Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

24-02-2019 | Vrouw | 60
Sinusitis
Vier dagen gebruikt, verschrikkelijk, moe, metaalsmaak, na vierde dag hevige diarree, gestopt op dag vier, dag vijf , hevige buikpijn bovenbuik rechts. Wss darmen helemaal overhoop. Op spoed beland van de pijn. Deze ROMMEL nooit meer

27-01-2018 | Man | 60
Luchtweginfectie
Bij het eerste pilletje kreeg ik na 4 uur ernstige maagpijn. huisarts gebeld. Vervolgens 2x 40mg panthoprozol als maagbeschermer gebruikt. De pijn zakte. Tweede pilletje geprobeerd, zelfde effct. Ik heb nooit problemen met antibiotica gehad en ik ben 60. Ik heb die rommel meteen weggegooid (ingeleverd).

09-11-2015 | Man | 60
Bronchitis
Ik kreeg 2x 500 mg voorgeschreven en direct daarna kreeg bij het ophoesten van slijm een metaalachtige smaak in mijn mond. Drie dagen na gebruik 100 mg per dag ging mijn tong bloeden, toen per direct gestopt met de kuur en de huisarts geraadpleegd.

20-11-2013 | Vrouw | 60
claritromycine
Longontsteking
Ik moest om 8 en 20 uur een tablet nemen beginnende Maandag 20 uur. De eerste twee pillen had ik geen problemen mee maar van de derde kreeg ik na een uur hartkloppingen, benauwdheid, knikkende benen als ik uit bed ging lopen, duizeligheid, hoofdpijn, pijn in linkerbeen en dood gevoel in mijn linkerarm. ben gelijk de volgende dag ermee gestopt. Deze pillen maakten me nog zi[lees meer...]eker dan dat ik al was. Hoef ze nooit meer te hebben

12-08-2021 | Vrouw | 61
Longontsteking
Als ik deze kuur af hebt, dan nooit meer claritromycine!!! Ik werd na inname ervan nog zieker,ik moest mijn bloeddruk verlagers uit de bexter halen, mijn hart medicijn, en noem maar op want dat kon niet samen met de kuur. Kortom: ik werd onzeker over het laten staan van medicijnen die ik echt nodig heb. Ben nu 3 dgn met de kuur bezig, maar ik merk geen verbetering.

01-07-2016 | Vrouw | 61
Wondroos
Een kuur van 7 dagen was niet genoeg, dus volgde een kuur van nog eens 10 dagen. Met name de laatste 4/5 dagen waren bijna niet te doen door misselijkheid en een vieze smaak in de mond. Een zwarte ruwe tong die me menige keer tot kokhalzen bracht.

29-01-2020 | Vrouw | 63
Bronchitis
Dit medicijn is echt rotzooi. Veel bijwerking. Heb het gekregen voor bronchitis maar werd er alleen nog maar benauwder van. Lag ook de halve nacht wakker. Nee voor mij dit medicijn nooit meer.

01-10-2020 | Man | 64
Krentenbaard
Na het 5 weken aangezien te hebben, toch maar naar de huisarts voor consult. Wangen en hals zaten vol ontstekingen. Bleek dus infectie te zijn, vandaar dat de arts mij Claritromycine voorschreef. Op vrijdag begonnen met innemen en op de woensdag erna werd resultaat zichtbaar. Bultjes en puistjes waren verdwenen. Wél tal van rode vlekken in het gezicht, mogelijk een van d[lees meer...]e bijwerkingen volgens de bijsluiter.

27-03-2015 | Man | 64
claritromycine (250mg)
Oorontsteking
Medicijn gekregen voor oorontsteking. Na de derde dag last van af en toe misselijkheid. Veel last van duiziligheid. Lage buikpijn darmen. Slecht slapen. Vreemde smaak in de mond en veel slikken.

24-12-2022 | Vrouw | 65
claritromycine (250mg)
Kaakontsteking
Gekregen na wortelkanaalbehandeling kies. Ik had zo’n napijn. Na paar uur inname verminderde pijn al direct. Wel diarree en hoofdpijn, maar niet als hinderlijk ervaren. Gewoon ook doorgegaan met ibuprofen 600 mg te slikken. Ik moest stoppen met Simvastatine tijdens kuur. Ik heb Diabetes type 1 en heb tijdens de kuur mijn insuline bijna moeten stopzetten. Ik viel van ene[lees meer...] in andere hypo. Duurde alleen 2 dagen voordat ik doorhad waardoor dit kwam. Dit staat niet duidelijk in bijsluiter. Pijn was na kuur zo goed als weg. Helaas zit de wortelpuntontsteking er nog en moet eerdaags door kaakchirurg worden verwijderd.

14-02-2020 | Man | 65
Gif - NOOIT WEER!!!

31-01-2020 | Man | 65
Maagzweer
Vanaf de 1e dag krijg ik veel speeksel met een vieze bittere smaak (galswering) in de mond. Niet door oprispingen, want dat voel je, het voelt alsof het in de speeksel zit. Ook minder eetlust erbij. Verder niets behalve een beetje duizeligheid af en toe, maar dat is snel voorbij. Nog 3 dagen te gaan en ben ik van dat rotzooi af. Of het heeft geholpen met mijn zweer, weet [lees meer...]ik niet. Gewoon afwachten.

31-01-2020 | Man | 65

23-11-2019 | Vrouw | 65
Bijholteontsteking

04-11-2015 | Vrouw | 65
Bronchitis
Koorts is weg, maar ik voel mij nog steeds zwak en heb constant lichte hoofdpijn.

27-06-2023 | Man | 66
Rectale / anale fistel