Ervaringen met Amoxicilline

Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

12-06-2015 | Man | 36
amoxicilline (500mg)
Allergische reactie
Toen mijn verstandskiezen getrokken waren schreef mijn kaakchirurg mij PREVENTIEF Amoxicilline voor. Dit heb ik geweten. Na minder dan een week zat ik onder de zware uitslag en besloot ik pas na 3 dagen naar de huisarts te gaan want ik brandde als een oven over mijn hele lijf, mijn oren en kop ook abnormaal rood. Hij zag me en merkte gelijk op dat ik zo'n rood hoofd had: "[lees meer...]penicilline?" vroeg ie. En toen was ik al gelijk gerustgesteld, tot op het moment dat ie vroeg: "heb je al jeuk?" Waarop ik vroeg: "jeuk?", en toen ik thuiskwam wist ik waarom-ie het gevraagd had. Hij had me gelukkig Prednison voorgeschreven, dat ik diezelfde dag nog kon ophalen. Een 5-daags kuurtje van dit spul, en ik moet zeggen dat uitslag met 2 dagen behoorlijk minder was - de vijfde pil heb ik al niet eens meer genomen. Maar de jeuk...de ondraaglijke jeuk, erger dan de ergste pijn (en ik weet wat echte migraine is) kon ik die dagen alleen maar onderdrukken door mezelf te bezuipen, wat me hoogstens 4-6 uur kunstmatige slaap opleverde - beter dan niets. Geen seconde rust heb je in je lijf door die nooit aflatende jeuk. Om aan te tonen hoe zwaar dit gif (als je het preventief slikt) Amoxicilline kan zijn t.o.v. het kwaad dat het zou moeten bestrijden: zelfs 1,5 maand na het staken van inname dit spul had ik nog milde uitslag op mijn ledematen en een uitgedroogde huid. Het is gif en dat is nu juist wat de bacterieen in je lijf dood, maar als je er allergisch voor blijkt te zijn dan ben je echt minstens 2 weken zoet met een serieus probleem. Vraag je behandelend arts of het strikt noodzakelijk is om dit spul te slikken, of vraag om een alternatief. Ik had dit spul gelukkig maar 4 dagen geslikt (dat is namelijk ruim voldoende) i.p.v. de 7 daagse kuur die me gegund was. Je moet zoveel mogelijk water drinken als verantwoord is (niet 5 glazen per uur want dit is ook gevaarlijk met de kans op een hersenoedeem), maar luister naar je lichaam - als je dorst krijgt, drink je gewoon 2 glazen. Dan plas je het gif uit. en nogmaals...pijnstillers helpen wel tegen jeuk maar niet optimaal, alcohol is soms het enige wat je nog rest om dit te verdoven - 3 dagen dronken is beter dan die jeuk.

28-02-2014 | Vrouw | 53
amoxicilline
N.a.v. Kiesontsteking Amoxicilline Clavulaanzuur 7 dagen 3xdaags gebruikt. 1 dag voor einde kuur tussenribspierontsteking gekregen ( heftige steken tussen de ribben), stekende bulten later in jeuk overgaand op geslachtsdelen en billen en heftige diaree gedurende de hele kuur en ook daarna! Aangezien ik almaar zieker en zieker werd na de kuur, uiteindelijk met zeer heft[lees meer...]ige buikpijn naar eerste hulppost gegaan en bleek dat ik door deze penicillinekuur een heftige bacterie heb opgelopen! Ik ben een week in quarantaine opgenomen geweest in het ziekenhuis en ben nu na 2 weken nog steeds niet hersteld!!! ( het gaat om de Clostridiumbacterie). Zelf zal ik echt nóóit meer deze rotzooi gaan slikken!!!

01-03-2012 | Vrouw | 36
amoxicilline
Mijn dochter is overleden door een dodelijke allergische reactie op amoxicilline, dus wat moet ik er van denken? Ze hebben het middel zo snel mogelijk uit de handel genomen, voor mijn dochter is het te laat, maar voor u! u en ook u, stop met dit medicijn in te nemen en geef dit bericht door. Ik, mijn echtgenoot, zijn zussen, zijn schoonbroers, iedereen is geschokt. Bravo v[lees meer...]oor het medicijn en zijn generieke varianten, ze hebben ons laten huilen.