Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

15-10-2020 | Vrouw | 35
Bacteriële vaginose
Na het afmaken van kuur begon de vervelende bijwerkingen misselijkheid ziek voelen vooral ochtenden niet lekker voelen en slecht horen met een oor

24-09-2020 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Metronidazol tegen Vaginose. Binnen 6 maanden kwam het terug.

27-06-2020 | Vrouw | 33
Helicobacter pylori
De eerste dag van inname voelde ik na twee uur meteen draaierig en niet goed,ik heb de hele week in bed gelegen omdat ik gewoon niet normaal kon functioneren. De klap kwam pas nadat ik klaar was, hartkloppingen,gevoel van flauwvallen, heel erg trillen, veel zweten wat een rot medicijn zeg!.

08-05-2020 | Man | 20
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

30-04-2020 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Dit is de 2e keer dat ik dit geneesmiddel voorgeschreven heb gekregen. De eerste keer had ik een lichte metaalsmaak maar verder nauwelijks bijwerkingen. Deze keer is het echter geheel anders, overdag heb ik het gevoel alsof ik “zweef”, s’avonds na de 2e pil word ik ineens emotioneel, heb ik het gevoel alsof ik niet op de wereld ben en heb ik zeer heftige dromen waar ik uit[lees meer...] ontwaak en dan een zeer onrustig gevoel heb. Ik zou bijna de kuur niet meer af willen maken, want ondanks dat het middel zeer effectief is vind ik de bijwerkingen zeer vervelend.

04-03-2020 | Vrouw | 17

16-12-2019 | Man | 30
Giardiasis
Dit is mijn 2e kuur. De eerste kuur leek aanvankelijk te werken tegen de giardia parasiet in mijn darmen. Ik heb me na de 1e kuur twee maanden superfit gevoeld. Helaas kwamen de symptomen van giardia terug en zit ik momenteel halverwege mijn 2e kuur. Ik keek er ook tegen op n.a.v. de lijst met bijwerkingen, maar dit valt bij mij enorm mee. De giardia symptomen werden na 2 [lees meer...]dagen al minder. Wel heb ik een flinke metaalsmaak in m'n mond en minder eetlust. Ook nu en dan duizelig of slap in de benen, maar dit kan ook een giardia symptoom zijn. Ik slik tegelijkertijd probiotica pillen van Lucovitaal (Kruidvat, etc.) en heb ook het idee dat dit wel helpt tegen bijwerkingen.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.

07-05-2019 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
In 1x 4 pillen geslikt. Je wordt er inderdaad misselijk en duizelig van..maar het werkt uitstekend. De bijwerken blijven ongeveer 3 dagen na weeën. Heb het ooit ook een week moeten slikken maar dan heb je echt 1 tot 2 weken last van de bijwerkingen dus je kan beter in 1x 4 pillen slikken.

14-02-2019 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Na het lezen van alle onderstaande ervaringen durfde ik bijna niet aan de kuur te beginnen, maar in verband met een overgroei van bacterien in de darm, moest ik wel. Ik vind de ervaringen echt iets overtrokken. ik heb Beetje last gehad van metaalsmaak, eerste 3 dagen. soms wat afwezig, en lichte downperiode. beetje pijn in buik. maar zeker niet zulke zware bij werkingen al[lees meer...]s hieronder beschreven, al is de ene mens de ander niet, middel kan gewoon gebruikt worden, als is het een iets sterkere antibiotica met wat lichte, voorbijgaande klachten. De effectiviteit is nog afwachten

14-09-2018 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
4 tabletten in 1x ingenomen. Na ca. 6 uur begon de ellende. Hele nacht wakker geweest wegens misselijkheid, braken. Gevoel alsof ik zwaar aan de drugs zat en het helemaal fout ging. Paniekaanval en onrust. Om het uur wakker, niet kunnen opstaan wegens vermoeidheid die het ook nog veroorzaakt. Een heel naar antibioticum.

04-08-2023 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Geneesmiddel gekregen voor parasieten in de darmen. Na 1 dag hoofdpijn en een vieze metaal smaak in de mond. Na 2 dagen zwalkend gevoel bij wandelen, druk op de oren en zicht wat onscherp. Ook na het eten last van de darmen (diarree). Op de 3de dag had ik last van versnelde hartslag. Ben na 4 dagen gestopt, voelde mij er niet prettig bij. Ook na het stoppen nog zeker 3 d[lees meer...]agen last van de klachten. Ik ben gestart met natuurlijke antibiotica zoals knoflook en oregano. Voor mij nooit meer dit medicijn.

27-05-2023 | Vrouw | 58
Blindedarmontsteking
Na een acute blindedarmontsteking die helaas ook geperforeerd bleek dit middel voorgeschreven gekregen om te voorkomen dat ik een buikvliesontsteking opliep. moet het 3 dagen slikken na ontslag uit het ziekenhuis, samen met antibiotica via een infuus. Voel me wat suf, erg moe, beetje hoofdpijn en heb continu een vieze smaak in mijn mond wat de eetlust niet bevordert. Voel [lees meer...]me verder best okee en de bijwerkingen staan in geen verhouding tot wat deze antibiotica voorkomen.

08-04-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Wat een heftig middel. Ik was totaal mezelf niet meer. Kon niet meer slapen, was rusteloos, paniekerig en raakte hierdoor volledig uitgeput. Moest ook meerdere keren overgeven. 2 dagen na afloop van de kuur kwam ik weer een beetje tot mezelf. Voor mij nooit meer dit middel.

29-01-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Na een afstoting van een implantaat en als gevolg daarvan een kaakontsteking heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van mijn tandarts. Wat een ramp! Ik weet niet meer of ik nu ziek ben van het middel of van de kaakontsteking. Ik ben voortdurend misselijk, trillerig, duizelig, voel me slap en vermoeid, heb heel raar gedroomd vannacht, het het dan weer heet, dan weer koud[lees meer...]. Echt een heel vreemd middel en het heftigste dat ik in tijden heb meegemaakt. Van de werking merk ik helaas ook nog niet veel (dag 3 van de 10). Helaas is het nu weekend, als het maandag nog zo is bel ik de tandarts of hij niet iets anders kan voorschrijven.

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..