Keelontsteking (182 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

12-11-2021 | Man | 29

11-11-2020 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Sinds drie dagen slik ik dit medicijn. Ik merk nog weinig effect, de verhoging blijft aanhouden en ik ben moe, duizelig en sloom. Normaal gebruik ik een andere antibiotica (weet even niet welke) die veel sneller effect geeft. Tip: vraag gelijk bij de huisarts maagbeschermers mee want broxil combineren met ibuprofen en paracetemol is een heftige combinatie op een lege maag.[lees meer...] Ik raad dit medicijn niet aan.

10-09-2019 | Vrouw | 27

05-10-2017 | Vrouw | 28
Amandelontsteking
Gebruikt voor amandelontsteking waarbij later ook nog een abces bleek te zitten. Ben nu met een ander antibioticum begonnen aangezien Broxil niks deed. Ik zie veel gruwelverhalen over de bijwerkingen, maar ik had alleen wat darmklachten en diarree. De capsules vond ik nog best goed door te slikken. Het halve glas water erbij ging nog moeilijker.

07-04-2016 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Doordat ik moeilijk medicijnen weg krijg, mocht ik op advies van de apotheek de capsules openen en vermengen met wat sap. Het heeft een vreselijke smaak, na de eerste 2 tabletten werd ik erg misselijk. De volgende ochtend moest ik mijn volgende innemen. Mijn geur was erg sterk en ook smaakten dingen die ik normaal erg graag lust mij nu totaal niet. Ik kreeg een zere opgeze[lees meer...]tte maag en de misselijkheid bleef aanwezig. Ben nu gestopt met het medicijn en heb de dokter gebeld voor een vervangend medicijn.

02-11-2015 | Vrouw | 65
Amandelontsteking
Na 3 dagen begon de uitslag, de vierde dag werd steeds erger, met medicijn gestopt. Naar de dokter geweest, kon zijn ogen niet geloven hoe ik er uitzag, mijn hele lijf vol rode bultjes met allemaal witte puntjes erop, jeukt wel maar valt mee. lk voel mij niet erg fit.

06-02-2015 | Vrouw | 18
Amandelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven (500 mg tablet, 3 keer per dag, zeven dagen lang) voor ontstoken keelamandelen en griepklachten. Het is erg lastig om de griepklachten te onderscheiden van de bijwerkingen van Broxil. Ik zal daarom aangeven wat volgens mij pas tijdens de kuur is ontstaan of erger is geworden. Tijdens de kuur kreeg ik last van een veranderde eetlust: som[lees meer...]mige dingen die ik normaal graag lust, kon ik nu absoluut niet hebben. Soms totaal geen honger en als ik dan wel honger kreeg werd ik misselijk als ik niet snel wat at. Het zweten leek s'nachts nog erger te worden en dat vond ik echt verschrikkelijk. Rillend werd ik wakker in natte kleding en een vochtig bed.. zeven dagen lang. Ik ben het gewent om pillen in te nemen maar deze leken elke keer steeds smeriger te smaken in het korte moment voor het slikken. De hoofdpijn en spierpijn nam wel af en de koorts zakte aan het einde van de kuur ook. Mijn amandel is echter nog erger ontstoken, er is maagpijn bijgekomen en mijn lymfeklieren zijn nog steeds enorm. De kuur heeft dus niet echt geholpen: sommige klachten werden zelfs erger. Ik betwijfel achteraf gezien of dit te wijten valt aan de Broxil. Er bestaat namelijk nu het vermoeden dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Tegen de ziekte van Pfeiffer is geen medicijn. Het lijkt mij wel logisch als de ontstoken amandelen zouden genezen of in ieder geval niet zouden verergeren. Dat laatste was dus wel het geval.

31-10-2020 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Sinds ik het ben gaa gebruiken merkte ik amper bijwerkingen. Totdat ik plots ongesteld geworden ben, na 2 weken Van mijn vorige menstruatie, zeer vreemd Ook heb ik een opgezette buik en allemaal pijnen Die ik niet kan achterhalen of ze van mijn baarmoeder of darmen zijn, het straalt uit naar de navel en bekken en bovenbuik Het gemak om ze door te slikken ging redeli[lees meer...]jk soms bleef hij steken in mijn keel. Ook de kleur ziet er niet echt lekker uit. Gelukkig op een nuchtere maag geen gekkigheden gehad.

08-12-2016 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Ben nu 23 weken zwanger en heb amandelontsteking. Kreeg hiervoor Broxil 500mg. Middel werkt goed, na 2 dagen al grote verbetering. Middel moet ingenomen worden op een nuchtere maag. Dit geeft grote problemen. O.a. maagpijn, maagzuur, nare oprispingen en misselijkheid. Daarnaast ook last van algehele malaise die na inname verergert.

21-08-2014 | Man | 27
Amandelontsteking
De meeste 'bijwerkingen' die ik hierboven lees zijn gewoon symptomen van de amandelontsteking. Ik word er alleen een beetje misselijk van. Grootste probleem dat ik met de capsules heb is dat ik ze niet weg krijg, die dingen blijven in de keel plakken. Had liever vaste pillen gehad ofzo. Om het op te lossen breek ik ze open en werk ze zsm naar binnen want de smaak is afschu[lees meer...]welijk.

27-02-2021 | Man | 23
Amandelontsteking
Eerste 2-3 dagen niet veel gemerkt. Op de 4e dag was mijn keelpijn 90% verminderd, hoofdpijn verdwenen, koorts gezakt en voelde ik me 90% minder ziek. Nu zit ik op dag 5 en zijn al mijn klachten nagenoeg weg. Ik ben tevreden en gelukkig ben ik niet overgestapt op een antibioticum met een groter bereik (breed spectrum).

25-01-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Elk jaar aan de beurt met keel/amandel ontsteking.. wel eens andere kuren gehad maar hielpen niet goed of allergische reacties op. Deze gebruik ik al jaren als ik het heb, en werkt altijd top, zeer tevreden!

26-04-2020 | Man | 40
Amandelontsteking
stevige amandelonsteking, begon op zondag aan de linkerkant, met stevige oorpijn. Maandag bij de HA geweest, maar die wilde nog even aankijken. Dinsdag raakte ook rechts ontstoken, waardoor ik ook niet meer kon slapen en slikken enorm pijnlijk was. Woensdag opnieuw naar HA en Broxil voorgeschreven gekregen . Ik kon 's nachts de verbetering al merken, dus bleek gelukkig in[lees meer...]derdaad bacterieel. Donderdag en vrijdag nog erg moe, maar pijn zakte snel af, vrijdag ook koortsvrij.

06-04-2016 | Vrouw | 25

17-02-2015 | Vrouw | 32
Amandelontsteking
Door ontsteking in huig en amandelen heb ik deze kuur 4 x per dag 1 tablet. Beetje misselijk en voor de rest geen klachten hierover. Kreeg wat huiduitslag. En duurde me te lang voordat huig kleiner werd.

13-06-2014 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
Ik kreeg 3 jaar geleden voor het eerst keelamandelonsteking. Ik kreeg toen gelijk Broxil, werkte gelijk. Na 2 dagen kon ik gelukkig weer eten, drinken en praten. Na de kuur kwam het helaas weer terug, nog een kuur gekregen en daarna voorbij. Nu, na 3 jaar, weer ontsteking (ik ben er tegenwoordig wat meer gevoelig voor). Weer Broxil en dat gaat prima. Ik heb nergens last[lees meer...] van!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum