Longontsteking (21 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

13-08-2016 | Vrouw | 72
claritromycine (250mg)
Blaasontsteking
Na een heel vervelende periode met steeds terugkerende blaasontstekingen en omdat ik allergisch ben voor bepaalde antibiotica, heeft de huisarts mij dit antibioticum voorgeschreven. Gedurende 15 dagen moest ik 2 tabletten nemen, één 's morgens en één 's avonds. Na het lezen van de commentaren van de gebruikers begon ik aan de kuur met het nodige wantrouwen. Ik was bang voo[lees meer...]r al de gemelde bijwerkingen. Vandaag was het de laatste dag van de kuur. Ik heb geen enkele bijwerking ondervonden en de ontsteking is al sedert het begin van de kuur gedaan. Nu is het afwachten of ik geen schimmelinfectie zal krijgen zoals het na andere antibiotica het geval was. In elk geval heeft de apotheker mij aangeraden om probiotica te nemen om de darmflora te herstellen.

03-03-2015 | Vrouw | 27
Bijholteontsteking
Nu 3 weken deze kuur moeten gebruiken, met 2 weken prednisolon 60mg 2e week 30mg. de ontsteking is wel weg uit de bijholtes/longen. Maar voel me vreselijk moe, koortsig en heb de hele dag zin in eten..... Heb ook erg last van obstipatie.

13-02-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking

13-02-2015 | Vrouw | 44
Hoest
Vanwege pijn tussen de schouderbladen, koorts, verkouden en hoesten kreeg ik dit voorgeschreven van mijn huisarts. De grote van de tableten vond ik lastig innemen. Van de eerst 3 werd ik misselijk, later verdween dat. Na 2 dagen kreeg ik enorme honger, de hele door kon ik eten. Ook last van verstopping en een bittere smaak in mijn mond. De kwaal is na een 7 daagse kuur zo [lees meer...]goed als verdwenen maar de bijwerkingen vond ik behoorlijk.

16-01-2015 | Man | 58
Bijholteontsteking
Gebruik het nu drie dagen en eigenlijk geen enkel probleem met de bijwerkingen tot nu toe. Dit komt waarschijnlijk omdat ik altijd een pro-biotica gebruik als ik een anti-bioticakuur van de huisarts of specialist krijg.

19-02-2014 | Vrouw | 43
Ontsteking in de borst
Door mastitis heb ik borstontstekingen, zonder dat ik zwanger ben/geweest of borstvoeding geef. Doordat het vrij ernstig was, heb ik 3 kuren van 7 dagen moeten slikken. Na de eerste week alleen last van een vieze bittere smaak achter in m'n mond en totaal geen honger. Vanaf kuur 2 een kapotte mond en een schimmelinfectie onder. Inmiddels aan de een na laatste dag bezig van[lees meer...] kuur 3 en vandaag last van extreme vermoeidheid. Kan m'n ogen haast niet open houden. Wel hongergevoel, terwijl bij mij dat niet vaak voorkomt! Hoop dat dit m'n laatste kuur was. Verder ben ik blij met deze medicijnen aangezien ik voor Amoxicilline/Clavulaanzuur een allergie heb opgebouwd! Ook door te veel kuren achter elkaar en toen wilde m'n lichaam niet meer.

10-10-2013 | Vrouw | 22
Kaakontsteking
Omdat ik allergisch ben voor penicilline heb ik claritromycine gehad van de tandarts. Ongeveer een uurtje na het innemen ben ik wel misselijk, daarom drink ik er twee glazen water bij en eet ik wat. Zo zit er meer in mijn maag dan alleen de pil. Verder heb ik maag/darmkrampen met vlagen en diarree. Heb momenteel wel erg last van spierpijn. De bijwerkingen zijn echter goed [lees meer...]vol te houden en voel me verder niet raar. De ontsteking in mijn kaak is gezwollen en heb minder pijn.

22-08-2013 | Vrouw | 53
Eczeem
Heb PCL eczeem. Onstekingen van de huid.... Heb nu deze kuur van Calritromycine, 2dd 250 mg., gedurende 4 weken (!). Dit is de derde dag van de kuur en ik moet zeggen, na alles wat ik hier gelezen heb, het valt me reuze mee. Beetje hongergevoel en de spijsvertering gaat wat sneller, op zich wel fijn omdat die heel lang juist te langzaam was. Hopelijk slaat dat niet door i[lees meer...]n diarree. Gebruik ook insuline, Pantoprazol 40 mg., en Thyrax 0,1 mg. So far so good!

24-06-2013 | Vrouw | 45
Tandvleesontsteking
Ik neem nu 5 dagen dit medicijn en mijn pijn is volledig weg. Ik neem tabletten van 500 mg 2 x daags. Van in het begin van het gebruik heb een soort metaalachtige smaak in mijn mond die niet weggaat. Ik mag eigenlijk nog van geluk spreken dat ik geen andere bijwerkingen heb. Als ik ooit nog een antibiotica nodig heb zou ik toch dit proberen te vemijden. Dit werd ij voorg[lees meer...]eschreven omdat ik allergisch ben voor peniciline.

12-06-2013 | Man | 46
Longontsteking
Beginnende longontsteking, veel hoesten, nu derde dag claritromycime, super verbetering en geen bijwerkingen. Icm fluimucil en seretide.

30-01-2013 | Vrouw | 55
Hoest
erg vieze smaak in de mond. de eerste 2dagen veel buikkrampen, iets dunne ontlasting. sterk ruikende urine en ontlasting

22-10-2021 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Gekregen voor onsteking onder kies waar al een endo in zit. De tand stond omhoog en had enorme pijn. Kon niet slapen of liggen. Na fotos maken zag tandarts een onsteking welke weg gehaald zou moeten worden. Echter moest de onsteking eerst weg. De pijn was zo erg dat ik het liefste mijn tand eruit wou. Eerste dag antibiotica meteen diarree. En ook nog steeds kiespijn. 2e da[lees meer...]g meer pijn zelfs en kon niks. Echter de ochtend van dag 3 geen last meer. Kan nu weer eten en drinken. En heb zelfs gevoel dat de plek wat jeukt. Alsof iets geneest. Ben erg blij dat ik niet mijn tand hoefde te trekken. En de kies voelt ook niet meer zo omhoog te staan.

07-03-2019 | Man | 53
Luchtweginfectie
luchtweg infectie. Kon niet meer slapen. zware hoofdpijn, Opgejaagd, onrust, depressief, In de war. Na 3 dagen gestopt.

26-04-2018 | Vrouw | 58
Longontsteking
Na eerst een kuur van Amoxilline met clavulaanUur van 10 dgn deze had niet geholpen, kreeg ik Claritromycine 500mg na de eerste dag al meteen verbetering, wel een bittere smaak en heel moe. Was blij met het fesultaat en nam de bijwerking maar voor lief. Na een week weer op geknaot. Nu nig mijn energie weer opbouwen.

12-01-2017 | Man | 40
claritromycine (500mg)
Het helpt bij mij erg goed. Zwelling word al minder.

12-09-2014 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Prima medicijn. Na een dag of drie/ vier ging ik verschil merken dat mijn keel opknapte en de pus verdween. De enige bijwerking die ik had was dat ik de hele dag vreselijke honger had, ik werd gerust 2 keer in de nacht wakker van een hongergevoel.