metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

07-11-2019 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
Niet prettig . Kreeg (angio) oedeem aan mijn oog. Staat echter niet in de bijsluiter. Ben na 2 tabletten moeten stoppen

01-08-2019 | Vrouw | 28
metronidazol (200mg/5ml)
Giardiasis
Vanwege de parasiet Giardia dit middel gekregen om hem uit te roeien. 3 dagen, elke dag 50 milliliter. Ik ben blij dat ik deze troep maar 3 dagen hoef in te nemen en niet langer. Ik baalde want een paar dagen voor het beginnen van de kuur waren mijn klachten van de Giardia weg, maar ik wist ook dat dit een symptoom van Giardia is dus toch maar begonnen met de kuur. Heb me [lees meer...]gelijk ziek kunnen melden van mijn werk. Kreeg hoge koorts wat nu al 3 dagen duurt (vandaag laatste dag van de kuur). Echte griep verschijnselen. Ik heb net de assistente van de dokter gebeld om te vragen wat de bedoeling is na de kuur. Zij ging overleggen of ik langs moest komen vanwege mijn bijwerkingen van de kuur en of er een kuur achteraan moet of afwachten hoe het hierna gaat. Ik hoop na vandaag gewoon klaar te zijn. Dan ga ik volop aan de probiotica en vitamines. Je lichaam kan deze natuurlijk ook niet opnemen dus ik vind het niet gek dat ik ziek ben. Werking even afwachten, kan pas na een paar weken worden beoordeeld.

05-03-2019 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Afgelopen vrijdag begonnen met de kuur voor 7 dagen 3 d 1 tabl ivm tandvleesontsteking. Ik nam vrijdagavond 1 tablet in en toen ik paar uur later naar bed ging voelde ik me lamlendig; griepverschijnselen en hoofdpijn. De volgende ochtend was ik onwijs duizelig dat ik tegen de muur aanliep en de hoofdpijn was een bonzende hoofdpijn die bij rust wegging maar bij beweging hee[lees meer...]l pijnlijk was (niet bekend met migraine o.i.d.) pcm ingenomen en de hoofdpijn en duizeligheid heeft uren aangehouden (hoofdpijn zakte door pcm wel weg), later op de dag kreeg ik last van mijn darmen en ja hoor diarree. Dit heeft 1 middagje goed aangehouden en overige dagen ook zachte ontlasting. Verder sinds inname (die bewuste vrijdag) vooral last van geen eetlust en vieze smaak in mijn mond. Vooral die smaak is niet te doen. Nooit zoiets meegemaakt, verschrikkelijk! Daarnaast af en aan hoofdpijn en duizeligheidsklachten. Ook donkere urine en voel me gewoon beroerd. Geen concentratie, ziek zwak en misselijk. Ik rijd nog wel naar werk toe, maar vandaag kon ik me niet concentreren tijdens mijn consulten (werk zelf in de gezondheidszorg), ik heb het idee dat ik vage gesprekken aan het voeren ben. Ik ben de dagen aan het aftellen dat de kuur voorbij is (nog 3 dagen als we vandaag niet meetellen) en ik vooral van deze vieze smaak af ben en mijn eetlust weer terug is.

20-01-2019 | Vrouw | 32
Giardiasis
Ik heb na het zien van de bijsluiter deze weg gelegd. Er stonden zoveel bijwerkingen in, dat ik gestopt ben met lezen. Ik denk ik zie wel. In eerste instantie leek dat ook wel mee te vallen, maar na steeds meer dagen kreeg ik ook meer klachten. Ik was al heel erg ziek, dus dan is het lastig te onderscheiden. Maar op gegeven moment werd het duidelijk dat dit van de medicati[lees meer...]e ook kwam er nog bij. Na 4 dagen slikken begon mijn reuk en smaak te verminderen en tot het geheel weg was. Na anderhalve week gestopt nu te zijn is het nog steeds niet terug. Ik kreeg ook na de 1e dag inname een bijholteontsteking. Na stoppen van het medicijn, stopte dat ook gelukkig. Wel nog verkouden ervan, maar dat slijt wel onderhand. Vind het erger dat ik niks proef en ruik. Echt waardeloos. Nu maar hopen dat die parasiet verdwenen is...

28-03-2018 | Vrouw | 26
Bacteriële infectie
Een kuur van 3x daags 500mg voorgeschreven voor 10 dagen. Vreselijke eerste dagen gehad: buikkrampen, misselijkheid (steeds net niet tegen braken aan), diarree, moe, somberheid en geen eetlust. Af en toe ook last van mijn coördinatie (evenwicht). Nog nooit zo heftig gereageerd op een antibioticum. Sinds vandaag (6 dagen verder) wat minder bijwerkingen: rommelige maag [lees meer...]maar nog wel heel moe. Ik zal blij zijn als de kuur afgelopen is.

24-02-2018 | Vrouw | 41
metronidazol (500mg)
Medicijn voorgeschreven gekregen voor baarmoederontsteking. Al meteen na 1e dag last van metaalsmaak, misselijkheid en na enkele dagen griepgevoel, duizelig, licht in hoofd. Nog geen idee of het effectief is. Gister laatste ingenomen.Blij dat ik klaar ben met de kuur en hopelijk snel van de bijwerkingen verlost. Ik hoop ze niet nog een keer te moeten innemen!

02-04-2022 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Eerste 2 dagen gingen redelijk goed, wel wat last van drukkende hoofdpijn en wazig zicht..Met de dag werden de klachten erger...zoveel hoofdpijn, onrust en kramp in mijn kaken alsof ik drugs had gebruikt en toen ik stopten kreeg ik oorsuizen en begon ik op en af koorts te krijgen met koude rillingen en een heel erg opgejaagd gevoel..alsof ik aan het afkicken was..helemaal [lees meer...]shaky

08-03-2022 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
4x 500 mg moeten slikken in een keer.. voor bacteriële vaginose, (met zwangerschap) verschrikkelijk!!! Nooit meer. Last van misselijkheid 10x erger met de antibioticum, rillingen, braken, vieze smaak in de mond.. buikpijn. Noem het maar op, nou nooit meer! Heb alles eruit moeten kotsen en de hele dag door!

23-02-2022 | Vrouw | 35
Bacteriële parotitis
Verschrikkelijk. Tweede keer in m'n leven dit kreeg. Eerste keer bij een Giadia besmetting. Dood en dood ziek ervan geweest. Ik heb ook de ziekte van Crohn en dit spul doet het opvlammen. Dit keer gezegend met een vieze darmbacterie, clostridium., waar ik het ook voor kreeg. Zooooo ziek, ziekenhuis opname aan toe. Werkte ook niet. Nu andere tabletten. Ben maar 2x in m'n[lees meer...] leven zooo ziek geweest. Beide keren door dit gore spul. En dan heb ik nog wel de ziekte van Crohn wat ook geen pretje is.

12-02-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Wat een drama, middel ik 100x erger dan de kwaal. Paar uur na het innemen lag ik mijn bed te shaken van de kou, koorts 38.5. Vreselijk rusteloze benen, voor het eerst in 10 jaar tijd mezelf moeten ziekmelden op kantoor. Dag later, koorts weg, maar kan absoluut niet 'stil' staan, in beweging blijven/zitten gaat beter, maar staan absoluut niet. Nooit meer.

27-11-2021 | Vrouw | 43

15-11-2021 | Vrouw | 37
metronidazol (250mg)
Voorgeschreven voor darmparasiet (dientamoeba fragilis). Wat een heftig middel met tal van nare bijwerkingen, zoals hartkloppingen, onrust, paniekgevoel, niet kunnen slapen, misselijkheid, weeïg gevoel in bovenbuik, rare dromen, rillingen in benen. Na stoppen kuur van 5 dagen, heeft het nog zeker 2,5 dag geduurd voordat ik weer enigszins de oude werd. Voor mij nooit meer[lees meer...] dit middel.

02-08-2021 | Vrouw | 30
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Vrij snel na het nemen voelde ik me ineens zweterig, kreeg ik spontaan gierende oorsuizingen, voelde ik me heel instabiel en ging ik bijna naar de grond. Kon mezelf nog net naar de bank begeven. Heel erg eng. Kreeg het middel tegen bacteriële vaginose maar heeft niet geholpen. Moest in 1x 2 pillen nemen en dat was het maar neem het nooit meer.

15-04-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Gebruikt voor vagina,werd alleen maar erger dus nooit meer.

14-04-2021 | Vrouw | 31
Ziekte van Lyme
Mijn immuunsysteem is helemaal kapot doordat ik ded ziekte van Lyme as kind gekregen, toen was ik al allergisch voor allerlei dingen die ik niet wist. Toen nog een keer ziekte van Lyme gekregen en een idiote ortomoleculair die mij 7 maanden Metranodazel an Doxycicline heeft gegeven. Ik ben overal allergisch voor en al 10 jaar doodziek omdat ik dit niet wist. Ik krijg per d[lees meer...]ag 500 calorieën binnen omdat ik niet weet waar ik allemaal allergisch voor ben en geen ziek te zijn weeer een anafylactische reactie te krijgen

10-03-2021 | Vrouw | 52
Bacteriële vaginose
7-daagse kuur gekregen. 5 Dagen volgehouden, want ik sliep niet meer, voelde me vreselijk, spierpijn, uitslag (bulten, vlekken) over het gehele lichaam, enorme jeuk aan handen en voeten, erg benauwd, algehele malaise. Wat een drama week. Na het stoppen duurde het nog bijna 2 dagen eer ik me weer wat beter voelde. HA mag me dit nooit meer voorschrijven.