Ervaringen met Broxil

feneticilline

misselijkheid zweertjes in de mond koortsblaasjes acute hoofdpijn

Keelontsteking (204 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

30-10-2022 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Misselijk na innemen op lege maag. Grote capsule als je moeilijk kan slikken.

19-06-2022 | Vrouw | 17
Keelontsteking
Ik had na vakantie een erge keelontsteking. Kon niks meer: praten en slikken ging niet en had niks geen energie. Al na de eerste dag van broxil slikken ging het een stuk beter!! Ook had ik veel geslapen, dat helpt ook mee denk ik. Nu zit ik op dag 6 en ben er ook wel klaar mee nu, aangezien ik de pillen moet nemen op lege maag, 3 keer per dag. Over het algemeen tevreden!

19-06-2022 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Werkt snel, na 2 dagen ging het echt beter met mijn keel. Wel wat misselijk na het slikken van de pil maar is wel te doen. Zijn wel grote pillen, wat lastig te slikken ivm de keelontsteking, dat was niet fijn

05-03-2022 | Man | 33
Keelontsteking
Na 3 dagen is mijn keelontsteking weg. Alleen een naar gevoel in mijn buik en algehele sufheid. Maar qua effectiviteit geef ik het een 10.

26-02-2022 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Na 2 dagen merkte ik al vooruitgang. De enige opvallende bijwerking voor mij is dat ik er slokdarmpijn en brandend zuur van krijg.

25-02-2022 | Vrouw | 16
Amandelontsteking
Ik heb een dag flink veel pijn gehad, onder andere hoge koorts. Na dag 2 had ik veel minder. Ik heb zelf emetofobie (angst voor braken) dus ik was erg bang om weer aan een antibiotica te beginnen, maar gelukkig heb ik tot nu toe nergens last van gehad. En mijn keelpijn is bijna helemaal weg!

27-02-2021 | Man | 23
Amandelontsteking
Eerste 2-3 dagen niet veel gemerkt. Op de 4e dag was mijn keelpijn 90% verminderd, hoofdpijn verdwenen, koorts gezakt en voelde ik me 90% minder ziek. Nu zit ik op dag 5 en zijn al mijn klachten nagenoeg weg. Ik ben tevreden en gelukkig ben ik niet overgestapt op een antibioticum met een groter bereik (breed spectrum).

25-01-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Elk jaar aan de beurt met keel/amandel ontsteking.. wel eens andere kuren gehad maar hielpen niet goed of allergische reacties op. Deze gebruik ik al jaren als ik het heb, en werkt altijd top, zeer tevreden!

04-12-2020 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik kreeg broxil bij mijn keelontsteking. 3 maal daags 2 tabletten. De eerste dagen gaven wat maagklachten, wee gevoel en licht misselijk. Niet prettig in ieder geval. Maar het kan ook van de ibuprofen komen.. Na 1,5 dag/2 dagen begon bij mij de kuur zijn werk te doen en werd de keelpijn duidelijk minder. Ook werden de bijwerkingen minder. Ik had hier ergens gelezen dat ze[lees meer...] de pillen nam met bouillon (dit zou bijwerkingen voorkomen) dit heb ik ook gedaan tm dag 4, of het echt helpt geen idee, maar proberen kan geen kwaad.

24-07-2020 | Vrouw | 69
Keelontsteking
Slik broxil nu voor de tweede keer. De eerste keer voelde ik me hondsberoerd van de pillen:misselijk, maag, algeheel onwel. De pillen hielpen wel goed, want na twee dagen begon de zwelling duidelijk af te nemen, en vooral de pijn werd minder. Waarom weet ik niet meer, maar ik besloot de capsule in te nemen met oplosbouillon, gewoon uit een potje. Vanaf dat moment geen la[lees meer...]st meer. Nu moet ik het dus weer slikken en ben nu direct met de bouillon begonnen. Heb tot nu toe absoluut geen bijwerkingen meer. Wie erge last heeft, zou het misschien ook kunnen proberen. Je weet nooit of het helpt.

26-04-2020 | Man | 40
Amandelontsteking
stevige amandelonsteking, begon op zondag aan de linkerkant, met stevige oorpijn. Maandag bij de HA geweest, maar die wilde nog even aankijken. Dinsdag raakte ook rechts ontstoken, waardoor ik ook niet meer kon slapen en slikken enorm pijnlijk was. Woensdag opnieuw naar HA en Broxil voorgeschreven gekregen . Ik kon 's nachts de verbetering al merken, dus bleek gelukkig in[lees meer...]derdaad bacterieel. Donderdag en vrijdag nog erg moe, maar pijn zakte snel af, vrijdag ook koortsvrij.

08-03-2020 | Man | 32
Keelontsteking
na 3 dagen werkte het meteen.

22-02-2018 | Man | 25
Keelontsteking
Bij een zware keelontsteking met risico op abces dit voorgeschreven gekregen. Het duurde bijna vijf dagen voor het ging werken, en toen ging het opeens heel snel en was de ontsteking binnen een dag op het niveau waar ik na dagenlang verhongeren eindelijk weer eten door mijn keel kreeg. Zelf heb ik eigenlijk geen erge bijwerkingen ervaren, terwijl dit mijn 2e antibiotic[lees meer...]a kuur in 25 jaar is. Ik merkte alleen dat mijn adem nogal onprettig werd en ik een vieze smaak in mijn mond had. De 250mg pilletjes zijn redelijk weg te krijgen, zelfs met een opgezwollen keel.

07-07-2017 | Man | 3
feneticilline (25mg/ml)
Infectie (mond)
Dit medicijn heeft bij mijn zoontje wel gewerkt tegen zijn keelamandelen ontsteking, maar de buik pijn wil niet stoppen die hij er bij gekregen heeft als bijwerking.

22-06-2017 | Vrouw | 25
Keelontsteking
Ik slik nu sinds 3 dagen Broxil vanwege een fikse keelonsteking. Ik merkte na 2 capsules al dat de klieren in mijn hals waren geslonken. Na elke capsule is er weer wat meer vooruitgang. Na de voorgaande verhalen van anderen over maagproblemen, neem ik elke ochtend een maagbeschermer en heb geen enkele keer last van mijn maag gehad. Capsules zijn wat groot, maar redelijk gl[lees meer...]ad en spoelen daarom wel redelijk weg.

16-06-2017 | Man | 52
Keelontsteking
De medicatie helpt opzich erg snel, maar heb onwijze klachten overgehouden in slokdarm , maag en buik.....