Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

04-04-2024 | Vrouw | 38

slaperigheid versuft emotioneel

Omdat ik zoveel slaap tekort kom door alle migraine aanvallen, waardoor ik ook weinig of niet slaap, heb ik dit voorgeschreven gekregen van de arts. Ik gebruik het niet vaak, ook omdat ik weet dat ik er na nog 2 dagen bijwerkingen van heb, maar als het echt nodig is een nacht slapen dan pak ik een tabletje. Werkt ontzettend goed, ik slaap heerlijk. Mijn nekpijn is ook ont[lees meer...]spannender in die uren dat het zou werken.

27-11-2023 | Vrouw | 47
lorazepam (2,5mg)
Ik gebruik nu 6 jaar Lorazepam om te slapen. Ik kan er niet vanaf komen. Mijn angstklachten zijn vergergerd en je hebt steeds meer nodig. Neem het alsjeblieft niet of voor even. Het heeft mijn leven gered maar ook verwoest. Ik hoop met taperingstrips ervan af te komen.

12-01-2023 | Vrouw | 46
lorazepam (1mg)
Kreeg lorazepam voor slapeloosheid en angst om in de nemen voor de nacht. Jaren lang lorazepam Apotex geslikt. Los van dat ik liever geen slaapmiddel zou slikken, werkte Apotex tot op zekere hoogte. Kreeg van de apotheek ineens ander merk mee: Aurobindo. Direct bijwerkingen. Onrustig, wel suf worden maar niet in slaap vallen, overdag gevoel van uit balans zijn etc. Bij apo[lees meer...]theek gemeld en zij namen dit gelukkig serieus. Heb het merk Prolepha meegekregen (Apotex was uit de handel) en dat werkt iets minder goed dan Apotex, maar ik heb niet de nare bijwerkingen van Aurobindo.

01-11-2022 | Vrouw | 79

11-06-2022 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
1mg werkte voor mij goed. Ik sliep daar 7 uurtjes op. Heb het wel iets langer geslikt ivm een burnout en depressie. Na enige tijd overgestapt op qeutiapine. De stop van lorazepam was heftig. Ik kreeg echt paniekaanvallen. Dus het middel werkt verslavend. Gelukkig werkte de qeutiapine voor mij goed. Nu neem ik nog wel eens 0 25 of 0 5 mg lorazepam bij erge onrust. Werkt v[lees meer...]oor mij rustgevend, maar ik neem het echt niet vaak! Wil niet weer verslaafd raken.

09-01-2022 | Vrouw | 66
lorazepam (1mg)
Ik kan niet in en.doorslapen al vele middelen gehad denk dat dit m is omdat ik zonder angst rustig wakker worst indien hoog gedoseert. Zorg dat je goede begeleiding krijgt met gesprekken. ga je jezelf ook beter begrijpen en de pillen werken.dan.beter Omdat je tot rust komt neem.de tijd ervoor, jij bent het waard. Al's je niet hoog genoeg wordt gedoseerd IBM werkingsti[lees meer...]jd dan blijf he heel lang in bed on bij te komen, krijg he zoals ik will 2,mg dan slaap je diep genoeg en ben.fit wakker wel om 10 uir naar bed gaan, verder geen last meer van nachtmerri

26-10-2021 | Vrouw | 41
lorazepam (2,5mg)
Ik ben begonnen met lorazepam nadat ik ruim 2,5 jaar niet meer in diepe slaap viel, allerlei medicatie had gehad maar gewoon niet werkte. Door de fibromyalgie staan mijn spieren constant gespannen, de eerste keer lorazepam was een verademing voor mij, ontspannen spieren en een ontspannen lijf. Ik viel vaker en dieper in slaap. Raakte er wel heel snel afhankelijk en versla[lees meer...]afd aan, ik had ook steeds een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te ervaren. Doordat ik zelf dacht dat de lorazepam mijn redding was en ik niet zonder kon had ik oogkleppen op wat er daadwerkelijk gebeurde. Ik kreeg alsmaar sterkere suïcidale gedachten, ik raakte uitgeput doordat ik 24/7 in paniek was, opgejaagd voelde en bang was, mijn ptss klachten verergerde enorm en ik had zelf totaal niet door dat het gebeurde en dat het door de lorazepam kwam. Achteraf gezien een erg enge periode, nooit verwacht dat ik mijzelf zo kwijt kon raken en aan de duistere kant kon komen door medicatie

02-05-2020 | Vrouw | 33
lorazepam (1mg)
Ik slik dagelijks ongeveer 40 mg oxycodon per dag, savonds ongeveer 30 mg. Kan ik dan ook nog gewoon savonds 1 tablet van 1 mg van de lorazepam nemen? Mensen met ervaringen?

06-03-2020 | Vrouw | 19
lorazepam (1mg)
Ik heb dit middel al een aantal maanden gebruikt, zit nog steeds op dezelfde dosering maar het werkt niet meer in principe vanwege de gewenning/tolerantie. Ik zou hier niet meer aan beginnen het. Ontwenning is het laatste waar je doorheen wilt gaan. Kun je al niet slapen, krijg je het om te kunnen slapen en dan stop je, kun je helemaal niet meer slapen. Krijg nu ondertuss[lees meer...]en al quetiapine voor mijn slapeloosheid. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor lorazepam gaan in verband met de sufheid, de volgende ochtend heb je er geen last meer van als je het middel optijd inneemt. Het werkt ook maar voor een uur of 5-7.

30-07-2019 | Vrouw | 53
lorazepam (2mg)
ik ben zeer tevreden met Loramezapan 2 mg elke avond 1 en 1 trazolan en ik slaap er nog steeds goed van. ongeveer 4 jaar in gebruik en werk nog steeds heel goed

11-06-2019 | Vrouw | 25
lorazepam (1mg)
Ivm slapeloosheid en overprikkeling bij hsp en autisme dit medicijn. Elke avond 0.5mg. Ik slaap er heerlijk op, sochtends wel wat suf. Wat me wel zorgen baart is dat er gewenning kan optreden. En zomaar stoppen lukte niet, toen sliep ik zeer slecht.

12-12-2018 | Vrouw | 53
lorazepam (1mg)
We zijn 5 jaar geleden verhuisd naar een plaats waar ik me absoluut niet gelukkig voelde. Ben daarbij in de menopause. Slapeloosheid is toen begonnen. Neem dagelijks 1mg bij het slapen gaan. Is zeer effectief, maar zou er heel graag mee stoppen omdat ik gelezen heb dat het een verhoogd risico op dementie geeft.

18-11-2017 | Vrouw | 55
lorazepam (2,5mg)
Duf en niet in staat te functioneren. Constant dronken en niet stabiel op mijn benen. Slik normaal ook diazepam 5 mg maar vandaag na de eerste gift van 09.00 uur geen diazepam meer durven nemen. Wacht nu op telefoontje hulpverlener voor hulp.

27-12-2022 | Man | 35
lorazepam (1mg)
Middel heeft lange tijd gefunctioneerd, helaas doet het momenteel niet veel meer door vele gebruik. Enorm verslavend en flinke afkickverschijnselen zoals niet meer kunnen slapen.

28-09-2022 | Man | 49
lorazepam (2,5mg)
Aurobindo lorazepam 2.5 mg werkt totaal ik 12.5 mg werkt niet ik had eerst apotex werkte wel nu is het over genomen door Aurobindo en het werkt niet meer heel vaag

09-09-2022 | Man | 49
lorazepam (2,5mg)
Werkt totaal niet Aurobindo ik heb nog wat apotex dat werkt wel dus er iets anders aan de medicijnen ik Aurobindo gebeld je krijgt standaard antwoord alleen de naam is veranderd niet de medicijnen geloof ik niks van want waarom werkt het dan niet Martin klink