Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (37 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

18-09-2023 | Vrouw | 25
Bacteriële infectie
Wegens acute lymfangitis deze kuur gekregen voor 3x daags, echter na inname van eerste pil al binnen korte tijd last van erge misselijkheid. Vandaag is dag 3 en ik ben bijna 2 kilo afgevallen omdat het innameschema niet echt meezit samen met de bijwerkingen. 2 uur voor inname niets meer eten en een uur na inname ook niet, de tijd die over blijft om te eten tussen het innem[lees meer...]en van de pillen door ben ik extreem misselijk en opgeblazen. Wel effectief voor de lymfangitis, zwelling en rode kabel op mijn gehele arm zijn vandaag bijna niet meer zichtbaar.

22-05-2023 | Vrouw | 19
Bacteriële infectie
Ik gebruik het sinds 5 dagen en merk geen verschil. Ik heb in de nacht en soms ook overdag veel last van maagpijn en buikpijn. Vervelender dan ongesteldheid klachten. Voel me ook heel zwak.

27-04-2023 | Vrouw | 51
Bacteriële infectie
Derde dag vd kuur en de klachten worden erger. Vanaf dag 1 misselijk en geen trek in eten. moet mezelf dwingen een boterham te eten en die krijg ik met moeite op. Continue opgezwollen en zwaar gevoel in de maagstreek. Vannacht amper geslapen, als ik ging liggen kreeg ik maagpijn. Moest verhoogd bijna rechtop slapen. Vandaag diarree er bij. Heb bacteriële infectie in de hui[lees meer...]d, heb wel het idee dat het werkt, maar de bijwerkingen komen mijn humeur en nachtrust niet ten goede.

18-03-2023 | Vrouw | 48
Bacteriële infectie
Voorgeschreven gekregen ivm ernstige huidinfectie. Geen enkel probleem om capsules weg te slikken. Neem ze hangend onder de kraan in. Geen last van maagpijn of misselijkheid, maar wel erg stinkende ontlasting. Wel gewrichtspijn en ondraaglijke rugpijn. Inname en eten inplannen, ervaar ik als zeer irritant. Grootste probleem is dat deze capsules na 2 dagen op mijn gewr[lees meer...]ichten zijn geslagen. Deze worden steeds pijnlijker: Eerst ellebogen en polsen (was nog te doen), maar inmiddels ook knieën en een ondraaglijke pijn in midden- en onderrug tot in de flanken, waardoor ik overal hulp bij nodig heb. Ik vermoed dat dit ten grondslag ligt aan de toevoegde e-nummers. inmiddels moet ik nog 2 dagen, maar ik heb niet het idee dat dit middel het beloofde land is. Als ik uit bed kom, kan ik mijn ledematen maar stroef bewegen en de hele dag ga ik kapot van de rugpijn. Ik verbaas me verder of de samenstelling van de capsules, naast het medicijn. De ijzersmaak die mensen ervaren, is de capsulewand die vol zit met e-nummers met oa. rood, geel en zwart ijzeroxide en titaniumdioxide. Onbegrijpelijk dat o.a. deze kleurmiddelen (die ook reacties kunnen veroorzaken) worden toegevoegd. Helemaal niet fijn als je, zoals ik, het gros van de e-nummers normaal vermijdt, omdat je overal op reageert. Ik ben geen Moslim, maar vermijd wegens allergie wel varkensvlees. Daar krijg ik ontstoken tandvlees van. De gelatine lijkt me van varkens afkomstig (anders stond het wel nader omschreven) en dus niet halal. Hier zijn prima alternatieven voor.... Nu nog 2 dagen slikken en zal blij zijn om van deze rotzooi af te zijn. Hoop dat de bijwerkingen na de laatste capsule snel weg zullen zijn....

30-10-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Vooraf gewaarschuwd voor misselijkheid en het vervelende inname schema, maar totaal geen bijwerkingen gehad, niet eens vermoeidheid. Schema: 4x 1 pil, waarbij 2 uur ervoor en 1 uur erna niets eten, gedurende 10 dgn. Klonk lastiger dan het in praktijk was: vooraf gewoon even goed plannen en veel alarmpjes op de telefoon. Prima ervaring dus.

31-07-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
10 dagen gebruikt voor een slijmbeursontsteking. De pijn en zwelling nam snel af.

24-12-2021 | Vrouw | 17
Bacteriële infectie
Vies om doorteslikken maar helpt wel werd wel bang door internet met nieren enzo maar heeft geen bijwerkingen ik blijf sporten zonder moeite

18-09-2021 | Vrouw | 46
flucloxacilline (25mg/ml)
Bacteriële infectie
Kuur van 10 dagen ivm huidinfectie. Na 2 dagen gestopt ivm klachten. Met helicopter naar ziekenhuis gebracht. Na een week van onderzoeken was de conclusie dat ik kerngezond was en dat de oorzaak van de klachten wel dit medicijn moet zijn geweest. Vreselijk als je CONTINU MOET bewegen, niet even stil kan zitten of liggen, laat staan slapen. Huidinfectie was wel weg.

16-09-2021 | Vrouw | 45
Bacteriële infectie
Gevoel dat de pil in de keel blijft steken. Vervelend om in te nemen op de nuchtere maag. Ook lastig plannen 1 uur voor het eten en 2 uur na een maaltijd. Geen eetlust. Omdat de kuur moet worden afgemaakt ben ik de pillen blijven slikken maar ben blij dat ik er morgen vanaf ben.

31-08-2021 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Gekregen bij lymfangitis. Heel effectief. Rode streep op mijn been werd met het uur kleiner. Wel last van misselijkheid. Ook nog na de kuur (weet niet of dat ook door de flucloxacilline komt, maar denk t wel)

31-07-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Kuur gekregen ivm bacteriële infectie in de oksel (folliculitis) Slik de pillen nu 3 dagen en heb weinig bijwerkingen. Wel het gevoel dat de pil ergens blijft hangen en dat terwijl ik altijd supplementen slik die minstens net zo groot zijn en daar nooit last van heb gehad. Ik slik de pil om 07.00-15.00-23.00. Tip: slik tussendoor (moet 4 uur tussen zitten anders zinloos) e[lees meer...]en goede probiotica! Antibiotica doodt helaas ook de goede bacteriën, en als je darmflora niet goed is blijf je kwakkelen met je gezondheid. Ik slik deze dus om 12.00 en 19.00. Biokult heeft een zeer goede probiotica.

19-07-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
heb hem gekregen voor een onsteking mijn oksel holte en lympfe klieren in de hoop dat het weg zou gaan na 3dgn te hebben gebruikt word de plek roder uiteindelijk doorverwezen naar de spoedpost daar is ie opgesneden en is het verholpen :) moet de kuur nog afmaken tot donderdag

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Ik heb sinds een week flucloxacilline 500 mg gekregen van de dokter vanwege een flinke wond aan mijn been die ontstoken is. Toe ik een paar maanden geleden de wond opliep heb ik al een antibiotica kuur gekregen maar die was anders en hielp wel, nu heb ik een ontsteking opgelopen en werkt de antibiotica niet. Vandaag de dokter bellen voor een consult en nieuwe antibioti[lees meer...]cum.

05-03-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Het effect van het medicijn kan ik niet beoordelen .Ik ben met dit medicijn gestopt na overleg met de arts. Ik voelde me na dag twee steeds beroerder worden.heftige maagpijn ,misselijk , opgeblazen buik .een leeg gevoel, diarree .maagzuur ,moe, spierpijn. Ik Ben echt niet kleinzerig maar dit was niet vol te houden om nog 4 dagen mee door te gaan. Voor mij nooit meer! [lees meer...]

03-12-2020 | Vrouw | 68
Bacteriële infectie
Ik werd op 9 november j.l. geopereerd aan carpaal tunnelsyndroom en na 3 dagen zoveel pijn in mijn hand dat ik ter controle terugging naar Osaka ziekenhuis in Zwolle, vonden dat ik meer moest oefenen en vervolgens na 2 dagen weer met spoed naar ziekenhuis, waar in totaal 3 dagen achter elkaar onder narcose de hand is schoongemaakt want er zat een zeer ernstige infectie in [lees meer...], vervolgens 8 dagen aan het infuus en daarna naar huis met dit medicijn, Nu is het 3 december en nog niet helemaal genezen en heel veel pijn maar het gaat de goede kant op

14-12-2023 | Man | 58