Keelontsteking (182 meningen)
Amandelontsteking (20 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

19-12-2013 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Na aantal dagen zeer hevige keelpijn, overgeven en hoge koorts (39+) kreeg ik deze pillen voorgeschreven. De eerst pil ging nog, maar vanaf de tweede pil ging mijn maag opspelen. Eerst alleen misselijk na inname en boeren, maar vanaf de vierde pil hield ik ze niet meer binnen. Binnen een kwartier braken en braken tot alles uit mijn systeem was. Op advies van de apotheker[lees meer...] neem ik ze nu in met een klein beetje appelmoes. Dat is de oplossing! Nog steeds een beetje boeren, maar ze blijven binnen en helpen goed!

02-10-2013 | Vrouw | 46
Keelontsteking
Ik ben al vanaf het begin constant misselijk, tot aan spugen toe. Ook aan de diarree, draaierig.

13-09-2013 | Man | 36
feneticilline
Ik had een keel ontsteking die mijn luchtpijp dicht drukte. Kreeg van de huisartsenpost Broxil 500 3x per dag. pas na 4 dagen kreeg ik klachten. Misselijk na in nemen, kokhalzen tot zwaar bagger en loom voelen. de eerste kleine pukkels in mijn gezicht. tot na de kuur, alleen maar erger geworden. Ik zie er uit als een popcorn-hoofd met pus ontstekingen rode vlekken en word[lees meer...] knetter gek van de jeuk. de puistjes zitten diep onder de huid en voelen aan als harde bulten zonde kop. ! Nee,..hier was ik ook echt mee geholpen !!! Ik heb nu een ontgiftings kuur, in de hoop er sneller vanaf te zijn, maar ben bang dat deze niet echt werkt. Ik geloof dat de bijwerkingen erger zijn dan de kwaal ! Dan maar een dichte keel de volgende keer !!! deze troep neem ik NOOIT meer !

06-09-2013 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Effectief, maar wel erg misselijk na innamen.

03-09-2013 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Na constatering van een bacteriele keelontsteking Broxil 500mg voorgeschreven gekregen. Dit middel had ik enkele jaren eerder een paar keer voorgeschreven gekregen in verband met dezelfde aandoening (maar toen had ik mijn keelamandelen nog) en werkte toen perfect zonder enige bijwerking. Het middel doet wat het moet doen: de keelontsteking bestrijden. Waar de eerste ker[lees meer...]en geen bijwerkingen aan te pas kwamen, merkte ik nu dat vanaf de tweede dag een steeds ergere maagpijn - vooral in de middag - op kwam zetten. Na telefonisch contact met de huisartsassistente toch besloten de kuur af te maken en af te wachten of de maagpijn verdwijnt.

29-08-2013 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Ik kreeg broxil 500 maandag van mijn dokter maar bijwerkingen zijn vreselijk misselijk tot kokhalzen toe en ontzettende buikpijn en krampen en duizelig moest hier mee stoppen van huisartsepost omdat ik er niet tegen kan .

03-08-2013 | Vrouw | 49
Infectie (wond)
Broxil gekregen na heftige reactie van insecten beet in buitenland, na dikke week was been warm en been deed pijn, bezoek aan huisarts, constatering wondroos met infectie in been, ben erg moe, misselijk en duizelig v an het medicijn, geen eetlust...maar roodheid en pijn gaan weg moet nog 5 dagen slikken, hopen dat ht niet terug komt. Verder goed tevreden, een nadeel op nu[lees meer...]chtere maag s ochtends de eerste innemen her wordt ik erg misselijk van a ong. Kwartier na inname.

23-07-2013 | Vrouw | 50
feneticilline
Omdat ik bij de wondroos ook koortsig was moest ik deze antibiotica gebruiken,de genezing verliep prima,de bijwerkingen van het medicijn,suf en misselijkheid was met een pepermuntje goed te dragen,ik zou weer voor deze behandeling kiezen.

08-07-2013 | Vrouw | 32
feneticilline
keelamandelen en neusamandelen ontstoken en heb diabetes. Bij huisarts deze kuur gekregen. eerste 2 dagen had ik telkens na het innemen van de capsule dat ik duizelig werd en moest gaan zitten of liggen, na verloop van tijd trok dit weer weg. was een vervelend gevoel.

26-06-2013 | Vrouw | 54
Infectie (wond)
De infectie was zo ernstig dat er ook een lymfevat infectie bijkwam. Een kronkelende 5 cm brede rode streep liep tot aan m'n elleboog. Een week aan het infuus in het ziekenhuis gelegen met de penicilline broxil. Nu nog een week capsules broxil slikken. Dan verder herstellen. De vinger is zeer opgezwollen geweest en vol blaren. De huid moet compleet herstellen. De eerste dr[lees meer...]ie dagen was het erg spannend of m'n ving wel behouden kon blijven. En dat door mij te prikken aan de doorn van een roos uit een boeket bloemen. Veel onhoudbare pijn en angst gehad. Door het gebruik van broxil heb ik mijn vinger nog!! Er zijn wel wat bijwerkingen zoals moe en suffig en weinig eetlust maar die neem ik voor lief. Ben gelijk begonnen met het gebruiken van pro bionica om de schade die antibiotica teweeg brengt aan de darmflora zo snel mogelijk weer gezond te krijgen.

21-06-2013 | Vrouw | 48
feneticilline
Heb voor de derde keer binnen een jaar mijn lymfeklieren ontstoken in de keel vreselijk pijnlijk. je kan niks drinken eten etc. Hoge koorts dagen lang in bed uit bed veel slapen. Maar moet zeggen dat ik erg tevreden er over ben. Na anderhalve dag begon de medicatie al te werken en nu ben ik van mijn pijn af. Kan alles weer eten en drinken. Verder geen bijwerkingen. Voor [lees meer...]mij een perfecte medicijn. Maar kan me voorstellen dat dat niet opgaat voor iedereen.

12-06-2013 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gister begonnen met Broxil. Ik voel me misselijk en heb totaal geen energie. De keelpijn is wel veel minder geworden. Ik lees hier dat de meeste 3 x daags 500mg moesten slikken. De vervangende dokter waar ik ben geweest omdat mijn dokter op vakantie is zei dat ik 4 x daags 500mg in moet nemen. Ik vind dit wel erg veel.

04-06-2013 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Na vorig jaar langer dan 3 maanden zoet geweest te zijn met hevige keelontsteking. Voelde ik het in de loop van donderdag avond komen opzetten. Meteen hele dikke opgezette amandelen en hevige koorts, na vrijdag de hele dag met hevige koorts en niet kunnen slikken op bed te hebben gelegen, ben ik zaterdagochtend langs de HAP geweest. Daar werd bacteriele keelontsteking geco[lees meer...]nstateerd. Na twee dagen broxil slikken was er een lichte verbetering merkbaar. Tot vrijdag heb ik broxil geslikt, toen was de kuur voorbij en dacht ik dat het weer beter ging. Alleen afgelopen zondag zijn mijn klieren weer helemaal op komen zetten en is mijn linkeramandel weer dik, rood en gezwollen. Nu twijfel ik of ik weer langs de HAP zal gaan (ben student en heb hier in de stad geen huisarts)

27-05-2013 | Vrouw | 17
Keelontsteking
Na een erge keelpijn toch maar even langs de dokter, broxil voorgeschreven. Slik ze nu 5 dagen 3 maal daags en het werkt perfect. Ben bijna van mijn keelontsteking af. Enige minpuntje: moest er van overgeven doordat de pil zo groot is.

25-05-2013 | Vrouw | 19
Keelontsteking
Ik heb nu 3 pillen broxil 500 mg geslikt en merk nu al verbetering in mijn keel. (flink ontstoken amandelen). Nadeel is dat ik, doordat het op een lege maag ingenomen moet worden, de tijd na het innemen veel last krijg van mijn maag.

21-05-2013 | Vrouw | 35
Keelontsteking
Begonnen met medicatie op advies van dokter vanwege een bacteriele infectie aan de keel. In de avond voor slapen gaan genomen. In de ochtend nogmaals. Opgestaan met een opgezwollen gezicht. Daarna begon de jeuk en het branden aan het gezicht, hoofd, keel en boezem. Toch even terug gegaan naar de dokter. Allergische reactie. Nu onmiddelijk gestopt. Histamine gekregen, helpt[lees meer...] niet. Zwelling is afgemomen, maar jeuk en branderigheid blijft en mijn gezicht staat onder de pusblaasjes. Uitslag inmiddels uitgebreid naar mijn hele lichaam, maar gelukkig jeukt dit tot nu toe wat minder. (nou ja, gelukkig). Ik mag en ga dit middel dus nooit meer bebruiken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum