Longontsteking (21 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

12-03-2015 | Vrouw | 59
Bronchitis
Na een dag of 2 begonnen de bijwerkingen: rommelende darmen (gelukkig geen diarree), extreme moeheid, heel veel hoofdpijn, jeukende huiduitslag (gelukkig beperkt), nare ijzerachtige smaak in mijn mond, droge mond. Heb gisteren de laatste tabletten ingenomen maar de moeheid en de hoofdpijn zijn nog steeds aanwezig. De bronchitis is wel over!

24-02-2019 | Vrouw | 60
Sinusitis
Vier dagen gebruikt, verschrikkelijk, moe, metaalsmaak, na vierde dag hevige diarree, gestopt op dag vier, dag vijf , hevige buikpijn bovenbuik rechts. Wss darmen helemaal overhoop. Op spoed beland van de pijn. Deze ROMMEL nooit meer

27-01-2018 | Man | 60
Luchtweginfectie
Bij het eerste pilletje kreeg ik na 4 uur ernstige maagpijn. huisarts gebeld. Vervolgens 2x 40mg panthoprozol als maagbeschermer gebruikt. De pijn zakte. Tweede pilletje geprobeerd, zelfde effct. Ik heb nooit problemen met antibiotica gehad en ik ben 60. Ik heb die rommel meteen weggegooid (ingeleverd).

09-11-2015 | Man | 60
Bronchitis
Ik kreeg 2x 500 mg voorgeschreven en direct daarna kreeg bij het ophoesten van slijm een metaalachtige smaak in mijn mond. Drie dagen na gebruik 100 mg per dag ging mijn tong bloeden, toen per direct gestopt met de kuur en de huisarts geraadpleegd.

20-11-2013 | Vrouw | 60
Longontsteking
Ik moest om 8 en 20 uur een tablet nemen beginnende Maandag 20 uur. De eerste twee pillen had ik geen problemen mee maar van de derde kreeg ik na een uur hartkloppingen, benauwdheid, knikkende benen als ik uit bed ging lopen, duizeligheid, hoofdpijn, pijn in linkerbeen en dood gevoel in mijn linkerarm. ben gelijk de volgende dag ermee gestopt. Deze pillen maakten me nog zi[lees meer...]eker dan dat ik al was. Hoef ze nooit meer te hebben

12-08-2021 | Vrouw | 61
Longontsteking
Als ik deze kuur af hebt, dan nooit meer claritromycine!!! Ik werd na inname ervan nog zieker,ik moest mijn bloeddruk verlagers uit de bexter halen, mijn hart medicijn, en noem maar op want dat kon niet samen met de kuur. Kortom: ik werd onzeker over het laten staan van medicijnen die ik echt nodig heb. Ben nu 3 dgn met de kuur bezig, maar ik merk geen verbetering.

01-07-2016 | Vrouw | 61
Wondroos
Een kuur van 7 dagen was niet genoeg, dus volgde een kuur van nog eens 10 dagen. Met name de laatste 4/5 dagen waren bijna niet te doen door misselijkheid en een vieze smaak in de mond. Een zwarte ruwe tong die me menige keer tot kokhalzen bracht.

09-12-2012 | Vrouw | 62
Hoest
de 2e en 3 e dag last van gewrichten van voeten en handen, ging na 1 dag weer weg de 4e dag doof gevoel pink, werd in de loop van de dag uitgebreider, alle vingertoppen van beide handen prikten, ander gevoel in vingers net of er overal kleine bobbeltjes zijn. De voetzolen en tenen gingen na een paar uur meedoen, net of je op engelenhaar loopt. Deze klachten kom ik niet t[lees meer...]egen in de bijsluiter, om nu 2 dagen van tevoren te stoppen met de kuur is ook zo wat, ook omdat de klachten nog niet verdwenen zijn. Heeft iemand soortgelijke klachten gehad? Vandaag probeer ik nog 2 x een pil, worden de klachten nog erger dan stop ik ermee.

29-01-2020 | Vrouw | 63
Bronchitis
Dit medicijn is echt rotzooi. Veel bijwerking. Heb het gekregen voor bronchitis maar werd er alleen nog maar benauwder van. Lag ook de halve nacht wakker. Nee voor mij dit medicijn nooit meer.

01-10-2020 | Man | 64
Krentenbaard
Na het 5 weken aangezien te hebben, toch maar naar de huisarts voor consult. Wangen en hals zaten vol ontstekingen. Bleek dus infectie te zijn, vandaar dat de arts mij Claritromycine voorschreef. Op vrijdag begonnen met innemen en op de woensdag erna werd resultaat zichtbaar. Bultjes en puistjes waren verdwenen. Wél tal van rode vlekken in het gezicht, mogelijk een van d[lees meer...]e bijwerkingen volgens de bijsluiter.

27-03-2015 | Man | 64
claritromycine (250mg)
Oorontsteking
Medicijn gekregen voor oorontsteking. Na de derde dag last van af en toe misselijkheid. Veel last van duiziligheid. Lage buikpijn darmen. Slecht slapen. Vreemde smaak in de mond en veel slikken.

14-02-2020 | Man | 65
Gif - NOOIT WEER!!!

31-01-2020 | Man | 65
Maagzweer
Vanaf de 1e dag krijg ik veel speeksel met een vieze bittere smaak (galswering) in de mond. Niet door oprispingen, want dat voel je, het voelt alsof het in de speeksel zit. Ook minder eetlust erbij. Verder niets behalve een beetje duizeligheid af en toe, maar dat is snel voorbij. Nog 3 dagen te gaan en ben ik van dat rotzooi af. Of het heeft geholpen met mijn zweer, weet [lees meer...]ik niet. Gewoon afwachten.

31-01-2020 | Man | 65

23-11-2019 | Vrouw | 65
Bijholteontsteking

04-11-2015 | Vrouw | 65
Bronchitis
Koorts is weg, maar ik voel mij nog steeds zwak en heb constant lichte hoofdpijn.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum