Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

24-09-2019 | Vrouw | 43
Krentenbaard
Is een grote pil maar is toch te doen ik heb me angst overwonnen. Ik ben blij dat me krentebaard in me neus en oor zo goed als weg is na 4 dagen al resultaat. Als bijwerkingen heb ik in de 1e 2 dagen een vieze smaak in me mond gehad. Ook had ik buikkrampen met diaree . Verder geen klachten krentebaard is al bijna weg is een goed middel.

16-10-2016 | Vrouw | 43
claritromycine (500mg)
Trekken van tand of kies
Mijn tandarts had mij na een flinke ingreep Amoxicilline voorgeschreven voor 7 dagen. voelde de eerste dag al meteen uitslag op mijn lichaam. werd alleen maar erger tot opzwellingen van mijn gezicht en oksels etc. ondraaglijke jeuk in mijn lichaam. het lijkt net of er mieren door mijn lichaam krioelen. vreselijk gewoon. ben vandaag na 3 dagen dit ingenomen te hebben naar h[lees meer...]uisartsenpost gegaan, omdat het weekend is en kreeg dus claritromycine voorgeschreven. het zou zeker mijn jeuk weghalen. wat voor mij natuurlijk het belangrijkste is, maar helaas. Alle bijwerkingen zijn nu nog heviger. het is nu midden in de nacht en ik word letterlijk stapelgek van de jeuk. de zwellingen zijn nu nog erger. weet iemand alsjeblieft wat ik tegen die jeuk kan doen...........

19-02-2014 | Vrouw | 43
Ontsteking in de borst
Door mastitis heb ik borstontstekingen, zonder dat ik zwanger ben/geweest of borstvoeding geef. Doordat het vrij ernstig was, heb ik 3 kuren van 7 dagen moeten slikken. Na de eerste week alleen last van een vieze bittere smaak achter in m'n mond en totaal geen honger. Vanaf kuur 2 een kapotte mond en een schimmelinfectie onder. Inmiddels aan de een na laatste dag bezig van[lees meer...] kuur 3 en vandaag last van extreme vermoeidheid. Kan m'n ogen haast niet open houden. Wel hongergevoel, terwijl bij mij dat niet vaak voorkomt! Hoop dat dit m'n laatste kuur was. Verder ben ik blij met deze medicijnen aangezien ik voor Amoxicilline/Clavulaanzuur een allergie heb opgebouwd! Ook door te veel kuren achter elkaar en toen wilde m'n lichaam niet meer.

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Wegens een hardnekkige bacteriële infectie met een mycobacterie in de huid en weke delen van mijn hand langdurig deze antibiotica geslikt icm andere antibiotica. De enige bijwerkingen die ik had waren een bittere smaak in mijn mond en af en toe wat slechter slapen. Helaas heeft de antibiotica tot nu toe voor mijn aandoening nog niet het gewenste resultaat gehad en ik sl[lees meer...]ik het al meer dan een jaar, 2x daags 500 mg.

08-01-2018 | Man | 44
Bronchitis
Gewoon zooi. Weet capsule niet door mn keel te krijgen. Na een uur voel je dat de stof gaat werken, je wordt moe, ruikt anders smaak is anders, wordt steeds erger. Dan maar hondsmoe naar bed. Na verloop van uren zakt t weer af. Innemen gaat beste nog met grote schep havermoutpap met veel stroop.

13-02-2015 | Vrouw | 44
claritromycine
Hoest
Vanwege pijn tussen de schouderbladen, koorts, verkouden en hoesten kreeg ik dit voorgeschreven van mijn huisarts. De grote van de tableten vond ik lastig innemen. Van de eerst 3 werd ik misselijk, later verdween dat. Na 2 dagen kreeg ik enorme honger, de hele door kon ik eten. Ook last van verstopping en een bittere smaak in mijn mond. De kwaal is na een 7 daagse kuur zo [lees meer...]goed als verdwenen maar de bijwerkingen vond ik behoorlijk.

27-09-2018 | Vrouw | 46
claritromycine (250mg)
Sinusitis
tijdens de kuur ging het prima . Wel een hele vieze aanhoudende smaak tijdens de kuur.Maar na het stoppen kreeg ik zweet aanvallen en angst aanvallen. En een gevoel van depressief zijn. Nergens grip op krijgen . En vooral enorm vermoeid.En voel me in een vicieuze cirkel zitten. Ik hoop dat de bijwerkingen snel voorbij zijn.geen aanrader dit medicijn.

15-01-2024 | Vrouw | 47
Oorontsteking

09-02-2023 | Vrouw | 47
Longontsteking
Ik heb ontsteking van.luchtwegen,en oor.Ik ben allergisch aan penicilline.Ik kreeg eerst een andere variante maar moest overgeven. In het begin kon ik biclar binnen houden.ik word wel wakker snachts met een vieze smaak in de mond pijn aan de maag en misselijk. Deze nacht ziek geweest :overgeven duizelig en migraine

09-02-2015 | Man | 48
claritromycine (500mg)
Vanaf het 2de uur begonnen mijn darmen te borrelen, bij gewoon normaal eten. Geen last van maag of andere bijwerkingen. Maar ik kan niet gaan werken als mijn darmen ineens opblazen, en ik een wc moet bereiken!!! Het is duidelijk te horen hoe mijn darmen tekeer gaan. En het was voor allergieën in de neus.

24-01-2024 | Man | 49
Infectie (wond)

14-02-2015 | Man | 49
Bronchitis
clarithromycin is wel effectief tegen bronchitis maar het geeft ook een algemeen gevoel van lichte chemotherapie : dit is zwaar spul. Bijwerkingen : chronische en onverklaarbare vermoeidheid, lichte diarree, koorts-opstoten, duizeligheid en verlies van eetlust en energie; men heeft het gevoel dat het hele lichaam onder invloed staat deze stof, maar het doet wel wat het ve[lees meer...]rondersteld is te moeten doen. Na 5 dagen inname verminderen symptomen geleidelijk aan. Duizeligheid en vermoeidheid persisteren, tot enkele dagen na stopzetting, dus totdat de stof volledig gemetaboliseerd is en de laatste restanten uit het lichaam verdwenen zijn. Dit kan wel 1 tot 2 weken nà stopzetting vd kuur duren. Darmproblemen zijn op te lossen door bijkomende inname van inuline en ultradophilus acidophilus (OTC) en aanpassing vh dieet; duizeligheid en chronische vermoeidheid zijn wel heel vervelende bijwerkingen die handicaperend werken. Zelfde gevoel alsof men een soort kater heeft, maar dan zonder hoofdpijn.

11-01-2014 | Vrouw | 49
claritromycine (250mg)
Bijholteontsteking
ik gebruik het nu 1 week, ik heb veel meer trek in eten, heb meer hoofdpijn, maar ja dat had ik toch al. ook mijn stoelgang is erg veranderd, maar niet om me zorgen over te maken. wel is mijn tong zwart aan het worden en heb ik het gevoel dat er haar op zit, erg vervelend. maar de zwelling gaat. ik was al duizelig en had ook al veel hoofdpijn, dat heb ik nu nog steeds, ka[lees meer...]n hier het medicijn niet de schuld van geven. ik heb nog 1 week te gaan en hoop toch van deze ellende af te zijn, het is een kuur van 2 weken en wil het proberen af te maken.

04-11-2015 | Vrouw | 50
Longontsteking
2 oktober de laatste tablet van de 10 daagse kuur ingenomen. Tot op vandaag, 4 november!!, nog elke dag die vieze metaalachtige smaak in de mond. Wie heeft dezelfde klacht gehad en kan me zeggen hoe lang dit mijn dagelijks functioneren negatief beinvloedt?

03-04-2023 | Vrouw | 51
Longontsteking
Ik heb deze vanwege huiduitslag bij Amoxicilline. Ben heel tevreden over dit antibioticum. De enige bijwerking is de vieze paracetamolsmaak. Die is de hele dag.

26-04-2021 | Vrouw | 51
Infectie (wond)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen na een kleine ingreep, om een infectie te voorkomen in de wond. Las de ervaringen hier, schrok, maar ben het toch gaan gebruiken omdat het natuurlijk voor iedereen verschilt, qua bijwerkingen. Zojuist toch maar contact opgenomen met de praktijk, en gemeld dat ik er mee wil stoppen. Slaap al nachten slecht. Maagpijn, buikpijn, la[lees meer...]st van mijn darmen (verstopping), hoofdpijn. 's Nachts hoge hartslag, heel vaak wakker. Ik word vanmiddag gebeld of ik kan stoppen en eventueel een alternatief kan krijgen. Heb niet snel bijwerkingen van antibiotica, maar dit is troep.