Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

16-03-2020 | Vrouw | 40
Ontsteking (mond)
Heb deze 3 daagse kuur voorgeschreven gekregen ivm een ontsteking in de wortel/kaak. 1e dag na 1 pil: een uur na inname hartkloppingen (duur: enkele uren). 4 á 5 uur na inname koude rillingen en temperatuursverhoging (°C 38,2), hoofdpijn en extreme pijn in de ledermaten. 2e dag na 1 pil: hetzelfde als dag 1, maar dan met hevig nachtelijk transpireren. 3e dag na 1 [lees meer...]pil: alle bijwerkingen als boven beschreven en ook overdag veel zweten. Vrij grote tabletten met een doorbreek lijn

10-11-2017 | Man | 40
Longontsteking
Ik heb een kuur van drie dagen voor een ontsteking aan de onderkant van mijn linker long. Bij hoest doet het erg pijn dus. Ik heb vandaag mijn tweede Azitromycine pilletje genomen, hoest wordt wel minder maar de pijn wordt een stukje erger voor mijn gevoel. Ik ging slapen en opeens voelde ik me erg duizelijk en ook angstig daarna. Verder helemaal geen last van diarree, o[lees meer...]f misselijkheid. Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben als dit lekker voorbij is.

30-07-2023 | Vrouw | 41
Chlamydia
Ik had last van mijn blaas en irritatie aan de schaamstreek, liep er al even mee rond.. dacht aan een blaasontsteking. Maar omdat (sex)partner positief testte op chlamydia en me dit onmiddellijk liet weten had ik het uiteraard ook zitten gezien de symptomen. Na 1 dag inname medicijn merkte ik al verbetering, wat een opluchting. Nu 2 dagen verder en geen last meer! Heb me w[lees meer...]el kort na inname een half uur misselijk gevoeld (best voldoende eten bij inname) en de dag nadien best moe. Ook precies wat smaakverandering. Maar blij dat ik af ben van die bacterie.

26-02-2020 | Vrouw | 43
Ziekte van Lyme
kreeg er hartklopping van en werd eigen wat agressief. en hoofdpijn

15-08-2020 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Vanwege een bacteriële infectie deze antibiotica gekregen. Bang voor bijwerkingen na het lezen van ervaringen maar dit viel wel mee. Wel extreem moe en in het begin buikpijn en wat duizelig maar de pijn van de bacterie in mijn bovenbuik was na 2 dagen over. De kuur duurde 3 dagen.

17-02-2017 | Vrouw | 44
Chlamydia
Heb voor de zekerheid een SOA-test laten doen omdat ik na mijn scheiding een aantal bedpartners heb gehad waar ik onveilig mee heb gevreeën. Ik bleek chlamydia te hebben. Afgezien van wat vervelend ruikende afscheiding had ik geen klachten. De dag na de kuur (1x twee tabletten van 500 mg) begon ik licht bloed te verliezen, had ik een soort bruine afscheiding en kreeg ik on[lees meer...]tzettend jeuk en pijn aan de buitenkant van mijn vagina (vooral pijnlijk tijdens fietsen). Ik lijk wel bultjes te voelen ook (er is niets te zien). Het is niet rood of gezwollen. Ik hoop maar dat dit een teken is dat het medicijn zijn werk aan het doen is maar het is ontzettend vervelend...

22-03-2020 | Man | 46
Urineweginfectie
Ik wil toch even mijn ervaring met dit medicijn laten weten omdat ik het zelf bijna niet durfde te slikken na alle horror verhalen hier. Ik kreeg deze antibiotica omdat ik een vermoedelijke urineweginfectie, dan wel ontsteking had. Dit werd hetzelfde behandeld als een soa, met grof geschut als het ware, om het weekend te kunnen overbruggen. Na inname zat ik eigenlijk ner[lees meer...]veus te wachten op wat er ging gebeuren maar het viel me allemaal erg mee moet ik zeggen, zeker na het lezen vd ervaringen hier. Ik zat bij wijze van spreken al klaar op de wc wachtend op de diarree aanval maar die is nooit gekomen :). Ja ik had wel een lichte kramp af en toe, beetje droge mond en ik heb me wel 's fitter gevoeld maar al met al viel het mij allemaal hartstikke mee! Ik heb wel voor en na het innemen wat gegeten en de pillen ingenomen met melk en ik heb een extra probiotica pil genomen. Verder heb ik ook regelmatig wat gegeten. Over de effectiviteit van het medicijn kan ik nog niet veel zeggen omdat ik het eergisteren pas heb ingenomen, kom ik later wel op terug.

27-09-2019 | Man | 47
azitromycine (500mg)
Na een beet van besmette teek met dit product begonnen. Eerste inname was 's avonds en zo drie dagen achter elkaar. Dan een week pauze en opnieuw een kuur van 3 dagen. Telkens 1 pil (500mg) per dag. De eerste uren na de inname voelde ik nog geen verschil. Rond 1:00 's nachts wakker geworden van de bijwerkingen. Tintelingen op de huid, rusteloosheid, kortom een hele slecht[lees meer...]e nacht met vaak wakker worden. 's morgens totaal uitgeput en vervolgens de dag doorgesparteld. Tegen de avond werd het stilaan wat beter maar dan moest ik al de volgende pil nemen. Zelfde verhaal alleen nog ergere symptomen met zelfs hartkloppingen. De ochtend na de laatste inname (dag 3) werd ik plots onwel en kreeg een verschrikkelijke opvlieger (hitteaanval) met vervelende hartkloppingen. Ik raakte wat in paniek en ben een half uur op de zetel gaan liggen.

29-03-2019 | Man | 47
Gonorroe
Lijkt alsof je een zombie word na inname.

azitromycine (500mg)
Voor mij heeft dit middel zeer slecht uitgepakt. Ik was al bekend met een onschuldige hartritmestoornis. Door dit middel ben ik een paar keer onwel geworden (bijna flauwvallen en mijn hart sloeg op hol). Zelfs nog bij de huisartsenpost geweest. Na twee weken gebruik van het ene merk overgegaan op deze blauwe pillen, waarna de ergste ellende begon. De eerste keer dat het ge[lees meer...]beurde zat ik zelfs in een auto, ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Na het acuut stoppen met dit middel, werkte het nog bijna een week door. Niet fijn, ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. Verder had ik al last van tinnitus, door dit middel is het oorsuizen alleen maar erger geworden. Hopelijk gaat dat ooit nog over.

azitromycine (500mg)
Voor mij heeft dit middel zeer schadelijk uitgepakt. Ik ben al bekend met een onschuldige hartritmestoornis. Door dit middel ben ik van het ene op het andere moment een paar keer zeer onwel geworden. (bijna flauwvallen en mijn hart sloeg compleet op hol). De eerste keer zat ik zelfs achter het stuur! Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Ik ben er meteen m[lees meer...]ee gestopt maar dit middel werkt dus nog een hele tijd door. Niet fijn! Ook had ik al last van tinnitus maar in beperkte mate, door dit middel is er oorsuizen erger geworden. Hopelijk gaat dat nog over. Voor mij nooit meer azitrimycine!

azitromycine (500mg)
Voor mij pakte dit medicijn zeer schadelijk uit. Ik had altijd al last van een onschuldige hart ritmestoornis, maar met dit middel ben ik van het ene moment op het andere tot een paar keer toe zeer onwel geworden, flauwvallen en mijn hart sloeg op hol. De eerste keer zelfs in de auto. Meteen gestopt maar het werkte nog bijna een week door. Niet fijn! Verder had ik al tinni[lees meer...]tus en dat is door dit middel ook erger geworden. Hopelijk verdwijnt dat nog. Voor mij nooit meer.

08-01-2018 | Vrouw | 48
Bijholteontsteking
5-daagse kuur,heftige reakties! Hoesten iets minder,maar nog niet weg, Hopelijk komt dat nog. In combi met holtespray ( medicijn ) is het oorlog in mijn lijf.Of het opweegt tegen de nare bijverschijnselen? Hoop dat het het waard is....maar ander antibioticumhad wrsch fijner geweest

27-10-2016 | Man | 48
Luchtweginfectie
Ongeveer 8 weken last van continue hoestklachten wat niet overging. Diverse andere middelen geprobeerd zonder goed resultaat, waarna de huisarts een 3 daagse kuur Azitromycine met 500 mg tabletten voorschreef. Bij het ophalen van het middel in de apotheek werd ik al gewaarschuwd voor de zware bijwerkingen. En dat is me niet meegevallen. Op dag 1 startte al 4 uur na inname [lees meer...]zware migraine en droge mond die continue aanwezig bleven tijdens de kuur. Maagpijn, winderigheid en buikkramp kwamen daar nog eens bij. Op dag 2 verergerde de bijwerkingen. Pijn in de lage rug maakte me behoorlijk immobiel waardoor makkelijke standaard handelingen pijnlijk en moeizaam gaan, zoals sokken aantrekken, uit bed stappen, bukken, tas optillen etc. De gewrichten gingen ook pijnlijk opspelen. Elk gewricht in je lijf, met name bekken, knieën, vingers, doen continue pijn. Lopen is pijnlijk doordat elke stap een schok geeft in je knie- en heupgewricht. Tijdens dag 3 bleven de bijwerkingen stabiel met nog wat spierpijn in het bovenlichaam erbij. Het heeft uiteindelijk ruim een week geduurd voordat deze klachten weer waren verdwenen. Helaas had ik geen baat bij deze kuur in relatie tot mijn hoestklachten. Verder: geen last gehad van diarree zoals vele anderen melden op deze site. Een ervaring rijker met dit middel, adviseer ik anderen goed te overleggen met de huisarts over alternatieven alvorens deze Azitromycine te accepteren en te starten. Het is geen makkelijk medicijn om te verdragen.

02-03-2020 | Vrouw | 49
Ontsteking (mond)
Laat ik voorop stellen allergisch te zijn voor veel antibiotica en daarom zag ik er tegenop deze in te nemen. Had mij er niet druk over hoeven te maken. De enige bijwerking is lusteloosheid en verder niets! Laat je dus niet afschrikken door die enorme lijst met bijwerkingen. Ieder medicijn werkt bij ieder mens anders. Ik vind het een hele geruststelling dat er een antibio[lees meer...]tica is die ik wél verdraag.

11-11-2017 | Man | 49
Keelontsteking
Slapeloosheid. Hele nacht wakker gelegen. zelfs met 4 oxazepam 10 mg erbij ben ik nog niet in slaap gevallen! Hoofdpijn. Gewrichtspijn. Van alle andere antibiotica vind ik dit de minste. Heb prettige ervaringen met Clamoxyl of Augmentin.