Ervaringen met Broxil

feneticilline

Keelontsteking (203 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

16-12-2021 | Man | 54
Kiespijn
Voorgeschreven door tandarts i.v.m. ernstige en aanhoudende kiespijn. De tandarts heeft in afwachting van de definitieve wortelkanaalbehandeling bij twee kiezen eerst het zenuwkanaal moeten behandelen. Hoewel dat enige verlichting gaf bleef de kiespijn aanwezig en schreef hij Broxil voor. Om de horror verhalen hier enigszins in balans te brengen: ik (man, gezond, 54) heb t[lees meer...]otaal geen bijwerkingen ervaren. Zelfs niet een beetje misselijk geweest. In het verleden wel eens last gehad van diarree bij gebruik van antibiotica maar ook daarvan had ik deze keer geen last. Enige nadeel was dat de plakkerige capsules in de keel blijven steken. Heb ze daarom meestal met een hap vla of een cracker ingenomen. Dat heeft bij mij de werkzaamheid niet negatief beïnvloed.

10-11-2021 | Vrouw | 23

31-10-2021 | Man | 38
Keelontsteking
Eerste dag een klein beetje misselijk en een rommelig gevoel in de maag, daarna geen last meer gehad van bijwerkingen. De capsules zijn groot van formaat en aangezien ik slikproblemen had was dit een probleem. Capsules breek ik daarom op 't advies van de apotheker doormidden en drink 't weg met een klein beetje ranja, vervolgens neem ik een groot glas water.

13-09-2021 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb geen bijwerkingen bij dit medicijn en na een dag waren de klachten gelijk ietsjes minder. Ik had een flinke keelontsteking waarbij ik niet eens meer echt kon slikken en met deze antibiotica was ik er binnen een week weer vanaf! Van de reacties werd ik zelf best bang maar onthoud goed: mensen nemen vaak de moeite om een reactie te plaatsen wanneer ze ergens een k[lees meer...]lacht over hebben. Daarom wil ik eventjes schrijven dat het goed voor mij werkte!

11-04-2021 | Man | 22
Amandelontsteking
Acute - ernstige ontsteking van 1 amandel aan de linkerkant terwijl deze vroeger geknipt zijn. Heeft zich een flink abces gevormd wat voor een continue zwerende pijn zorgde. Ook erg veel pijn met slikken. Continue gebruik van ibuprofen en paracetamol onderdrukte de pijn op een gegeven moment niet meer waarna de dokter mij deze antibiotica voorschreef. Na de eerste dag dire[lees meer...]ct aanzienlijk minder pijn gehad waardoor ik de pijnstillers links kon laten liggen. Na de kuur was ik van mijn ontsteking af.

04-08-2019 | Man | 29
Wondroos
Wondroos opgelopen. Ik (man, 29), heb deze kuur gekregen voor 7 dagen. 500 mg, 3x per dag. In tegenstelling tot anderen totaal geen last van bijwerkingen. Wondroos was binnen 3 dagen helemaal verdwenen. Eerste 2 dagen hooguit een beetje rommelende buik en het gevoel dat het medicijn 'bleef hangen'. Paar keer diep zuchten zorgde al voor vermindering hiervan. Ik slik zeer ze[lees meer...]lden antibiotica en eet geen vlees dus krijg ook niet onbedoeld antibiotica binnen. Ik rook wel. Verder gebruik ik geen andere medicatie. Ik heb het medicijn, zoals voorgeschreven, altijd op een lege maag ingenomen. 2 uur voor inname niets gegeten en na inname altijd een uur gewacht met eten. Ontlasting ook ongewijzigd.

24-09-2018 | Vrouw | 35
Keelontsteking
Zeer effectief, na 6 keer innemen al zo goed als pijnvrij en koorts gezakt. Ik heb een kuur van 7 dagen. Geen bijwerkingen. Tevreden dus. Moet op een nuchtere maag worden ingenomen (2 uur er voor niet eten en 1 uur er na niet). Dat vergt wat creativiteit, maar prima te doen.

25-11-2017 | Man | 50
Keelontsteking
Al vanaf mijn 6e jaar heb ik last van 1 of 2 keer per jaar een keelontsteking. Mijn amandelen heb ik nog en mogen er om medische refenen er niet uit. De kaatste 10 jaren heb ik het om het jaar 1 keer gemiddeld. Inmiddels bijna 51 en andere antibioticum werken niet bij mij. Soms moet ik 2 kuren achter elkaar maar heb nooit last gehad van bijwerkingen. Broxil is voor mij bet[lees meer...]reft supér!

08-04-2017 | Vrouw | 50
Keelontsteking
Super tevreden en werkt snel na 3 dagen geen pijn meer en gewoon kunnen slikken geen bijwerkingen gehad ben echt super tevreden

14-10-2016 | Vrouw | 18
Amandelontsteking
Na de eerste pil die tevens niet gemakkelijk naar binnen ging, ging het als snel beter. Mijn amandelen waren al snel minder gezwollen en de pussige aanslag op de amandelen verminderde ook sterk.

01-09-2016 | Vrouw | 40
feneticilline (500mg)
Voorgeschreven gekregen nadat mijn milt is verwijderd. 1 Capsule per dag, geen last van bijwerkingen. Capsule is inderdaad erg groot, dit geeft nog wel eens moeite met doorslikken.

19-08-2016 | Man | 66
feneticilline (250mg)
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik geen problemen heb gehad met het innemen en gebruiken van Broxil. Ik moest het twee jaar lang tweemaal daags gebruiken als nabehandeling van een verwijdering van de milt. Als er al verschijnselen een bijwerking waren van de Broxil, dan kwamen ze mij niet als zodanig voor. Je wijt e.e.a. meer aan de milt die weg is (en leven met één long[lees meer...] en zonder blaas en prostaat) wat je toch wel wat beperkingen geeft t.a.v. direct voorradig zijn van benodigde extra energie. Nu ik inmiddels een maand gestopt ben, neem ik ook niet echt veranderingen waar die er mogelijk verband mee zouden houden.

26-03-2016 | Vrouw | 15
Middenoorontsteking
Ontzettende last gehad van middenooronsteking. Na een oordruppel-antibiotica kuur die niet aansloeg deze gekregen. Werkt prima!

24-07-2015 | Vrouw | 21
feneticilline (25mg/ml)
Keelontsteking
Ik had erge keelonsteking. Praten ging niet, slikken ging niet. Ben toch maar naar de huisarts gegaan na een hele nacht niet slapen en die schreef broxil voor. Dit werkte super en na twee dagen was ik al verlost van de vreselijke pijn. Werd wel erg misselijk ervan en het drankje was erg vies.

19-03-2015 | Man | 45
Keelontsteking
Zeer goed geneesmiddel, werkt super, bijwerkingen bijna niet, je voet de klachten per etmaal afnemen...

15-09-2014 | Man | 42
Keelontsteking
Ieder jaar terug kerende ontsteking. Werkt als een tierelier. Geen bijwerkingen. Ik las dat mensen last hadden de capusule door te slikken. Er is ook een oplos vorm hiervan .