Ervaringen met Flucloxacilline

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (38 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

20-05-2018 | Man | 64
Krentenbaard
De krentenbaardklachten waren na drie dagen duidelijk minder. Echter na de derde dag kreeg ik wat problemen op de nuchtere maag van hevige maagzuur en krampen. Onmiddeljk een maagzuurremmer ingenomen waarna de klachten afnamen. Toch voel ik me niet fit en heb af en toe lichte duizelingen en transpireren. Klachten worden minder na veel water te hebben gedronken. Neem bij[lees meer...] gebruik 2 glazen water dat helpt. Ik ga nu de 6e dag in en kijk uit na de 10e dag dan is de kuur voorbij.

16-06-2023 | Vrouw | 44
Krentenbaard
Ik kreeg na een steeds terugketende krentenbaardinfectie een kuur flucloxacilline voorgeschreven. 4 maal daags 500 mg. Na een aantal dagen kreeg ik 's nachts ernstige slokdarm/maagpijn. Na contact met de huisarts kreeg ik er een maagbescherm8ng bij. De laatste dagen van de kuur geen pijn meer gehad, maar wel continue misselijk geweest. Het timen van de inname vond ik ni[lees meer...]et heel vervelend (4 x daags minimaal een uur vóór of 2 uur na het eten)

19-11-2013 | Vrouw | 37
Krentenbaard
Lichte huiduitslag rondom de wond, verder geen bijwerkingen.

16-01-2017 | Vrouw | 35
Krentenbaard
Ik heb dit middel gekregen ivm. krentenbaard in mijn gezicht. Na een dag of drie was de werking duidelijk zichtbaar. Dat is fijn. Wat ik echt heel lastig vind is het innemen. Vier keer per dag een capsule op de lege maag en dat ook nog goed verdeeld is een crime. Zeker op bijv. een werkdag. Het is puzzelen om tot een goed schema te komen. Ik ervaar ook veel bijwerkingen,[lees meer...] te weten: Candida, Lusteloosheid, Misselijkheid, Darmkrampen, Oprispingen, Maagzuuraanvallen. Ik zal echt blij zijn als ik klaar ben... Dan nog even van de Candida af en alles is hopelijk weer normaal.

21-08-2023 | Vrouw | 31
Krentenbaard
Ik kreeg ineens een raar wondje. Eraan gekrabd en kreeg ineens nog een raar wondje elders. Me zusje erover verteld, bleek het krentenbaard. Toen de dokter om creme gevraagd en een aantal dagen gesmeerd, maar de creme moest 3 x per dag en dat was met werk lastig te combineren. Ik heb t 2x pd gebruikt, maar t leek of ik het juist verspreidde ermee. Het begon ook te branden. [lees meer...]Leek niet minder te worden. Toen antibiotica gekregen 4x pd voor een week. Na 3-4 dagen werd t op de begin plek “minder” (als in geen puistjes meer, maar het werden rode grote plekken). De puistjes/vlekken op de 2e locatie leken pas later te minderen. Die kregen geen rode vlekken eromheen. Op dag 7 was t nog niet voorbij en zag ik zelfs op andere plekken puistjes/plekjes komen. Dokter om advies gevraagd. Moest de pillen maar opmaken (tot 10 dagen in totaal). Gister een laatste pil in genomen. Eergister was dag 10. Heb nog steeds rode vlekken op locatie 1. Jeukt onwijs. Je ziet droge huid schilfertjes loskomen waar eerst korsten zaten De nieuwe plekjes jeuken ook nog steeds af en toe. Die lijken wel rustig te zijn. Hoop echt dat t besmettelijke nu weg is. Vannacht tot 2x toe een diaree aanval gehad. Kon ook door t eten komen, maar vond t wel toevallig dat t vrij vlot na die laatste pil was. Het eten had ik al wat uur geleden op. Heb nu echt fingers crossed want het is hardnekkig bij mij. Ben bang dat t weer “terug komt” nu dat de antibiotica stopt. De plekken zijn natuurlijk nog zichtbaar en jeuken nog.

12-03-2018 | Vrouw | 24
Krentenbaard
Ik gebruik dit medicijn nu 6 dagen en heb helaas veel last van bijwerkingen terwijl ik nog geen tot weinig verbetering zie in de krentenbaard (in mijn nek/op mijn achterhoofd). Ik heb met name last van misselijkheid, vermoeidheid en pijn bij het plassen. Ook is het vrij veel puzzelen met de tijden aangezien je het 4x per dag moet slikken en hierbij rekening moet houden met[lees meer...] de tijd voor + na het eten.

09-10-2013 | Man | 23
Krentenbaard
Na mogelijk huid op huid contact vallen de gaten eigenlijk mn benen in, zeer vervelend, gelukkig een hoge pijngrens, na begin inname misselijkheid, extreem maagzuur tot diep in de nacht, te snel opstaan? Maagzuur. Maar goed, je kan klagen, het is gewoon nodig, mijn advies, bijt op je tanden, ga lekker op de wc zitten. What doesnt kill you makes you stronger. Dus innemen en[lees meer...] gebruik rennies. Voor de rest? Wil je genezen? Dan niet zo zeuren!

26-05-2014 | Man | 20
Krentenbaard
Ik had krentenbaard in de buurt van mijn mond. het was vrijwel na 2 dagen bijna helemaal weg. maar ben wel heel erg misselijk en de ontlasting is ook niet zo best. ook ben ik heel erg moe. Voor de rest tevreden ermee!

08-05-2023 | Vrouw | 18
Krentenbaard
Ik had krentenbaard rond mijn mond en neus (waarbij mijn neustussenschot ook ontstoken was) en zag na 3 dagen van inname duidelijk verbetering. Wel kreeg ik af en toe last van duizeligheid, had merkbaar minder energie dan normaal en aan het eind van de kuur kreeg ik lichte diarree.