metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

14-02-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële vaginose
Vreslijk. Een kuur van 14 dagen van 2 tabletten per dag voorgrschreven gekregen. De eerste dagen was ik een beetje moe, nachtmerries en droge mond. Vanaf dag 3 ongeveer werd het erger. Ik heb paniekaanvallen, voel me raar zweverig, moe, verward. Terwijl ik normaliter een fanatieke sportster ben, ben ik al kortademig na een stukje van een paar honder meter. Ik durf er niet [lees meer...]mee auto te rijden omdat ik me zo raar voel. Ik ben depressief zonder reden, vergeetn constant wat ik wilde zeggen, depersonalisatie!! Ik heb een paar dagen vrij genomen op mijn werk omdat im bang ebn dat ik rare dingen ga zeggen in overleggen, ik kan gewoon niet functioneren. Vreselijk. Ik moet nog 3 dagen ik weet niet hoe ik dit ga volhouden.

27-01-2021 | Vrouw | 36
Candidiasis (atrofisch)
Ik heb deze medicatie gekregen voor een candida infectie in de vagina/darmen. Na de 3de Pil werd de hoofdpijn ondraaglijk. Door de druk boven op het hoofd en de erge druk op de oren en ogen heb ik uiteindelijk de huisartsenpost kunnen bellen. Doordat je je zo wazig voelt ging praten moeizaam en langzaam. Deze vertelde dat het beter was om te stoppen en de volgende dag d[lees meer...]e huisarts te bellen.

12-11-2020 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Vanwege aanhoudende schimmelinfectie kreeg ik eenmalig 4 tabletten voorgeschreven. Na een dag kreeg ik als bijwerking allemaal rode bulten in de vagina. Dit werden vervolgens blaasjes. Inmiddels dag 4 na inname van metronidazol en ik heb pijn bij het plassen vanwege de kapotte blaasjes en de vocht die hieruit komt.

03-11-2020 | Vrouw | 37
Bacteriële vaginose
Vreselijk middel de 1e 3 dagen nergens last van, nouja wat buikpijn en hoofdpijn. Maar sinds gisteren enorm misselijk tegen braken aan, duizelig en een wankel en draaierig gevoel. Nachtmerrie terwijl ik wakker was?! Niet kunnen slapen en uren lang liggen rillen en trillen in bed. Gevoel van onwerkelijkheid, lijkt een wazig stoned gevoel alsof ik stijf van de drugs sta [lees meer...]maar ik heb nog nooit drugs gebruikt.. dit is hel, zo naar de huisarts en hopen dat ik mag stoppen ermee, ik ben pas op de helft van de kuur. Vandaag niks ingenomen uit angst en omdat ik moest deelnemen aan het verkeer en moest werken.

12-10-2020 | Vrouw | 26
Bacteriële vaginose
ik heb dit medicijn maanden geleden geslikt en ik had nergens last van en de klachten waren de volgende dag al over. nu heb ik het een week geleden weer moeten slikken en ik heb de rest van de dag boven de wc gehangen. verschrikkelijke bijwerkingen. kan niet meer functioneren al een week niet en continu misselijk kan er niks van eten. ik vind het bizar hoe lang de bijwerki[lees meer...]ngen na de laatste dosis nog aanhouden. lig er nog steeds van in bed

26-08-2020 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kreeg deze antibiotica voor groenige afscheiding. En ik nam deze antibiotica in combinatie met amoxcilline voor een blaasontsteking. Dit kon samen volgens de arts, nou niet dus. Kotsmisselijk, hartkloppingen, opgeblazen buik, diarree, en het ergste van alles DEREALISATIE! Dit gevoel in mei 2019 ook al mee moeten maken na flink alcohol gebruik. Xanax gekregen en gelukki[lees meer...]g ging het hiermee weg. Nu opnieuw aan de Xanax. Dit is de derde dag. Ik merk nog niet echt verschil, maar dit zou 4 a 5 dagen kunnen duren. Ik heb net een nieuwe baan waar ik me ziek voor heb moeten melden. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en ouders die er voor mij zijn. Ik mag mijn vriend in de hemel prijzen. Zonder hem wist ik het helemaal niet meer. Sinds maandag thuis, niks anders dan bankhangen en veel slapen. En als ik wakker word hoop ik steeds weer dat ik mijzelf weer ben.. angstaanjagend eng rot gevoel! Ik neem NOOIT meer antibiotica, al moet ik daarvoor 3 weken putjes scheppen, het is vieze rommel!

08-06-2020 | Vrouw | 36
Darmontsteking
Mijn ervaring met metronidazol is vreselijk. Nooit ga ik meer deze troep nemen. Zoveel bijwerkingen niet normaal ,ik lig de hele dag op bed kan niet eens functioneren . Nu sinds de 3e dag van de medicatie koorts in de avond . Ik heb een parasiet in de darmen . Ik moet tot woensdag dit nemen ,ik probeer het door te zetten maar this is hell wie ervaart dit ook zo ?

22-02-2020 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
quetiapine 50 mg en venlafaxine 75 mg samen gebruikt met 2 keer per dag 500 mg metronidazol heb last van extreme verwardheid, angst, depersonalisatie en derealisatie gehad

22-08-2019 | Man | 25
Bacteriële vaginose
Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..

21-05-2019 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Ik moest 4 tabletjes van 500mg in een keer innemen voor mijn vaginale inefectie vrij direcht voelde ik mij moe worden en kreeg ik een metaal smaak in mijn mond dit bleef aanhouden de volgende dag was ik ontzettend misselijk he overgegeven maagpijn en ontzettende hoofdpijn dit heeft heel de dag aangehouden ik ben hier behoorlijk ziek van geworden heb heel de dag in bed ge[lees meer...]legen niet wetend waar ik het zoeken moest vreselijk was het werking is minimaal

11-05-2019 | Vrouw | 67
Tandvleesontsteking
Na het middel voor de eerste keer te hebben gebruikt, werd ik ziek, alle griepverschijnselen aanwezig. Ben aansluitend bijsluiter gaan lezen en heb dat vervolgens nauwlettend herlezen en herlezen., omdat bij eventuele andere klachten de huisarts geraadpleegd moest worden. Ik las bij velen ellende, maar het werkte wel. Aangezien ik geen krampen, buikpijn of andere alarmere[lees meer...]nde klachten had. Wel moest ik in de ziektewet. Vertrouwde mezelf niet in het verkeer of op de fiets. Daarnaast misselijk, extreem vermoeid, hoofdpijn en metaalstaking in mond. Op de laatste dag kreeg ik ineens over mijn hele lijf uitslag. Heb de laatste twee pillen niet meer ingenomen. Ik ga deze kuur nooit meer doen. Ik heb me heel beroerd gevoeld en ben nu benieuwd hoe lang de naweeen aanhouden. Drink al enkele dagen veel water om het medicijn zo snel mogelijk uit m’n lijf te spoelen. Daarnaast gebruik ik probiotica.

31-12-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële vaginose
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door mijn gynaecoloog in verband met bacteriële vaginose. Ik gebruik dit middel nu een aantal dagen. Voelde me gisteren ineens depressief. Ook heb ik last van duizeligheid, wazig zicht, erg vermoeid, misselijk en kan soms niet goed uit mijn woorden komen. Wil eigenlijk de hele dag wel slapen. Ik moet nog een paar dagen doorslikken,[lees meer...] want de kuur is voor 7 dagen en ben bijna op de helft. Ik weet niet wat ik moet doen want ik denk dat stoppen nog een nadeliger effect heeft.

25-04-2018 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Ik kreeg eerst last van veelvoorkomende bijwerkingen zoals metaalsmaak, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid. Na de tweede dosis moest ik gaan liggen, voelde de niet lekker. Toch doorgegaan. De volgende dag de derde dosis voelde het alsof ik in een badtrip terecht kwam. Huilen zonder reden, neerslachtig, paniek. Terwijl ik normaliter een heel nuchter persoon ben. O[lees meer...]p aanraden van de dokter gestopt en ander middel gekregen. Deze heftige reactie komt niet vaak voor, maar het is hoe dan ook echt troep.

21-04-2018 | Vrouw | 15
Bacteriële infectie
Ben hier zeer ontevreden over. Ben op vakantie en er is mij niks verteld over dat ik niet in de zon mocht terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik op vakantie ging.. Ik wilde een restaurant inlopen en opeens kreeg ik een soort aanval. Ik had het gevoel dat ik moest braken, kon niet meer op mijn benen staan, kreeg gekleurde vlekken in mijn ogen en een piep in mijn oren. Ben e[lees meer...]r erg van geschrokken.. Er was een betere uitleg voor nodig. Zeker geen aanrader!!!

16-03-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Het werkt wel dit medicijn maar het is echt geen pretje, zit nu op de 5de dag van inname en hou het bijna niet vol. Ontzettend misselijk, gevoel hebben van flauwvallen, hele vieze smaak in mijn mond, en het ergste onrust... zeker geen aanrader..

10-12-2017 | Vrouw | 16
metronidazol (250mg)
Mijn dochter van 16 is met Metronazidol behandeld tegen een darmparasiet; de dieetamoebe. Ze heeft weinig bijwerkingen gehad, een beetje misselijk op dag 2 en een gevoelloze dikke lip op dag 9. Helaas heeft de behandeling niet gewerkt. De parasiet is er nog.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum