flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (27 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

30-09-2021 | Man | 64
Bacteriële infectie
Top Antibiotica. Ik heb dit middel 10 dagen 4 x daags 500 mg gebruikt i.v.m. een ontstoken voet door een bacterie. Na 4 dagen voet al niet meer dik en rood meer en klachten verdwenen. Kuur geheel afgemaakt. Totaal geen bijwerkingen gehad (zelfs geen maag/darmklachten). En ook inname ging prima zonder dat (broodje aap verhaal) ik het gevoel had dat de capsule in mijn keel [lees meer...]bleef hangen. Waar halen ze deze onzin vandaan. Gewoon een Topmiddel wat bekend staat dat het geen bijwerkingen heeft (minder dan 1 op 10000 mensen op alle gebieden). Dus ik moet wel lachen om al die "Indianenverhalen" hier. Wat een onzin. Gewoon een Wereldmiddel.

18-09-2021 | Vrouw | 46
flucloxacilline (25mg/ml)
Bacteriële infectie
Kuur van 10 dagen ivm huidinfectie. Na 2 dagen gestopt ivm klachten. Met helicopter naar ziekenhuis gebracht. Na een week van onderzoeken was de conclusie dat ik kerngezond was en dat de oorzaak van de klachten wel dit medicijn moet zijn geweest. Vreselijk als je CONTINU MOET bewegen, niet even stil kan zitten of liggen, laat staan slapen. Huidinfectie was wel weg.

16-09-2021 | Vrouw | 45
Bacteriële infectie
Gevoel dat de pil in de keel blijft steken. Vervelend om in te nemen op de nuchtere maag. Ook lastig plannen 1 uur voor het eten en 2 uur na een maaltijd. Geen eetlust. Omdat de kuur moet worden afgemaakt ben ik de pillen blijven slikken maar ben blij dat ik er morgen vanaf ben.

31-08-2021 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Gekregen bij lymfangitis. Heel effectief. Rode streep op mijn been werd met het uur kleiner. Wel last van misselijkheid. Ook nog na de kuur (weet niet of dat ook door de flucloxacilline komt, maar denk t wel)

07-08-2021 | Man | 36
Bacteriële infectie
Door een lymfevatontsteking begonnen met een kuur van 10 dagen, ontsteking is na een paar dagen langzaam weggetrokken. Slikken is even wat puzzelen met eten, aangezien je ze op een lege maag moet nemen. Eerste dagen wat last van diarree, nu vooral last van keelpijn en pijn met slikken, ook vaker het gevoel gehad dat de pil bleef hangen ergens in de slokdarm. Gisteren was d[lees meer...]e laatste dag van de kuur dus hoop dat de keelpijn nu ook snel verdwijnt niet echt een fijne bijwerking in ieder geval

07-08-2021 | Man | 56
Bacteriële infectie
Ik heb veel gelezen over dit medicijn hier en had ook last van schorre, pijnlijke keel, net of het bleef hangen. De oplossing die ik heb ontdekt is dat er misschien bij de makers aan de buitenkant nog resten van de binnenkant kunnen zitten. ik heb met een zakdoek, tissue de buitenkant van de capsule schoon gemaakt en voor de inname een flink slok water genomen en water in [lees meer...]de mond en toen ermee de capsule doorgeslikt en flink wat water na gedronken. Ik heb op deze manier geen last meer gehad van schorre of pijnlijke keel of het gevoel dat het ergens bleef hangen.

31-07-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Kuur gekregen ivm bacteriële infectie in de oksel (folliculitis) Slik de pillen nu 3 dagen en heb weinig bijwerkingen. Wel het gevoel dat de pil ergens blijft hangen en dat terwijl ik altijd supplementen slik die minstens net zo groot zijn en daar nooit last van heb gehad. Ik slik de pil om 07.00-15.00-23.00. Tip: slik tussendoor (moet 4 uur tussen zitten anders zinloos) e[lees meer...]en goede probiotica! Antibiotica doodt helaas ook de goede bacteriën, en als je darmflora niet goed is blijf je kwakkelen met je gezondheid. Ik slik deze dus om 12.00 en 19.00. Biokult heeft een zeer goede probiotica.

19-07-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
heb hem gekregen voor een onsteking mijn oksel holte en lympfe klieren in de hoop dat het weg zou gaan na 3dgn te hebben gebruikt word de plek roder uiteindelijk doorverwezen naar de spoedpost daar is ie opgesneden en is het verholpen :) moet de kuur nog afmaken tot donderdag

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Ik heb sinds een week flucloxacilline 500 mg gekregen van de dokter vanwege een flinke wond aan mijn been die ontstoken is. Toe ik een paar maanden geleden de wond opliep heb ik al een antibiotica kuur gekregen maar die was anders en hielp wel, nu heb ik een ontsteking opgelopen en werkt de antibiotica niet. Vandaag de dokter bellen voor een consult en nieuwe antibioti[lees meer...]cum.

23-05-2021 | Man | 36
Bacteriële infectie
Doordat ik bulten op mijn hoofd en gezicht kreeg. Heb ik deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Ik zit nu op de 6de dag, moet nog 4 dagen. Ik heb wel het idee dat het werkt, maar NOOIT MEER! Op lege maag innemen, uur niet eten, 2 uur voor de volgende tablet niks eten. En de bijwerkingen! Pffff duizeligheid, misselijkheid, suf voelen, maagpijn, maagzuur, s[lees meer...]lokdarm branderig gevoel, zeer droge huid, extreme jeuk op rug en onderarmen .

17-03-2021 | Man | 30
Bacteriële infectie
Na drie dagen gestopt met dit medicijn. De bijwerkingen op de maag zijn erger dan de kwaal

05-03-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Het effect van het medicijn kan ik niet beoordelen .Ik ben met dit medicijn gestopt na overleg met de arts. Ik voelde me na dag twee steeds beroerder worden.heftige maagpijn ,misselijk , opgeblazen buik .een leeg gevoel, diarree .maagzuur ,moe, spierpijn. Ik Ben echt niet kleinzerig maar dit was niet vol te houden om nog 4 dagen mee door te gaan. Voor mij nooit meer! [lees meer...]

03-12-2020 | Vrouw | 68
Bacteriële infectie
Ik werd op 9 november j.l. geopereerd aan carpaal tunnelsyndroom en na 3 dagen zoveel pijn in mijn hand dat ik ter controle terugging naar Osaka ziekenhuis in Zwolle, vonden dat ik meer moest oefenen en vervolgens na 2 dagen weer met spoed naar ziekenhuis, waar in totaal 3 dagen achter elkaar onder narcose de hand is schoongemaakt want er zat een zeer ernstige infectie in [lees meer...], vervolgens 8 dagen aan het infuus en daarna naar huis met dit medicijn, Nu is het 3 december en nog niet helemaal genezen en heel veel pijn maar het gaat de goede kant op

28-09-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Forse ontsteking bij mijn grote teen, kon geen sok 9f schoen meer aan. Slechte bloedvoorziening ivm diabetes

11-06-2018 | Vrouw | 61
Bacteriële infectie
Paarse gezwollen arm na daas beet. Middel leek effectief, duurde wel een paar dagen. Wel behoorlijke gewrichtspijn knie nog steeds anderhalve week na inname. Ook heftige netelroos aanval gehad. Beide heb ik nooit eerder gehad.

03-03-2017 | Man | 20
Bacteriële infectie
De huid rondom een wond begon steeds roder te worden en spreide zich uit. Na een gesprek met de huisarts dit begonnen te slikken voor eerst 10 dagen en verlengd naar 14 dagen. De roodheid begon zich na 4 dagen langzaam terug te trekken, nog wel roze huid er om heen, maar de felroodheid is verdwenen. Ik werd wel erg futloos en vermoeid, wat natuurlijk niet erg leuk is. Daa[lees meer...]rnaast merkte ik wel dat mijn ontlasting ook niet helemaal door had wat het nou met het medicijn aan moest. Verder was het erg lastig om het 4 keer per dag te doen op een nuchtere maag...