Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

18-11-2021 | Vrouw | 51
metronidazol (500mg)
Reden: dientamoebe fragilis Waarschijnlijk melden zich hier met name mensen die gierend veel bijwerkingen hebben. De bijsluiter moet je ook snel scannen en daarna wegleggen, anders durf je niet meer. Ik ben een van de blijkbaar weinigen die weinig last van bijwerkingen heeft. Dat kan dus ook. Even twee weken geen alcohol. Dat kan voor niemand kwaad. Na dag 1 al geen [lees meer...]buikkrampen meer.

17-06-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb het gekregen voor bacteriële vaginose. Ik moest 2 x 2 tabletten innemen. Ik heb eerst 2 voor het slapengaan genomen om 20.00 uur en 12 uur later om 08.00 uur de volgende dag. Dit hebben ze geadviseerd om bijwerkingen te verminderen. Ik was erg bang door alle horrorverhalen, maar uiteindelijk viel het erg mee. Ik had wel erge spierpijn in mijn benen en een beetje ver[lees meer...]moeid. Na 2e en laatste dosis had ik last van mijn darmflora… maar goed dat zijn dingen die niet beangstigend zijn. Drink vooral geen alcohol en dan komt het goed! Ik ben van mijn probleem nu af.

12-05-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
paradontitis. ontstekingen in de mond zijn minder geworden; alleen lippen vd mond droog

04-03-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Na het lezen van de verhalen een beetje bang geworden. 's Avonds na het eten 4 pillen genomen en geen last gehad. Na een week kwam de bacterie helaas terug en heb ik nog een kuur van 4 pillen gehad. Hierna was het weg. Geen bijwerkingen afgezien van een iets verstoorde darmflora.

15-02-2021 | Vrouw | 38
Vruchtbaarheid
Ik heb voor een baarmoederslijmvlies ontsteking deze medicatie gekregen voor 14 dagen. De eerste vijf dagen zelfs samen met Amoxicilline/clavulaanzuur kuur om de werking te versterken. Na al deze ervaringen te lezen zag ik er echt tegenop om deze tabletten te slikken. Morgen ben ik klaar met de kuur en heb los van een aantal keren een opgeblazen gevoel in de maag en het [lees meer...]gevoel dat eten niet goed zakte echt nergens last van gehad. Gewoon tijdens een goede maaltijd nemen. Ik nam eerst een paar happen van mijn avondeten, dan nam ik de tablet met ruim water en dan at ik verder. Denk echt dat dat helpt. Ik heb verder helemaal geen klachten hierover. Denk ook dat mensen met heftige bijwerkingen “gewoon” een allergische reactie hebben. Zo kan ik niet tegen doxycycline, daar word ik weer heel ziek van. Dit medicijn is voor mij prima te doen.

27-01-2021 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Na de bijwerkingen te hebben gelezen erg bang om in te brengen. Voor het slapen gaan ingebracht. Na een uur wakker geworden van helse pijn. Dit kwam door jeuk en een branderig gevoel. Meteen onder de douche gestaan om te spoelen. Hielp niet. Ook natte washanden en doeken geprobeerd ook zonder effect. Plassen was een hel!!!! Ontzettend branderig gevoel daar beneden. Na +- 1[lees meer...]0 uur gingen de bijwerkingen afnemen. Voor mij NOOIT meer dit medicijn!!!

06-08-2020 | Vrouw | 56
metronidazol (500mg)
Ik had Dientamoeba fragilis in mijn dikke darm. Heb een kuur van 10 dagen 3 keer 500 mg gehad. Ik las op de site alleen maar slechte ervaringen met metronidazole Aurobindo. Tot mijn verbazing heb Ik geen last van mijn kuur gehad behalve een bittere smaak(metaal) in mijn mond, zelfs ging mijn dagelijkse verplichtingen prima ook sporten. Vanaf de eerste dag heb ik een ver[lees meer...]betering gevoel gehad. Nu even afwachten dat de parasieten niet zou terug komen!

08-06-2020 | Vrouw | 55
metronidazol (500mg)
Pelvic inflammatory disease (PID)
Paniekaanval na nachtmerries , huilen out of the blue, depersonalisatie, derealisatie, diarree, misselijk, wazig zien, minder goed horen. spierpijn, gewrichtspijn , moe. Mijn genoemde klachten waren gelukkig na een dag of 4 minder, wel bleef diarree, spier-en gewrichtspijn. Dat is nieuw voor mij, lees dat dit erbij hoort en langzaam weer verdwijnt. Ben nu 5 dagen na kuu[lees meer...]r langzaam minder stijf. Even een kanttekening: vaak krijg je bij deze kuur ook ‘OFLOXACINE’ , in mijn geval 2x 2 200 pch, hierbij kunnen ook veel van bovengenoemde klachten ontstaan, met name de spieren en gewrichten. Toch blij dat ik afgemaakt heb, na ongeveer half jaar ‘vervelend voelen’ en nooit aan PID gedacht, terwijl ik het 8 jaar geleden ook heb gehad..., nu weer lekker in mijn vel. De pijn in gewrichten en spieren zullen nog wel helemaal verdwijnen. Heftige medicatie, maar werkt goed.

07-06-2020 | Vrouw | 45
Bacteriële vaginose
Ik heb in 1 keer 4 tabletten ingenomen in de avond na een stevige maaltijd. Ik werd een beetje moe en misselijk maar verder niks. In de loop van de volgende dag kreeg ik een ijzersmaak in mijn mond. Door te eten/kauwen kon ik de smaak onderdrukken. Nog wat moe maar ik kon gewoon auto rijden. Heb wel rustig aan gedaan doe dag na alle horror verhalen hier te hebben gelezen. [lees meer...] In de avond kreeg ik een extraatje: schimmel op de tong. Deze is na 3 dagen verdwenen. Na een week, geen steken in de onderbuik en afscheiding is minder.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Tandvleesontsteking
Na goed reinigen van de pockets bij de mondhygiëniste moest ik op de dag van behandeling starten met de kuur Metronidazal voor 7 dagen. Na het lezen van alle akelige bijwerkingen was ik op mijn hoede maar ik helemaal heb geen last gehad van bijwerkingen . Zo kan het dus ook :)

11-01-2020 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Iemand ervaring met alcohol en dit medicijn? Heb geen last van bijwerking. Wel beetje vermoeid maar niet misselijk ofzo

09-01-2020 | Vrouw | 50
Kaakontsteking
door een onstoken kies kreeg ik een kaakonsteking. de tandarts schreef mij antibiotica voor, maar die hielp niet. Hij heeft er toen metronizadol bij gedaan. deze sloeg ook niet meteen aan, maar uiteindelijk wel. Ik was wat huiverig voor de vele bijwerkingen die ik hier gelezen had, maar heb persoonlijk geen enkele bijwerking ervaren. ik was vooral blij dat de ontsteking m[lees meer...]inder werd. Misschien scheelt het ook dat ik verder in goede gezondheid ben.

16-10-2019 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Het effect van het medicijn moet ik nog maar afwachten. Ik had geen klachten, maar wel de bacterie. Geen maag- darmklachten gehad door gebruik van Yakult iedere morgen, tenminste dat zegt mijn mondhygiënist (wie weet zonder Yakult ook wel geen maag- darmproblemen....). Maar de andere bijwerkingen werden naarmate de kuur vorderde erger met uiteindelijk ook lichte misselijk[lees meer...]heid erbij. Al met al was het wel goed te doen. Ik heb goed kunnen functioneren met deze medicatie. Maar wat heb ik tegen deze kuur opgezien met alle verhalen op dit forum.

31-05-2019 | Vrouw | 38
Tandvleesontsteking
Kuur uitgenomen samen met amoxilline en weinig ongemakken ervaren. Droge mond, vreemde smaak in de mond, wat vermoeid, en een licht gevoel in het hoofd is het enige wat ik ervaren heb. Tandvlees is veel rustiger.

20-03-2019 | Man | 43
Tandvleesontsteking
Dit medicijn 3 x per dag , 7 dagen gebruikt vanwege een tandvleesontsteking (in combinatie met Amoxilline). Van te voren alle ervaringen op deze website gelezen waardoor ik nogal terughoudend was om het medicijn te gebruiken. Bedenk wel dat mensen met een negatieve ervaring vooral de neiging hebben om hun ervaring op deze website achter te laten. Ik heb nagenoeg geen bijw[lees meer...]erkingen gehad op diarree en zwarte aanslag op de tong na. Die nadelen wegen m.i. niet op tegen de voordelen, namelijk tandvlees dat genezen is en er weer gezond uitziet. De verbetering was met de dag merkbaar wat de hele kuur tot een positieve ervaring maakte.

19-11-2018 | Vrouw | 33
Giardiasis
1x daags 4pillen tegelijk moeten slikken. 3 dagen lang. De bijwerkingen in de bijsluiter waren schrikwekkend maar dat is vaak bij alle medicatie wel zo. Pas nu ik klaar ben met de kuur lees ik de ervaringen van anderen. Ik nam de pillen tegen 17uur tijdens het avond eten. De gehele avond was ik ziek. Misselijk, krampen, rillingen. Dit had ik al weken op en af ivm de [lees meer...]parasiet in mijn darmen dus ik kon het niet meteen linken aan de medicatie. De dag erna vol energie, voelde me goed tot ik weer de pillen had genomen. De laatste dag precies hetzelfde.. ik was al bang dat het door de medicatie zou komen en inderdaad die avond was ik weer hartstikke ziek. Gelukkig nu klaar met de medicatie, voor het eerst weer een normale ontlasting gehad, normaal van vorm geur en kleur. Lijkt dus gewerkt te hebben. 3 dagen waren vol te houden maar ik ben blij dat het nu klaar is.