alprazolam

Nervositeit (3 meningen)

25-08-2021 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Voorgeschreven door mijn huisarts bij het overleden van mijn moeder, ik was al depressief met angst- en paniekaanvallen. Het heeft mij echt geholpen om tijdens de begrafenis niet in te storten. Ook mijn vader een viertal druppels gegeven om de kerkdienst door te komen. Sindsdien neem ik het sporadisch als iets mij uit balans brengt. Ondertussen ben ik zo goed als genezen [lees meer...]door hypnose, dat heeft beter geholpen dan psychiater en spycholoog. Momenteel is mijn vader zwaar hulpbehoevend, wat ik dit allemaal alleen moet verwerken zonder emotionele ondersteuning. Dan neem ik een aantal druppels Xanax om er even door te komen. Jammer genoeg ben ik veel te laat met hypnose begonnen (regressie therapie). Na een aantal sessies voelde ik me weer leven, terwijl je met medicatie toch dikwijls wolkjes in je hoofd hebt. Ook ik kan al jaren niet meer gaan werken en ben ook kunstschilder. Voor mensen die niet weten wat een depressie is en angstaanvallen is het onbegrijpelijk en ben ik een profiteur. Na de hypnose ben ik pas gaan beseffen hoe diep ik werkelijk zat, daarom wil ik niet terug hervallen en als ik mij te emotioneel belaagd voel neem ik Xanax, tot ik mij terug sterk en blij voel en kan genieten van mijn sobere, eenzame leven.

13-11-2020 | Vrouw | 47

14-07-2020 | Vrouw | 68
alprazolam (0,5mg)
In het begin hielp het wel en werd ik wat rustiger. Maar nu lijkt effect averechts te werken. Gejaagdheid afvlakking ongeinteresserdheid en onverschilligheid lijken erger te worden. . Wat moet ik doen

30-12-2019 | Vrouw | 31
Ik slik xanac 0.25 en soms 0.5 voor mijn hartkloppingen

11-11-2019 | Vrouw | 66
angst

04-09-2019 | Vrouw | 40
alprazolam (0,5mg)
Zeer effectief medicijn. Gebruikt bij opstart van antidepressivum, eerst 3 weken gewone xanax 0,5 mg / dag, daarna 7 weken xanax retard 0,5 mg / dag (retard is veel minder/zo goed als niet verslavend dan de gewone volgens mijn arts). Na 10 weken probleemloos (vermoedelijk door lage dosering) van één op andere dag gestopt, zonder ontwenning.

17-08-2019 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
ik weet hoe verslavend dit middel is en neem het dus enkel bij erge crisis als het zeer acuut is. Ik vind dat het dan snel en goed werkt, ik slaap dan meestal ook beter. De laatste tijd voel ik wel een verandering in de werking: eerst onderdrukte het alles, nu lijkt het alsof het dingen in beweging zet bv dat het onderliggende trauma naar boven komt op een beheersbare mani[lees meer...]er in een nachtmerrie, dus het lijkt nu een vermindering van het onderdrukken te veroorzaken. Kan dat of betekent het dat de dosis te laag is geworden?

16-08-2019 | Vrouw | 30
alprazolam (0,25mg)
Ruime tijd geleden in een burn out geraakt en na een eerste periode van vooral veel rusten bleef er veel onrust en angst in mijn lichaam aanwezig. Toen heb ik Alprozalam 0,25 mg voorgeschreven gekregen. Inmiddels gebruik ik dit medicijn ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik echter zeer weinig, ik slik een halfje per keer en dat doe ik maar eens per wee[lees meer...]k max. Het haalt de scherpe randjes ervan af en het is heel prettig om mee te ontspannen, wat ik nog steeds moeilijk vind met momenten. Ik ervaar weinig bijwerkingen, hoogstens wat suf en als ik het te dicht op bedtijd inneem droom ik nogal levendig. Ik geloof wel dat dit een medicijn is waarbij je op je hoede moet zijn qua verslaving. Hoe weinig ik ook inneem, toen ik om een nieuw recept vroeg wilde mijn huisarts me op spreekuur zien om over het gebruik te spreken en dat kon ik zeer waarderen, immers zijn het geen snoepjes. Voor sporadisch gebruik kan ik het zeker aanraden.

21-07-2019 | Vrouw | 57
alprazolam (0,5mg)
Neem dit al 15 jaar. Voor mij werkt dit heel goed. Zonder gaat niet. Liever 3 maal een pilletje dan continue angst en niet meer durven buiten komen. Is inderdaad verslavend maar is voor mij de enige manier om een normaal leven te hebben. Alles veroorzaakt door een agressieve gek die me bij elkaar geklopt heeft zonder reden. Zonder hem te kennen. Ik draag dit voor mijn lev[lees meer...]en mee. Tien minuten tekenden mijn leven. Het is wat het is.

27-06-2019 | Vrouw | 17
alprazolam (2mg)
Ik had last van heel erge paniekaanvallen wanneer ik op m'n 15de uit de psychiatrische afdeling kwam. Door de indien-nodig basis waarop ik het nam was gewenning niet een probleem (of nauwelijks te merken) en ik neem het nu (2019) al twee jaar. Het werkt goed, maar soms voel ik me iets te gesedeerd terwijl m'n angstgedachten verder gaan. Daarom raad ik aan psychotherapie te[lees meer...] gebruiken samen met dit middel zodat je je angstgedachten onder controle kunt houden terwijl de medicatie je stuk bij stuk helpt om controle te hebben over je lichaam, wat nodig is om te kunnen werken aan je gedachten.

26-06-2019 | Vrouw | 23
alprazolam (0,5mg)
Ik slik dit medicijn sinds twee dagen. Ik loop al 4 weken met een 'onwerkelijk' gevoel rond. Alsof ik de controle over mijzelf verlies. Bang dat ik iets vreselijks in mijn hoofd heb en binnenkort dood ga. Twee weken terug stond ik in de winkel in de rij bij de kassa en een oudere dame moest pinnen, maar trok steeds haar pasje uit het apparaat. Nadat dit een paar keer gebeu[lees meer...]rd was, werd ik écht kwaad en riep dat ze het pasje er niet uit moet trekken want dan raakt het apparaat overstuur waarop de caissière mij raar aankeek. Afgelopen maandag wilde ik beginnen met werken maar; 'ik kon het niet, ik kon het niet, ik kon het niet', durfde geen auto te rijden uit angst dat ik mijzelf iets aan zou doen. Terug naar huis (gelukkig woon ik thuis bij mijn ouders) en begon ik heel heftig te huilen. Schreeuwen dat ik dood ging en een tumor in mijn hoofd heb. De dokter heeft mij voor 4 dagen Alprazolam oftewel Xanax voorgeschreven. Wat ik ervan moet vinden weet ik nog niet. Ik voel me heel erg suffig. Inmiddels ben ik ook mijn baan kwijt en werkloos. Vrijdag moet ik terugkomen bij de huisarts om te kijken hoe het gaat. Ik weet wel dat ik hulp wil van een psycholoog en ik de medicijnen niet voor langere tijd wil gebruiken. Ik gebruik naast Xanax/Alprazolam ook al verschillende jaren Oxazepam en Paroxetine. Op internet zelf gaan dokteren en online chat gehad met een hulpverlener die mij websites doorstuurde en ik de symptomen van een paniekstoornis heel erg herkende. De geestelijke verschijnselen van een paniekaanval zijn ook heel naar: Je verwacht dat er iets vreselijks gebeurt Je voelt je onwerkelijk Je hebt het gevoel dat je buiten jezelf staat, of flauw valt Je bent bang om de controle over jezelf te verliezen Je bent bang dat je gek wordt, of dood gaat En geloof me, na 4 weken word je krankzinnig en ben je er heilig van overtuigd dat je iets ernstigs heb. Het heeft mij mijn baan gekost. Bij de huisarts heb ik ook al bloedonderzoek gehad, dit was goed. Bloeddruk is goed, zuurstof is goed. Urine is goed. Ik hoop dat de dokter mij door wilt verwijzen naar psycholoog en daarnaast probeer ik nu een nieuwe baan te zoeken van 24-32 uur i.p.v. 40+. Ik zou een moord begaan om weer mijzelf te mogen voelen. Iemand die zich herkent in mijn verhaal?

16-05-2019 | Vrouw | 37
alprazolam (1mg)

19-03-2019 | Vrouw | 27
Postnatale depressie
Dit medicijn voorgeschreven ivm postnatale depressie. Had last van spanning en verminderde eetlust. Ik kreeg 2x daags 0,5 Mg voorgeschreven. In eerste instantie had ik baat bij het medicijn. Na 2 weken wilde ik het stoppen, maar werd hier extreem ziek van, zo ziek dat ik op het punt heb gestaan om 112 te bellen. Hartkloppingen, overgeven, diarree, huilbuien, enorme paniek.[lees meer...] Terug gestart met het medicijn, nu inmiddels drie maanden verder en op maximale dosering, daar ik ontwenningsverschijnselen kreeg tijdens het gebruik. Nu ga ik starten met antidepressiva en als deze goed aan slaat, hoop ik deze langzaam af te kunnen bouwen. Ik besef me dat ik dit medicijn niet voor niks voorgeschreven heb gekregen, maar als ik had geweten hoe verslavend het is en hoe erg de ontwenningsverschijnselen zijn, zelfs tijdens gebruik, dan was ik hier nooit aan begonnen!! Voor mij dus nooit meer en spring een gat in de lucht als ik hier vanaf ben!!!!!

09-02-2019 | Vrouw | 54
alprazolam (0,25mg)
Omdat oxazepam (10mg) afdoende werkte, overgestapt op xanax. Een tablet van 0,25 mg genomen rond 23.00, uit bed moeten gaan vanwege onrust en zwaar geirriteerd gevoel. Uiteindelijk tegen drie uur in slaap gevallen. Ochtend daarna nog steeds de irritatie en onrust, met daarbij zware hoofdpijn. Niet het medicijn voor mij dus.

21-04-2018 | Vrouw | 59
alprazolam (0,25mg)
Ik slik nu al 25 jaar xanax (alprazolam) 0.25mg. Ik begon met 3 tot 4 per dag plus seroxat. Nu sinds 3 jaar bij erge paniekaanval en angst neem ik een halve en dat doet ook prima zijn werk. Voordat ik naar bed ga ook een halve om rustiger te kunnen slapen. Ik vind het een top medicijn en wil geen andere of zwaardere. Die halve maakt me niet 100 procent angstvrij maar helpt[lees meer...] me wel met relativeren en logisch denken waarom ik die angst heb. Dat helpt ook heel goed.

18-11-2017 | Vrouw | 27
alprazolam (0,5mg)
Ik slik nu 4x0.5mg alprazolam voor ik ga slapen, omdat ik 's nachts altijd paniekaanvallen kreeg. Ik was ook hypochonder.. Het is zeer verslavend, als ik ze vergeet te bestellen en niks kan innemen voor t slapen, ben ik de volgende dag doodziek en wil alleen maar slapen. Extreem levendige enge dromen, zweten, duizelig, verwijdde pupillen en angst. Je kan dus zeggen dat het[lees meer...] zeer zeker rommel is voor je lijf. Dus als je het niet nodig hebt: NIET aan beginnen. Voor mij is het een uitkomst en neem de verslaving voorlopig nog voor lief. Alles beter dan de constante paniekaanvallen en denken dat je dood gaat. Dit is dus mijn mening.