Ciprofloxacine

Urineweginfectie (21 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

08-10-2019

Prostaatontsteking

middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting
29-09-2019

Prostaatontsteking

Even een kanttekening bij alle negatieve verhalen: uiteraard zijn het vooral de mensen met een slechte ervaring die de moeite nemen om hier een review te schrijven. Dit gezegd is dit een antibioticum met een aantal mogelijk gevaarlijke bijwerking die permanente schade kunnen toebrengen. Ik sta er versteld van hoeveel mensen horrorverhalen schrijven, maar dan ondertussen ge[lees meer...]woon door zijn gegaan met hun kuur of pas op dag 10 aan de bel trekken. Ik raad aan dat je als je dit medicijn echt moet gebruiken (en het wordt veel voorgeschreven en gaat vaak goed), dat je extra alert bent op beginnende symptomen van de ernstigste bijwerkingen. Zelf ben ik na 3 van de 28 pillen overgestapt op een ander antibioticum nadat ik zo’n zes verschillende bijwerkingen kreeg (die echter nog niet de kans hadden heel erg te worden).
20-04-2018

Prostaatontsteking

Diverse keren voorgeschreven gekregen voor terugkerende prostaat infectie. In eerste instantie leek ik dit medicijn goed te tolereren, mar bij terugkerend gebruik barstte er een e bom 7 maanden NA de laatste kuur. De beschadiging begint bij de eerste pil. Cipro is een chemo drug en beschadigt je DNA. Ernstige bijwerkingen worden afgedaan als zelden voorkomend, maar veel pa[lees meer...]tienten worden volledige misgediagnotiseerd als het mis gaat doordat de klachten tot vele maanden later nog kunnen ontstaan. Ik werd opgenomen hart ritme stoornissen, knieen in enkele dagen volledig kapot (kraakbeen, pezen), brandend hete lava door mijn aders. Neuropathie over hele lijf. In vind dit GEVAARLIJKE drugs. STAY AWAY FROM IT. Mijn leven is over. Ik ben nu 2 jaar post flox. Ik kan weer lopen, maar nog steeds zeer ernstige pijnen centraal zenuw stelsel / wervel kolom, hart problemen enz. Je bent gewaarschuwd!!
25-06-2016

Prostaatontsteking

Helaas wordt ik bijna elk jaar geconfronteerd met 2 x p/jaar een prostaat/blaasontsteking Een kuur van 20 ciprofloxacine tabl. van 500 MG is telkens nodig om me er van af te helpen. Vlg. de huisarts en uroloog is er verder niets aan te doen. Het is wel heel vervelend. Omdat e.e.a. met een grote regelmaat terugkeert heeft de Uroloog me op voorhand een kuur meegegeven. T[lees meer...]ijdige opstart met de kuur bespaart me veel pijn en verdere nare verschijnselen
09-09-2015

Prostaatontsteking

4wk voorgeschreven. Na een wk gestopt. Kon niet meer eten. Veel pijn middenrif maar elke dag meer en heviger maagzuur
19-07-2015

Prostaatontsteking

Branderig pijn bij het plassen is gelukkig over, maar branderig gevoel tijdens klaarkomen is erger + snel moe en suf, weinig kracht en gevoel van flauwvallen.
05-07-2015

Prostatitis

Heb door het hele lichaam geprik na inname van ciproflaxacine is een naar gevoel lijkt wel enigszins te helpen misschien ipv 2 1 per dag? vreemd van broertje levoflaxacine geen last?
08-05-2015

Prostaatontsteking

werk uitstekend, niks geen klachten. Ben er blij mee dat het bestaat, prostaatontsteking volledig weg, 14 dagen kuur.
05-03-2015

Prostaatontsteking

neem het middel nu ca 7-8 dagen en ben erg slap en moe ! Ik was wandelen en na en half uur moest ik gaan zitten ....helemaal leeg ...bah !!
24-12-2014

Prostatitis

Moe bij m'n Ciprofloxacine kuur en lichte stijfheid in voeten en handen. Verder effectief tegen m'n prostatitis, ben blij dat het bestaat!
09-12-2013

Prostatitis

Monsterlijk middel; wat een verwoestend effect op mijn leven. De acute prostaatontsteking is aardig weg, maar kreeg vlak na de kuur overal pijn in pezen en gewrichten, nu ook botten lijkt het. Moeizaam lopen, polsen zeer pijnlijk net als hielen en knieën. Ben nauwelijks nog mobiel en kan niks met mijn handen omdat polsen totaal ontstoken zijn. krijg nu medicijnen daartegen[lees meer...], huisarts gaat uit van acute reuma door dit medicijn. Nooit gebruiken!
13-09-2013

Prostatitis

Werking tegen prostatitis snel. Koorts na 1 dag fors lager, pijn verminderde snel. Heb kuur van 10 dagen gekregen. Ruim 1 week na einde kuur ineens venijnige pijn in pols en daarna in hielen: pezen ontstoken. Lopen lastig, arm niet te gebruiken. Slik nu Ibuprofen maar helpt slechts gedeeltelijk, dus terug naar huisarts voor andere pillen vrees ik. Weinig geruststellende [lees meer...]ervaringen hier, als t even kan dit AB niet slikken.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum