Longontsteking (20 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (6 meningen)
Oorontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

01-07-2016 | Vrouw | 61
Wondroos
Een kuur van 7 dagen was niet genoeg, dus volgde een kuur van nog eens 10 dagen. Met name de laatste 4/5 dagen waren bijna niet te doen door misselijkheid en een vieze smaak in de mond. Een zwarte ruwe tong die me menige keer tot kokhalzen bracht.

19-12-2015 | Vrouw | 24
Bijholteontsteking
Wegens terugkerende keelontsteking gekregen van de huisarts, 's ochtends ingenomen en gaan werken, na 3 uur mega harde buik en krampen en zweten, 's avonds voelde ik me hondsberoerd en was onzeker geworden met naar huis rijden. Nacht 0,0% geslapen, ik was niet moe. Dag erna alle holtes in mn gezicht ontstoken, mega pijnlijk! Terug naar huisarts, maar moest kuur afmaken en[lees meer...] na 5 dagen zou ik me beter voelen. Hele dag in bed gelegen, gezweet als een otter, mega bittere smaak in mn mond, totaal geen slaap en honger, ogen bleven tranen. 's Avonds door die smaak moeten overgeven. Die nacht was ik uit het niets heel melig en wist het verschil niet meer tussen lachen en huilen. Mn hersens konden niet meer goed denken, simpelste vragen wist ik geen antwoord op, voelde me qua holteontsteking al wel iets beter. Ondanks mn neus niet verstopt zit, geen smaak en reuk, enigste wat je proeft is zoet, zout en bitter. Ik zit nu op de helft van mn kuur. Steeds duizelig en stekende hoofdpijn, lage rugpijn, en die mega smerige smaak die niet weg gaat. Bij inspanning hartkloppingen en benauwd.

18-11-2015 | Vrouw | 41
Aangezichtspijn
ik heb het gekregen en ik heb ernstige bijwerkingen, hartkloppingen, oor doofheid, en ik ben me gestopt na een week, want ik krijg zulke ernstige hartkloppingen. ik dacht ik krijg een hartaanval. Heb je problemen met hart, pas dan op voor het medicijn! nachtmerrie. tot vandaag heb ik hartkloppingen, weet niet of het weg trekt, anders weer naar de huisarts!

09-11-2015 | Man | 60
Bronchitis
Ik kreeg 2x 500 mg voorgeschreven en direct daarna kreeg bij het ophoesten van slijm een metaalachtige smaak in mijn mond. Drie dagen na gebruik 100 mg per dag ging mijn tong bloeden, toen per direct gestopt met de kuur en de huisarts geraadpleegd.

04-11-2015 | Vrouw | 65
Bronchitis
Koorts is weg, maar ik voel mij nog steeds zwak en heb constant lichte hoofdpijn.

04-11-2015 | Vrouw | 50
Longontsteking
2 oktober de laatste tablet van de 10 daagse kuur ingenomen. Tot op vandaag, 4 november!!, nog elke dag die vieze metaalachtige smaak in de mond. Wie heeft dezelfde klacht gehad en kan me zeggen hoe lang dit mijn dagelijks functioneren negatief beinvloedt?

17-08-2015 | Man | 31
claritromycine (500mg)
Vanwege het verwijderen van mijn milt gebruik ik dit medicijn. Nog geen drie weken gebruikt en nu al de eerste bijwerking. Slapeloosheid, angstig en het verkleuren van tanden. Van slapeloosheid nog nooit last gehad ook het angstige gevoel is onherkenbaar voor mij.

28-04-2015 | Vrouw | 42
Longontsteking
vrijwel meteen last maag en darmen. 's Nachts wakker liggen met een zeer onaangenaam gevoel van onrust. Ik ben normaal niet angstig, paniekerig of wat dan ook. Dit medicijn heeft voor mij echter heel nare bijwerkingen op dat gebied. Dit middel is voor mij erger dan de kwaal.

13-09-2014 | Vrouw | 24
Astma
Veel bijwerkingen , vooral s avonds last van diarree en misselijkheid. Heb dit medicijn voor 4 weken (2x 500mg). Vanaf de 2e dag was mijn reuk en smaak weg. Dit komt langzaam terug. Heb meer last van de bijwerkingen dan van de kwaal waar ik het voor slik. Ook ben ik erg moe, nerveus (zonder reden).

15-08-2014 | Man | 37
claritromycine
Gebruik het medicijn nu een paar dagen en gelijk bij de eerste nacht kon ik moeilijk in slaap komen. Ik kan sowieso slecht tegen suiker eten voor bedtijd (helaas voor de lekkere chocoladereep) en daar let ik dan ook altijd wel op, maar had die avond ook niet laat nog suiker gegeten dus vond het vreemd. Nacht twee idem, moeilijk in slaap komen maar had wel een klein stukje[lees meer...] taart op, dus was het nog opvallend dat het door het medicijn kwam. Nacht drie (afgelopen nacht) zonder suiker naar bed en heb geen één minuut geslapen. Bizarre ervaring gewoon. Je ligt daar in een soort slaapstand en je lichaam rust wel maar je geest niet. Ik werd er gefrustreerd van en ging beneden kijken naar de lijst bijwerkingen voor dit medicijn en jawel, slapenloosheid stond erbij. Ga straks de huisarts even bellen om te vragen of ik iets anders kan krijgen, buiten de bijwerking namelijk nog geen effect met klachtenvermindering. Balen!

24-01-2014 | Vrouw | 41
Allergie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door de kno arts.Ik had vreselijk last van de hik en slecht zicht bij het opstaan en opstipatie.

29-12-2013 | Vrouw | 41
Bijholteontsteking
Na het innemen van de 3e pil werd ik erg ziek. Enorme opgezette pijnlijke buik, vieze smaak tong, ontzettend moe waardoor ik bijna het bewustzijn verloor, totaal geen honger en enigszins misselijk. Ik heb toch maar even volgehouden en na pil nr 6 werd het stukken beter. De kuur duurt 10 dagen en ik denk dat ik het wel ga volhouden. Ik heb voor- en bijholteontsteking met l[lees meer...]ast van mijn evenwichtsorgaan (duizelig) maar tot op heden merk ik nog niet veel verbetering. Ik ben nu al 4,5 dag bezig. Ik heb een echt antibiotica verleden maar dit is best een heftige. Hiervoor ook nog doxicyline geslikt maar dat had totaal geen effect helaas.....

28-09-2013 | Vrouw | 38
Bronchitis
Ik slik deze medicijnen voor een bronchitis,de bijwerkingen vind ik heftig en het effect minimaal. Nu na 4 dagen heb ik het nog steeds benauwd.vreselijke maagpijn en diarree en slapeloosheid...ook een raar gevoel in mijn lijf soort zenuwen op mijn spieren...ik probeer het morgen nog 1 dag en dan stop ik ermee. Voor mij is dit niet het juiste medicijn

11-08-2013 | Vrouw | 31
claritromycine
Product werkt effectief tegen mijn bronchitis en sinusitis. Helaas wel veel last van bijwekingen, misselijkheid, oprispingen en een verschrikkelijk vieze bittere smaak in mijn mond... En hevige diarree..Heb al een zwakke maag en moet ook nog hoop andere medicijnen nemen ivm chronische ziekte... Zelfs met 40 mg nexiam reageert mijn maag nog heftig... Denk niet dat ik dit no[lees meer...]g een volgende keer wil nemen...

06-08-2013 | Vrouw | 41
claritromycine
Ik ben maandag met de antibiotica begonnen en voelde me dinsdag al niet lekker. s'avonds was ik erg misselijk en duizelig. Ik sliep toen al niet geweldig. Woensdag had ik hoofdpijn en was ik erg duizelig en mijn eetlust was niet geweldig en een vieze smaak in mijn mond. En ik voelde me niet goed, beetje down. Woensdag op donderdagnacht kreeg ik last van hallucinaties en he[lees meer...]el erg vervelend nachtmerries. Echt de gekste dingen kwamen voorbij. Iedereen ging dood en met al mijn geliefden gebeurde wel iets. Ik stond die dag gebroken op en had de hele dag huilbuien. Savonds op de bank viel ik af een toe een beetje weg en meteen weer die hallucinaties dat mijn vriend er van schrok hoe ik bezig was. Die nacht was het helemaal mis. Ik durfde mijn ogen niet meer dicht te doen. Heb de hele nacht de tv aan gelaten, maar was natuurlijk kei kapot. Vrijdag was ik de kluts kwijt, ik kon allen maar huilen en bibberde helemaal van binnen. Ik heb meteen de dokter gebeld en ik moest meteen stoppen en komen. Ik heb toen ocxepam gekregen om effe rustig te worden. Maar Ik durfe de winkel niet in en was inwendig zo bang. Maar Waarvoor!!!!!! Nu is het inmiddels dinsdag en lijk ik wel depressief. Ik moest weer gaan werken, maar t gaat gewoon niet. Jeetje wat een bijwerkingen. Waarschijnlijk ben ik allergisch ervoor. Die nachtmerries en hallucinaties heb ik toch al eens eerder gehad 2 jaar geleden ook met deze pillen, alleen toen slikte ik pijnstillers met codeïne erbij en toen dacht de dokter dat het daar door kwam. Maar het komt dus van de antibiotica.

26-01-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Werkte wel, maar had heel veel bijwerkingen o.a. hoofdpijn, buikpijn, diarree, misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid. Ben er na 3 dagen mee gestopt omdat de bijwerkingen zo ernstig waren dat ik er gewoon ziek van werd. Zelfs na het opstaan zo licht in mijn hoofd dat ik een paar seconden niks meer zag. Geen goede ervaringen met deze antibiotica.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum