Ervaringen met Amoxicilline

Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

28-10-2013 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
2x In 2 weken tijd een blaasontsteking. 1e Keer hielp de antibiotica (naam weet ik niet meer) niet, het vervolgrecept Amoxicilline werkte prima! De klachten van de blaasontsteking waren na 5 dagen compleet weg. Echter één vervelende bijwerking en dat is een zeer heftige vaginale schimmelinfectie. Nu een antibioticakuur voorgeschreven gekregen om deze klachten weer te verh[lees meer...]elpen. 3x Een vaginale capsule, Gyno-Daktarin-1, om de 2 dagen inbrengen en een tube Gyno-Miconazolnitraat 20PCH, 14 dagen 2x per dag uitwendig smeren. Ben benieuwd of dit goed werkt. Ondanks het gebruik van de Amoxicilline toch nog bloed in mijn urine. Dit kan evt zijn van de vaginale schimmelinfectie. Over een week weer urine inleveren om het te laten testen...

29-08-2013 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking eerst nitrofurantoine voorgeschreven gekregen. Deze had slechts deels geholpen, waarna ik nog een 6 daagse kuur amoxicilline kreeg. Omdat mijn klachten vrij snel erger werden zei de apotheker dat ik er die avond 2 tegelijk in mocht nemen om de spiegel op te bouwen. Ik werd daar vrij ziek (zweterig, misselijk, koortsachtig) van, maar de blaasontste[lees meer...]king klachten verminderden wel snel. De apotheker had tabletten gegeven die ook oplosbaar zijn omdat ze volgens haar nogal groot zijn om in 1 keer door te slikken. Thuis gekomen bleken de pillen vrij klein en dus prima om in 1 keer door te slikken, maar met een beetje water lossen ze direct op in je mond, wat best vervelend doorslikken is. Nu een week later, 2 dagen nadat de kuur is afgemaakt zit ik onder de rode vlekken. Vooral mijn rug en mijn schouders zijn bijna 1 grote rode plek geworden. Ze jeuken gek genoeg niet heel erg en de roodheid is sinds vanochtend minder vurig, maar het zit inmiddels ook in mijn gezicht, wat er niet erg charmant uit ziet. Ook heb ik wat vreemde vaginale klachten, een branderig gevoel, jeuk, droogheid, maar eigenlijk weinig afscheiding. Ik heb nog nooit een schimmelinfectie gehad dus ik heb geen idee of dat het is. Ik heb de dokter gebeld en de assistente reageerde nogal laconiek en zei dat ik dit af moet wachten. Wel vreemd, aangezien er in de bijsluiter nogal op wordt gehamerd dat men direct een arts moet raadplegen als een van deze bijwerkingen voorkomen. Ik heb sinds vanochtend ook een vreemd gevoel onder mijn tong, alsof mijn klieren daar opgezet zijn. Ik hoop dat ik bij een onverhoopte blaasontsteking in de toekomst iets anders voorgeschreven krijg want de bijwerkingen zijn bijna erger dan de blaasontsteking zelf.

05-07-2013 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Wat een troep. Bestrijd wel de klacht maar veel bijwerkingen. Begon met maagkramp. Maar als je ervoor een broodje eet en flink water drinkt gast het beter. Daarna schimmelinfectie vagina. En drie dagen voor het eind van twee weekse kuur van drie keer per dag overal jeuk. Benen,armen..Dokter gebeld voor een crème. Gekregen voor blaasontsteking die slecht behandeld is door [lees meer...]huisarts in opleiding. Naar uroloog die zei dat ik daardoor ook nierbekkenontsteking had. Al met al bijna 10 weken lopen tobben

11-05-2013 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na een dag leek het of ik allemaal beschadigingen in mijn mond- en keelholte kreeg. Het voelt pijnlijk aan mijn tong lijkt ook wat dikker. Niet fijn..

30-01-2013 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Ik had eerst een andere antibiotica omdat ik nog blaasontsteking had kreeg ik amoxiline. Ik heb een schrale verbrande tong ,vaginale bacterien ontsteking,en mijn darmen zijn van slag. Mijn blaasonsteking is echter weg.Maar de bijwerkingen duren wel weer even voor dat weg dus ben er echt niet blij mee!

06-10-2012 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
ik heb de kuur afgemaakt, helaas, heb nu na 3 dagen nog bijwerkingen en deze worden ook niet minder. jeuk, geen smaak meer, schimmelinfecties, zwarte tong, opgezette hals en ga zzo maar door. Ik gebruik het nooit meer, Zelfs de klachten zijn nog niet weg

30-03-2012 | Vrouw | 84
Blaasontsteking
Mijn zeer pijnlijke blaasontsteking is al na 2 capsules verbeterd, ben hier heel blij mee. Ik ga de kuur helemaal afmaken, zoals voorgeschreven.

30-12-2011 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Geen bijwerkingen. Echter geen maximale effectiviteit.