Ciprofloxacine

Prostaatontsteking (14 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Bacteriële infectie (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

07-08-2019

Blaasontsteking

's Ochtends half 7 wakker geworden met hevige niersteenaanval en gratis blaasontsteking erbij. Dat was al twee dagen aan de gang. Arts schreef 3 uur later pijnstiller en ciprofloxacine voor. Drie minuten na inname; startte met veel niezen, ademhalingsproblemen, druk op de borst, gezwollen, blauwe lippen, gezwollen ogen, jeuk in de mond en op lichaam, symptomen werden snel [lees meer...]heviger. Direct de huisarts assistente gebeld; de dokter spoedde zich direct om hierheen te komen en belde de ambulance, die hier binnen 5 minuten voor de deur stond. Spuiten met adrenaline, anti histaminen en steroiden gekregen en na 5 minuten werden de symptomen niet meer erger. Nu 10 hr verder is het enkel onder de ogen nog gezwollen. Ben wel heel moe nu. Allergie wordt opgenomen in mijn register.
02-08-2019

Blaasontsteking

Het lezen van veel gebruikers heeft mij echt angstig gemaakt, na het slikken van furabid en monocil welke niet hebben geholpen kreeg ik Ciprofloxacine, na 1 pil was de pijn al verdwenen, de pijnen waar ik een maand mee heb moeten lopen tobben voordat men het goeie medicijn ontdekt heeft voor mij. Het zal dan wel een bom zijn deze pil maar tot nu toe na 3 pillen nog geen[lees meer...] bijwerking en hoop dat het zo blijft. Mocht er verandering intreden dan meld ik dit zeker op deze website. Conclusie ik hoop dat al deze horror verhalen niet bij mij van toepassing zijn.
02-08-2019

Blaasontsteking

Voor mij negatief i.v.m. Ontsteking achillespees
16-07-2019

Blaasontsteking

Na 5 dagen furabid zonder effect(klachten werden juist heftiger met rugpijn erbij) kreeg ik dit voorgeschreven omdat ik volgende week 3 weken op reis ga naar Azie. Heftig medicijn maar ik heb het er voor over omdat het helpt.
13-04-2019

Blaasontsteking

Vaak blaasontsteking, kuren hadden geen effect. Uiteindelijk na bezoek uroloog bleek het de klebsiellabacterie te zijn die resistent is voor veel antibiotica. Specialist schreef ciprofloxacine voor. Na eerste tabl. pijn in spieren en gewrichten, ‘s avonds 2e tabl. pijn werd heviger en gevoel alsof ik in brand stond. Onrustige nacht, en de volgende ochtend hoge koorts. Bijs[lees meer...]luiter gelezen, en heb onmiddellijk contact met specialist genomen, die mij met spoed wilde zien. Bleek een allergische reactie te zijn. Nieuwe medicatie voor 5 dgn daarna de lagere dosering voor 5 weken van het eerste middel, ciprofloxacine. Na 2 weken gebruik pijn in pols, huisarts constateerde peesontsteking na röntgenfoto. Bijsluiter gaf ook nu weer deze complicatie aan. Uroloog ontkende deze peesontsteking, nog niet bij zijn patienten voorgekomen, wel achillespeesontsteking bij hem bekend. Apotheek zag direct na lezen bijwerkingen dat peesontsteking voor kan komen. Nu heb ik last van De Quervain, dat is pees-peesschedeontsteking, kan maanden duren, zeer pijnlijk en loop nu met brace, pijnstilling en fysiotherapeut. Tot nu geen verbetering. Zelfs na maanden gestopt te zijn van dit medicijn kan er ontstekingen optreden van de pezen.
30-03-2019

Blaasontsteking

Heb nooit blaasontsteking gehad. Wordt met blaasdivertikel gediagnosticeerd. Arts zegt dat dit mij gevoelig maakt voor blaasontstekingen en dus verwijderd moet worden samen met prostaatbehandeling. Dus zonder noemenswaardige klachten worden mij 2 operaties aangeraden. Krijg een cystoscopie (kijken in de blaas). 3 dagen na cystoscopie plas ik rode urine en pijn bij plassen.[lees meer...] Krijg ciprofloxacine. Na 5 pillen lopende zure diarree. Ben zeer zwak. Trillingen over hele lijf. Kan niet slapen. Hallucinaties. Daarna trimethoprim. Lukte beter. Maar na 6 dagen kuur nog steeds enterokokken in blaas en krijg is zware hoofdpijn in kleine hersenen. Vervolgens amoxicilline voor 8 dagen. Amoxicilline heb ik afgewisseld met probioticum. Accepteer ik beter. Ligt dit aan probioticum ? Vermoedelijk wel. Heb kijkoperatie ondergaan bij docteur in Aalst. Voortreffelijke service. Ben na de ingreep op nitrofurantoine gezet.
27-03-2019

Blaasontsteking

Voor blaasontsteking voorgeschreven gekregen. İk merkte 2-3 dagen niets van de de bijwerkingen. Vierde dag kampte ik met hartkloppingen, misselijkheid, tintelingen in het gezicht en een enorme vermoeidheid. Amper kracht om bijwijze van mijn sokken aan te trekken. İk ben nu een maand verder en de misselijk-en vermoeidheid is nog niet over. İk raad iedereen af dit te gebruik[lees meer...]en! Niet doen! Artsen schrijven klakkeloos dingen voor zonder rekening te houden met!
22-03-2019

Blaasontsteking

Ik moest wegens een blaasontsteking deze nemen omdat de veroorzaker bacterie serratia marcescens. Resistent is voor furabid. Nou twee keer daags 1 tablet. Eerste dag ging nog maar tweede dag ellendig. Ik was snachts om de twee uur weer wakker. Het voelde alsof ik bijna in slaap viel en dan weer wakker schrok ofzo. Ook steeds een soort whoop gevoel in hoofd. Op derde dag h[lees meer...]ele nacht niet geslapen en op vierde dag slaaptabletten erbij gekregen. Sliep daarop vier uurtjes en lag daarna weer wakker. Terwijl ik zoooo moe ben. Vijfde dag anderhalf uur op de slaaptablet. Overdag ben ik onrustig, verschrikkelijk moe, angstig, paniekaanvallen. Krijg geen hap door mijn keel. Knallende koppijn kreeg ik op tweede dag van het gebruik van dit medicijn. Ik moet nog twee dagen voor de kuur klaar is maar ik trek het niet zo. Elke dag is een worsteling. ik hoop dat mijn slaapproblemen direct over zijn als ik de Cyprofloxacine niet meer gebruik. Het is alsof hoe moe ik ook ben ik niet in slaap kan komen.
23-02-2019

Blaasontsteking

op 4-2-19 eerst zakje monuril hielp niet toen op 11-2-19 ciprofloxacine aurobindo gebruik t/m 18-2-19 kreeg naar een paar dagen last van schimmel infecie
21-02-2019

Blaasontsteking

Gister begonnen met dit medicijn. Misselijk geworden bij de 2e pil.. Erna op bed gaan liggen omdat ik me niet goed voelde, in slaap gevallen en wakker geworden uit een hele heftige nachtmerrie. ( ik droom nooit) erna voelde ik me heel neerslachtig en geestelijk minder stabiel. Ik gebruik anafranil 75 mg retard tegen paniekaanvallen en het leek erop dat ik terug bij af wa[lees meer...]s. Doemdenken, angst, paniek.. Toch geprobeerd vol te houden maar vanmorgen bij het innemen weer heel erg misselijk en verhoogd gevoel van angst. Heb toen gegoogeld naar het medicijn en mijn gevoel werd inderdaad bevestigd! Dit was de druppel voor mij. Heb de dokter terug opgebeld en mocht gelukkig stoppen. Ik had een blaasontsteking met een flinke ontsteking van mijn plasbuis die daardoor ook zeer opgezwollen was. Dit was na 5 pillen helemaal weg dus effectief is dit medicijn wel. Maar de bijwerkingen zijn vre-se-lijk !! Zou alleen voorgeschreven moeten worden als het echt niet anders kan!!
09-02-2019

Blaasontsteking

Na een verschrikkellijke nacht met wel 15 Kerr toilet gang naar dokter geweest Please meteen get eat en medicine voorgeschreven Begin all te werken na de tweede pil Goede me de twee de dag al veel beter ook fysiek Prima medicijn
23-01-2019

Blaasontsteking

wat een vreselijk medicijn, ben hier zo ziek van halverwege de kuur gestopt gelukkig maar, want mijn lever is hierdoor ontstoken geraakt jeuk over mij hele lichaam en mijn maag deed zo verschrikkelijk zeer kon alleen zittend slapen als dit al lukte. mij huisarts heeft advies gevraagd aan een maagdarmleverspecialist wat te doen. voorlopig ben ik er nog steeds ziek van.[lees meer...]
10-10-2018

Blaasontsteking

na 1 dag gebruik en verder elke dag ernstiger : overal spierpijn en pijn in de gewrichten.Opname in spoed en daar , na bloedonderzoek en biopsie van aangezicht ader : polymyalgia rheumatica: ernstige opstoot van rheuma. De aanwezige artsen willen onze opgave van reden :ciproxacine niet in overweging nemen : resultaat nu reeds meer dan een maand cortisone slikken : medron [lees meer...]en predisolone
09-10-2018

Blaasontsteking

Ik had de eerste dag geen problemen mee. De 2de dag begon ik al bijwerkingen te krijgen. Misselijkheid,de gedurende dag slaperig. Daarbij ook nog eens een vieze smaak in de mond. Met drinken of eten wordt het nirt beter, tandenpoetsen helpt maar even. Een pijn mijn in rechter arm. De pijn is vanaf mijn schouder tot aan mijn vingers. Zelf heb ik reumatoïde artritis en do[lees meer...]or dit medicijn is mijn reuma weer op gaan spelen. Niet fijn als je al een jaar geen medicatie daar voor inneemt. Heb vaker urineweg infectie gehad maar nooit deze medicijnen. Dit middel slik ik nu 2 dagen maar heb er nog geen baat bij.
01-09-2018

Blaasontsteking

Ben er mee gestopt doordat ik me raar voelde vreselijke pijn in mijn maag hoofdpijn vroegtijdig gestopt
23-07-2018

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum