Longontsteking (20 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (6 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

06-10-2014 | Vrouw | 37
claritromycine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van de tandarts omdat ik allergisch ben voor penicilline. Ik moet er 2 ineens innemen 1x per dag ( 500mg ). Ik heb een redelijk sterke maag maar ongeveer 15-20 min. na inname kon mijn maag deze pillen toch ook niet aan. Ik ben misselijk geworden en had ook last van duizeligheid en vieze smaak in mijn mond. Ik heb er bij gegeten en ik m[lees meer...]oet wel zeggen na ongeveer een uurtje verdwijnt de misselijk wel maar krijg je een hongergevoel in de plaats. Ik voel mij ook vermoeid, heb toch het gevoel dat dit zware antibiotica is.

24-08-2014 | Man | 75
Maagzweer
Vanaf de eerste dag nachts een vieze bittere smaak in de mond die pas stopt na het ontbijt. 's morgens begin van diarree maar stopt in de voormiddag. Heb wel een klein beetje hoofdpijn, iets wat ik nooit had. Ook wat duizeligheid.Vandaag de laatste pillen innemen en zal blij zijn.

11-01-2014 | Vrouw | 49
Bijholteontsteking
ik gebruik het nu 1 week, ik heb veel meer trek in eten, heb meer hoofdpijn, maar ja dat had ik toch al. ook mijn stoelgang is erg veranderd, maar niet om me zorgen over te maken. wel is mijn tong zwart aan het worden en heb ik het gevoel dat er haar op zit, erg vervelend. maar de zwelling gaat. ik was al duizelig en had ook al veel hoofdpijn, dat heb ik nu nog steeds, ka[lees meer...]n hier het medicijn niet de schuld van geven. ik heb nog 1 week te gaan en hoop toch van deze ellende af te zijn, het is een kuur van 2 weken en wil het proberen af te maken.

10-06-2013 | Man | 19
Maagzuur
Heb dit medicijn nu voor een week gekregen, had in het begin veel last van diarree, misselijkheid, hoofdpijn en buikkrampen. Later gingen deze bijwerkingen weg maar verloor 1 dag voor het eind van de kuur de controle over de sluitspier van mijn blaas. Deze bijwerking stond niet in de bijsluiter en is zeer ongemakkelijk

12-05-2013 | Man | 75
Maagzuur
Ikheb een kuur gekregen voor 10 dagen 2keer per dag 500 mg. gebruik tevens amlodipine en indapamide voor de bloeddruk heb het gevoel dat deze tabletten elkaar versterken. Ben na 5 dagen gestopt met de bloeddruk tabletten even wachten of het ook beter wordt. Heb net als veel anderen veel last van bittere smaak in mijn mond,maar even doorzetten. ook winderig en oprispingen,a[lees meer...]lsmede erge buikpijn. maar een ontsteking aan de neus lijkt mij ook geen pretje nog even doorzetten dus. Maandag afspraak met mijn arts hoop er gauw mee klaar te zijn.

19-02-2013 | Vrouw | 30
Hoest
Al 6 jaar krijg ik elk jaar opnieuw een opstoot van mycoplasma waardoor ik voortdurend moet hoesten en hier zelfs wakker van lig. Mycoplasma is bestand tegen vele antibiotica en kan maar door 1 soort verholpen worden, Chlaritromycine. Elke keer opnieuw krijg ik last van mijn maag, maar ik wil het elke keer proberen omdat voortdurend hoesten ook niet leuk is. Ik heb gist[lees meer...]eren 1 pil genomen en vandaag ook 1 en mijn maag ligt alweer helemaal overhoop. Ik ben misselijk en ik heb al moeten overgeven. Het is wel effectief want ik hoest al veel minder. Ik twijfel wat ik nu ga doen, want met misselijkheid kan je ook moeilijk functioneren..

22-01-2013 | Vrouw | 29
claritromycine
Medicijn gekregen voor een zeldzame bacterie in mijn elleboog. Moet het slikken tot 4 weken nadat de aandoening verdwenen is, heb dus nog even te gaan wat ik best vervelend vind. Ben het medicijn inmiddels al sinds 2 weken aan het slikken en vind het niet meevallen. De bittere smaak die anderen hier rapporteren heb ik ook, maar die vind ik nog meevallen. Ben erg vermoeid, [lees meer...]voel me beroerd, heb lichte hoofdpijn, maar ben vooral iedere dag misselijk, wat tot in de late middag duurt. Erg vermoeiend..

09-12-2012 | Vrouw | 62
Hoest
de 2e en 3 e dag last van gewrichten van voeten en handen, ging na 1 dag weer weg de 4e dag doof gevoel pink, werd in de loop van de dag uitgebreider, alle vingertoppen van beide handen prikten, ander gevoel in vingers net of er overal kleine bobbeltjes zijn. De voetzolen en tenen gingen na een paar uur meedoen, net of je op engelenhaar loopt. Deze klachten kom ik niet t[lees meer...]egen in de bijsluiter, om nu 2 dagen van tevoren te stoppen met de kuur is ook zo wat, ook omdat de klachten nog niet verdwenen zijn. Heeft iemand soortgelijke klachten gehad? Vandaag probeer ik nog 2 x een pil, worden de klachten nog erger dan stop ik ermee.

16-11-2012 | Vrouw | 53
Keelontsteking
heb het medicijn voor een ontsteking aan de longen moet het 7 dagen in nemen.heb er 3 gehad heb erg brandige mond. voor mij mogen de 7 dagen om zijn. heb geen last van krampen

12-11-2012 | Vrouw | 39
claritromycine
Ik heb sinds vrijdag ook claritromycine gekregen. Heb geen problemen met het innemen van de tabetten. Bijwerkingen zijn wel minder. Heb buikkrampen, last van mijn darmen. Misselijkheid en oververmoeidheid. Bij de minste inspanning loopt het zweet langs mijn rug en ben ik helemaal kapot. Moet ook echt gaan slapen in de middag. Heb ik nog nooit gehad zoiets. Heb 40 tablette[lees meer...]n gekregen dus een kuur van 20 dagen. Nog even doorbijten dus.

01-10-2020 | Man | 64
Krentenbaard
Na het 5 weken aangezien te hebben, toch maar naar de huisarts voor consult. Wangen en hals zaten vol ontstekingen. Bleek dus infectie te zijn, vandaar dat de arts mij Claritromycine voorschreef. Op vrijdag begonnen met innemen en op de woensdag erna werd resultaat zichtbaar. Bultjes en puistjes waren verdwenen. Wél tal van rode vlekken in het gezicht, mogelijk een van d[lees meer...]e bijwerkingen volgens de bijsluiter.

24-09-2019 | Vrouw | 43
Krentenbaard
Is een grote pil maar is toch te doen ik heb me angst overwonnen. Ik ben blij dat me krentebaard in me neus en oor zo goed als weg is na 4 dagen al resultaat. Als bijwerkingen heb ik in de 1e 2 dagen een vieze smaak in me mond gehad. Ook had ik buikkrampen met diaree . Verder geen klachten krentebaard is al bijna weg is een goed middel.

07-05-2018 | Man | 33
Luchtweginfectie
Deze antibiotica voorgeschreven gekregen ivm aanhoudende luchtweginfectie. Veel spookverhalen gelezen, maar toch aan de kuur (1 week) begonnen. Eerste dag merkte ik niets. Van de tweede tot en met de vierde dag werd ik in de nacht telkens wakker met het gevoel ik dat ik een koortsaanval had. Dit duurde een half uurtje en trok daarna weg. Vanaf dag vijf wat darmproblemen. V[lees meer...]erder geen schokkende bijwerkingen gehad en na de kuur redelijk opgeknapt (wel nog wat moe).

30-11-2017 | Vrouw | 30
Gistinfectie van de huid
15 jaar geleden een hond beet in mijn gezicht. Nu werd deze plek weer op linkerwang dik en pijnlijk. Huisarts schreef me dit voor. Voor andere antibiotica had ik allergische reactie. Na eerste tablet innemen erg misselijk en hartkloppingen. Dat was wel eng! Heeft ongeveer 1,5 uur geduurd. Niet moeten braken. Na 2de tablet een vieze smaak in mond die ik niet weg krijg. Maar[lees meer...] de andere bijwerkingen niet meer gehad. Merk wel dat de ontsteking na 2 tabletten al minder wordt! Zwelling is veel minder.

14-08-2016 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Na een hospitalisatie van 9 maanden kreeg ik een heel vervelende periode van blaasontstekingen afgewisseld met schimmelinfecties. Ik heb Fosfomycine gekregen. Hielp maar enkele dagen. Dan weer Monazol voor de infecties. Terug blaasontsteking. Dan Ciprofloxacine gedurende 10 dagen. Weer Monazol voor de infecties en uiteindelijk kreeg ik weer een nog zwaardere blaasontsteki[lees meer...]ng. Na analyse van de urine bleek ik een zeldzame bacterie te hebben. Hiervoor heeft de huisarts mij Claritromycine voorgeschreven. Een kuur van 15 dagen. Dit is gisteren afgelopen. Ik heb geen problemen gehad. Het medicijn heeft mij geen bijwerkingen gegeven maar wel het probleem verholpen. Nu is het afwachten of ik weer een schimmelinfectie zou krijgen. Ik ben tevreden over claritromycine.

13-08-2016 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Na een heel vervelende periode met steeds terugkerende blaasontstekingen en omdat ik allergisch ben voor bepaalde antibiotica, heeft de huisarts mij dit antibioticum voorgeschreven. Gedurende 15 dagen moest ik 2 tabletten nemen, één 's morgens en één 's avonds. Na het lezen van de commentaren van de gebruikers begon ik aan de kuur met het nodige wantrouwen. Ik was bang voo[lees meer...]r al de gemelde bijwerkingen. Vandaag was het de laatste dag van de kuur. Ik heb geen enkele bijwerking ondervonden en de ontsteking is al sedert het begin van de kuur gedaan. Nu is het afwachten of ik geen schimmelinfectie zal krijgen zoals het na andere antibiotica het geval was. In elk geval heeft de apotheker mij aangeraden om probiotica te nemen om de darmflora te herstellen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum