ciprofloxacine

Urineweginfectie (27 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (10 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

10-05-2022 | Man | 64
Blaasontsteking
Eerste 3 dagen hoofdpijn.vanaf 5de dag kon ik amper gaan van brandende stekende pijn in kuiten en voetzolen. Ben naar spoed geweest. Die zei dat een huisarts raar of zelden begint met dit soort antibiotica. Dag nadien andere antibiotica gehad van huisarts kuiten doen nog steeds pijn. Pijn is minder maar kan niet doorstappen. Hopelijk gaat dit over.

03-05-2022 | Man | 44
Blaasontsteking
Ik ben na 2 dagen gestopt met dit middel want ik kreeg ernstige bijwerkingen. Nacht wakker, Nare dromen. Brain fog / Hersenmist Angstaanvallen Rillingen.

20-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik een fikse blaasontsteking heb. 2 dagen later werd ik positief getest op Corona. Natuurlijk heb ik de bijwerkingen opgezocht, en las allemaal horror verhalen. Omdat Corona natuurlijk ook klachten met zich mee geeft durfde ik dit al helemaal niet meer te slikken, uiteindelijk toch gedaan om van die blaasontsteking af te komen(in o[lees meer...]verleg met de arts) Ik zit nu op dag 6 maar heb bijna nergens last van. Lichte hoofdpijn(kan ook door Corona komen) Daarnaast gebruik ik al een tijdje colon clean voor m’n darmen, dit ben ik erbij blijven gebruiken. Werkte super. Wel 2u tijd tussen laten zitten omdat het de opname kan beïnvloeden. Ook had ik weinig last van Corona klachten, omdat ik toch benieuwd was of deze AB kuur onder drukkend kan zijn even gebeld met de GGD. GGD heeft een lijst met medicatie wat Corona klachten kan onder drukken. Dat is met ciprofloxanine niet zo. Ik was trouwens na dag 1 al van de klachten af, maar moest de kuur afmaken

15-01-2022 | Man | 74
Blaasontsteking
Ten eerste en info bijsluiter. Er staat niet met melk of melkproducten innemen. Dit koploper gedeeltelijk. Je mag 2 uur voor en 2 uur nat het innemen van een tablet geen melk of melkproducten gebruiken. Leverancier gebeld en bevestigd dat. Als er nieuwe bijsluiters worden gemaakt passen ze aan. De apotheker wist dit ook niet een aardige fout. In de nacht slecht slapen e[lees meer...]n erg verward. Geen kracht in de armen en vaak duizelig. Concentratie is stuk minder merkte ik met auto rijden dus mee gestopt. Eerst in de nacht wat branderig gevoel van de huid wat in de volgende nacht heel erg werd en geen koorts. Overdag erg beroerd met gevoel van weg raken. Uroloog gebeld en moest meteen stoppen. Werkt dus te sterk voor mij hoop dat het wel werkte tegen de bacterie.

15-01-2022 | Man | 74
Blaasontsteking
Eerst 2 dagen geen problemen. Daarna duizeligheid bij opstaan. Nacht slapeloosheid als ik mijn ogen gedicht deed erg in de war waanbeelden. Ligt branderige huid. De volgende nacht heel erg branderig gevoel van de huid , het leek of ik de heledag in de zon had gelegen. Voelde me erg beroert met het gevoel van wegraken. Moest van de uroloog meteen stoppen. Hiervoor ha[lees meer...]d ik al een kuur met amoxicilline clavulaanzuur 500/125 gehad die ik door de bijwerkingen ook niet kon afmaken. Ik heb had de eerste nacht dat mijn huid branderig aanvoelde meteen moeten bellen en stoppen. Ben te lang doorgegaan. Na stoppen 2 dagen nog last gehad van branderige huid, bij snel opstaan duizeligheid en soms erg beroerd met gevoel van geraken. Dus al met al niet erg fijn deze kuur.

18-12-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Al een half jaar aan het aanmodderen met een blaasontsteking die maar niet over wil gaan. Na drie andere kuren nu dit middel. De andere kuren gaven in ieder geval snel verbetering van de klachten. Ik ben nu op dag 3 van dit middel, en de klachten zijn alleen maar erger geworden. Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen.

04-11-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Het middel hielp vrijwel direct tegen de klachten!

14-10-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
De eerste 2 kuurtjes sloegen niet aan bij m’n blaasontsteking. Daarom nu 7 dagen cyprofloxacine gekregen. Heb 2 dagen om maar ik merk nog niks aan pijn vermindering. Wel zit er niet meer zo veel bloed in m’n urine. Had echter graag gezien dat het wat aan die afgrijselijke pijn zou doen.

28-08-2021 | Man | 71
Blaasontsteking
blaasonsteking is niet leuk. kom thuis van een dagje golf . savonds plotseling rillerig .beetje rooie urine.Pijn met plassen .apart was kopje van de penis was het pijnlijkste. snachts om het half eruit om te plassen.smorgens daarop pilletje van mijn vriedin gepakt furabid 100 . huisarts gebeld en urine gebracht. bleek bacterie in zitten.telefonisch krijg ik ciprofloacine [lees meer...]500 toegewezen. opgehaald en geslikt .hierna bovenstaande klachten.Vrijdag assitenet gebeld ,alles gaat stroef ,reden is de huisarts heeft nu de macht.Door hartklachten mocht ik komen.Na een half uur praten andere medicatie gekregen ingenomen co trimoxazol 960 .Na een halve dag heb ik weer zicht geen ritmestoornis minder pijn aan mijn botten en pezen .Dit is te doen

17-08-2021 | Man | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking met mogelijk prostaatontsteking daarnaast. Had gehoopt dat de klachten na 1 of 2 dagen al wat zouden verminderen, maar helaas merk ik nog geen verbetering. Heb gelukkig niet zoveel last van bijwerkingen (op sufheid net na innemen van pil en stoelgang is wat dunner). Ik verwacht niet dat het met dit medicijn beter gaat, [lees meer...]heb eerder het idee dat de plasklachten erger zijn geworden. Pijnlijk en moeizaam na de 2e dag. Met 2 paracetamol lukt het nog iets om wat te plassen. Morgen weer naar de dokter voor een ander medicijn, dit is hopeloos.

08-08-2021 | Man | 70
ciprofloxacine (50mg/ml)
Blaasontsteking
Heftige bijwerking, spierpijn overal, slechte conditie en ik verdenk het medicijn hart overslag (systolen) te bevorderen. Bij inspanning heb ik er 1-3 per 10 hartslagen. Ik heb braaf de kuur van 10 dagen afgemaakt en hoop dat dit middel niet erger is dan de kwaal. Zie onderstaande waarschuwing. Waarschuwing van College ter beoordeling geneesmiddelen het CBG: van 2-11-2[lees meer...]020 Bij gebruik van fluorochineolonen (o.a. Cipro....) verhoogd risico op lekkende hartkleppen. ( Op internet te vinden)

20-07-2021 | Vrouw | 46
ciprofloxacine (250mg)
Blaasontsteking
Ik deel mijn ervaring om te waarschuwen voor dit medicijn. Gebruik het niet als het niet echt nodig is en bij eerste tekenen van bijwerkingen direct stoppen. Ik ben niet gestopt na de eerste bijwerkingen omdat ik niet op de hoogte was van de risico's. De bijwerkingen werden uiteindelijk zo heftig dat ik de kuur niet heb afgemaakt. Ik ben nu 8 weken verder na mijn laatste p[lees meer...]il en kamp nog dagelijks met de enorme gevolgen van deze troep: zenuwpijn, brandende aderen, pijn in onderbenen en achillespezen, volledig verkrampte spieren, pijn in gewrichten, vermoeidheid, brainfog, haaruitval en bloedarmoede. Ben nu onder behandeling bij een fysiotherapeut en heb veel informatie kunnen halen van internet zoals bv de wisselwerking van ibuprofen op de bijwerkingen en het belang van magnesium. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die dit medicijn slikken en bij wie het gewoon goed gaat maar als je net bij degene hoort bij wie het fout gaat, dan kan het ineens heel slecht met je gaan. Ik was een vitale gezonde vrouw en ben in hele korte tijd veranderd in een wrak. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

29-04-2021 | Man | 70

25-04-2021 | Man | 64
Blaasontsteking
Ik ben een 64-jarige man die voor de 2de keer in mijn leven (na 10 jaar) een blaasontsteking kreeg en kreeg dit middel (2 x daags 500 mg) voorgegeven voor 10 dagen omdat mijn urine op kweek werd gezet om te kijken of het niet in mijn weefsel aan het groeien was en dit een breed gedragen middel schijnt te zijn (10 jaar geleden kreeg ik 7 dagen anti biotica voor een blaaso[lees meer...]ntsteking, ben de naam kwijt, maar had daar totaal geen bijwerkingen van). Na 1 pil binnen 2 uur hevige hartkloppingen, benauwd, duizelig en laag hartritme. Direct mee gestopt na 1 pil. De genoemde klachten verdwenen in de loop van de nacht en de volgende dag waren ze helemaal weg en voelde ik mij weer prima. Puur vergif is het, neem dit niet. Zijn alternatieven genoeg. Gelukkig bleek uit de kweek dan ik geen infectie had die niet groeide en ik helemaal geen anti biotica hoefde te slikken aleen veel drinken. Nu inmiddels een week verder en al dagen klachtenvrij. Nooit meer deze Troep.

14-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb gekregen bij mijn eerste nierbek ontsteking. En nu krijg ik het als ik blaasonsteking heb. Wat regematig voor komt. Ik ben erg tevreden na al van alles gehad tehebben. Is dit het einige wat helpt bij mij. Ik heb niks geen bijwerking en ik voel de volgende dag al verbetering

26-12-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Dit is de 3de keer dit jaar dat ik deze kuur heb. De 1ste 2 keer ben ik op de huisartsenpost beland met 40 graden koorts. Verwaarloosde blaasonsteking tegen nierbekonsteking aan. Ik merkte toen binnen een dag de koorts weg. Voelde mij beter meteen. Nu voor de 3de keer aan deze kuur omdat een lichte kuur niet aansloeg. Nu zoveel last van bijwerkingen zit nu op dag 3 maar h[lees meer...]et is echt bijna niet te doen als ik hem net heb ingenomen.