Oxazepam

Oxazepam

Bojan Nikolik (18-05-2015)

06-03-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb dit medicijn gekregen van mijn internist voor een onderzoek wat ik volgende week moet ondergaan, en waar ik in het verleden tot op de dag van vandaag een trauma van heb opgelopen. Vandaar dat ze voorstelde om 2 tabletjes van 5 mg voor te schrijven. Ik naar apotheek,die me vertelde dat ze enkel 10 mg tabletjes had, geen bezwaar dacht ik breek ik het pilletje wel do[lees meer...]ormidden. Kosten kwamen voor eigen rekening want de oxazepam moet je voortaan zelf betalen. Ik kreeg een beschrijving van de pil ( die je ook altijd moet betalen) totaal kosten € 13,58, ik voelde me genaaid om het zo maar even te zeggen. Ik heb het betaald en ben vandaag is even p onderzoek uitgegaan op internet, daar krijg je 30 pillen voor € 50,00 euro. Dus ik belde mijn apotheker vandaag terug en vroeg of ik voor een hele doos had afgerekend. De assistente gaf me als antwoord, U betaald dat bedrag voor de controle..de beschrijving van het medicijn etc etc. ik zei dan had de dokter me beter voor een hele doos uit kunnen schrijven, want volgens haar zouden de kosten dan waarschijnlijk niet veel hoger zijn geweest. Ik zei dan worden jullie wel rijk van 1 doosje oxazepam want als ik 1 tablet krijg voorgeschreven kunnen jullie de rest van de pillen weer door berekenen aan iemand anders die misschien ook maar 1 pilletje voor geschreven krijgt. Ik vind dit echt laaielichterij, zo worden onze apothekers dus rijk. Geen wonder dat veel mensen hun pillen op internet bestellen, niet dat ik er een voorstander van ben..Maar door deze ervaring zou je bijna zeggen ik ga het ook doen. In ieder geval gaat het er mij om, dat ik jullie die dit lezen laat weten, waarom we steeds meer voor medicijnen moeten betalen. Ik bedank mijn apotheker hier in Veghel voor de eerlijke prijs die U hier handhaaft..
25-04-2018

Oxazepam (oxazepam)

Gekregen tegen paniekaanvallen... alles werd alleen maar erger.. ruim 4 weken dood en doodziek op de bank gelegen... kon niet meer lopen, staan, had geen coördinatie meer, en was de hele dag duizelig.... toen ik de dosis van 10mg wilde halveren naar 5 Mg... Werd de ellende alleen maar groter.. heftige spierspasmes volgde en stopten niet meer.... hierdoor 4 dagen in het Z’h[lees meer...]uis gelegen.... puur vergif voor mij :-(
29-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb deze gekregen in paniekaanvallen na Operatie endeldarm kanker ik heb maanden lang in n stress situatie gezeten 2 x geopereerd nu stoma de klap kwam na thuiskomst van de tweede operatie nu bijna 5weken verder verslaafd aan de oxazepam en nog angsten ik wil aan de antidepressiva gaan want moet oplossing komen maar heb ook de oxazepam kan dit wel samen ben wel [lees meer...]van plan om de oxazepam af te bouwen met tappering strips heb ik al toestemming voor 3maanden heel langzaam omdat ik nu al zo heftig op reageer wie heeft hier ervaring mee met beide tegelijk?
21-06-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik zou graag horen of iemand last van bijwerkingen heeft. Na inname treedt vrij snel spierzwakte in benen en armen op. Dit duurt enkele uren, terwijl ik graag wil dat mijn hoofd rustig word. De huisarts zegt dit kan erbij horen. Heeft iemand hier ervaring mee en gaat dit na langer gebruik over.
20-05-2018

Oxazepam (oxazepam)

Naast Paroxetine slik ik zonodig 10 mg oxazepam. Meestal beperk ik het tot 1x daags. Ik vind het effect gering. Word er niet heel relaxed van. Een vriendin van mij ervaarde dit ook zo. Zij is overgegaan op zonodig Loraxepam 1 mg en vindt dit veel effectiever. Wie herkent dit en wat is nou eigenlijk het verschil?
23-01-2019

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb ivm angstklachten dit middel een maand of 9 moeten gebruiken. Ik wil mijn verhaal hier melden omdat ik toentertijd op zoek ging naar hoe het afbouwen van dit middel ervaren wordt. Ik las hier verhalen dat het stoppen heel vreselijk en moeilijk was. Al die maanden ben ik bang geweest dat ik er dus nooit vanaf zou kunnen komen, terwijl ik het vreselijk vond dat ik ze [lees meer...]nodig had. Maar....ik ben er vanaf!! Ik slikte 60 a 70 mg per dag. Ik ben heel geleidelijk gaan afbouwen met ook plateauperiodes (soms een paar weken op dezelfde dosering blijven). Ik heb zeker onttrekkingsverschijnselen gevoeld. Maar werden die te hevig, dan bleef ik even een poosje op die dosering. Ik ben nooit terug meer gaan gebruiken. Wat mij heeft geholpen de onttrekkingsverschijnselen het hoofd te bieden, was mijn leeftempo vertragen en ontspanningsoefeningen doen. Ik hoop dat mijn verhaal anderen het vertrouwen geeft dat je er echt vanaf kunt komen. Maar doe het in je eigen tempo! (de 10 mg per week afbouwen wat de specialist adviseerde, was voor mij soms te veel. Stapjes van 5 mg per 3 weken ging beter. Laatste stap was zelfs 2,5 mg).
13-10-2018

Oxazepam (oxazepam)

De eerste keer hielp het om iets rustiger te worden en viel ik daarna in slaap, inname 1.00 uur. Maar sliep maar 3 uur door waarna de angst direct weer flink toenam. De volgende ochtend voelde ik me raar in mijn hoofd. Alles kwam vertraagd binnen, ging zwalken, zweten, kon geen gesprek voeren of simpele vragen beantwoorden, vertraagd denken, moest liggen, voelde me vervre[lees meer...]emd, geen eetlust. 3 dagen later 5 mg genomen om 23 uur. Voelde ongeremde drang om gek te doen, wilde dansen, zingen, gek lopen, lachen, alsof ik dronken was. Was hyper, ging kletsen en giechelen, ben na 1,5 uur in slaap gevallen, weer voor een paar uur. De volgende dag waren de bijwerkingen die ik de eerste keer had minder sterk
24-09-2018

Oxazepam (oxazepam)

Ik ben hier mee begonnen toen ik erg onrustig in mijn hoofd was Herhaaldelijk ben ik er mee gestopt totaal geen probleem of afkick verschijnselen
16-01-2018

Oxazepam (oxazepam)

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het begon een 2 jaar geleden ongeveer. Ik had wel eens in de avond/nacht dat ik flinke hartkloppingen kreeg of flink begon te tollen ik moest dan meteen na de wc en kwam alles eruit van voor en achter. Ik kreeg het koud en begin te zweten op me handen en voeten. Sinds 2 maanden is het nu heel erg. Ik kreeg op een avond het zelfde alleen[lees meer...] nu had ik een soort druk op me borst en het leek wel alsof mijn tong verdoofd was aan de achterkant dis ik had moeite met praten. Ik wist niet wat me over kwam en heb de huisartsenpost gebeld. Eenmaal daar werd me verteld dat ik angst/paniek aanvalken had. Uiteindelijk weer bij mijn huisarts geweest en kwam blijkbaar okk uit dat ik hyperventilatie heb nooit geweten. De aanvallen heb ik nu ook overdag het komt zo ineens opzetten maar als ik oxazepam in neem merk ik vrij weinig ik voel niets mijn hartkloppingen blijven maar het ergste van alles ik heb een duizeligheid in mijn hoofd dat echt angstig is. Je hebt geen controle over je lichaam het gevoel dat je flauw gaat vallen en dat maakt mij zo ontzettend bang omdat je machteloos bent. Vooral als mijn man er niet is en ik alleen met mijn zoontje ben. Ik heb ook temazepam voor als ik echt niet kan slapen. Gisteren was weer zo een dag en had er eentje in genomen maar op 1 of andere manier werd ik helemaal gek het leek net of er een stem tegen mij zei dat ik dood moest(ik dacht echt wat overkomt mij nu) terwijl mijn man naast me sliep heb ik mijn moeder gebeld en die heeft na een lang gesprek gezegd neem nog een temazepam dan vak je in slaap. Zo gezegd zo gedaan ik ben pas rond 4 uur in de nacht in slaap gevallen maar de wekker van mijn man ging niet veel later dus helemaal niet geslapen. Ik stond op met het zelfde gevoel en heb voordat ik mijn zoontje na school ging brengen 1 oxazepam in genomen maar ik heb echt het idee dat het bij mij niet werkt want ik blijf het gevoel hebben. Velen mensen die ik ken zeggen je mag er ook twee in nemen maar dat durf ik niet bang voor overdosis of iets.. wat doen jullie als het niet helpt? Ik weet ook echt niet waar de aanvallen vandaan komen want ze komen uit het niets opzetten. Mijn cesar therapeut denk stress en mijn huisarts ook maarja daar loop ik al JAREN mee.. hoop dat iemand mij kan helpen.. wil hier zo graag vanaf en wil als helemaal geen pillen slikken.
30-07-2019

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.
04-05-2019

Oxazepam (oxazepam)

De huisarts heeft dit voorgeschreven om me te helpen om tot rust te komen. Ik vind het niet prettig om met nieuwe medicatie te beginnen, dus heb het zo veel mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk heb ik het toch maar genomen, en ik moet zeggen dat het best goed helpt om de paniek wat te verminderen. Ik moet bekennen dat dit middel de paniek niet helemaal wegneemt, maar het is w[lees meer...]el een goed hulpmiddel om tot rust te komen. Bijwerkingen zijn wel af en toe vervelend.
11-07-2018

Oxazepam (oxazepam)

In eerste instantie dit medicijn voorgeschreven gekregen om mijn paniekaanvallen te onderdrukken. Ik nam toen 1 tablet in wanneer nodig en merkte dat ik er aanzienlijk rustiger van werd. Onlangs ernstige bijwerkingen gekregen van een ander medicijn (Primperan) waardoor ik erg angstig en onrustig werd. Gebeld met de huisartsenpost en die adviseerde me drie keer op een dag t[lees meer...]wee tabletten te nemen. Dit heeft goed geholpen. De angst werd minder en ik kon weer enigszins rusten. Wel minder eetlust gekregen wat voorheen ook al een aandachtspuntje was, maar dat is verwaarloosbaar in vergelijking met de hulp die het me geboden heeft.
26-05-2018

Oxazepam (oxazepam)

Vreselijke faalangst domineerde mijn cijferlijst op school. Paniekaanvallen, ongelooflijk veel stres. Veel huilen.. Wanneer ik Oxazepam slik werkt het 'eng goed'. Ik wordt stukken rustiger, huil niet veel meer, paniek aanval lijkt weg te ebben.. Het voorkomt dat de paniek escaleert in een aanval waardoor ik helemaal in de prak lig. Dit medicijn ervaar ik als ZEER versla[lees meer...]vend. Doordat het zo goed werkt betrap ik mezelf erop steeds te denken 'oh met een Oxazepammetje is het zo weer rustig'. Daarom wil ik benadrukken: Wees AUB onwijs voorzichtig. Ik slik dit medicijn totaal niet vaak, omdat het zó goed werkt. Alsof de wereld om je heen even verdwijnt. Functioneren of sociaal doen kan ik dan echt niet meer.
26-05-2018

Oxazepam (oxazepam)

Ik gebruik veel medicijnen voor hart en vaat ziekten,ik heb hiervan ,veel last van bijwerkingen,nu gebruik ik wat minder van mijn medicijnen en daarnaast zonodig wat oxazepam,nu voel ik mij wel wat beter en mijn bloedruk is ook lager dan met al die bloedverlagers enz. Ik hoop nu wel dat het zo zal blijven, mijn voorgeschiedenis is,zeven keer gedotterd waarbij zes stents ge[lees meer...]plaatst,dus is het nu afwachten,hoe gaat het verder,ik wil er wel bij vertellen,ik doe dit zonder overleg met een arts.
02-05-2018

Oxazepam (oxazepam)

Door stress veel last van paniekaanvallen voornamelijk s’nachts. Ik werd paar keer per week in totale paniek wakker s’nachts, zweten, hartkloppingen & slecht slapen. Vreselijk!! Overdag last van angsten en pijn op de borst. Na lang genoeg met deze klachten rond te lopen kon ik niet meer en ben ik naar de HA geweest. Oxazepam heeft me enorm geholpen. Neem ze zonodig een hal[lees meer...]f tabletje in. Merk dat ik veel minder stress heb en pijn op de borst. Ik ben heel tevreden met dit geneesmiddel. Probeer het niet te vaak te gebruiken.
22-03-2018

Oxazepam (oxazepam)

Voorgeschreven na een traumatische ervaring. Vooral als ik op bed lag had ik last van angst en paniek aanvallen en kon er niet of slecht van slapen . Slapen is nog niet 100% maar de paniek aanvallen waren zeer goed controleerbaar met de oxazepam de eerste dagen 3 maal per dag genomen daarna alleen 2 een uur voordat ik ging slapen . Laatste week nog maar 1 in de avond

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum