Ervaringen met Broxil

feneticilline

misselijkheid zweertjes in de mond koortsblaasjes acute hoofdpijn

Keelontsteking (204 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

10-09-2016 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Na 4 dagen innemen meteen moeten stoppe ivm allergische reactie. Na innemen van de capsule, kreeg ik na een half uur een zeer benauwend gevoel en braakneigingen. Na twee dagen kwamen hier steken op de borst en buik bij en vooral het gevoel hebben dat me maag vol zat, terwijl ik niets kon eten.. nooit meer broxil voor mij.

01-09-2016 | Vrouw | 40
feneticilline (500mg)
Voorgeschreven gekregen nadat mijn milt is verwijderd. 1 Capsule per dag, geen last van bijwerkingen. Capsule is inderdaad erg groot, dit geeft nog wel eens moeite met doorslikken.

19-08-2016 | Man | 66
feneticilline (250mg)
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik geen problemen heb gehad met het innemen en gebruiken van Broxil. Ik moest het twee jaar lang tweemaal daags gebruiken als nabehandeling van een verwijdering van de milt. Als er al verschijnselen een bijwerking waren van de Broxil, dan kwamen ze mij niet als zodanig voor. Je wijt e.e.a. meer aan de milt die weg is (en leven met één long[lees meer...] en zonder blaas en prostaat) wat je toch wel wat beperkingen geeft t.a.v. direct voorradig zijn van benodigde extra energie. Nu ik inmiddels een maand gestopt ben, neem ik ook niet echt veranderingen waar die er mogelijk verband mee zouden houden.

17-07-2016 | Vrouw | 18
Keelontsteking
Na een aantal dagen flink ziek op bed te hebben gelegen met een zere keel, toch naar de dokter gegaan. Ik bleek een fikse keelontsteking te hebben. De dokter heeft mij broxil voorgeschreven van 500 mg. De eerste dag heb ik de capsules met moeite weggekregen, wat een ramp! Je keel is al zo dik en pijnlijk en dan werken zulke grote capsules niet echt mee. Dokter gebeld en vo[lees meer...]or twee dagen de vloeibare variant van broxil meegekregen. Echt een aanrader! Met een aangename smaak. Toch was ik volgens de dokter 'volwassen' genoeg om weer over te stappen op de capsules. Dit heb ik een dag volgehouden, daarna de capsules gewoon opengebroken en opgelost in een laagje water met een scheut ranja erbij. Ik geef eerlijk toe, de smaak is dan best te doen! Niet nadenken, veel ranja erbij en het meteen achterover gieten. Als het doorslikken van de capsules echt niet lukt zou ik het gewoon op deze manier doen, de apotheek raadde het alleen af omdat het vreselijk vies is, maar in mijn ogen valt dit reuze mee. Verder erg tevreden, lichte bijwerkingen die goed te doen zijn. Was meteen van mijn keelontsteking af!

30-06-2016 | Vrouw | 61
Maagpijn, misselijk, moe

09-06-2016 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Vanwege (voor mij) ondraaglijke pijn in de keel & oren, besloot ik na 3 dagen mijn huisarts raad te plegen, na een bezoekje constateerde hij dat ik een keel en oorontsteking had en schreef hij mij Broxil voor. Nou dat heb ik geweten het zijn zoals ik hier wel meer lees inderdaad erg grote capsules maar ze zijn glad dus glijden prima weg, overigens deed het wegslikken wel p[lees meer...]ijn, maar dat deed het bij een in 4e gebroken pcm ook. Na 48 uur nog geen enkel resultaat, het werd alleen maar erger wel had ik een hoop bijwerkingen. Heb de hele nacht wakker gelegen van de misselijkheid & het maagzuur, meerdere malen overgegeven, waardoor de oorpijn verergerde & dit terwijl ik ook erg moe was van de ab-kuur. Opnieuw de huisarts geraadpleegd ik heb een andere kuur voorgeschreven gekregen en deze (broxil) niet afgemaakt.

03-06-2016 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Eerste 2 tabletten ging allemaal prima, maar na inname 3e tablet ergens maagpijn/maagkrampen met misselijkheid. Nog geen last van braken maar ben bang dat dit nog wel komen gaat. Wel na 3 tabletten al merkbaar verschil, keelpijn verminderd en geen koorts meer. Volgende keer kies ik toxh weer voor de amoxicilline, hierbij totaal geen bijwerkingen.

07-04-2016 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Doordat ik moeilijk medicijnen weg krijg, mocht ik op advies van de apotheek de capsules openen en vermengen met wat sap. Het heeft een vreselijke smaak, na de eerste 2 tabletten werd ik erg misselijk. De volgende ochtend moest ik mijn volgende innemen. Mijn geur was erg sterk en ook smaakten dingen die ik normaal erg graag lust mij nu totaal niet. Ik kreeg een zere opgeze[lees meer...]tte maag en de misselijkheid bleef aanwezig. Ben nu gestopt met het medicijn en heb de dokter gebeld voor een vervangend medicijn.

06-04-2016 | Vrouw | 25
Amandelontsteking

30-03-2016 | Vrouw | 20
feneticilline (500mg)
Nadat ik eerder 7 weken rond heb gelopen met de verkeerde diagnose, werd door een aandere dokter een streptokokken-infectie geconstateerd. De pijn was ondragelijk en werd er moedeloos van. Ik kreeg voor 1 week broxil mee. Nu 3 maanden later weer zelfde klachten, maar in mindere mate. Weer broxil gekregen. Bij de eerste kuur geen bijwerkingen gehad, maar zit nu op de 4e dag[lees meer...] van m'n kuur en ik voel me suf, ook verkoudheid opgelopen en ik weet niet of het door de verkoudheid komt, maar als ik m'n hand over m'n hoofdhaar strijk, heb ik een heel akelig gevoel. Symptomen zijn al wat minder, maar kan me herinneren dat bij de eerste keer de symptomen bij de tweede dag al weg waren..

26-03-2016 | Vrouw | 15
Middenoorontsteking
Ontzettende last gehad van middenooronsteking. Na een oordruppel-antibiotica kuur die niet aansloeg deze gekregen. Werkt prima!

04-02-2016 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Helaas na 3 tabletten last van overgeven en misselijkheid. Nog een 4de tablet geprobeerd, maar toen gestopt. Overgestapt op een andere AB. Wel is de keelpijn al een stuk minder geworden. Had een abces in mijn keel.

01-02-2016 | Vrouw | 41
Keelontsteking
Van dit middel word je inderdaad zieker. Wat een ellende als je al zoveel keelpijn hebt zeg. Wat een grote tabletten en dan ook nog op je nuchtere maag innemen, zodat je je de hele dag misselijk voelt en eigenlijk alleen maar wil overgeven, terwijl dat natuurlijk de hel is met een heftige keelontsteking. Warm branderig gevoel op de huid en griepgevoel. Ik heb na 3 dagen de[lees meer...] huisarts gebeld en ben gestopt en heb ander middel gevraagd en gekregen. Geen aanrader vind ik.

20-01-2016 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb Broxil gekregen voor een eenzijdige keelontsteking, om verergering (een abces) te voorkomen. Het heeft goed gewerkt, binnen twee dagen, en ik heb geen bijwerkingen gehad, afgezien van een beetje buikpijn na het innemen van de capsules. Ik heb ze 10 dagen geslikt en heb nergens last meer van. Ik maakte me, naar aanleiding van de ervaringen die ik gelezen heb, best ve[lees meer...]el zorgen om bijwerkingen, maar het is me allemaal erg meegevallen.

20-12-2015 | Vrouw | 30
Keelpijn
Ik heb de broxil gekregen van de huisarts, omdat ik al anderhalve week keelpijn heb en de griep heb. Slik ze nu vanaf vrijdag en ik heb nog steeds pijn bij het slikken en hoest nog steeds veel. Ga maandag maar bellen

16-12-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking
ik had een behoorlijk pittige keelontsteking. het medicijn werkte gelukkig vrij snel, waardoor ik ook weer kon ademen en slikken. Helaas volgden maar wat snel de bijwerkingen, zo erg dat ik eigenlijk wil stoppen met de kuur. Ik had keelpijn, ik heb nu overal in mijn verteringsstelsel pijn.