Ervaringen met Xanax

alprazolam

Nervositeit (9 meningen)

26-01-2024 | Man | 61
Nervositeit
Xanax haalt bij my de onrust weg, maar maakt me depressief , ik ben helemaal gestopt , probleem is nu het slapen, dat wil niet .

05-06-2023 | Man | 20
alprazolam (1mg)
Goed medicijn, ik pak al een half jaar 2x per dag 1mg, 's morgens 1mg en 's avonds 1mg. Geen bijwerkingen te melden.

04-04-2023 | Man | 37
Nervositeit
Eerlijk: dit spul werkt als geen ander MAAR is zo verslavend... je krijgt er een high van en dit is voor verslavingsgevoelige mensen een slecht idee... want daags na het gebruik krijg je alle onrust terug op je bord... en harder..

30-03-2023 | Man | 53
alprazolam (1mg)
Na hartinfarct en GPA (ziekte van wegener) plots weer angsten en paniekgevoelens. Xanax retard, en soms bijkomend een xanax van 1 mg doen me dan rustig worden en laten me ook slapen. Ik besef dat ik verslaafd ben, heb minder emoties, zowel positief als negatief. Voel me gelaten, niet echt depressief maar alsof het allemaal niet zoveel uitmaakt. Mensen lijken het moeilijk t[lees meer...]e begrijpen en al snel krijg je de stempel van - het zit tussen je oren -. Ik heb er baat bij maar zou er toch graag ook weer vanaf komen. De retard van 1 Mg smorgens werkt voldoende om de dag door te komen, maar het is extreem verleidelijk om s’avonds een gewone van 1 Mg bij te nemen. Kort erna val je gelukzalig en rustig in slaap, maar de dagen zonder zijn een hel. Elk uur kan ik dan tellen. Ja de circel is dan rond. Ik ga het met mijn medisch zorgteam bespreken en een concreet afbouwschema vragen, al zeker de extra van s’avonds halveren naar 0,5 … Veel succes iedereen en ik hoop dat jullie allemaal goed geholpen en begrepen worden, indien mogelijk blijf langdurig van deze extreem verslavende medicatie weg.

29-01-2023 | Man | 59
Nervositeit
Ik heb ook xanax retard gebruikt, 0,50 mg. En dit 22 jaar. De dokter heeft mij doen opnemen in het ziekenhuis, waar ik drie weken verbleven heb om "af te kicken". Ze hebben mij doen afkicken met Tranxene, op 12 dagen tijd. Ik kan alleen maar zeggen, bouw af , maar met goede medicatie, en langer dan 12 dagen...Ik ben 10 maand verder, en ik kan u verzekeren, ik heb af gezie[lees meer...]n, en nog. Ze hebben gewoon op de "reboost knop" geduwd. Ik ben niet meer wie ik ben. Maar probeer er toch het beste van te maken. Ik voel mij niet goed, en draaierig. Last van mijn maag en nog zovele dingen. En eerlijk gezegd, ik neem Alprazolam 0,12mg om mijn dag door te komen. Want anders gaat het niet...Mijn dokter weet gewoon niet wat ze moet doen met mij. Maar ik zie nog serieus af. Ook al ben ik de ene kant blij dat ik er zo goed als vanaf geweest ben. En ik probeer dat nog. Maar helaas. Ik heb het nodig. Ook al is het niet veel. 1 goede raad, als je er vanaf wil, je goed laten begeleiden met af bouwen, en niet zomaar stoppen.

11-12-2022 | Man | 57
Fibromyalgie
Als het goed is, is Xanax Retard 0,5mg en 1mg (merk Pfizer) van groothandel Medcor weer voorradig. Deze zijn namelijk uit de tekortenlijst verdwenen. Ook die van Mylan (nu door overname van Viatris geheten) zijn hoogstwaarschijnlijk ook weer te verkrijgen. Van Mylan kant binnenkort ook weer de normale Alprazolam te verkrijgen. https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/3103[lees meer...].html Als je ze werkelijk weer bij bestelling bij de apotheek hebt gekregen, graag dan even reactie. Als je ze niet hebt gekregen graag ook even een reactie, dan weer ik wat meer hoe in dit geval de vork in de steel steekt. Alvast bedankt.

13-10-2022 | Man | 57
Fibromyalgie
De Retard versie werk goed, maar ja, weer eens niet verkrijgbaar. Nu al twee maanden op de gewone Alprazolam, werkt lang zo goed, maar afijn het is afdoende. NU Alprazolam ook al niet meer verkrijgbaar, moet nu over op Lorazepam. Afwachten hoe dit gaat, maar het is heel erg balen. Van de zomer net mijn conditie weer opgebouwd, krijg je al die tekorten. Conditie is nu n[lees meer...]aar een laag pijl gezakt..........Zucht........

04-09-2022 | Man | 38
Nervositeit
Mijn Xanax retard 1 Mg maal 3 per dag maakt mij hyperaggressief en een slechte humeur. Voel er niks van. Ik neem ook uni- tranxène 45 Mg per dag. Xanax is niet oké voor mij, ik word er psychotisch van. Dus dat word afkicken van Xanax. En blijf ik bij tranxène 45 Mg per dag. Mijn dna is niet gelinkt aan Xanax,dus helpt het mij niet. Ook als ik 0,5 Mg maal 10 stuks slikt in [lees meer...]ene keer geheel, dan voel ik mij wat rustiger. Maar ik blijf toch liever bij uni- tranxène 45 Mg per dag.

13-08-2022 | Man | 56
ADD
Sinds vandaag gedwongen door huisarts en apotheek over moeten stappen van Xanax XR, 1 mg, 2 maal daags naar 4 keer 0,5 mg kortwerkende xanax. Dit alles vanwege het niet meer kunnen leveren van Xanax XR. Ik voel me al ellendig op de eerste dag van deze overstap. Ben gewoon bang voor de 2e dosis, die ik zo dadelijk moet nemen! Heeft iemand hier ook ervaring met de overstap [lees meer...]van langwerkende naar kortwerkende Xanax?

18-07-2022 | Man | 56
alprazolam (0,5mg)
Ik gebruik al jaren Xanax Retard 0,5mg per dag tegen angst/paniek en spierpijn door fybromyalgie en slijtage schouders. Het werkt bij mij prima. Maar zoals zo vaak is net niet te verkrijgen en zeggen ze dat het uit uit de handel wordt gehaald. In het buitenland is het gewoon verkrijgbaar. Jammer, ik zou niet weten waar ik nu op moet overstappen.

01-11-2020 | Man | 49
Acne/puistjes

14-10-2020 | Man | 39
alprazolam (1mg)
Benzodiazepines Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten d[lees meer...]ie enkel dienen voor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

08-07-2020 | Man | 52
Angst
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

28-10-2019 | Man | 59
Alcoholverslaving
Ik heb reeds jaren een flesje bij de hand. Ben geen regelmatig gebruiker omdat ik verslaving vrees. Enkel bij slapeloosheid, als ik de mallemolen in mijn hoofd niet kan stilzetten of over een probleem blijf tobben, neem ik 0,25 mg. Na een helf uur ben ik in slaap en heb een normale nachtrust. Geen bijwerkingen. Ben nu 1 jaar zo goed als acoholvrij en heb grote hulp gehad a[lees meer...]an dit medicijn.

15-08-2019 | Man | 62
alprazolam (1mg)
lijdt aan een zeer ernstige paniekstoornis met agorafobie was 4 jaar toen ik voor het eerst een paniekaanval kreeg ging van kwaad tot erger op mijn elfde overleed mijn beste vriend aan een hersenbloeding kreeg toen dagelijks tig maal een aanval werd opgenomen toen werd voor het eerst de diagnose gesteld heb jaren van allerlei benzo,s geslikt zxonder later kwam er veel baa[lees meer...]t bij te hebben llater kwam ik door toedoen van een nichtje in aanraking met prof dr r ms kahn die mij fevarin en xanax voorschreef ging drie maand door een hel daarna heb ik nooit geen klachten meer gehad een ook geen bijwerkingen ben op een gegeven moment gaan afbouwen maar helasas naar n3 week was ik terug bij af heb me laten opnemen bij mediant locatie enschede waar men zei dat die medicatie gevaarlijk was ze hebben me alles asfgepakt zit nu weer met problemen onternt paniek aanvallen heb kahn geraadpleegd en kreeg te horen dat mediant geen verstand heeft van psychiatry helaas ben ik door alle prodlemen mijn huis nkwijt geraakt wacht nu op een woning krijg dan mijn medicatie weer terug van mijn eigen huisarts wat ik hier mee wil zeggen is dat de medicatie geen bijwerkingen hoeft te geven kan wel gelukkig bij mij niet het geval kahn zij me ook dat hij honderden mensen het zelfde heeft voorgeschreven en in vele gevallen met goed succes het tweede is als je een probleem hebt op geestelijk gezondheidsvlak ga dan niet naat mediant hier lopen ze vijftig jaar achter ze geven medicatie die allang uit de handel zijn genomen zoals seroqel

06-07-2019 | Man | 32
alprazolam (2mg)
Angst
Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...