Ervaringen met Amoxicilline

Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

29-04-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel

11-11-2018 | Man | 51
Kaakontsteking
Donderdag 18-10 stukje tandvlees weggesneden door tandarts ter voorbereiding van herstel afgebroken stukje kies; Vrijdag-Zaterdag zwelling en pijnlijk gevoel; Zondag dikke wang en dik aan onderzijde kaak; Maandagochtend 22-10 eerst bezoek huisarts en daarna tandarts: Ontsteking/infectie. Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 antibioticakuur voorgeschreven + Naproxen voor de p[lees meer...]ijn; Woensdag 24-10 begon de Amoxicilline pas te werken, Zondag 28-10 begon de zwelling af te nemen. Vandaag 11-11 begint gevoel pas terug te komen aan voorzijde mond/kin (door zwelling was zenuw bekneld) zwelling is bijna verdwenen.

12-09-2014 | Man | 50
amoxicilline
Kaakontsteking
Na mijn zoektocht naar eventuele bijwerkingen met dit middel, kwam ik op deze site terecht. Het lezen van de verhalen deed mij huiveren Amoxicilline te gebruiken, maar de kaak ontsteking (onder een kies), was te pijnlijk om niets te doen. Binnen een dag gebruik va 3 pillen van 500 mg p/s verminderde de pijn, binnen de voorgeschreven termijn van 7 dagen was de ontstekin[lees meer...]g blijvend weg. Ik heb totaal GEEN bijwerkingen ervaren, helemaal niets. Laat je niet bang maken, en gebruik het indien voorgeschreven en handel pas als er iets mis gaat, is mijn advies.

18-07-2022 | Vrouw | 52
Kaakontsteking
Doordat ik een wortel ontsteking had, kreeg ik van dd tandarts een kuur van een week. Na 2 dage merkte ik al dat de pijn minder werd. Helaas werd ik elke dag wakker met flinke (migraine achtige) hoofdpijn. Dit kan ik met paracetamol onderdrukken, bij migraine lukt dit niet. Ik heb vlug huiduitslag en hooikoorts, dit kwam ook weer terug. Mijn kuur maak ik wel af.

25-02-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Kuur gekregen voor 7 dagen, daarna verlengd met 5 dagen. Gebruikt voor een kaak- / wortelkanaalontsteking. Werkte prima, al na 2-3 capsules werd de ontsteking minder. Op dag 3-4 droge mond en hoofdpijn. Op dag 8 ineens heftige jeuk en allergische reactie op de huid. Hele lichaam zit vol met rode vlekken en kleine blaasjes. Direct in overleg met arts gestopt.

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

14-09-2018 | Vrouw | 19
Kaakontsteking
Werkte pas echt na twee dagen en na vijf dagen voelde ik pas echt niks meer en kon ik voor het eerst weer normaal eten. inname ging moeizaam tabletten lossen niet goed op in het water

26-11-2017 | Man | 48
Kaakontsteking
Ik had een kaakontsteking gekregen vanwege een kies (helmaal achterin, nummer 31) die er uit moest. De specialist schreef Amoxicilline (500mg) voor, wat ik 2 dagen voor de behandeling moest innemen, en de kuur afmaken, wat ik vanmorgen heb gedaan. Ik ben meer vermoeid geweest dan normaal, en ik heb sinds een paar dagen onverklaarbare spierpijn (onder-rug en bovenbenen)[lees meer...].

21-03-2016 | Man | 33
Kaakontsteking
Ontsteking opgetreden onder kies. Gezwollen kaak/kies. Gelijk het middel voorgeschreven gehad van de tandarts. De eerste dag leken de pijnklachten alleen maar toe te nemen. Op dag 2 nam het al aanzienlijk af. Middelmatige bijwerkingen als diarree, moeheid, hartkloppingen en niet fit voelen maar liever dat dan de enorme pijn.

27-06-2015 | Man | 43
amoxicilline (750mg)
Kaakontsteking
Ik slik het nu een week. De eerste dagen was ik wat draaierig, en ik meende dat het door de pijnstillers kwam, hetgeen niet het geval is. De onsteking was met 3 dagen weg. Gisteren mijn tand getrokken, en moet ik nog een week. Gaat eigenlijk probleemloos, behalve dat slikken van die pillen, die blijven behoorlijk in je keel hangen, maar dat heb ik met meerdere medicijnen.

01-03-2016 | Vrouw | 53
amoxicilline (1000mg)
Kaakontsteking
Een kuur van een week gedaan, nu 2e week na de afloop nog niet hersteld. Het middel is effectief, maar misschien erger dan de kwaal. Ik had de kies gelijk moeten laten trekken zonder de kuur. Brandend maagzuur, verstopping afgewisseld met diarree, moeheid, griepgevoel, malaise ivm schimmelinfectie, depressiviteit omdat de antidepressiva op de 3e dag van de kuur stopten met[lees meer...] werken.

06-09-2022 | Man | 33
Kaakontsteking
1 tablet ingenomen en snachts al wakker van de jeuk. Ik ga overstappen naar een ander middel. Ik heb wel het idee dat mijn tandpijn al een stuk minder is geworden. Dus vast effectief maar niet voor mij

14-01-2021 | Vrouw | 31
Kaakontsteking
Ik kreeg een kuur voor 7 dagen in combinatie met naproxen. Na de 5e dag merkte ik dat de ontsteking een beetje bij beetje afnam. Ik kreeg keelpijn in combinatie met aften. Hele mond, keel en tong welteverstaan. Ik kan sindsdien mijn mond amper open doen, niet praten, eten of drinken. Daarnaast hele erge buikkrampen gehad. Ik probeer sindsdien dagelijks toch met moeite prob[lees meer...]iotica en wat drinken binnen te krijgen. Ik vraag me af of dit een allergische reactie is of eerder dat mijn weerstand naar de klote is!

21-04-2017 | Vrouw | 34
Kaakontsteking
Voorgeschreven gekregen voor mijn kaakontsteking. Tijdens het gebruik geen last gehad van bijwerkingen, tot de laatste dag, overal huidaanslag. Maar dan ook overal, dikke rode plekken en vreselijke jeuk. De ontsteking is weg, maar de huiduitslag (netelroos) is twee weken na stoppen van de kuur nog steeds niet weg, vreselijk nooit meer deze antibiotica.

29-12-2016 | Vrouw | 46
Kaakontsteking
geen last meer van mijn kaakontsteking. Nu erg veel last van de bijwerkingen: netelroos, schimmelinfectie, dikke ogen.

19-11-2013 | Vrouw | 47
Kaakontsteking
Ik liep al een paar dagen met pijn in mijn kaak. Dit bleek een ontsteking van een wortel te zijn, dus ik kreeg Amoxicilline voor een week als kuur. De ontsteking verdween en na de kuur was er nog steeds niks aan de hand. Maar na 3-4 dagen gestopt te zijn begon de ellende: jeuk die steeds ergens anders terug kwam en bulten gaf als je ging krabben. Ik naar de dokter, die gaf[lees meer...] mij Desloratadine Actavis. Daar ik liever geen pillen slik en ik dag 1 geen verbetering had, ben ik daar dus weer mee gestopt. De jeuk werd steeds erger en dus toch maar weer die pillen ingenomen voor 4 dagen. Toen leek het weg te zijn. Het is nu een maand geleden dat ik stopte met de antibiotica, maar de jeuk is er toch weer/nog. Én ik heb dikke bulten onder mijn voeten en in mijn handen die te pas en te onpas komen en gaan. Vandaag toch maar weer begonnen met die pilletjes van de dokter.... wat een troep die Amixilline! NOOIT MEER!!!