Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

06-03-2024 | Man | 53
Giardiasis
Na onderzoek wegens weken lang ernstige diarree bleek de Giardia parasiet de veroorzaker. Bij starten met de Metronidazol alleen na eerste inname een paar uur een licht gevoel in het hoofd gehad wat snel weer weg was. Volgens de bijsluiter zou het medicijn na 3 uur gaan werken, dat klopt. Was binnen een dag van de diarree af! Verder totaal geen bijwerkingen gehad. Heel bl[lees meer...]ij dat dit medicijn bestaat, ik was inmiddels 6 kilo lichter en kreeg uitdrogings verschijnselen, na 2 dagen metronidazol voelde ik me weer prima. Ik liep eerst tegen dit medicijn aan te hikken vanwege evt bijwerkingen. Niks aan de hand, en werkt super!

18-11-2023 | Vrouw | 31
metronidazol (250mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb de antibiotica maandenlang uitgesteld omdat ik bang was voor een aantal bijwerkingen. Ook op websites als deze werd mijn angst niet minder, omdat ik zeer veel negatieve dingen las. Toch heb ik de moed bij elkaar geraapt en het medicijn genomen. Ik moest eenmalig 4 tabletten nemen van 250 mg. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad en merkte de volgende dag al dat mijn[lees meer...] problemen waren verdwenen. Ik schrijf normaal nooit reviews maar hoop dat ik bij deze de angstige mensen tussen ons zou kunnen helpen!

11-04-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
Nadat ik alle mogelijke bijwerkingen had gelezen en op deze site ervaringen had gelezen was ik doodsbang. Ik had al enorme paniek aanvallen voor ik ze überhaupt genomen had. Uiteindelijk bleek er vrij weinig aan de hand te zijn, was ik een beetje wazig voor een paar uurtjes maar niet eens duizelig, heel licht last van m’n maag voor zo’n 24 uur, een beetje een droog geheme[lees meer...]lte voor 48 uur, wat grieperig voor 24 uur en dat was alles! Niks aan het handje, de geur van de vaginose was al snel weg. Dus voor mij was het het zeker waard!

23-01-2023 | Vrouw | 43
Bacteriële infectie
Gekregen bij klachten BV. Beetje bang om het in te nemen, na de reviews te hebben gelezen. Maar viel me reuze mee. Bijna geen klachten. Darmen waren wel wat van streek en op de 5e dag misselijkheid. Nu ook 1 dag later nog misselijk. Klachten waren na 1 dag al over.

21-11-2022 | Man | 41
Bacteriële parotitis
Vandaag de laatste tablet van de kuur samen met perio.aid intensive care. Helemaal geen bijwerkingen gehad. Moet alleen afwachten of het heeft gewerkt. 3 maal per dag. Ik ben gezond en rook/drink niet.

19-11-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Ik was erg bang om dit medicijn te gebruiken na het lezen van de ervaringen van anderen. Mijn klachten waren echter zo hinderlijk dat ik toch besloten heb het te nemen. Ik heb in een keer 4 tabletten van 500 mg genomen. Het viel mij ontzettend mee. Ik heb twee dagen last gehad van lichte hoofdpijn, lichte misselijkheid en rommelende darmen. Dit heb ik er graag voor over en[lees meer...] het medicijn werkte onmiddellijk. Binnen een dag was ik van mijn probleem af!

17-05-2022 | Vrouw | 66
Bacteriële vaginose
ik heb ze ingenomen tijdens maaltijd,was bang dat ik ook allemaal klachten zou krijgen. Tegenovergestelde heb nergens last van gehad.

01-02-2022 | Man | 21
metronidazol (500mg)
Ik heb de kuur gekregen omdat ik al jaren lang loop met darmklachten als: - opgeblazen gevoel - winderigheid - plotseling ontlasting aandrang - slechte ontlasting - misselijkheid De arts gaf mij het labeltje PDS. Ik zelf geloof hier niet in! Ik heb een ontlasting onderzoek laten doen en daar kwam blastocytis hominis uit. Ik heb een kuur gekregen van mijn huisarts en[lees meer...] tijdens de kuur 2 uur na het nemen van een tablet probiotica genomen en Lglutamine! Nergens last van gehad.. tot ik een dag vergat de probiotica in nam toen kreeg ik last van diarree en misselijkheid.. dag erna was het weer weg. Nu ben ik 1 week na de kuur en heb bijna geen klachten meer! Af en toe nog een beetje krampjes maar die neem ik op de koop toe! Ik ben nu ook bezig om mijn darm slijmvlies te herstellen want volgens mijn therapeut komen de krampjes hierdoor! Verder niet teveel naar al die angst aanjagende recenties kijken op deze site want dat heb ik ook gedaan en dan ga je er al angstig in! Uiteindelijk valt het reuze mee💪🏻

29-06-2021 | Vrouw | 33
Bacteriële vaginose
Al die negatieve ervaringen hier, tijd voor iets positiefs. Geen bijwerkingen gehad, gewoon zorgen dat je het niet op lege maag neemt en vlak voor het slapen. Enige waar ik last van heb is een metaal smaak in de mond. Dit middel al vaker gebruikt en werkt goed tegen vaginose, ik ben alleen één van de gelukkige vrouwen die steeds km de paar maanden vaginose krijgt. Hela[lees meer...]as.. Dan maar steeds die pillen nemen. :)

10-05-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële vaginose
Eenmalig 4 pillen geslikt en op de metaalsmaak in mijn mond na, verder geen last van bijwerkingen gehad. De volgende dag was ik al van mijn klachten af.

08-05-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik ben zeer te spreken over dit medicijn. Ik was op dag 2 al van mijn klachten af. Natuurlijk heb ik de kuur gewoon netjes afgemaakt. De enige bijwerking die ik had was een andere smaak in mijn mond. Maar dit stond al in de bijsluiter dat dit kon gebeuren. Ik vond dit totaal niet hinderlijk. Erg blij dat ik nu van mijn klachten af ben!

07-02-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële vaginose
Goed gegeten voor ik het medicijn innam. Nergens last van. Wel beetje vermoeid maar dat was het. Werkte prima. Binnen een dag van mijn klachten af.

04-02-2021 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
1 maal daags 7 dagen 500 mg. Ik voelde me helemaal prima todat ik de reacties op internet las haha. Ik kan wel wat hebben dus ga niet klagen over van alles en nog wat. Wel merkte ik op dat ik wat vermoeider ben, slapen was wat onrustiger en ik was iets emotioneler. Een aantal huilbuien gehad terwijl ik die in geen 5 jaar kan herinneren. Maar dan weet ik nu dat het da[lees meer...]arvan is. En iets minder eetlust. Maarja ik zie dat als een voordeel ben toch bezig met afvallen ;) Vind de reacties hier wel erg negatief. Vond het persoonlijk reuze meevallen! Maar ben ook nooit zo'n klager Dus eng die horor verhalen hier! Of het werkt is een 2e.. daar moet ik nog achter komen.

09-01-2021 | Vrouw | 40
Bacteriële vaginose
Moet nog 1 dag dan heb ik er 7 dagen opzitten. 2x daags 500mg. Als je het tijdens of na de maaltijd inneemt heb je nergens last van. De eerste paar dagen merk je een beetje raar gevoel in de maag maar als je dan wat eet is dat weer over. Verder wel een vieze smaak in de mond maar geen andere vervelende bijwerkingen. En dat terwijl ik het doodeng vond om dit medicijn te[lees meer...] nemen. Of het helemaal weg is weet ik nog niet. Want heb nog geen gemeenschap gehad. De geur kwam alleen vrij tijdens gemeenschap.

19-08-2020 | Man | 41
Infectie (mond)
Twee weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie in Frankrijk last van een ontstoken kies. Letterlijk alle tandartsen in de omgeving waren met vakantie. Via een lokale huisarts kreeg ik een kuurtje Metrodinazol voorgeschreven. Amoxicilline had de voorkeur, maar hier ben ik overgevoelig voor. Het kuurtje beviel uitstekend. Vandaag slik ik de laatste pil. Ik merk een iets [lees meer...]verminderde eetlust, misschien een klein beetje duf, maar het mag allemaal geen naam hebben. Probleemloze gebruikerservaring voor mij. Dik tevreden.

05-08-2020 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ik heb 4 tabletten in 1 keer ingenomen. Kreeg als tip mee een goede bodem te leggen qua voeding. Ik denk dat dat wel heeft geholpen. Ben wel wat vermoeider maar onbekend of dat met deze kuur te maken heeft.