Ervaringen met Claritromycine

Bijholteontsteking (12 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (8 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (7 meningen)
Tandvleesontsteking (3 meningen)
Krentenbaard (3 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Kaakontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Middenoorontsteking (0 meningen)

10-01-2019 | Vrouw | 80
claritromycine (500mg)
Als u mijn bijwerkingen leest, snapt u wel dat het een zware dobber was, over het algemeen gaat medicijnen innemen gemakkelijk. Voor de bittere smaak hielp een zout dropje een beetje.

11-08-2018 | Vrouw | 54
Helicobacter pylori
Mijn klacht was hoesten en slijm soms tot overgeven toe nu na de kuur 80 procent vermindering hiervan.

29-11-2017 | Vrouw | 22
claritromycine (500mg)
Na een paar dagen dit geslikt te hebben samen met amoxiciline 1000mg weet ik niet van welke de bijwerkingen zijn, een vieze zwarte tong met dag en nacht een vreselijke bittere smaak in mn mond.. erge hoofdpijn met het gevoel dat er iets in mn hoofd kruipt. Tot dagen ineens heel vermoeid en duizelig te zijn en dan ineens klaar wakker en niet kunnen slapen met veel angst en [lees meer...]paniekaanvallen. Ervaart iemand dit ook? Word er gek van

30-08-2016 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Na 4 dagen dit middel te hebben gebruikt werd ik Paranoia, verward, angstig, kreeg hartkloppingen ( en mijn hart sloeg soms over), opgezwollen tong en keel tot bijna kokhals, moeite met ademen, metaalachtigsmaak in neus en mond, verminderde eetlust, angstzweet, verandering van smaak en reuk, maar het meest angstige klacht was dat opgezwollen strottenhoofd. Dat op een gegev[lees meer...]en moment niet te kunnen ademen. Vandaag gestopt met het middel. Dokter bel me zo voor een alternatiefmiddel. Hoop dat het de bacteriële infectie niet compliceerd.

01-07-2016 | Vrouw | 61
Wondroos
Een kuur van 7 dagen was niet genoeg, dus volgde een kuur van nog eens 10 dagen. Met name de laatste 4/5 dagen waren bijna niet te doen door misselijkheid en een vieze smaak in de mond. Een zwarte ruwe tong die me menige keer tot kokhalzen bracht.

19-12-2015 | Vrouw | 24
Bijholteontsteking
Wegens terugkerende keelontsteking gekregen van de huisarts, 's ochtends ingenomen en gaan werken, na 3 uur mega harde buik en krampen en zweten, 's avonds voelde ik me hondsberoerd en was onzeker geworden met naar huis rijden. Nacht 0,0% geslapen, ik was niet moe. Dag erna alle holtes in mn gezicht ontstoken, mega pijnlijk! Terug naar huisarts, maar moest kuur afmaken en[lees meer...] na 5 dagen zou ik me beter voelen. Hele dag in bed gelegen, gezweet als een otter, mega bittere smaak in mn mond, totaal geen slaap en honger, ogen bleven tranen. 's Avonds door die smaak moeten overgeven. Die nacht was ik uit het niets heel melig en wist het verschil niet meer tussen lachen en huilen. Mn hersens konden niet meer goed denken, simpelste vragen wist ik geen antwoord op, voelde me qua holteontsteking al wel iets beter. Ondanks mn neus niet verstopt zit, geen smaak en reuk, enigste wat je proeft is zoet, zout en bitter. Ik zit nu op de helft van mn kuur. Steeds duizelig en stekende hoofdpijn, lage rugpijn, en die mega smerige smaak die niet weg gaat. Bij inspanning hartkloppingen en benauwd.

18-11-2015 | Vrouw | 41
Aangezichtspijn
ik heb het gekregen en ik heb ernstige bijwerkingen, hartkloppingen, oor doofheid, en ik ben me gestopt na een week, want ik krijg zulke ernstige hartkloppingen. ik dacht ik krijg een hartaanval. Heb je problemen met hart, pas dan op voor het medicijn! nachtmerrie. tot vandaag heb ik hartkloppingen, weet niet of het weg trekt, anders weer naar de huisarts!

