Ciprofloxacine

Prostaatontsteking (16 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Bacteriële infectie (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

03-03-2019

Urineweginfectie

Beste mensen Wees gewaarschuwd en gebruik dit middel niet en vraag om een alternatief. Ik moest dit middel van mijn huisarts gebruiken omdat hij dacht dat ik urineweginfectie had(was niet het geval). Na 1e inname voelde ik mij al heel erg raar en had ik overal pijn ik dacht dat het normaal was en ging dus verder met her gebruik van dit middel. na 3 dagen gebruik kreeg ik 2[lees meer...]x hyperventilatie aanval en voelde ik mijn hart bijna niet meer en had ik overal pijn hierdoor moest ik naar spoedeisendehulp. Ik moest direct stoppen met dit middel en dus deed ik dat ook na 3 4 maanden gestopt te zijn met dit middel heb ik nog steeds pijn aan mijn linker en rechterkant van mijn lichaam. Mijn gezondheid is door deze medicijn volledig achteruit gegaan en beïnvloed het mij in mijn dagelijkse leven. Gebruik het Aub niet mensen ik wil dat niemand het zelfde gaat meemaken als mij en hoop ik met mijn verhaal jullie voldoende ingelicht te hebben.
21-11-2017

11-08-2017

Urineweginfectie

twee keer (met week ertussen) zeven dagen tweemaal 500 mg per dag, moest per se doorgaan van de uroloog en de huisarts. Net geprobeerd te douchen, kan ik niet meer, de gevolgen van de bijwerkingen (nu ruim twee weken na einde tweede kuur) houden aan, lijken wel erger te worden (achillespezen, rugpezen) (ik heb eerder al gemeld 'verschrikkelijk', dit is een update). Heb ove[lees meer...]rigens nog steeds urineweginfectie. Na die twee kuren eindelijk onderzocht, blaasstenen. Moet geopereerd worden, het was zinloos om mij zo volledig kapot te maken met ciprofloxacine, was eind mei al bij de huisarts, uroloog had meteen cytoscopie kunnen doen.
12-11-2016

Urineweginfectie

Hallo, Begin oktober had ik een urineweginfectie en ging naar de dokter, werd gevraagd urineonderzoek. De dokter zei dat het een blaasontsteking was en schreef me ciprofloxacine voor 2 x voor 10 dagen. In de dagen dat ik de medicatie nam, voelde ik pijn in de Achillespees, hoofdpijn, branden in de maag en pijn in verschillende delen van het lichaam. Ik lees het etiket en[lees meer...] zag dat dit de bijwerkingen waren. Op de laatste dag alleen de laatste pil nadat ik me echt slecht voelde, ik voelde alsof mijn aderen van de benen waren verwijden, kon niet slapen en ik was de hele nacht wakker van de pijn. In de volgende dagen voelde ik ernstige pijn in de benen onder de dij, duizeligheid, misselijkheid en druk in het hoofd. Ik stuurde een e-mail naar mijn dokter om te vragen of dit een neveneffect was van de drug en die zei dat ik ibuprofen kon nemen voor de pijn. De laatste dag van de medicatie die ik op 2016/10/29 begon, vanaf die dag begon ik alle symptomen die ik beschreef te voelen. Ik kan nu al zeggen dat ik een enorm verschil voel na het nemen van deze medicatie.
26-10-2016

Urineweginfectie

Gisteren (25/10/2016) begonnen, vandaag heb ik geen energie meer, ben heel erg moe en ook wel lusteloos. Vorig jaar ook gehad. Tussen kerst en oud en nieuwe op de spoed terecht gekomen, en volgende dag bij huisarts om mijn blaas leeg te laten lopen. Niet fijn.
21-08-2016

Urineweginfectie

Na de zoveelste antibiotica kuur voor de blaasontsteking is ook deze voor mij niet geschikt, te veel bijwerkingen.
03-08-2016

Urineweginfectie

Gisteren nacht opgenomen in de spoed. Ik had hevige steken in mijn onderrug en was misselijk. Uit bloed en urine test bleek dat er een ontsteking aanwezig was. Infectie van de urinewegen. Ik heb al 3 antibioticapillen genomen en voel me erg suf. Niet leuk want ik moet studeren voor de herexamens.. hopelijk gaat het snel over.
25-06-2016

Urineweginfectie

Ik voel het meestal vroeg genoeg aankomen mede door doordat ik een suprapub catheter heb voor degene die niet weten wat het is ,een catheter direct door de buikwand in de blaas. Als je gelijk in het begin van de ontsteking kan beginnen dus de 1ste dag 2 en dan de volgen de dag 3 dan heb je de 3de dag al nagenoeg geen last meer, er zit 1 maar aan als je het teveel achter el[lees meer...]kaar slikt kun je er immuun voor worden. Ik heb nog een tip als je arts Ammoxiline clavelaatzuur voorschrijft en je weerstand is niet zo goed dan kun je een schimmel infectie eraan overhouden.
10-12-2015

Urineweginfectie

Mijn moeder heeft 2x een kuur genomen van in totaal 2 weken, iedere dag 1000mg!!! De eerste kuur sloeg niet aan, dus direct de 2e erachteraan. erg misselijk, nog steeds en na de kuur gewrichtsklachten. Erg vervelend medicijn. Nu bij de orthopeed voor waarschijnlijk peesontsteking!
23-09-2015

Urineweginfectie

Constipatie, nog meer koorts, geen energie meer, duizeligheid, geen eetlust meer, trillen, voel me nog slechter erdoor
29-08-2015

Urineweginfectie

heel veel bijwerkingen, ik werd nog zieker dan voordien. Lusteloosheid, grieperig gevoel, bonkende hoofdpijn, stramme gewrichten, pijn aan de achillespezen, en dit laatste was DE waarschuwing om ermee te stoppen!
06-03-2015

Urineweginfectie

Na eerst 24/2 Ivm urineweginfectie monurol 1 zakje voorgeschreven kreeg, leek iets meer te kunnen plassen. Begon de ellende op 3/3 opnieuw, arts urine gebracht en meteen andere kuur gekregen. Ciprofloxacine 2 x dgs 1 tablet. Eerste nacht kramp in kuit en voet. Tweede nacht rollen van de pijn in de zij, en ribbenkast, kramp in beide benen. Benauwd hoesten. Voelde me erg be[lees meer...]roerd, dat vlak voor weekend, dan weer arts gebeld dat ik wilde stoppen, wat ie geen goed plan vond. En dus weer 1 zakje monurol kreeg. Vanavond proberen dan maar. hopen dat mn pijn in ribben en zij weg wil trekken, en benauwdheid. Wat is dit voor een vreemd middel toch? Lees hier dat er veel mensen zijn met bijwerkingen. En er nog mee tobben
06-10-2012

Urineweginfectie

gebruik dit middel nu 2 dgn. werking tot nu toe ......0 voorheen voor diezelfde ontstekingsklachten Norfloxacine gehad had al bij de 2e tablet een behoorlijk resultaat.
07-09-2012

Urineweginfectie

Ben vandaag begonnen met ciprofloxacine na twee kuren gaan we dit proberen maar ik moet zeggen dat ik na een tablet al aardig wat bijwerkingen voel waaronder benauwdheid en trillen ik weet niet of ik er wel mee door wil gaan vind het allemaal wel eng of ik de dokter moet bellen weet ik niet voel ik me morgen nog zo dan bel ik
13-08-2012

Urineweginfectie

slechte ervaring, voel mij nu tijdens het gebruik na 5 pillen (kuur duurt tot 18 augustus het is vandaag 13 augustus) vreselijk . Maagpijn heel erg veel kramp, kortademig van de pijn en draaierig/misselijk gevoel. Ik voel me zieker dan voor het gebruik van de medecijnen heel erg opgezette buik alsof die uit elkaar klappen gaat. Ik heb een buik zo opgezet alsof ik hoog zwa[lees meer...]nger zou zijn. al met al vreselijk medicijn, ondanks het bellen van de huisarts adviseerde de assistente mij dit medicijn gewoon te blijven gebruiken.
04-06-2011

Urineweginfectie

Hele nare bijwerkingen gehad met dit medicijn. Misselijkheid en hoofdpijn, en daarnaast vanmorgen een paniekmoment gehad. Gevoel dat mijn keel dik werd en ik niet meer kon slikken/ademen. Verder werd ik erg duizelig en had ik het gevoel elk moment flauw te kunnen vallen. Ook voelde ik mijn armen niet. Een hele nare ervaring. Dit is pas de 2e dag dat ik het medicijn gebruik[lees meer...].

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum