak. Lastig van dingen genieten en niet echt mijzelf. Na ongeveer 7 maanden was dit beter behalve de moeheid, soms viel[lees meer...] ik om 7 uur half op bed in slaap en had nooit goede energie. Afgebouwd en op 5mg was het veel beter (had eigenlijk op deze dosis moeten blijven). Terugval gehad wegens covid en nu spijt dat ik er niet meer op zit.

Quetiapine

29-10-2023 | Man | 45
Overspannen/burn-out
Na scheiding en ontslag in een zware burn-out gekomen. Ik kon niet meer slapen, eerst meerdere andere slaappillen gebruikt, maar die hielpen niet. Mede door sommige berichten hier erg bang voor quetiapine. Uiteindelijk toch gestart omdat er geen alternatief was. Eerste nacht goed geslapen, maar heel raar wakker. Daarna moeten ophogen naar 50 mg. Na een week geen bijwer[lees meer...]kingen meer en kon ik prima slapen. Een half uur tot een uur na inname worden mijn oogleden zwaar en trekt er een “deken” over mijn hoofd. Ik werd goed uitgerust wakker en kon goed autorijden. En functioneren. Merk wel dat ik snel geïrriteerd ben, zoals ik hier meer lees, maar durf niet te zeggen of het van de quetiapine komt. Het is niet overdreven storend. Na twee maanden sliep ik erg lang, en ben ik gehalveerd. Drie nachten wat minder vast geslapen en daarna weer zoals voorheen. Het plan is nu een paar weken 25 mg slikken en dan stoppen. Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel tegenop zie, maar zal ook blij zijn als ik er weer vanaf ben. Hoewel het middel niet voor slaapstoornissen wordt geadviseerd heeft het in mijn geval enorm geholpen. Hopelijk helpt mijn verhaal mensen die dezelfde overwegingen moeten maken.

21-10-2023 | Man | 65
Overspannen/burn-out
gedachten-molen niet stil kunnen zetten malen piekeren, zinloosheid, gejaagd gevoel, in bed wakker liggen, iets complexere klussen niet op een rij kunnen krijgen, toevlucht nemen tot bankzitten.

Bromazepam

21-10-2023 | Man | 52
bromazepam
Overspannen/burn-out
Is Sandoz volledig uit de markt genomen? Hier in België alvast wel sinds 2021. Deze was superieur aan andere merken voor mij. Heb nu lexotan maar niet echt tevreden over.

Paroxetine

14-10-2023 | Man | 34
paroxetine
Overspannen/burn-out
Wondermiddel voor mij! Ik was zeer gespannen om dit middel te gebruiken, zeker na het lezen van dit forum. Echter wees je er van bewust dat vooral mensen met negatieve ervaringen berichten plaatsen. De realiteit is veel positiever dan te lezen op dit forum. Ik had een burn out, ik was de hele dag gespannen, piekerde de hele dag, had rare gedachten, was gehaast, en d[lees meer...]oor al dit gepieker en gehaast nog meer moe dan ik eigenlijk was. Na 3 jaar aan therapieen/psychologen, toch besloten om dit middel te proberen. Het is eigenlijk heel simpel, je kan paroxetine proberen. Werkt het goed dan moet je het minimaal 6 maanden gebruiken. Werkt het echt averechts, dan kun je er ook onmiddellijk mee stoppen. En ja je kunt de eerste 2 weken extra bijwerkingen krijgen, maar dat kun je onderdrukken met oxazepam. Ik was iets instabieler mentaal de eerste 2 weken, maar dat viel gelukkig bij mij mee. Daarna werd ik veel relaxter, veel minder piekeren, mijn stresslevel die continu aanwezig was werd echt heel veel minder. En hierdoor hield ik veel meer energie over en gingen de rare onzekere gedachten sneller weg dan verwacht. Voor mij was het echt een wondermiddel. Ik voelde me zo veel beter en sindsdien is mijn burn-out sneller over gegaan dan verwacht. Wees je wel bewust, het werkt niet altijd zo goed als je hoopt. Bij mij pakte het goed uit. En uiteraard moet je naast het gebruiken van medicatie ook een psycholoog hebben om de burn out te tackelen en je gedrag aan te passen. Enkel medicatie is niet de oplossing. Maar als je al een psychologisch traject hebt doorlopen en het lukt je niet....dan is het wat mij betreft een aanrader. Ik startte met 20mg te gebruiken, toen werd ik bizar suf en zag ik minder scherp. Dat waren 3 slechte weken om te starten en werd ik eigenlijk extra moe en uiteraard ook onzeker over het middel en mezelf. Daarna heb ik de dosering verlaagd naar 10mg, en toen kreeg ik de positieve effecten van het middel. Daarna verhoogd naar 15mg en dat werkt voor mij nog steeds perfect. Ik ben bijna volledig hersteld van mijn burn out, werk weer full time. En als mijn leven binnenkort weer helemaal stabiel is dan ga ik afbouwen. Daar heb ik het volste vertrouwen in dat het lukt. Ik zit weer vol energie, ben mentaal weer bijna even stabiel als dat ik altijd was en durf het absoluut aan om te stoppen binnenkort.

Amitriptyline

10-10-2023 | Man | 42
amitriptyline
Overspannen/burn-out
Ik ben nu in mijn tweede burnout die vrij rap naar de eerste kwam. Vijf jaar eigenlijk al aan het tobben. Ik heb met name last van overprikkeling. Ik merk dat amitriptyline echt helpt in het herstel, ik slaap beter en kan (mede daardoor) meer prikkels aan. Mijn arts vermoedde dat mijn zenuwstelsel te gevoelig is afgesteld en amitriptyline dan kan helpen. De bijwerkingen[lees meer...] waren in het begin heel duidelijk, doodmoe van 10mg, maar verdwenen ook vrij snel. Na twee maanden een tevreden gebruiker met nu 35 mg per dag. Denk dat ik dit voorlopig zo ga houden.

Wellbutrin XR

14-09-2023 | Vrouw | 42
bupropion
Overspannen/burn-out
Neem al 14 jaar Sipralexa voor mijn angststoornis waardoor ik deze vrij goed onder controle heb maar door bijkomende problemen met depressie en volledig geen energie meer te hebben 7 jaar geleden heb ik Wellbutrin 300 bij gekregen van mijn psychiater. Dit voor energie te geven. Dit heeft me wel enorm geholpen om te functioneren. Als ik het medicijn te laat inneem ‘s ochten[lees meer...]ds dan heb ik slapeloosheid ‘s nachts dus neem het rond 10u in. Heb vóór Sipralexa en Wellbutrin ook paroxetine gebruikt maar dit kon ik niet meer verdragen plots na enkele jaren. Venlafaxine had geen effect bij mij.

Oxazepam

12-09-2023 | Vrouw | 33
oxazepam
Overspannen/burn-out
Ik wil na ruim 7 maanden dagelijks gebruik van oxazepam 10 mg. 1x dgs gaan afbouwen. Ben heel erg benieuwd naar vooral positieve verhalen over afbouwen? Wie oh wie kan me een beetje positieve moed in praten?

Mirtazapine

19-07-2023 | Vrouw | 35
mirtazapine
Overspannen/burn-out
Angstig door burn-out en heftige gebeurtenissen. Wakker liggen en continu piekeren. Gestart met 15 mg mirtazapine, dit neem ik rond 20.00 in en ga rond 22.30 slapen. Vermoeidheid de eerste twee weken, dit nam daarna af. Conditie terug bij 0, dus opnieuw opbouwen. Mijn hoofd is vrij van angsten en ben een stuk rustiger en slaap goed door deze medicatie. Tot zover de eerste [lees meer...]twee weken mirtazapine 15 mg.

Citalopram

11-07-2023 | Vrouw | 30
citalopram
Overspannen/burn-out
Ik schrijf dit voor degenen die niet durven starten met antidepressiva en behoefte hebben aan een positieve review! Urenlang heb ik op deze website doorgebracht met horrorverhalen over oa citalopram. Context: afgelopen augustus ben ik thuis komen zitten met een burn-out. Ik kreeg hierbij paniekaanvallen en last van depressie. Na maanden ploeteren, EMDR, therapie, mindfulne[lees meer...]ss, ashwagandha, sporten en mediteren was ik het zó zat. Ik wilde niet meer. Gevoelsmatig was ik aan het overleven en de angst en stress was vaak niet te doen. Leefde zo'n beetje op lorazepam maar durfde niet met AD te beginnen uit angst voor de bijwerkingen- wat nou als het nóg slechter wordt? Dat kan ik niet aan, dan sta ik niet voor mezelf in, etc. Toch heb ik het een kans gegeven, als 'last resort'. Maar de bijwerkingen vallen mee! Ben wel erg misselijk geweest en kon niet eten. Ervaarde verder een dof gevoel. Na een kleine week trok dit weg. En geloof me; naast de klachten die je dagelijks hebt is dit peanuts. En nu voel ik me wat beter. Alsof de scherpe randjes van de dag af zijn. Situaties komen minder hard binnen en qua werk kan ik meer aan. Sta niet meer op met een steen in mijn maag van de zenuwen en de paniekaanvallen nemen af. Ik ben er nog lang niet, maar dit middel helpt me om de dag door te komen en wat meer te leven. Lieve lezer, ik gun je dezelfde ervaring mocht je twijfelen over starten met medicatie. Hou vol. Ik wens je het allerbeste toe.

06-07-2023 | Vrouw | 46
Overspannen/burn-out
Na al jaren terugkerende spanningsklachten te hebben en tegen een burn out aan te zitten, toch maar eens medicatie gaan proberen. Wat een verademing! Mijn onnodige stress, angst, frustratie en boosheid gevoelens zijn vrijwel weg en anders nu eindelijk makkelijk los te laten. Ik slik nu een jaar escitalopram en ben er echt super tevreden over. Geen bijwerkingen, behalve sup[lees meer...]er realistische dromen (niet eng) toen ik in het begin een hogere dosis nam.

27-06-2023 | Vrouw | 36
Overspannen/burn-out
Begonnen met 10mg omdat ik in een depressie zat. Heb 3 maanden toch hevige bijwerkingen gehad, maar toch doorgezet. Daarna voelde ik mij echt zoveel beter. Het hielp echt. Nu na 2j overgestapt naar 20mg op aanraden van de arts (zit in een burn-out). Dit om meer stabiel te worden omdat 10mg toch niet voldoende blijkt. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Wat ik wel merk[lees meer...] is dat ik meer oppervlakkig ben. Dus minder gevoelens heb. Dat is wel een nadeel. Maar voor de rest ben ik echt tevreden. Zonder dit zou ik nu in een diepe put zitten.

Quetiapine

15-06-2023 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
Na wekenlang niet slapen en elke dag stijf staan van de stress door een burnout, kreeg ik naast paniekaanvallen ook enge depressieve gedachten. Ik voelde me wegzakken in een diep donker gat en het kon me niet meer schelen. Ik herkende mezelf totaal niet meer. De Crisisdienst schreef toen quitiapine voor om weer te slapen. Van 25 mg ging ik alleen sluimeren, dus mocht ik 50[lees meer...] mg gaan slikken. Na een nacht lekker diep slapen (een beetje rommelig en soms even wakker, maar toch zo'n 6 uur geslapen) voelde ik me al zo anders! Geen angstaanvallen meer gehad (al slik ik ook 2 x 5 mg Oxazepam overdag) en ik durf weer dingen te ondernemen. Niet elke nacht is perfect, en de dagen zijn wisselend. Ik ben wel een beetje bang dat ik mijn lijf op deze manier te weinig rust geef om goed van de burnout te herstellen, omdat ik minder kan voelen wat het nodig heeft, maar het kreeg voor de quitiapine ook geen rust. En ik vraag me af wat er gebeurt als ik moet stoppen. Voor mij voor nu een redding die mijn dagen weer dragelijk maakt. In het begin lichte hoofdpijn, slappe (nek)spieren en trillen. Nu, na 3 weken, alleen nog duf 's morgens.

08-06-2023 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
Begin dit jaar raakte ik in een burn-out terecht met heftige paniekaanvallen . De huisarts schakelde de GGZ crisis dienst in, het enige wat zij hebben gedaan toen is Lorazepam voorgeschreven. Daardoor kon ik eindelijk weer slapen en rustig worden. Gelukkig ben ik ondanks mijn psychische problemen zo verstandig geweest een lagere dosis (1mg/dag) te nemen dan voorgeschreve[lees meer...]n (2,5mg/dag) en al snel begonnen met langzaam afbouwen (in totaal twee maanden gebruikt) . Want wat is dit spul verslavend, ik wil mensen hier echt voor waarschuwen. Ik kreeg met het afbouwen last van heftige hartkloppingen, duizeligheid, misselijk en natuurlijk slapeloosheid, maar heb toch doorgezet. Ik ben er nu al een aantal maanden vanaf, maar mijn slaap is nog steeds verstoord, terwijl ik voorheen geen slaapproblemen had. Maar Lorazepam ga ik nooit meer gebruiken.

13-04-2023 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
Ben blij dat ik de stap heb gezet want sinds ik de escitalopram gebruik, gaat het enkel bergopwaarts. De ups en downs tijdens mijn burnout waren gekmakend, toen het na een maand of 7 alleen maar weer slechter ging en er oorsuizen bijkwam, knoop doorgehakt. Ik was heel bang om te starten omdat het op dat moment heel slecht ging maar het is me erg meegevallen. Door voor dru[lees meer...]ppels te kiezen kon ik het heel rustig opbouwen. Met 2 druppels begonnen en langzaam naar de 10 gegaan in ca 2,5 week. Heb in die eerste 2 weken een paar keer oxazepam genomen als ik me minder voelde, vooral om te voorkomen dat het weer heftig werd. Inmiddels gaat het weer goed met me en ben ik werk rustig aan het opbouwen. Na 2,5w werd het rustiger in m’n hoofd en na week of 3-4 merkte ik echt effect. Daarna elke week meer tot maand of 3 het effect optimaal leek. De spanning is eindelijk vrijwel geheel uit mijn lijf, zo fijn. Ervaar ook nauwelijks bijwerkingen. Niet aangekomen (sport wel meer), libido oke (het duurt alleen iets langer ;). Al met al dus blij dat ik de stap heb gezet en heb vertrouwen dat ik tzt weer een keer met druppels heel rustig kan gaan afbouwen. Ben dankbaar dat het er is en mij hielp toen ik het zo nodig had. Ik kan het anderen zeker aanraden maar kies voor druppels (kan ook met sertraline evt) en hou even vol tot het maximale effect er is want het neemt nog toe na die eerste weken.

09-03-2023 | Man | 54
Overspannen/burn-out
Hallo bedankt voor u reactie. Dat is een ide 2.5 mg ga er morgen aan beginnen. Zal over 2 weken verder dit verhaal aanvullen hopelijk gaat het wat beter

01-03-2023 | Man | 54
Overspannen/burn-out
Hallo ja daar ben ik weer .mijn verhaal maar weer eens neer zetten, hopelijk een reactie .alleen word dit een wat lang verhaal. Om maar met de deur in huis te vallen, depressie, burn out, vraag het MIJ? GEEN IDE. GGZ GEEFT aan depressieve klachten,als dat het al is ,is het wel een zware!!.Heb zo mijn twijfels, maar goed hun zullen het wel weten .de klachten zijn niet bep[lees meer...]aald geweldig zelfs tot waanzin om gek van te worden, als ik dat al niet ben,moe,moe en nog eens moe. Noem het maar kompleet uitgeput. Gevolg door als maar piekeren, piekeren, en nog eens piekeren. Elke dag denken aan de dood, dag in dag uit. Het gevoel me kompleet zelf kwijt te zijn. Geen vat meer op je denken, en een zeer opgefokt, en gejaagd gevoel,En dat zonder medicijnen. Wel rhodiola rosea 4 weken geprobeerd, maar mee gestopt. Om dat het mij nog opgefokter maak .ik zal en moet aan de esitalopram, dat zie ik dus totaal niet zitten .maar dan ook echt totaal niet. Heb ik wat te kiezen nee .Heb zo een angst om er aan te beginnen, dat ik al me van alles in mijn hoofd haal en af sta te wachten bij het eerste 5mg pilletje. Ik voel me nu al echt op het randje om er een einde aan te maken. Of laat ik het zo zeggen, ik trek het gewoon niet meer.het gejaagd gevoel, de als maar negatieve gedachten, het overmatig, dwang matig piekeren, enz enz wie herkend dit??AUB REACTIE. ZAL HIER EVEN KLACHTEN OP EEN RIJTJE ZETTEN PIEKEREN DWANGMATIG (EEN CHAOS)!! Opgefokt, agressieve uitbarstingen!! Opgejaagd gevoel bijna niet meer te onderdrukken!! Bang zijn aan je verwarde piekeren, en stem of wat het ook is toe te geven, en er maar een einde aan te maken. Wie herkent dit ? .je afzonderen van de buiten wereld. Je staat er alleen voor,geen gepaste hulp. Mensen begrijpen je niet. Hulp ggz hebben maar 2 oplossingen 1 werken of antidepressiva. Maar blijkbaar niet in de gaten, een opname op dit moment voor mij het belangrijkste is. Vinden ze niet nodig blijkbaar, ook al geef je het zelf aan.de grote angst moet nog komen. Esitalopram,ik ben van mening als ik de evt bijwerkingen er ook nog boven op krijg, dan is het voor mij geen uitweg meer ,en ben ik bang er een einde aan te maken. Het enige wat een beetje helpen doet is diazepam. Moment opname dan gezegd. Wie herkent mijn verhaal. Aub reactie. Laats een vergelijkbaar verhaal gelezen, maar dit stond onder cvs vermeldingen. EEN man die gewoon kompleet op was van vermoeidheid en ook al van alles had geprobeerd. Herkenbaar wat ik hier boven schrijven doe, laat zeker iets horen. Reageren doe ik zeker trug. Hoop jullie er door heen kunnen lezen OPGEFOKT,

22-01-2023 | Vrouw | 58
Overspannen/burn-out
Ik heb afgebouwd met een drankje van lorazepam. Ik ging per 28 dagen 0,3 naar beneden. Dit deed ik in 280 ml water en deed daar de 0,3 in. Elke dag haalde ik daar 10 ml vanaf. Dan heb je nog wel ontwenningsverschijnselen maar veel meer te hanteren.

21-01-2023 | Vrouw | 27
Overspannen/burn-out
Na een jaar door een zware burn-out te zwoegen, ben ik begonnen aan een microdosis (1 mg, in druppelvorm) escitalopram. Wat een wereld van verschil! Ik heb naast mijn burn-out al mijn hele leven ADHD en het “grappige” is dat ik het daar niet voor ben gaan gebruiken, maar óók verbetering in mijn ADHD symptomen merk. Echt een win-win dus. In principe is het de bedoeling dat [lees meer...]ik die ene druppel per dag niet meer neem als ik uit mijn burn-out ben gekomen, maar ik zou hier mijn hele leven aan willen blijven…

21-01-2023 | Vrouw | 55
Overspannen/burn-out
Dit middel heb ik gebruikt bij mijn 1e burnout. Het leek toen goed te werken, want kon weer slapen. Ik ben weer gaan werken daarna. Bleef wel wat vaag in m'n hoofd en wat vlak in gevoel. Reden af te bouwen en te stoppen na twee jaar gebruik. Daarna zeer ernstige onttrekkingsverschijnselen; zweten, paniekaanvallen, maar ook de burnout klachten in alle hevigheid terug. Tweed[lees meer...]e burnout het gevolg. Ik denk dat dit medicijn ervoor heeft gezorgd dat ik niet voelde hoe moe ik nog was tijdens mijn eerste burnout. Zou het dus zeker niet aanraden bij een burnout. Ik ben niet goed herstelt van de burnout, had rust moeten nemen ipv deze medicatie die het contact met het lichaam nog verder verminderen.

29-12-2022 | Man | 30
Overspannen/burn-out
Ik herken zelf enorm in jouw verhaal. Ook ingestort met een burn-out in juni met veel panieklachten. constante hoge hartslag en kort ademigheid. Steeds wat verbeterd toen weer teruggevallen tot op een punt van constante achteruitgang, meer paniek en minder slapen. Ook ik ben bij de crisis GGZ beland, maar niet opgenomen Ik ben op lorazepam gezet om vervolgens geactiveerd t[lees meer...]e worden Kom maar ze hadden me ingeschat als paniekstoornis en erkende de burn-out niet. Dit ging van kwaad tot erger en nu gebruik ik 150 mg sertraline en 2 mg lorazepam voor 's nachts eventueel met 6,5 mg quetiapine. En een halve milligram sertraline voor overdag. Ik wil absoluut niet meer lorazepam gaan gebruiken, omdat ik de verhalen ken. Maar ik heb nu ook te weinig energie om af te bouwen. Dat hebben namelijk al geprobeerd en dat was niet gelukt Was jij tijdens de opbouw van je lorazepam ook nog steeds zo moe van je burn-out? Heb je tips? Ik weet niet of het via dit platform kan en of jij dat überhaupt wil maar ik zou graag met je in contact komen omdat ik jou verhaal zo herken in mezelf.

27-12-2022 | Man | 71
Overspannen/burn-out
39 j geslikt. Had moeten stoppen na twee jaar. Corona, ziekenhuis,arts waarom zolang. ?????? Nu al anderhalf jaar niet meer. Mijn gevoelens terug op allerhande gebied Vreemde ervaring,.zijn er meer mensen die dit hebben dat gevoelens onderdrukt worden..

Oxazepam

09-12-2022 | Vrouw | 58
oxazepam
Overspannen/burn-out
Dit medicijn helpt mij eigenlijk al mijn hele leven, vanaf mijn 17e, door zware periodes heen. Daarnaast slik ik ook vanaf mijn 32e Seroxat, 20 mg. Oxazepam gebruik ik als ik het echt niet meer zie zitten. Nu ook alweer een jaartje, 10 mg per dag, het helpt mij om overeind te blijven, te functioneren op mijn werk maar ook in mijn sociale leven. Heel af en toe slik ik er [lees meer...]2 per dag, vooral als ik weer overmand word door hartoverslagen, hartkloppingen, duizeligheid etc.. Zonder deze medicijnen had ik waarschijnlijk geen werk en huwelijk meer gehad en was ik ook geen goede moeder geweest. Dus ik ben dankbaar.

Sertraline

04-11-2022 | Vrouw | 34
sertraline
Overspannen/burn-out
Ik gebruik nu inmiddels 3 jaar sertraline 125 mg. Heb heel lang klachten gehad vooral de verschrikkelijke vermoeidheid bij het in nemen van de medicatie. Nadat ik deze zomer de tip kreeg om mijn medicatie in de avond in te nemen, sindsdien voel ik mij eindelijk weer rustig en is de vermoeidheid zoveel minder. 5 jaar geleden borstvergroting gehad.. Heb lang getwijfeld [lees meer...]of het aan mijn borstprotheses kon liggen. Na deze zomer durf ik te zeggen dat het dus aan het tijdstip van innemen heeft gelegen. Ik voel me weer fijn, weinig tot niet meer vermoeid en kan oprecht weer genieten...