09-11-2015 | Man | 60
Bronchitis
Ik kreeg 2x 500 mg voorgeschreven en direct daarna kreeg bij het ophoesten van slijm een metaalachtige smaak in mijn mond. Drie dagen na gebruik 100 mg per dag ging mijn tong bloeden, toen per direct gestopt met de kuur en de huisarts geraadpleegd.

04-11-2015 | Vrouw | 65
Bronchitis
Koorts is weg, maar ik voel mij nog steeds zwak en heb constant lichte hoofdpijn.

04-11-2015 | Vrouw | 50
Longontsteking
2 oktober de laatste tablet van de 10 daagse kuur ingenomen. Tot op vandaag, 4 november!!, nog elke dag die vieze metaalachtige smaak in de mond. Wie heeft dezelfde klacht gehad en kan me zeggen hoe lang dit mijn dagelijks functioneren negatief beinvloedt?

17-08-2015 | Man | 31
claritromycine (500mg)
Vanwege het verwijderen van mijn milt gebruik ik dit medicijn. Nog geen drie weken gebruikt en nu al de eerste bijwerking. Slapeloosheid, angstig en het verkleuren van tanden. Van slapeloosheid nog nooit last gehad ook het angstige gevoel is onherkenbaar voor mij.

28-04-2015 | Vrouw | 42
Longontsteking
vrijwel meteen last maag en darmen. 's Nachts wakker liggen met een zeer onaangenaam gevoel van onrust. Ik ben normaal niet angstig, paniekerig of wat dan ook. Dit medicijn heeft voor mij echter heel nare bijwerkingen op dat gebied. Dit middel is voor mij erger dan de kwaal.

13-09-2014 | Vrouw | 24
Astma
Veel bijwerkingen , vooral s avonds last van diarree en misselijkheid. Heb dit medicijn voor 4 weken (2x 500mg). Vanaf de 2e dag was mijn reuk en smaak weg. Dit komt langzaam terug. Heb meer last van de bijwerkingen dan van de kwaal waar ik het voor slik. Ook ben ik erg moe, nerveus (zonder reden).

15-08-2014 | Man | 37
claritromycine
Gebruik het medicijn nu een paar dagen en gelijk bij de eerste nacht kon ik moeilijk in slaap komen. Ik kan sowieso slecht tegen suiker eten voor bedtijd (helaas voor de lekkere chocoladereep) en daar let ik dan ook altijd wel op, maar had die avond ook niet laat nog suiker gegeten dus vond het vreemd. Nacht twee idem, moeilijk in slaap komen maar had wel een klein stukje[lees meer...] taart op, dus was het nog opvallend dat het door het medicijn kwam. Nacht drie (afgelopen nacht) zonder suiker naar bed en heb geen één minuut geslapen. Bizarre ervaring gewoon. Je ligt daar in een soort slaapstand en je lichaam rust wel maar je geest niet. Ik werd er gefrustreerd van en ging beneden kijken naar de lijst bijwerkingen voor dit medicijn en jawel, slapenloosheid stond erbij. Ga straks de huisarts even bellen om te vragen of ik iets anders kan krijgen, buiten de bijwerking namelijk nog geen effect met klachtenvermindering. Balen!

24-01-2014 | Vrouw | 41
claritromycine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door de kno arts.Ik had vreselijk last van de hik en slecht zicht bij het opstaan en opstipatie.

29-12-2013 | Vrouw | 41
Bijholteontsteking
Na het innemen van de 3e pil werd ik erg ziek. Enorme opgezette pijnlijke buik, vieze smaak tong, ontzettend moe waardoor ik bijna het bewustzijn verloor, totaal geen honger en enigszins misselijk. Ik heb toch maar even volgehouden en na pil nr 6 werd het stukken beter. De kuur duurt 10 dagen en ik denk dat ik het wel ga volhouden. Ik heb voor- en bijholteontsteking met l[lees meer...]ast van mijn evenwichtsorgaan (duizelig) maar tot op heden merk ik nog niet veel verbetering. Ik ben nu al 4,5 dag bezig. Ik heb een echt antibiotica verleden maar dit is best een heftige. Hiervoor ook nog doxicyline geslikt maar dat had totaal geen effect helaas.....