oxazepam

Bromazepam (59 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

08-10-2020 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
In eerste instantie voorgeschreven gekregen voor angst en obsessieve gedachten. Nu 10 jaar later ben ik sinds 2 maanden afgekickt maar ik merk dat mijn brein niet meer de oude is. Ik ben sowieso al jaren erg vermoeid en dat terwijl ik een sterk lichaam en weerstand heb. Mijn brein werkt niet meer naar behoren en inmiddels raad ik het ten zeerste af om oxazepam langer dan 2[lees meer...] weken te slikken. Ik betaal nu de prijs van jarenlang gebruik en ik voel heel duidelijk dat de chemie in mijn hersenen niet meer in orde zijn en instinctief weet ik dat hier nog een flinke tijd overheen zal gaan voordat deze klachten weg zijn. Mijn hersenen zitten als het ware vast en maken weinig positieve stoffen aan, ondanks ik zeer hoopvol en positief in het leven sta. Er is in mijn optiek teveel verdoofd geweest voor een te lange periode waardoor er het één en ander is gekrompen of veranderd in bepaalde hersencellen. Dat stukje zou een neuroloog beter kunnen uitleggen. Ook heb ik in de afkick-periode intense spasmes gekregen rond mijn kaak en nek. Met voldoende ontspanning blijf ik deze de baas, maar wat was dat heftig zeg. Kortom: Oxazepam heeft de chemie in mijn brein veranderd door langdurig gebruik. Mensen, dit kalmeringsmiddel is het niet waard op de lange termijn. Ik ben een jonge vrouw die helaas al jaren noodgedwongen 70 % van het jaar op bed ligt vanwege extreme vermoeidheid. Ik hoop dat mijn reactie een verschil zal maken en onnodig lijden zal voorkomen. Btw. Geef nooit op en zoek je heil in gezonde voeding en omgeving!

09-08-2020 | Vrouw | 43
oxazepam (10mg)
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

19-09-2019 | Man | 27
Paniekaanvallen
Oxazepam heb ik altijd in huis sinds ik een moeilijk periode heb meegemaakt ( werk gerelateerd). Oxazepam heeft mij door deze moeilijke periode heen geholpen. Ik gebruik het nu nog alleen op sommigen momenten van stress en drukte in mijn hoofd. Het moet geen gewenning worden ik ben dus voorzichtig met inname van dit middel. Ook gebruik ik het heel af en toe voor het in sla[lees meer...]ap komen.

09-07-2019 | Man | 26
oxazepam (10mg)
Pas alstublieft op met deze middelen. Op het moment van gebruik werken ze erg goed, maar na verloop van tijd werken ze averechts. Voor mijn gebruik geen depressieve klachten, door de ontwenningsverschijnselen erg depressief geworden. Gebruik dit middel dus niet structureel. De ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk. Benzodiazepine geven tijdelijk een oplossing..

18-06-2019 | Man | 18
oxazepam (10mg)
Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.

25-05-2019 | Man | 36
oxazepam (10mg)
Blijf weg van alle benzo's waar oxazepam onder valt! Je kan net zo goed alcohol of cocaine gaan gebruiken, werkt net zo goed en is ongeveer gelijk met afkicken. Enige manier om dit "goed" te gebruiken is maximaal een paar weken onder toezicht van een goede psycholoog met zeer goede uitleg over de "bijwerkingen" en wat er gebeurt wanneer je moet afkicken. Maar dan nog, z[lees meer...]ou een psycholoog tijdelijk cocaine of elke avond een sixpack bier voorschrijven?... ben van mening dat oxazepam onder hard drugs valt en verboden moet worden! Nog iets, huisartsen en de bijsluiter vertellen je niet wat je kan verwachten als je stopt met slikken en dit is juist het meest vervelende aan dit medicijn. Je krijgt al afkickverschijnselen op het moment dat het is uitgewerkt (dit was voor mij het meest funest) Bij oxazepam is dit dus ongeveer 6 uur na inname! Hieronder een hele lap tekst met mijn ervaring: Dokter schreef oxazepam voor omdat ik af en toe onzeker en angstig was bij grote groepen onbekenden, voornamelijk verjaardagen e.d. Na een half jaar zo af en toe 1 pilletje te slikken ging ik op den duur de dag en soms dagen erna ook slikken omdat ik mij angstig voelde. Ik dacht in eerste instantie niet aan een bijwerking van oxazepam omdat de angstigheid niet tijdens het gebruik was. Het sloop erin dat ik me steeds angstiger ging voelen en steeds greep naar oxazepam omdat ik hier rustig van werdt. Ik dacht na verloop van tijd dat ik in een depressie oid zat en mijn huisarts bleef zonder al te veel problemen oxazepam voorschrijven. Op de duur kon ik niet meer zonder en heb ik de huisarts gevraagd de dosis tijdelijk te verhogen zodat ik dagelijks oxazepam kon gaan slikken en ik me na verloop van tijd wel beter zou gaan voelen. Hier zat geen vast ritme aan, het was nog steeds wanneer ik me niet goed voelde slikte ik maar dit was inmiddels elke dag en soms meerdere 10mg pilletjes per dag. Ik heb ongeveer 2 jaar bijna dagelijks gebruikt en de laatste paar maanden hiervan was het soms meerdere per dag. Nadat ik amper nog kon slapen en bijna constant oxazepam wou slikken naar de huisarts geweest en het verhaal vertelt. Deze schreef antidepressiva voor omdat hij dacht net als ik dat ik overspannen zou zijn. Voordat ik zou beginnen met antindepressiva eerst eens op internet gezocht naar de bijwerkingen, deze waren ernstig waardoor ik besloot om hier niet mee te beginnen. Toen ook maar eens gezocht naar de ervaringen van oxazepam, ik schrok enorm toen ik een aantal verhalen hoorde welke compleet overeenkwamen met mijn ervaringen. Weer naar de huisarts welke na alles uitgelegd te hebben half achter het idee stond dat veel kwam door oxazepam en ik daardoor zou gaan afbouwen met oxazepam. Gelukkig kon ik dat moment ook bij een psycholoog terecht welke 100% achter het idee stond dat ik zwaar verslaafd was geraakt aan oxazepam en heel rustig moest gaan afbouwen (tegenover de huisarts die dacht dat ik wel met een paar weken volledig kon stoppen) . Toen begon het afbouwen..... wat een hel, geen slaap meer, bijna constante hartkloppingen, paniekaanvallen, vreemde trillingen overal in mijn lichaam (de ergste was vanuit mijn lichaam in de buurt van mijn hart... wat paniekaanvallen uitlokte) Dit afbouwen duurde ongeveer 3 maanden voor ik volledig van de rommel af was. Nadat ik volledig was gestopt bleef het nog een paar maanden dezelfde hel. Ik had inmiddels ook een langdurige mindfullness cursus gehad wat mij wel heel veel heeft geholpen tindens deze periode. Ik zocht ook heel veel naar oxazepam werking en ervaringen e.d. op internet om te kunnen zien dat ik niet iets anders had maar dat het allemaal te maken heeft met oxazepam. Nu ben ik 5 maanden volledig van de zooi af en heb nog steeds problemen met angst e.d. omdat ik bang ben dat ik weer afkick verschijnselen krijg. Deze verschijnselen zijn na ongeveer 4 maanden opgehouden (in ieder geval niet meer ernstig) maar de angst is nog steeds iets waar ik van moet herstellen. Al met al heeft het afkicken nu al 8 maanden geduurd en ben nog steeds niet de oude.... Ik gun dit niemand en daarom nog een keer, blijf weg van diazepam, oxazepam, andere pammetjes.... blijf weg van alle benzodiazepines!

21-03-2019 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Wegens ik steeds onverklaar bare paniekaanvallen kreeg gaf de huisarts me dit mee om te proberen. Omdat de aanval zo lang duurde maar 2 genomen. Ik heb er wel door geslapen. Ik kreeg nadat ik 5 dagen achter elkaar gebruikt had emotiewisselingen , ik kreeg juist allemaal nare gedachtes die ik nooit tevoren heb gehad. Dus ik wou stoppen met het gebruik van dit medicijn na 3 [lees meer...]weken dit heeft mentaal echt veel moeite gekost. Alsof je lichaam het gevoel wil wat je krijgt door die pillen. Gelukkig ben ik ervan af en heb dus ook die klachten niet meer. Ben wel blij om te lezen dat dit medicijn anderen wel heeft geholpen !

26-02-2019 | Man | 59
Paniekaanvallen
Ik gebruik al heel lang oxazepam . Niet voor de lol ,maar nadat ik een paar keer kanker heb gehad , heb ik veel last van paniek/angst aanvallen. Vooral als ik weer voor controle moet. Nu gebruik ik al lang het merk AUROBINDO . Nu gaat deze fabrikant stoppen met oxazepam . vorig jaar was het 5maanden niet leverbaar nu helemaal niet meer. Ik heb nare ervaringen met ander m[lees meer...]erken .wat nu ? Het wordt tijd dat deze fabrikant geboycot wordt . Dus mensen gebruik geen aurobindo meer , ze nemen hun klanten niet serieus.

07-02-2019 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.

25-01-2019 | Man | 17
oxazepam (10mg)
Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.

11-08-2018 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Na 3 dagen aaneengesloten paniekaanvallen gehad te hebben en niet slapen, kreeg ik van de huisarts oxazepam 10mg. Ik was eerst bang om het in te nemen maar ik zag ook geen andere oplossing meer. De paniekaanvallen trokken rustig weg en ik heb als een roos geslapen die nacht. Ik slik het nu nog steeds bij paniekaanvallen en het werkt keer op keer weer. Een fijn middel voo[lees meer...]r korte termijn. Oxazepam is verslavend, slik het niet te lang.

14-03-2018 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Tja, wat moet ik er over zeggen.... Gebruik het nu 9 a 10 weken ofzo, eerst 4 keer per dag (om de 6 uur) en nu sinds twee nachten Seroquel 25mg want slapen kon ik niet op de Oxazepam, ook niet op Diazepam, en ook niet op Temazepam... Sla de oxazepam van de nacht nu over omdat de Seroquel zijn werk dan doet. Neem overdag nog 3 tabletjes Oxazepam van 0,5mg... Hoop over te [lees meer...]kunnen gaan op een ander angstremmend middel of Seroquel XR (verlengde afgifte) en daardoor de Oxazepam af te kunnen nouja durven bouwen. Ik ga niet adviseren om het wel of niet te gaan gebruiken maar wel dat ik er van baal dat ik me er zo afhankelijk van voel.... Verschrikkelijke periode achter de rug, trauma, stress, angst, depressie.... stapelgek en apatisch geworden van angst, letterlijk...... En dan opgenomen worden in een crisisziekenhuis... Ook niet heel tof geweest.... Door de gebeurtenissen daar ben ik het preventief gaan slikken. AL met al, het heeft me door een afschuwelijke periode heen geloosd maar ik durf het huis niet meer uit zonder. In iedere tas en iedere jaszak zitten tabletjes... Geestelijk zwaar verslavend dus..... Haat liefde verhouding geworden.

15-01-2018 | Vrouw | 31
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt erg goed bij het reduceren van mijn fysieke spanningsklachten én de geestelijke angstklachten/ dwanggedachten. Het duurt ongeveer 1,5 uur voordat het volledig werkt, maar na 1 uur merk ik al een afname in klachten. Dit geldt voor een tablet van 10 mg. Ik heb Oxazepam vaker voor enkele weken achter elkaar gebruikt, variërend van 10 tot 45 mg per dag. Het m[lees meer...]inderen/ stoppen ging mij redelijk goed af, ook bij 45 mg. Ik had weinig last van ‘afkickverschijnselen’. Door mijn angstklachten en dwanggedachten ging ik erg panisch om met de inname van de tabletten, omdat ik overal horrorverhalen las over de verslavingsgevoeligheid. Daarbij was het behouden van controle voor mij heel belangrijk en het innemen van medicijnen ging daar tegenin. Oxazepam maakte mijn leven dragelijker in donkere en angstige perioden. Als een middel dit voor je kan doen, grijp dit dan met beide handen aan. Uiteraard met een gezonde dosis zelfcontrole en tussentijdse evaluaties van de voorschrijver (psychiater/ huisarts). Ik ben ook zo snel mogelijk begonnen met therapie, omdat ik niet geloof dat deze tabletten dé oplossing zijn. Het hielp mij slechts om mijn hoofd boven water te houden en (enigszins) te kunnen blijven functioneren. Mijn maximumdosis van 45 mg (3 x 15) heeft mij echter niet voldoende geholpen toen ik gedurende 2 maanden ik volledige paniek verkeerde. Ik stond met hevige angst op en ging ermee naar bed. De huisarts gaf aan dat 45 mg het (verstandige) maximum was en daar luisterde ik braaf naar. Achteraf bezien had 3x 20 mg echter passender geweest in die periode. Afbouwen kan altijd, het gaat op dat moment om overleven. Kijk dus naar jouw eigen behoefte en ga niet slechts uit van standaarden die een huisarts benoemt vanuit een opleiding of protocol. Jij kent jezelf het beste. Maar nog steeds geldt hierbij; medicijnen in combinatie met therapie. Ook wil ik alle mensen die angstig en/ of gespannen zijn of last hebben van dwanggedachten en/of –handelingen heel veel sterkte wensen en een virtuele knuffel geven. Zoek elkaar op en praat erover, er zijn zoveel mensen die hiermee kampen. Er voor elkaar zijn, helpt.

26-08-2017 | Man | 29
oxazepam (10mg)
Ik neem oxazepam om mijn angst te overwinnen. Dit medicijn helpt zeer goed om deze te onderdrukken en uiteindelijk hopelijk de angst te overwinnen. Ik neem 1x tablet 10mg per dag en aangezien het verslavingsgevoelig schijnt te zijn ook dagen over te slaan als ik mij goed voel.

17-08-2017 | Vrouw | 21
oxazepam (10mg)
Vorig jaar een heftige periode met angst en depressie doorgemaakt. Deze medicatie heeft mij geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Na een half uur begon het te werken en het hielp mij om alles weer even te kunnen relativeren. Ik was erg bang voor de verslaving, maar heb het op aandringen van de huisarts en psycholoog, 2 maanden lang 4x dgs ingenomen en vervolgens in ee[lees meer...]n keer mee gestopt. Geen problemen mee gehad. Dit is nu een jaar geleden. De periode dat ik het dagelijks meerdere malen innam merkte ik wel duizeligheid en soms wat afwezig. Als ik dan ging zitten en het gevoel over me heen liet komen, ging het na een paar minuten beter.

07-04-2017 | Vrouw | 45
oxazepam (10mg)
Gekregen om de periode van opbouw antidepressiva te overbruggen. Leek af en toe niet te werken (wel versuffend, maar niet angstdempend). Werd er erg emotieloos van. Groot nadeel van de tablet is bovendien dat deze zo klein is dat breken ondoenlijk is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum