Longontsteking (19 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (4 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

26-01-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Werkte wel, maar had heel veel bijwerkingen o.a. hoofdpijn, buikpijn, diarree, misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid. Ben er na 3 dagen mee gestopt omdat de bijwerkingen zo ernstig waren dat ik er gewoon ziek van werd. Zelfs na het opstaan zo licht in mijn hoofd dat ik een paar seconden niks meer zag. Geen goede ervaringen met deze antibiotica.

26-01-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik moest deze antibiotica gebruiken voor een infectie van de huid tussen mijn ogen met acné. 500 mg 2x daags werkte prima maar de bijwerkingen waren vervelend. Vieze smaak in mijn mond, buikpijn, hoofdpijn, vermoeidheid en ik ben er mee gestopt nadat toen ik opstond ik heel licht in mijn hoofd werd en een paar seconden ook niks kon zien. Ik gebruik ook medicatie voor mij[lees meer...]n astma en ik denk dat de medicijnen elkaar hebben versterkt. Ik heb er geen goede ervaringen mee.

10-06-2013 | Man | 19
Maagzuur
Heb dit medicijn nu voor een week gekregen, had in het begin veel last van diarree, misselijkheid, hoofdpijn en buikkrampen. Later gingen deze bijwerkingen weg maar verloor 1 dag voor het eind van de kuur de controle over de sluitspier van mijn blaas. Deze bijwerking stond niet in de bijsluiter en is zeer ongemakkelijk

25-07-2018 | Vrouw | 20
claritromycine (50mg/ml)
Amandelontsteking
Het duurde een paar dagen voordat de antibiotica zijn werk ging doen en de klachten verminderde. De bijwerkingen zijn vervelend geweest. Vooral de extreme vermoeidheid, kon overdag gewoon niet wakker blijven. Van darmen en maag dan weer weinig last gehad dus dat is een meevaller in vergelijking met veel andere antibioticum.

27-08-2020 | Vrouw | 21
Bacteriële infectie
- LEES DIT EVEN HELEMAAL Voor een heftige uitslag rond mijn mond deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Bij eerste inname na een uur extreem honger gevoel met vreselijke zweet aanvallen. Ik dacht eerst dat ik te weinig gegeten had maar toen ik dit bij de 2e inname van de pil weer hetzelfde ervaarde na een pizza te hebben gegeten als avond eten kwam ik erachter dat het [lees meer...]door de antibiotica komt. Diezelfde avond ineens een vreselijke gore bittere smaak in mijn mond. Dit hield aan tot dat ik mijn volgende antibiotica pil moest innemen de volgende ochtend. Hierdoor slaap ik vreselijk slecht, de smaak die je krijgt wanneer je ook maar even niks gedronken hebt of geslapen hebt is heel vies ik word er wel 20 keer op een nacht wakker van. De bijwerkingen werden alleen maar erger. Duizelig, vieze smaak, hartkloppingen, gesprekken niet meer kunnen volgen, slecht kunnen horen wat de ander zegt, woorden niet meer weten (ik was zelfs mn eigen email adres op een begeven moment vergeten) woorden in zinnen meerdere keren herhalen. Het lijkt wel alsof je helemaal aan het trippen bent. Nu dag 3 en ervaar nog steeds de gore smaak, hoofd ook erg moe ik hoor sinds gister wel beter maar praten gaat niet beter, erg moeite met nadenken en gewoon simpel een verhaal vertellen door ineens woorden te herhalen in een zin. Ik heb weinig keus en zal dit middel moeten innemen nog de komende 4 dagen wil ik weten of dit mijn uitslag verminderd. Tot nu toe meer blaasjes erbij gekregen maar werd wel wakker met wat uitgedroogde plekjes dus het zou ontzettend fijn zijn als de bijwerkingen het waard zijn. Ik wou per direct stoppen met dit middel maar de huisarts adviseerde dat ik toch door moest gaan ondanks de hartkloppingen die zelfs snachts nog aanhouden waardoor je de hele nacht aan het hardlopen bent. Ik had besloten niet meer door te gaan ook op advies van de huisarts assistente maar ik blijf de komende dagen thuis dus ik ga toch door en kijken of dit mij gaat helpen van mijn uitslag af te komen. Wat trouwens niet eens zeker is of dit het wel is. Ik heb weer een ander middel voorgeschreven gekregen omdat ik deze bijwerkingen ervaar maar dat is een anti malaria middel en ik begreep dat dit gebruikt word om te testen of het bij Covid-19 werkt. Dan wacht ik liever even af of deze kuur helpt. Bijwerkingen heb ik extreem ervaren, resultaat nog niet bekend.

11-07-2019 | Vrouw | 21
Pneumonie
Puur vergif, mijn vrouw veranderd in een totaal ander wezen, de bijwerkingen doen meer kwaad dan goeds, ze wordt er psychisch helemaal gek door. !DIT MIDDEL ZOU VERBODEN MOETEN ZIJN!

29-11-2017 | Vrouw | 22
claritromycine (500mg)
Na een paar dagen dit geslikt te hebben samen met amoxiciline 1000mg weet ik niet van welke de bijwerkingen zijn, een vieze zwarte tong met dag en nacht een vreselijke bittere smaak in mn mond.. erge hoofdpijn met het gevoel dat er iets in mn hoofd kruipt. Tot dagen ineens heel vermoeid en duizelig te zijn en dan ineens klaar wakker en niet kunnen slapen met veel angst en [lees meer...]paniekaanvallen. Ervaart iemand dit ook? Word er gek van

10-10-2013 | Vrouw | 22
Kaakontsteking
Omdat ik allergisch ben voor penicilline heb ik claritromycine gehad van de tandarts. Ongeveer een uurtje na het innemen ben ik wel misselijk, daarom drink ik er twee glazen water bij en eet ik wat. Zo zit er meer in mijn maag dan alleen de pil. Verder heb ik maag/darmkrampen met vlagen en diarree. Heb momenteel wel erg last van spierpijn. De bijwerkingen zijn echter goed [lees meer...]vol te houden en voel me verder niet raar. De ontsteking in mijn kaak is gezwollen en heb minder pijn.

05-05-2019 | Man | 24
Longontsteking
Na drie dagen met een longontsteking gelopen te hebben met 40,2 koorts ben ik naar de huisarts gegaan. Nadat de diagnose in het ziekenhuis werd bevestigd kreeg ik dit antibioticum voorgeschreven. Nadat ik mijn tablet 's avonds had ingenomen kreeg ik plotseling erg veel speeksel en een metaalsmaak. In het begin van de nacht was ik ineens helemaal in de war en er stellig van[lees meer...] overtuigd dat ik doodging. Hierbij had ik compleet irrationele verklaringen wat er met mij aan de hand was en begon ik allerlei briefjes te schrijven voor als ik dood was. Dit terwijl ik hiervoor nooit last van psychische problemen heb gehad en ook geen andere medicijnen gebruikte. Vervolgens nam de paniek het over en na een slapeloze nacht voelde ik mij compleet uitgebrand en depressief. Mijn koorts was inmiddels helemaal verdwenen dus het leek wel de ziekteverwekker aan te pakken. Inmiddels na het nemen van de tweede tablet drong het tot me door dat mijn klachten bijwerkingen waren van de Claritromycine en ik belde de huisarts dat ik een ander middel wilde. Plotseling kreeg ik zeer hevige hartkloppingen met extreem hoge hartslag en duizeligheid en hierdoor raakte ik weer in paniek. De rest van de dag erg depressief gevoeld en de volgende nacht onrustig geslapen met nachtmerries en zweten. Overgestapt op Amoxicilline verdwenen alle bijwerkingen en heb nadien geen last meer van de psychische problemen gehad. Gelukkig was ik binnen enkele dagen van mijn longontsteking af dankzij de Amoxicilline. Voor mij nooit meer een antibioticum uit de Macrolide klasse, het had nog veel erger af kunnen lopen.

02-05-2019 | Vrouw | 24
Longontsteking
Gekregen van de longarts voor een longontsteking en luchtweginfectie. Op dag 2 van de kuur extreme vermoeidheid maar niet kunnen slapen. Misselijkheid die enkele uren na inname aanhoud en die vieze bittere smaak in de mond die op geen enkrle manier weggaat. Nog tot maandag deze kuur benieuwd of de bijwerkingen minderen. Mijn kwaal is i n elk geval wel aanzienlijk minder

19-12-2015 | Vrouw | 24
Bijholteontsteking
Wegens terugkerende keelontsteking gekregen van de huisarts, 's ochtends ingenomen en gaan werken, na 3 uur mega harde buik en krampen en zweten, 's avonds voelde ik me hondsberoerd en was onzeker geworden met naar huis rijden. Nacht 0,0% geslapen, ik was niet moe. Dag erna alle holtes in mn gezicht ontstoken, mega pijnlijk! Terug naar huisarts, maar moest kuur afmaken en[lees meer...] na 5 dagen zou ik me beter voelen. Hele dag in bed gelegen, gezweet als een otter, mega bittere smaak in mn mond, totaal geen slaap en honger, ogen bleven tranen. 's Avonds door die smaak moeten overgeven. Die nacht was ik uit het niets heel melig en wist het verschil niet meer tussen lachen en huilen. Mn hersens konden niet meer goed denken, simpelste vragen wist ik geen antwoord op, voelde me qua holteontsteking al wel iets beter. Ondanks mn neus niet verstopt zit, geen smaak en reuk, enigste wat je proeft is zoet, zout en bitter. Ik zit nu op de helft van mn kuur. Steeds duizelig en stekende hoofdpijn, lage rugpijn, en die mega smerige smaak die niet weg gaat. Bij inspanning hartkloppingen en benauwd.

13-09-2014 | Vrouw | 24
Astma
Veel bijwerkingen , vooral s avonds last van diarree en misselijkheid. Heb dit medicijn voor 4 weken (2x 500mg). Vanaf de 2e dag was mijn reuk en smaak weg. Dit komt langzaam terug. Heb meer last van de bijwerkingen dan van de kwaal waar ik het voor slik. Ook ben ik erg moe, nerveus (zonder reden).

09-10-2012 | Man | 24
Infectie (wond)
Gister begonnen met de kuur. Had vrijwel meteen na inname van de eerste tablet last van ontzettende honger, nare smaak in mijn mond en voortdurend misselijk en slap (wat waarschijnlijk door de honger komt). Ik ben nu een dag verder en voel me nog steeds niet echt goed. Heb een bacteriele infectie op mijn hoofd, weet niet wat ik vervelender vind, de jeuk op mijn hoofd of h[lees meer...]et gevoel wat ik nu heb.

15-10-2012 | Vrouw | 25
Keelontsteking
Vorige week heb ik ook een review over dit middel geschreven, dit is een aanvulling daarop. Ik heb mijn kuur van 7 dagen er nu op zitten en kan zeggen dat het middel effectief is, de ontsteking is weg. Al na een paar dagen voelde ik de pijn minder worden. De buikkrampen,winderigheid en diarree werden later in de week wat beter. De vermoeidheid, hoofdpijn en bittere smaak,[lees meer...] honger en misselijkheid tegelijk bleven de hele week. Inmiddels heb ik wondjes in mijn mond uit het niets, terwijl ik dit normaal nooit heb, ik weet niet of het wat met dit middel te maken kan hebben. Verder ben ik bang dat ik er een vaginale schimmel of afname van goede bacteriën en overgroei van slechte bacteriën aan heb overgehouden gezien ik nu ineens erg veel jeuk en een brandend gevoel heb. Maar even langs de huisarts weer dus.

09-10-2012 | Vrouw | 25
Keelontsteking
Sinds gisteren slik ik dit middel tegen mijn angina tonsillitis (amandelontsteking). De pil is erg groot om door te slikken als je zoveel pijn hebt van de ontsteking, maar met even de kiezen op elkaar is het wel te doen. Helaas heb ik er wel wat vervelende bijwerkingen van. Ik word er misselijk en moe van de eerste uren nadat ik het heb ingenomen. De meest vervelende bijwe[lees meer...]rkingen vind ik dat ik er een heel erg bittere smaak van in mijn mond krijg. Alles dat ik eet smaakt ook zo bitter, althans zo lijkt het voor mij, is niet echt zo natuurlijk. Krijg met geen mogelijkheid de smaak weg. En erg vervelend is dat ik er heel erge buikpijn van krijg. Krampen in mijn darmen en diarree. Ik slik het nog maar net dus over de effectiviteit kan ik weinig zeggen.

01-10-2019 | Man | 26
claritromycine (500mg)
Na de eerste pil meteen een rare mondsmaak en een zware maag. Na 2 of drie dagen vermoeid, niet lekker en meer bijwerkingen. Na 7 dagen van de kur van 14 niet meer fit. De pillen waren vrij groot om door te slikken. Goed en stevig (vet) eten bij de pillen leek het branden van de maag te verminderen. Paracetamol tegen de hoofdpijn. Nu een week na de kuur nog last va[lees meer...]n een metaal smaak en de pillen werkte niet.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum