Amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Tandvleesontsteking (22 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (386 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

10-09-2018

Blaasontsteking

In april 2018 Amoxcicilline voorgeschreven gekregen omdat ik weer blaasontsteking had. Het hielp meteen. In augustus 2018 opnieuw blaasontsteking dus kreeg ik dezelfde kuur. Een dag na afloop van de laatste pil ontstonden de eerste rode plekken/ galbulten. De volgende morgen zat mijn lichaam helemaal vol met galbulten. Branden jeuk. Opgezette lip, kortademig. Het was afsc[lees meer...]huwelijk. Bij de Eerste hulp antihistamine gekregen en prednison. Er kwamen nog plekken bij in mijn hals en in mijn haar en op mijn benen. Heeft zo'n 6 dagen geduurd. Ik sliep hoogstens twee uur per nacht door de jeuk en het branden. Voor mij nóóit meer dit medicijn.
05-04-2018

Blaasontsteking

Matig resultaat wat betreft de blaasontsteking. Wel verbetering te zien in urinekweek volgens de huisarts. Bijwerking verlies van Kalium. Moet regelmatig Kalium Phosphoricum innemen. Ook weer niet teveel i.v.m. gevaar van te hoog kalium. Kaliumverlies ( heeft men geen verklaring voor). In het ergstegeval bij een laag kalium van 2.3 tot 2.7 moet ik opgenomen worden en [lees meer...]krijg Kalium via infuus toegediend. Dan ben ik doodmoe en helemaal versuft een dag of drie. Mijn geheugen krijgt daardoor een hele tik. Symptomen: zwelling van buik, handen en gezicht. Voel me dan duizelig en ziek. Doodeng.
20-02-2018

Blaasontsteking

het is nu anderhalve week geleden dat ik gestopt ben met amoxxiline, en heb sindsdien een raar stroef gevoel in mijn mond en tanden ook pijnlijke mondhoeken, en rare groeven in mijn tong, ben er niet blij mee, hoelang gaat dat duren?? En is daar nog een tegenmiddel voor, vind het een vervelende bijwerking..... vanaf de kerst 3 keer een andere kuur gehad voor blaasontstekin[lees meer...]g 28-12-2017 10stuks furabid capsMGA 100mg 10-1-2018 20stuks nitrofurantoine MC 50mg teva 2-2-2018 een zakje Monuril 3000 7-2-2018 amoxicilline disp 500mg teva waarvan ik nu nog steeds dat rare stroeve gevoel van in mijn mond heb. Voor mij geen amoxicilline meer.......
01-12-2017

Prima medicijn hielp meteen
12-07-2016

Blaasontsteking

I.v.m. een simpele blaasonsteking dit middel door de huisarts voorgeschreven gekregen. Vanaf dag 1 misselijk, hoofdpijn en een verkrampte blaas waardoor ik niet meer kon plassen. Na 3 dgn. zelfs katheter ingekregen en de gehele week ziek, zwak en misselijk op bed gelegen. Ook dit gaf weinig verlichting. Uren in een warm bad gelegen dit verlichte de symptomen iets waardoor [lees meer...]het draaglijker werd. Na 7 dgn ellende en helse pijn heeft het middel geen effect gehad op de ontsteking en kreeg ik een ander antibioticum. Direct na het stoppen met de Amoxilline en het innemen van een ander breedspectrum antibioticum Furabid verdwenen al mijn klachten direct op de 1e dag. 1 week later was ook de blaasontsteking over.
14-09-2015

Blaasontsteking

Medicijn bleek niet effectief. Lag mogelijk niet aan medicijn, misschien verkeerde antibioticum voor veroorzakende bacterie.
09-08-2014

Blaasontsteking

veel minder last van bijwerkingen dan bij furbamid
28-10-2013

Blaasontsteking

2x In 2 weken tijd een blaasontsteking. 1e Keer hielp de antibiotica (naam weet ik niet meer) niet, het vervolgrecept Amoxicilline werkte prima! De klachten van de blaasontsteking waren na 5 dagen compleet weg. Echter één vervelende bijwerking en dat is een zeer heftige vaginale schimmelinfectie. Nu een antibioticakuur voorgeschreven gekregen om deze klachten weer te verh[lees meer...]elpen. 3x Een vaginale capsule, Gyno-Daktarin-1, om de 2 dagen inbrengen en een tube Gyno-Miconazolnitraat 20PCH, 14 dagen 2x per dag uitwendig smeren. Ben benieuwd of dit goed werkt. Ondanks het gebruik van de Amoxicilline toch nog bloed in mijn urine. Dit kan evt zijn van de vaginale schimmelinfectie. Over een week weer urine inleveren om het te laten testen...
29-08-2013

Blaasontsteking

Voor een blaasontsteking eerst nitrofurantoine voorgeschreven gekregen. Deze had slechts deels geholpen, waarna ik nog een 6 daagse kuur amoxicilline kreeg. Omdat mijn klachten vrij snel erger werden zei de apotheker dat ik er die avond 2 tegelijk in mocht nemen om de spiegel op te bouwen. Ik werd daar vrij ziek (zweterig, misselijk, koortsachtig) van, maar de blaasontste[lees meer...]king klachten verminderden wel snel. De apotheker had tabletten gegeven die ook oplosbaar zijn omdat ze volgens haar nogal groot zijn om in 1 keer door te slikken. Thuis gekomen bleken de pillen vrij klein en dus prima om in 1 keer door te slikken, maar met een beetje water lossen ze direct op in je mond, wat best vervelend doorslikken is. Nu een week later, 2 dagen nadat de kuur is afgemaakt zit ik onder de rode vlekken. Vooral mijn rug en mijn schouders zijn bijna 1 grote rode plek geworden. Ze jeuken gek genoeg niet heel erg en de roodheid is sinds vanochtend minder vurig, maar het zit inmiddels ook in mijn gezicht, wat er niet erg charmant uit ziet. Ook heb ik wat vreemde vaginale klachten, een branderig gevoel, jeuk, droogheid, maar eigenlijk weinig afscheiding. Ik heb nog nooit een schimmelinfectie gehad dus ik heb geen idee of dat het is. Ik heb de dokter gebeld en de assistente reageerde nogal laconiek en zei dat ik dit af moet wachten. Wel vreemd, aangezien er in de bijsluiter nogal op wordt gehamerd dat men direct een arts moet raadplegen als een van deze bijwerkingen voorkomen. Ik heb sinds vanochtend ook een vreemd gevoel onder mijn tong, alsof mijn klieren daar opgezet zijn. Ik hoop dat ik bij een onverhoopte blaasontsteking in de toekomst iets anders voorgeschreven krijg want de bijwerkingen zijn bijna erger dan de blaasontsteking zelf.
05-07-2013

Blaasontsteking

Wat een troep. Bestrijd wel de klacht maar veel bijwerkingen. Begon met maagkramp. Maar als je ervoor een broodje eet en flink water drinkt gast het beter. Daarna schimmelinfectie vagina. En drie dagen voor het eind van twee weekse kuur van drie keer per dag overal jeuk. Benen,armen..Dokter gebeld voor een crème. Gekregen voor blaasontsteking die slecht behandeld is door [lees meer...]huisarts in opleiding. Naar uroloog die zei dat ik daardoor ook nierbekkenontsteking had. Al met al bijna 10 weken lopen tobben
11-05-2013

Blaasontsteking

Na een dag leek het of ik allemaal beschadigingen in mijn mond- en keelholte kreeg. Het voelt pijnlijk aan mijn tong lijkt ook wat dikker. Niet fijn..
30-01-2013

Blaasontsteking

Ik had eerst een andere antibiotica omdat ik nog blaasontsteking had kreeg ik amoxiline. Ik heb een schrale verbrande tong ,vaginale bacterien ontsteking,en mijn darmen zijn van slag. Mijn blaasonsteking is echter weg.Maar de bijwerkingen duren wel weer even voor dat weg dus ben er echt niet blij mee!
06-10-2012

Blaasontsteking

ik heb de kuur afgemaakt, helaas, heb nu na 3 dagen nog bijwerkingen en deze worden ook niet minder. jeuk, geen smaak meer, schimmelinfecties, zwarte tong, opgezette hals en ga zzo maar door. Ik gebruik het nooit meer, Zelfs de klachten zijn nog niet weg
30-03-2012

Blaasontsteking

Mijn zeer pijnlijke blaasontsteking is al na 2 capsules verbeterd, ben hier heel blij mee. Ik ga de kuur helemaal afmaken, zoals voorgeschreven.
30-12-2011

Blaasontsteking

Geen bijwerkingen. Echter geen maximale effectiviteit.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum