Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

20-02-2020 | Vrouw | 21
azitromycine (40mg/ml)
Chlamydia
Onveilig sexs gehad hij was blijkbaar toch niet zo eerlijk als hij zei, beweerde dat hij net een test had gedaan en niks had en geen sexs heeft met andere vrouwen en we hadden Sexs gehad kreeg ik later een berichtje zou je maar laten testen want je bent niet de enige!! Pas hier mee op want velen weten dat ze ergens mee rond lopen en besmetten andere mensen er exspres mee ![lees meer...]!!

04-11-2019 | Vrouw | 21
Chlamydia
Heel zenuwachtig omdat ik met antibiotica geen goede ervaring had en ik de volgende dag tentamen heb.. Heb 500 mg geslikt zonder moeite, dit moest gelijk bij de GGD vanwege soa. In het begin kreeg ik een heftige vlaag van misselijkheid maar door t drinken van cola ging dit meteen voorbij. Na ongv een uurtje kreeg ik lichte steken in mijn buik en was ik een beetje duizelig.[lees meer...] Ben nog nooit zo blij geweest met deze bijwerkingen! Hb het wel echt fijn ervaren want dit was niks vergeleken mijn voorgaande ervaring. Als je gewoon van tevoren even een boterham eet en na het slikken ook, moet heg hellemaal goed komen! Gouden tip: blijven vreteeeee

11-07-2019 | Man | 21
Chlamydia
Kreeg dus te horen van een vriend van me dat hij ook sex heeft gehad met een oude scharrel van me. Nu heeft ze hem verteld dat ze chlamydia van mij heeft gekregen. Die kans lijkt me sterk aangezien ik me jaarlijks laat testen, just to be sure altijd. Dus ik de huisarts maar weer opgebeld dat ik me toch 2 maanden na mijn laatste test weer wil laten testen. Kreeg ik de vraag[lees meer...] waarom dus ik het uitgelegd. Test gehaald maar kreeg zonder uitslag al de pillen voor geschreven. Dus ik ze maar genomen, uur naderhand begin ik me een partij buikpijn te krijgen net voor etenstijd. Ik dus een hap kip op meer kreeg ik niet weg. Half uurtje later stevige hoofdpijn alleen het rare was dat deze met vlagen kwamen steeds van 5 min ongeveer. Hopelijk test ik negatief maarja als t positief is hoop ik dat dit meteen werkt.

22-02-2019 | Vrouw | 21
Chlamydia
Binnen een uur hele erge diarree, hoofdpijn en heel erg misselijk waardoor ik bijna flauwviel. Een paar uur later waren de bijwerkingen weer weg. Nog maar afwachten of de chlamydia weg is..

06-02-2023 | Man | 22
Blaasontsteking
nu 5 maanden geleden dat ik deze kuur heb gekregen bij een blaasontsteking door een urineweginfectie die ik had opgelopen in het buitenland. de antibiotica sloeg gelijk aan en kon hierdoor weer normaal naar het toilet. Wel kreeg ik 3 dagen lang last van heftige buikkrampen samengaand met winderigheid. nu is het 5 maanden later en heb ik nog steeds veel last van opboeren en[lees meer...] dezelfde winderigheid. Nooit meer voor mij. iemand die deze klachten herkent en weet hoe ik hier van af kan komen??

13-12-2021 | Vrouw | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb voor het eerst 2 tabletten azitromycine ingenomen. Na een uur (!) kreeg ik hele erge steken in mijn maag, het voelde echt alsof er keer op keer een mes in mijn maag gestoken werd. Nog geen 10 minuten later moest ik naar de wc rennen, omdat ik uit het niets heel erg last kreeg van diarree. Ik weet nu ook niet of de antibiotica werkt. De steken in mijn maag zijn al de[lees meer...] hele dag aanwezig en ik kan ook niets eten en geen koolzuurhoudende dranken drinken. Het is echt een drama, maar ik hoop dat het helpt. Dat is een kwestie van afwachten.

06-12-2018 | Vrouw | 22
Chlamydia
Gisteren naar de GGD gegaan om de antibiotica op te halen. Na veel stress en angst voor het innemen van de tabletten heb ik deze ochtend na het sporten en ontbijt om ongeveer half 11 de 2 tabletten beide door de helft gebroken en ingenomen met jus d'orange. Ik had evt. ook vla en kwark gehaald mocht het niet lukken met normaal drinken. Ik heb nogal moeite met slikken van ([lees meer...]grote) pillen, maar dit ging nog makkelijker dan de anticonceptiepil. De bijwerkingen begonnen ongeveer 1 uur / 1 uur en 15 minuten later. Ik kreeg iets meer last van lichte/vage hoofdpijn. Niet echt een stekende pijn maar meer zeurend alsof je slaperig bent. Daarna kreeg ik steken in m'n buik en werd ik ongelooflijk misselijk (dat bouwde zich op van licht naar erger). Ik kreeg daarbij GEEN neigingen om te overgeven, maar op dat moment wil je dat het liefst wel. Maar dat kan niet.. wel kreeg ik veel speeksel in m'n mond (meestal als ik misselijk ben). Emmer en water voor de zekerheid gepakt. En met veel bewegen had ik er minder last van. Het is nu een uur later en de misselijkheid en buikpijn zijn afgenomen. Heb wel een beetje last van m'n keel maar kan ook door de verkoudheid komen. Ook boer ik veel.

02-10-2018 | Man | 22
Bijholteontsteking
Ik heb dit voorgeschreven gekregen tegen een bijhoteontsteking die niet weg ging, zelfs niet na maanden. Achteraf bleek het dat ik hoogstwaarschijnlijk geen bijholte ontsteking had maar een of ander virus. Ik had eerst een andere antibiotica voorgeschreven gekregen, hier kreeg ik uitslag van, vandaag dat ik gelijk ben overgestapt naar deze antibiotica. 4uur na innemen kree[lees meer...]g ik hele heftige buikkrampen en diarree. Na ongeveer 1.5 maand heb ik nogsteeds last van buikkrampen gedurende de hele dag en elke dag. Wordt vooral erger na het poepen. Verder ziet mijn ontlasting er wel goed uit. Als iemand een idee heeft waar dit vandaan kan komen graag hier reageren

08-07-2017 | Vrouw | 22
Chlamydia
Bij het eten ingenomen, na 1,5 enorme kramp, misselijkheid en diarree, zo erg dat ik twee uur lang niet van de wc af heb kunnen komen. Zorg dat je niks hebt geplant, bij mij werd daar van te voren niks over verteld waardoor ik onderweg was naar een afspraak toen ik hier last van kreeg. Geen pretje.

12-01-2017 | Man | 22
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na een uur mega erge buikpijn waardoor ik alleen maar kon gaan liggen. Hopen dat het snel ophoudt en niet meer bijwerkingen krijg.. Eerder heb ik nog nooit last van bijwerkingen gehad bij medicijnen.

01-12-2016 | Man | 22
Keelontsteking
Voorgeschreven gekregen voor keelontsteking door huisarts, al na een paar uur van de eerste inname van 500mg begon het ongemak in de buik en diarree, dit duurde maar liefst 7 uur, ben gestopt op eigen houtje met verdere inname, liever een beetje keelpijn en strepsils dan diarree.

24-06-2021 | Vrouw | 23
Luchtweginfectie

02-11-2018 | Vrouw | 23
Chlamydia
Enkele minuten na inname al zeer effectief. Maar ook direct bijwerkingen. Hartkloppingen, jeuk, misselijkheid, diarree, angst, hoofdpijn, droge keel, droge mond. Maar na twee uur na inname, alleen nog maar honger en moe. Voor de rest prima

14-10-2021 | Vrouw | 24
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik ben erg bang voor het nemen van antibiotica vanwege een angst voor overgeven. Uiteindelijk heb ik mij toch hier overheen moeten zetten met de hulp van een paar redelijk positive verhalen op deze website. Ik moet 3 dagen elke dag 1 pil slikken van 500mg. Ik heb een aantal uur geleden de eerste ingenomen en merk nog bijna niks van eventuele bijwerkingen. Ik had goed geget[lees meer...]en en nam de pil in met er na nog wat droog brood en wat cola zonder prik. Ik zal de andere 2 dagen nog een update over geven maar tot nu toe valt het mij reuze mee en ben ik minder bang om morgen en overmorgen de andere 2 pillen in te nemen. Ik hoop dat ik hiermee anderen die misschien met de zelfde angst zitten kan gerust stellen om het gewoon te doen en er niet te veel bij na te denken. Goed eten en positief er in gaan is wat ik iedereen met de zelfde angst kan meegeven.

08-04-2020 | Man | 24
Amandelontsteking
De kuur is nu klaar de 3e dag bijna achter de rug veel makkelijker slikken nu! Koorts van 40,4 is inmiddels gezakt naar 37, dit is echt een aanrader voor de mensen die twijfelen om deze pil te nemen. Bedankt !

19-02-2019 | Vrouw | 24
Chlamydia
2x 500 mg tabletten. Savonds geslikt, volgende ochtend met enorme hoofdpijn wakker geworden. Gedurende de dag zoveel steken in het hoofd en duizeligheid/vaag zicht. Inmiddels ziek gemeld van het werk want ik kan helemaal niks. Iedere stap foet pijn aan mijn hoofd. Het is nog maar afwachten of de medicatie effectief is geweest, gezien ik geen klachten had door de chlamydia.