Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

08-07-2017 | Vrouw | 22
Chlamydia
Bij het eten ingenomen, na 1,5 enorme kramp, misselijkheid en diarree, zo erg dat ik twee uur lang niet van de wc af heb kunnen komen. Zorg dat je niks hebt geplant, bij mij werd daar van te voren niks over verteld waardoor ik onderweg was naar een afspraak toen ik hier last van kreeg. Geen pretje.

22-06-2017 | Vrouw | 34
Na 1,5 uur flinke darmkrampen en diarree

15-05-2017 | Vrouw | 37
Chlamydia
Op zich geen zware bijwerkingen, alleen 2 uur na het in nemen van de tabletten, en direct na t eten kregen we beide diarree. ( zo slechte kok ben ik ook weer niet😉)Ik eenmalig partner 2 x. Daarna nergens last van. Alleen nu vraag ik me af of de pillen dan wel hun werk hebben kunnen doen?

30-04-2017 | Vrouw | 25
Middenoorontsteking
Op woensdag 19-04-17 kreeg ik een kuurtje Furabid 500gr voor blaasontsteking, ik had zo veel last van de bijwerkingen van Furabid dat ik vrijdag weer bij de huisarts ben geweest, en ik moest stoppen met het medicijn. Toen kreeg ik op 26-04-17 vanwege een middenoorontsteking/keelontsteking Azitromycine 500gr. 1x per dag 1 tablet. 12:30 eerste inname, 's middags kwamen [lees meer...]de klachten als buikpijn, krampen, diarree, hoofdpijn en een algehele malaise gevoel. De volgende dag merkte ik zeker dat deze kuur geholpen had was ik had minder klachten, alleen de bijwerkingen van deze kuur zijn zo hevig omdat het een kuur is van 1500mg in 3 dagen! Ik heb nu nog steeds last van de bijwerkingen. Ook afgelopen vrijdag bloed geprikt om de ziekte van Pfeiffer uit te sluiten. Dit omdat ik symptomen had die op Pfeiffer lijken. Ik denk dat mijn lichaam het zwaar te voortduren heeft gehad aangezien ik nog herstellende was van de kuur Furabid en daar gelijk bovenop een zware kuur Azitromycine. Vandaag 30-04-17 voel ik me een klein beetje opknappen, nog steeds wel moe.

02-04-2017 | Vrouw | 20
Keelontsteking
De huisarts heeft dit voorgeschreven omwille van een keelontsteking. Ik was bang voor de bijwerkingen toen ik al de negatieve ervaringen hier las, maar persoonlijk ondervond ik weinig bijwerkingen (enkel wat last van krampen en diarree maar was minimaal). Vanaf dag 2 was de keelpijn opmerkelijk verminderd en na dag 3 was de keelpijn helemaal weg. Heel tevreden!

28-02-2017 | Vrouw | 18
Chlamydia
Na mijn eerste uitstrijkje bij de gynaecoloog bleek ik chlamydia te hebben, waarschijnlijk van op een vuil toilet te gaan zitten waar ik het niet van wist. Nu moest ik vandaag 2 tabletten van elk 500mg eenmalig innemen en mijn vriend ook. Een uur na de inname kreeg ik het enorm warm en werd heel erg misselijk, kreeg buikkrampen en was winderig. Momenteel bijna 4uur na inna[lees meer...]me lig ik in bed en heb enorme hartkloppingen waardoor ik moeilijk kan ademen en dus ook moeilijk kan slapen. Ben benieuwd wat morgen brengt en of het beter zal zijn. Het rare is dat mijn vriend helemaal geen bijwerkingen heeft (des te beter) maar ben wel wat in paniek. Ik moet binnen 6weken terug op controle om te kijken of de soa weg is. Laten we het beste hopen.

17-02-2017 | Vrouw | 50
Bijholteontsteking
Door de zeer negatieve ervaringen die hier verteld worden, zag ik er erg tegenop om de medicijnen in te nemen. Toch aan begonnen en bijna nergens last van gehad, je voelt dat er 'wat' gebeurt in je lijf, maar dat is minimaal. (Rommelende darmen, en 1 keer brij achtige ontlasting). Ik wil graag kenbaar maken dat er ook positieven ervaringen zijn. En na drie dagen 1 tablet g[lees meer...]een klachten meer.

17-02-2017 | Vrouw | 44
Chlamydia
Heb voor de zekerheid een SOA-test laten doen omdat ik na mijn scheiding een aantal bedpartners heb gehad waar ik onveilig mee heb gevreeën. Ik bleek chlamydia te hebben. Afgezien van wat vervelend ruikende afscheiding had ik geen klachten. De dag na de kuur (1x twee tabletten van 500 mg) begon ik licht bloed te verliezen, had ik een soort bruine afscheiding en kreeg ik on[lees meer...]tzettend jeuk en pijn aan de buitenkant van mijn vagina (vooral pijnlijk tijdens fietsen). Ik lijk wel bultjes te voelen ook (er is niets te zien). Het is niet rood of gezwollen. Ik hoop maar dat dit een teken is dat het medicijn zijn werk aan het doen is maar het is ontzettend vervelend...

07-02-2017 | Vrouw | 60
Keelontsteking
keelontsteking: op 1 dag beter, witte stippen weg. Lyme: hevige herxheimerreactie (verergering van de klachten ingevolge afsterven bacterieën).

05-02-2017 | Vrouw | 57
Keelontsteking
enkele uren na de inname zeer pijnlijke buikkrampen en diarree, gans de nacht om het half uur naar toilet, bijna flauw gevallen.

24-12-2016 | Vrouw | 19
Ontsteking in de borst
Profylaxe ontsteking in de borst na operatie borstvergroting. 's middags rond 4 uur ingenomen en meteen begon mijn buik te rommelen. De hele nacht wakker gelegen enorm misselijk met zelfs braken. Vervolgens een uur op het toilet gezeten met diarree. Een uur geleden de laatste tablet ingenomen en meteen weer klachten aan mijn buik. Ook een enorme opgezwollen buik.

25-11-2016 | Vrouw | 18
Voorhoofdsholteontsteking
Flinke buikkramp en slapeloze nachten gehad van dit middel. Pijn is alleen maar verergerd

16-10-2016 | Vrouw | 27
Longontsteking
Door een longonsteking heeft de huisarts azitromycine voorgeschreven. Het heeft geholpen als het gaat om de longinfectie. Maar helaas heeft het bij mij veel bijwerkingen gehad. Steken in mijn maag, last van mijn darmen en onwijs veel buikpijn. Ik werd hier zo beroerd van, dat ik liever de pijn ervaarde van de longonsteking dan de bijwerkingen.

21-04-2023 | Man | 26
Amandelontsteking
Extreme keelamandelontsteking. Na inname van derde pil begon ik verschil te merken, pas op dag vier echt resultaat (weer kunnen slikken/eten/drinken zonder pijn). Bijwerkingen waren erg minimaal voor mij. Geef het een paar dagen, hoe vervelend dat ook is, maar dan slaat het wel aan.

03-04-2023 | Man | 58
Longontsteking
Ik heb copd, vaatziekte en non hodgkin cat 1. Werk nog full time wegens het financiele dure leven, ben beroeps chauffeur (bus). Ik las dat als je dit geneesmiddelen neemt het gevaarlijk is iets te best uren of met machienes te werken. Ik las ook indien je choletorol pillen neemt ook kiet zo gezond is doch lezen ze mijn medische lijst blijkbaar niet. Verleden jaar hierdoo[lees meer...]r het niet te lezen 12d in lichte coma gelegen. Ik heb er genoeg van.

30-03-2023 | Man | 27
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
2 dagen na het innemen een allergische reactie rond mn halsstreek, heel opvallende rode spots die lichtjes jeuken.. is momenteel al een week zichtbaar! Heb nu een anti schimmel medicatie extra voorgeschreven gekregen. Hopelijk helpt dit Snel