Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

11-09-2018 | Vrouw | 24
Chlamydia
Ben ik de enige die 4 pillen van 500 gram heb moeten innemen in één keer? Mijn lichaam is tekeer aan het gaan! Ben nog altijd bij bewustzijn maar ik heb een druk op mijn hart die ik nog nooit heb gehad.

29-12-2022 | Vrouw | 25
azitromycine (250mg)
Chlamydia
Ik moest dit medicijn nemen omdat ik een spiraal ging laten zetten en de dokter zei dat het goedkoper was om de pillen te nemen dan de laboratorium test te doen. Dus ik heb braaf de pillen ingenomen ondanks dat ik vrij zeker wist dat ik het niet had, maar voor de zekerheid. En twee dagen na inname begon ik uitslag te krijgen rond mijn hele nek. Heftige acne waar ik nog noo[lees meer...]it eerder last van heb gehad. Ik dacht eerst dat het een allergische reactie was op iets wat ik had gegeten en toen kreeg ik ook jeukende puist achtige bultjes bij mijn schaamregio. Deze bultjes veranderden langzaam in zweertjes en jeuken als de tering. Ook de uitslag rond mijn nek is nog niet weg, al jeukt dat gelukkig niet. Maar het is nu twee weken na inname en de klachten verbeteren niet erg. Toen ik aan de dokter aangaf dat ik last had van deze bijwerkingen leek hij niet op de hoogte dat dat een mogelijkheid was, ookal staat het wel in de bijsluiter. Gelukkig hebben niet veel die dit medicijn innemen deze klachten maar het is zeker wel vervelend. Achteraf had ik liever laboratorium onderzoek gedaan..

11-12-2021 | Vrouw | 25
Voorhoofdsholteontsteking
Eerste dag vermoeid, tweede dag lig ik met spierpijn, gewicht pijn op bed. DIT IS ZO HEFTIG. IK JANK ALLES BIJ ELKAAR. ben 35 weken zwanger. NEEEM DIT NIET

13-04-2021 | Man | 25
Chlamydia
Gisteren voor de 2e keer dit medicijn gebruikt. Altijd bang voor bijwerkingen en dus niet slim om op deze site te kijken. De eerste keer was er niks aan de hand qua bijwerkingen. Gisteren alleen wat last gehad van diarree en hoofdpijn. Ik heb de medicatie na het avondeten ingenomen. Laat je niet gek maken. Iedereen reageert anders op het medicijn!

21-10-2020 | Man | 25
azitromycine (1000mg)
Chlamydia
Ik kreeg eenmalig 1000mg azitromycine voorgeschreven tegen een Chlamydia-infectie. Daarbij geen bijwerkingen ervaren en binnen twee dagen was de klacht nagenoeg weg. Verder is mijn ontlastingpatroon juist verbeterd, maar dat kan met iets anders te maken hebben. Zeer goede ervaring met dit medicijn bij eenmalig gebruik.

28-08-2020 | Vrouw | 25
Keelontsteking
De afgelopen 3 dagen dit medicijn genomen. De eerste dag zeer veel last van krampen en misselijkheid. De dagen erna werd het gelukkig al een stuk minder. Toen ik echter vandaag (op dag 4) wakker werd, is het zicht in mijn rechteroog zeer wazig geworden (ik heb ook accommodatiespasme in dit oog, dus dit is nu alleen maar nog erger geworden). Al in gesprek geweest met de kno[lees meer...] en de oogarts maar beiden weten niet goed wat ze hiermee aanmoeten en hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Mijn linkeroog ziet wel prima, dat maakt het nog meer bizar. Het is te hopen dat het zicht in mijn rechteroog snel verbeterd, dit geeft alleen maar hoofdpijn.

30-04-2017 | Vrouw | 25
Middenoorontsteking
Op woensdag 19-04-17 kreeg ik een kuurtje Furabid 500gr voor blaasontsteking, ik had zo veel last van de bijwerkingen van Furabid dat ik vrijdag weer bij de huisarts ben geweest, en ik moest stoppen met het medicijn. Toen kreeg ik op 26-04-17 vanwege een middenoorontsteking/keelontsteking Azitromycine 500gr. 1x per dag 1 tablet. 12:30 eerste inname, 's middags kwamen [lees meer...]de klachten als buikpijn, krampen, diarree, hoofdpijn en een algehele malaise gevoel. De volgende dag merkte ik zeker dat deze kuur geholpen had was ik had minder klachten, alleen de bijwerkingen van deze kuur zijn zo hevig omdat het een kuur is van 1500mg in 3 dagen! Ik heb nu nog steeds last van de bijwerkingen. Ook afgelopen vrijdag bloed geprikt om de ziekte van Pfeiffer uit te sluiten. Dit omdat ik symptomen had die op Pfeiffer lijken. Ik denk dat mijn lichaam het zwaar te voortduren heeft gehad aangezien ik nog herstellende was van de kuur Furabid en daar gelijk bovenop een zware kuur Azitromycine. Vandaag 30-04-17 voel ik me een klein beetje opknappen, nog steeds wel moe.

21-04-2023 | Man | 26
Amandelontsteking
Extreme keelamandelontsteking. Na inname van derde pil begon ik verschil te merken, pas op dag vier echt resultaat (weer kunnen slikken/eten/drinken zonder pijn). Bijwerkingen waren erg minimaal voor mij. Geef het een paar dagen, hoe vervelend dat ook is, maar dan slaat het wel aan.

23-02-2023 | Vrouw | 26
Longontsteking
Ik krijg deze al jaren voor mijn longonstekingen, de enige antibiotica wat snel en fijn helpt zonder ernstige bijwerkingen. Als astma patient heb ik dit 2-3x per jaar nodig. na 2 tabletjes vaak al vermindering van klachten. Werkt snel en goed.

22-06-2018 | Man | 26
Chlamydia
Azitromycine voorgeschreven gekregen ivm met Chlamydia. Veel gelezen over bijwerkingen, maar eigenlijk totaal geen last gehad van bijwerkingen alleen een beetje moe en suf voor de rest nergens last van gehad!

31-07-2023 | Vrouw | 27
Bacteriële infectie
Na 2 weken ontzettend ziek te zijn geweest door de bacterie Campylobacter, kreeg ik dit middel voorgeschreven. 1 pil per dag voor 3 dagen lang. Ik nam 's avonds voor het slapen gaan de eerste pil in en de volgende dag ging het al vele malen beter. Elke dag voelde ik veel verbetering, tot mijn grote opluchting. Ik heb zelf niks van de bijwerkingen gemerkt, maar zelf was ik [lees meer...]dan ook flink ziek. Ik ben er heel blij mee!

30-03-2023 | Man | 27
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
2 dagen na het innemen een allergische reactie rond mn halsstreek, heel opvallende rode spots die lichtjes jeuken.. is momenteel al een week zichtbaar! Heb nu een anti schimmel medicatie extra voorgeschreven gekregen. Hopelijk helpt dit Snel

18-11-2020 | Vrouw | 27
azitromycine (250mg)
Astma
Ik kan al paar jaar met onstabiele astma, die ze niet onder controle krijgen, naar heel wat onderzoeken in febuari 2019 er uit gekomen dat ik een te lage weerstand heb en dat ik steeds zelfde bacterie in me longen kreeg, na meerdere prednison en antibitica kuren, bleef ik sukkelen tot dat de inter geneeskundige deze antibitica voor schreef 3 x per week 250 mg. Dit heeft vo[lees meer...]or 9 maanden rust gezorgd. Sinds ik dit slik heb ik minder hoestbuien minder slijm op hoesten, minder ontstekingen tot december 2019. Sinds dien weer aan het kl*te. Vanaf voirge week hebben ze me kuue opgehoogd van 250mg naar 500 mg dus 3x per week 500 mg. Tot nu toe geen gekke nieuwe bijwerkingen. Alleen dat ik af en toe buikpijn krijg en dat ik dan aan de diaree ben, dit is bijwerking. Maar ik heb ook een spastische darm dus dat heeft met elkaar te maken.. Ik raad het egt iedereen aan die longklachten heeft en zo sukkelt. Hier door is alles weer een stukje beter!!

18-01-2017 | Man | 27
Chlamydia
zie hieronder mijn logboek na inname: 27/12/2016 ingenomen: 13:15 ingenomen; 13:30 geen bijwerking; 13:55 geen bijwerking; 14:50 nog altijd geen bijwerking; 15:30..beetje bijwerking, zoals beetje pijn onder de linker schouderblad, maar geen grote bijwerking; 18:00 wc geweest, diarree, verder niks; 18:36 nog steeds beetje pijn in de linker schouderblad onder; 20:45 nog ste[lees meer...]eds beetje pijn in de linker schouderblad onder; 30/12/2016….de dagen erna wel last van rugsteken, nierpijn. 31/12/2016….de dagen erna wel last van rugsteken, nierpijn, pijn in de navelstreken. Algeheel malaise; 02/1/2017----wat minder klachten…heel klein beetje pijn rug; 03/1/2017….bijwerkingen geheel weg! 05/1/2017…helemaal gezond!

16-10-2016 | Vrouw | 27
Longontsteking
Door een longonsteking heeft de huisarts azitromycine voorgeschreven. Het heeft geholpen als het gaat om de longinfectie. Maar helaas heeft het bij mij veel bijwerkingen gehad. Steken in mijn maag, last van mijn darmen en onwijs veel buikpijn. Ik werd hier zo beroerd van, dat ik liever de pijn ervaarde van de longonsteking dan de bijwerkingen.

29-10-2019 | Vrouw | 28
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Vanwege chlamydia 1x twee tabletten 500 mg in moeten nemen. Bijwerkingen heb ik na een uur/anderhalf uur gekregen: Lichte hoofdpijn, buikkrampen, zwaar misselijk en lichte duizeligheid. Heb het ingenomen na een lunch. Oppassen voor als je afspraken hebt, kan zijn dat je last hebt van bijwerkingen. Moet nog controleren of de chlamydia daadwerkelijk weg is.