Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

17-02-2017 | Vrouw | 50
Bijholteontsteking
Door de zeer negatieve ervaringen die hier verteld worden, zag ik er erg tegenop om de medicijnen in te nemen. Toch aan begonnen en bijna nergens last van gehad, je voelt dat er 'wat' gebeurt in je lijf, maar dat is minimaal. (Rommelende darmen, en 1 keer brij achtige ontlasting). Ik wil graag kenbaar maken dat er ook positieven ervaringen zijn. En na drie dagen 1 tablet g[lees meer...]een klachten meer.

15-08-2019 | Vrouw | 51
Middenoorontsteking
Vanwege allergie voor andere antibiotica deze gekregen vanwege heftige middenoorontsteking. 2 uur na eerste inname plotseling duizelig, misselijk, diarree, hartkloppingen. Na een paar uur was dit over en dit herhaalde zich elke dag als ik zo’n pil innam. Na 5 dagen was de kuur klaar, maar ik had niet het idee dat de ontsteking over was. De huisarts zei dat het nog 5 dagen [lees meer...]zou doorwerken. Nu voor 3 maanden een neusspray om de ontsteking van binnen af te bestrijden. Geen idee of deze antibiotica nu echt geholpen heeft. En ook nog diarree ondanks pro biotica erbij gebruikt. Heftig spul dit.

11-04-2019 | Vrouw | 51
Amandelontsteking
Ontzettende keelpijn en opgezette klieren. 39 koorts. Na de 2 e tablet merkte ik al veel verschil. Geen bijwerkingen gehad

07-12-2017 | Vrouw | 52
azitromycine (500mg)
Gebruikt nadat ik geopereerd ben aan vors abces onder de okselklier veroorzaakt door kattekrabziekte. Geen enkel ander antibiotica hielp, ook de OK en plaatsen van de drain was onvoldoende effectief. Holtes liepen weer vol met pus. Gestart met deze pillen en snel al zichtbare verbetering alleen de bijwerkingen zijn fors. Op dag 1 nog niet zoveel, dag 2 forse hoofdpij[lees meer...]n en milde spierpijn op dag 3 paar uur naar inname enorm veel pijn in de benen waar ik nog nauwelijks op kon staan.

04-05-2016 | Man | 52
Longontsteking
Tegen longontsteking, zware hoestbuien en pijn werd na 2 dagen al beduidend minder.

23-03-2020 | Vrouw | 53

23-07-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Na jaren van herhaaldelijke ontstekingen van de huid in oksels en liezen schreef de dermatoloog van een privé ziekenhuis in Spanje mij Zitromax Azitromicine 500 mg voor 10 dagen voor omdat ik een MRSA bacteriële infectie bleek te hebben, iets waar mijn huisarts hier in Spanje totaal niet behandeld had na meerdere bezoeken aldaar. Gezien mijn ervaringen met penicilline (an[lees meer...]afylactische shock) was ik een beetje huiverig om deze te nemen. Maar gezien de ontstekingen zo hardnekkig was en pijnlijk toch maar gevonden Bijwerkingen: lichte hoofdpijn en een wat onplezierig gevoel in m'n onderbuik, verder helemaal niets. Ik neem iedere dag yoghurt met een Activia yoghurt erbij, drink meerdere kopjes Hibiscus thee per dag omdat ik geen maag beschermers wil nemen vanwege de bijwerkingen en heb verder geen bijwerkingen ondervonden. Ik nam ze voordat ik ging slapen, na mijn laatste beker hibiscus thee.

01-11-2023 | Vrouw | 56
Luchtweginfectie
na 1.5 dag stoppen met Doxcycline (allergie) overgestapt iom HAP arts. dag1: Maag darmkrampen en na nog geen 10 min op de wc een leegloop en dat maal 4. dag 2 dito nu ook neuropathie / opvliegers dag 3 dito en na de nacht.. (4de dag)allergie in de ochtend. Overleg met longarts. Stoppen.. doorgaan met prednisolon en slikken van Tavegyl. Vroeg mijzelf af of het wel ef[lees meer...]fectief zou zijn als je binnen het uur na de inname een leegloop krijgt van maag darm. Niet een beetje.. maar echt pot vol.

13-10-2020 | Vrouw | 56
Voorhoofdsholteontsteking
Het heeft niets bijgedragen tot herstel.

25-04-2019 | Vrouw | 56
Longontsteking
Na een flinke luchtwegen infectie toch een longontsteking gekregen. Heel veel pijn met ademhalen. De voorafgaande kuur van Doxycycline 100 mg had nauwelijks effect. Week later Azitromycine 500 mg en hielp al meteen na 2 dagen. totaal geen bijwerkingen. Geweldig. Het hoesten werd minder en de pijnen kun je opvangen met paracetamol en heel veel rusten. Na uitslag longfot[lees meer...]o ziekenhuis bleek de ontsteking er toch nog te zitten. Nu verder met penicilline voor het restant van de bacterie aan te pakken. Het is altijd afwachten welke kuur effectief blijkt te zijn.

19-10-2023 | Vrouw | 57
azitromycine (40mg/ml)
Kaakontsteking
Vanwege zware allergie amoxicycicline kreeg ik bij een heftige kaakontsteking 3 dagen deze antibiotica.. Na twee dagen waren alle klachten al verdwenen. Dit is vijf jaar geleden ook het geval geweest na drie dagen ontstekingsvrij.. Dus bij een allergie voor antibiotica is dit middel een redding.

01-10-2018 | Man | 57
Longontsteking
3x wekelijks een onderhoudsdosis voor bronchiectasien. Goed ingesteld na jarenlang problemen met longontstekingen. Met koud of warm weer extra hulp van prednisolon noodzakelijk. Geen goede combinatie met antidepressiva. Jammer. Dan maar zonder pillen. Goede instelling zoals nu wil ik niet weggeven.

05-02-2017 | Vrouw | 57
Keelontsteking
enkele uren na de inname zeer pijnlijke buikkrampen en diarree, gans de nacht om het half uur naar toilet, bijna flauw gevallen.

03-04-2023 | Man | 58
Longontsteking
Ik heb copd, vaatziekte en non hodgkin cat 1. Werk nog full time wegens het financiele dure leven, ben beroeps chauffeur (bus). Ik las dat als je dit geneesmiddelen neemt het gevaarlijk is iets te best uren of met machienes te werken. Ik las ook indien je choletorol pillen neemt ook kiet zo gezond is doch lezen ze mijn medische lijst blijkbaar niet. Verleden jaar hierdoo[lees meer...]r het niet te lezen 12d in lichte coma gelegen. Ik heb er genoeg van.

03-07-2019 | Vrouw | 59
Luchtweginfectie
Dit medicijn gebruik ik al bijna 8 jaar 3x per week als onderhouds antibiotica. Op advies van de longarts. Voorheen had ik jaarlijks zeer vele luchtweginfecties. Sinds het gebruik van azitromycine van apotex niet meer. Geen last van bijwerkingen

04-02-2020 | Vrouw | 60
azitromycine (250mg)
Luchtweginfectie
Ik heb RA en gebruik hiervoor medicatie die mij gevoelig maken voor luchtwegen infecties. Dit is weer niet gunstig voor mijn longemfyseem wat verergert door de infecties. Ben daarom met de onderhoudsdosis begonnen en heb het nu 3mnd gebruikt en nergens last van behalve meer eetlust