Ervaringen met Amoxicilline

Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

22-07-2023 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Tweede antibiotica kuur omdat de eerste niet hielp. Wat een verschrikkelijke troep is dit zeg. Mijn lichaam is letterlijk aan het ontgiften. Heb nog nooit zoveel bijwerkingen gehad van een kuur. Ik kan niks meer en lig alleen maar op bed. Al twee keer naar de huisartsenpost geweest omdat ik zo beroerd ben. Krijg niks binnen omdat ik constant het gevoel heb dat ik moet spug[lees meer...]en en als ik mijzelf dwing om te eten omdat ik anders helemaal geen energie heb, krijg ik verschrikkelijke maagpijn. Hoelang duurt deze hel nog? Ben al 7 dagen gestopt en heb al zes dagen bijwerkingen nog steeds! Dokter heeft nu maagbeschermers gegeven, helpt opzich tegen de duizeligheid en misselijkheid, maar hopen dat het helpt met slapen, wat ik al een week niet doe. Hoelang waren jullie bijwerkingen na het stoppen?

22-02-2023 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Ik zou dit middel langdurig slikken in combinatie met een ander middel vanwege mijn chronische blaasontsteking. Echter, ik kreeg al snel druk op de borst en hartkloppingen. Ook kreeg ik last van nachtmerries, iedere dag en mijn stemming werd somber. Helaas moest ik het gebruik staken. Na anderhalve dag waren alle bijwerkingen weg. Wel jammer dat ik het niet kon blijve[lees meer...]n slikken, want het werkte wel. Als het slechts voor een paar dagen zou zijn dan zou ik het wel aanraden, maar voor een langere periode was dit voor mij in ieder geval met deze bijwerkingen niet te doen.

28-09-2022 | Vrouw | 67
En longblaasjes ontsteking

19-02-2022 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Sinds de inname erg licht in m'n hoofd en duizelig. Voel me totaal niet mezelf

06-09-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking amoxicilline 3x daags 500mg voorgeschreven gekregen. Ik vind het zelf altijd lastig om medicatie in te nemen, maar ik heb ondanks de grootte van de capsules geen problemen met slikken. Ook heb ik geen last van bijwerkingen en zijn mijn klachten minder geworden.

20-06-2021 | Vrouw | 77
amoxicilline (100mg/ml)
Blaasontsteking
zover ik me kan herinneren probleemloos gebruikt.

08-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Sinds een aantal weken blaasontsteking en eerst begonnen met een zakje Monuril in de avond. Helaas had ik hier weinig baat bij waardoor de arts besloot over te gaan op Amoxicilline 500 mg 1 x daags. Door alle ervaringen op deze pagina was ik angstig om dit medicijn in te nemen. Echter heb ik geen enkele bijwerking ervaren. De capsules zijn wat groot maar dat is het enige w[lees meer...]at ik mij kan bedenken dat negatief is. Helaas is mijn blaasontsteking niet volledig genezen maar mijn ergste klachten zijn wel verholpen door Amoxicilline.

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Al langer dan een maand last van blaasontsteking. Eerst een kuur Nitrofurantoine gekregen. Dit bleek niet effectief. Hierna een 5 daagse kuur Amoxicilline. Kuur niet afgemaakt. Klachten gingen niet weg en kreeg daarnaast veel last van bijwerkingen. Veel last van mijn darmen en dus ook diarree. Ook nog eens een opgezwollen keel en was kotsmisselijk. Voor mij was dit dus gee[lees meer...]n goede kuur en zal het niet nog eens gebruiken.

03-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
hallo allemaal heb nu amoxciciline met clavulaanzuur maar ook die heeft nare bijwerkingen heb hiervoor een andere antibiotica gehad dat heet amoxciciline maar dan zonder clavulaanzuur ook daar kreeg ik nare bijwerkingen van zoals een opgezwollen gezicht maar moest hem gebruiken voor een longontsteking

10-09-2018 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
In april 2018 Amoxcicilline voorgeschreven gekregen omdat ik weer blaasontsteking had. Het hielp meteen. In augustus 2018 opnieuw blaasontsteking dus kreeg ik dezelfde kuur. Een dag na afloop van de laatste pil ontstonden de eerste rode plekken/ galbulten. De volgende morgen zat mijn lichaam helemaal vol met galbulten. Branden jeuk. Opgezette lip, kortademig. Het was afsc[lees meer...]huwelijk. Bij de Eerste hulp antihistamine gekregen en prednison. Er kwamen nog plekken bij in mijn hals en in mijn haar en op mijn benen. Heeft zo'n 6 dagen geduurd. Ik sliep hoogstens twee uur per nacht door de jeuk en het branden. Voor mij nóóit meer dit medicijn.

05-04-2018 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Matig resultaat wat betreft de blaasontsteking. Wel verbetering te zien in urinekweek volgens de huisarts. Bijwerking verlies van Kalium. Moet regelmatig Kalium Phosphoricum innemen. Ook weer niet teveel i.v.m. gevaar van te hoog kalium. Kaliumverlies ( heeft men geen verklaring voor). In het ergstegeval bij een laag kalium van 2.3 tot 2.7 moet ik opgenomen worden en [lees meer...]krijg Kalium via infuus toegediend. Dan ben ik doodmoe en helemaal versuft een dag of drie. Mijn geheugen krijgt daardoor een hele tik. Symptomen: zwelling van buik, handen en gezicht. Voel me dan duizelig en ziek. Doodeng.

20-02-2018 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
het is nu anderhalve week geleden dat ik gestopt ben met amoxxiline, en heb sindsdien een raar stroef gevoel in mijn mond en tanden ook pijnlijke mondhoeken, en rare groeven in mijn tong, ben er niet blij mee, hoelang gaat dat duren?? En is daar nog een tegenmiddel voor, vind het een vervelende bijwerking..... vanaf de kerst 3 keer een andere kuur gehad voor blaasontstekin[lees meer...]g 28-12-2017 10stuks furabid capsMGA 100mg 10-1-2018 20stuks nitrofurantoine MC 50mg teva 2-2-2018 een zakje Monuril 3000 7-2-2018 amoxicilline disp 500mg teva waarvan ik nu nog steeds dat rare stroeve gevoel van in mijn mond heb. Voor mij geen amoxicilline meer.......

01-12-2017 | Vrouw | 49
amoxicilline (100mg/ml)
Prima medicijn hielp meteen

12-07-2016 | Man | 51
Blaasontsteking
I.v.m. een simpele blaasonsteking dit middel door de huisarts voorgeschreven gekregen. Vanaf dag 1 misselijk, hoofdpijn en een verkrampte blaas waardoor ik niet meer kon plassen. Na 3 dgn. zelfs katheter ingekregen en de gehele week ziek, zwak en misselijk op bed gelegen. Ook dit gaf weinig verlichting. Uren in een warm bad gelegen dit verlichte de symptomen iets waardoor [lees meer...]het draaglijker werd. Na 7 dgn ellende en helse pijn heeft het middel geen effect gehad op de ontsteking en kreeg ik een ander antibioticum. Direct na het stoppen met de Amoxilline en het innemen van een ander breedspectrum antibioticum Furabid verdwenen al mijn klachten direct op de 1e dag. 1 week later was ook de blaasontsteking over.

14-09-2015 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Medicijn bleek niet effectief. Lag mogelijk niet aan medicijn, misschien verkeerde antibioticum voor veroorzakende bacterie.

09-08-2014 | Vrouw | 47
amoxicilline
Blaasontsteking
veel minder last van bijwerkingen dan bij furbamid