Longontsteking (48 meningen)
Blaasontsteking (31 meningen)
Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (49 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

09-08-2013 | Man | 21
Tandvleesontsteking
Ik slik het nu sinds woensdag maar heb sinds die tijd zo'n last van buikkrampen en diarree.. het helpt wel goed tegen me mond, maar die buik.. het is echt irritant om elk uur naar de wc te moeten gaan en steeds weer buikkrampen te hebben.

23-05-2013 | Vrouw | 21
Tandvleesontsteking
wortelkanaal behandeling gehad. Ontsteking wilde niet weg. Ik slik nu deze medicijnen.. ik merk nog geen verschil. Ik heb geen bijwerkingen.

15-11-2012 | Vrouw | 21
Tandvleesontsteking
Heb het medicijn voorgeschreven gekregen van de tandarts. Mijn verstandskies is ontstoken en moet ook getrokken worden. Eerst een kuur antibiotica van 7 dagen, 3 capsules per dag. Ik had erg pijn in mijn mond, kon moeilijk slikken en dus eten, wang opgezwollen en constant steek in mijn mond Gebruik het medicijn nu 2 dagen. Bijwerkingen: licht in mijn hoofd, duizelig, na [lees meer...]1e capsule beetje misselijk. Nu kan ik weer normaal slikken, maar opgezwollen wang en constante steek zijn nog aanwezig. Ik moet nog 5 dagen, dus hoop dat het snel verbeterd.

26-01-2011 | Man | 23
Tandvleesontsteking
Ik heb dit middel in Thailand voorgeschreven gekregen samen met celebrex. Ik was snel van mijn pijn en ontstekingen af. Merkte wel dat ik na inname draaierig werd en even rustig aan moest doen. Verder allebei prima producten zonder ernstige bijwerkingen (op mij)

23-05-2019 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.

16-08-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Door een infectie rondom verstandskies aan de antibiotica gegaan, nu dag 2 is de pijn al weg en ziet het er een stuk rustiger uit. (Nog) geen bijwerkingen ervaren

21-03-2018 | Vrouw | 29
Tandvleesontsteking
Ik gebruik dit medicijn voor een wortelpuntontstekking. Na 2 dagen ontzettende jeuk over het hele lichaam, nadat dit begon volgde in enkele uren over mijn hele lichaam jeukende bulten die begonnen te branden. Van de huisarts pillen tegen deze allergische reactie gekregen die helaas hier tegen niet werken. Voor mij nooit geen amoxeline meer!!

02-05-2021 | Man | 30
amoxicilline (1000mg)
Tandvleesontsteking
Goed product, helpt tegen de ontsteking op mijn tandvlees en verminderde zodoende de pijn. Ondertussen wel last van buikpijn, maagkrampen, diarree, hoofdpijn, misselijkheid, brandende aften op binnenkant van de lip,... Kortom : goed voor wat het dient, maar nefast voor al de rest.. Kiezen of delen in dit geval.

04-02-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Ik zit met een ernstige abces op een van mijn kiezen nu was ik naar een tandarts geweest en bleek dat dit kwam door een kies waar een klein stukje van afgebroken was. De kies was nog gezond dus de arts wou deze niet trekken en heeft het gaatje wat bijgewerkt. Ik kreeg amoxicilline 500mg en omwille van een ernstige accident in het verleden tramadol omdat andere pijnmedic[lees meer...]atie zo goed als niet helpt, ben 2 dagen bezig en de pijn is toch vrij wel goed afgenomen enkel heb ik een beetje last van slaperigheid en een serieuze winderigheid maar dat kan zijn door de pijnstillers omdat ik al meerdere malen de antibiotica heb moeten innemen voor verschillende redenen en buiten een zeer onaangename geur bij het groot toilet nooit echt zware bijwerkingen heb gehad

29-10-2020 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn gebruikt vanwege een tandabces. De bijwerkingen waren bij mij erg heftig. Droge huid en mond, brandplekken, tandverkleuring, had de hele tijd het gevoel alsof ik over mijn hele lichaam verbrand was, schimmelinfectie (had ik maar probiotica genomen). Een afschuwelijk medicijn.

02-05-2013 | Man | 37
Tandvleesontsteking
weinig eetlust en vermoeidheid... ik moet ze nog een dag of drie nemen, dus ik raak er wel doorheen

20-10-2017 | Vrouw | 39
Tandvleesontsteking
Vanwege aanhoudende tandvleesontsteking - veroorzaakt door een bacterie - door de tandarts een week amoxilline (500 mg, 3 x per dag) plus metronidazol (250 mg, 3 x per dag) voorgeschreven. Ik zag op tegen de bijwerkingen, maar heb alleen wat last van lichte hoofdpijn en een droge mond. Heb gewoon kunnen werken en sporten, maar laat de alcohol wel staan. Op aanraden van de [lees meer...]tandarts neem ik iedere dag probiotica erbij (yakult). Ik zit nu op dag 5 en verwacht de kuur zonder problemen te kunnen afmaken.

01-08-2011 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Kreeg na 2 dagen zwarte tonguitslag. Wat vervelender was dat ik vanaf de 4e dag een erg droge mond kreeg en ook veel moeite met slikken

08-07-2012 | Man | 47
Tandvleesontsteking
Ben na het plaatsen van een brug bij de tandarts naar huis gestuurd met Amoxicilline. Na 2 dagen krijg ik erge keelpijn en een ontzettende branderig gevoel in mijn mond. Niets smaakt mij meer, het lijkt wel of dat overal peper op zit. Ik ben er mee gestopt. Het slikken gaat ook steeds moeilijker.

29-06-2019 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn al vaker voorgeschreven gekregen voor verschillende ontstekingen. Ik heb er weinig last van. Een beetje last van mijn darmen, wat dunne ontlasting. Verder niks. Medicijn vind ik effectief. Meestal neemt de ontsteking de derde dag al af.

14-07-2017 | Vrouw | 54
Tandvleesontsteking
Sinds dag 1 heel erge hoofdpijn.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum