Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (17 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

08-06-2023 | Vrouw | 64
Longontsteking
Doxycycline en prednison is voor mij de gouden combi voor longontsteking

23-05-2023 | Vrouw | 48
Ziekte van Lyme
In 2017 10 dagen gebruikt vanwege erythema migrans (em) tgv insectenbeet. De EM trok toen weg. Een paar jaar later kreeg ik flinke nekpijn en hoofdpijnklachten. Niet stilgestaan bij Lyme en de artsen - die ik destijds voor mijn klachten bezocht- eveneens niet. Klachten zijn door de jaren heen uitgebreid met neurologische-, spier- en gewrichtsklachten. Sinds kort weet ik [lees meer...]dat het de ziekte van Lyme is. Recent Doxycycline kuur van 30 dagen gehad met weinig effect. Het trillen nam wat af. Mijn lichaam reageerde in week 3 en 4 heftig op de gifstoffen tgv de afbraak van de bacterie. Klachten namen toe; Jarisch-Herxheimer reactie. Helaas nog steeds klachten tgv van Lyme en bezig met een andere kuur.

26-04-2023 | Vrouw | 34
doxycyline (40mg)

20-04-2023 | Vrouw | 58
Oorontsteking
Oorontsteking en kaakontsteking helpt binnen zes dagen

20-04-2023 | Vrouw | 43
Luchtweginfectie
Ik heb dit precies hetzelfde gehad. Uitslag eerst in mijn nek en hals maar later ook op mijn romp en benen. Antihistaminica hielpen niet. Heeft 2 weken geduurt. Inmiddels zijn die plekken verdwenen maar heb ik nog steeds roodheid, uitslag en jeuk mn bij gebruiken parfum stoffen (eau de toilette, bodylotion) geeft dezelfde roodheid en uitslag. Ik hoop dat dit nog over ga[lees meer...]at

18-04-2023 | Vrouw | 54
Ademhalingsproblemen
ik gebruik het nu 3 dagen op zich goed in te nemen last van erge hoofdpijn en vermoeid en erge droge mond en misselijk daarbij hoop ik dat dat snel weer overgaat tot nu toe geen resultaat

13-04-2023 | Man | 30
Ziekte van Lyme
Tijdens bezoek aan de sauna viel mijn vriendin op dat er een rode vlek op mijn bil zat. De huisarts heeft Doxycycline voorgeschreven tegen Lyme. Geen last van bijwerkingen en na 5 dagen is de vlek aanzienlijk lichter van kleur. Ik denk dat aan het einde van de kuur, de vlek verdwenen is.

31-03-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Een tijdje gebruikt voor acne, maar zodra ik stopte met de kuur kwam alles gelijk weer terug. 2x 3 weken gedaan, allebei onsuccesvol. Overgestapt naar isotretinoine en dat werkte geweldig!

13-02-2023 | Vrouw | 51
Rosacea

05-02-2023 | Vrouw | 43
Longontsteking
Slik deze kuur nu 3 dagen ivm een longontsteking en ervaar geen enkele bijwerking. Ik heb de smelt tablet en neem deze tijdens de maaltijd in. Ben nu 3 dagen verder en de klachten nemen af. Ben tevreden over deze kuur, slaat goed aan.

04-02-2023 | Vrouw | 35
Chlamydia
Ik wil toch even een tegenbericht geven. Ik werd nogal angstig nadat ik hier de ervaringen las van dit medicijn. Ik ben het met tegenzin gaan innemen. Maar goh, het valt reuze mee. Ik ben er net mee begonnen (2 pillen ingenomen), dus weet nog niet of het effectief is. Maar van de bijwerkingen heb ik totaal geen last! Dus geen misselijkheid, diarree, hartkloppingen, etcet[lees meer...]era. Over de bijwerkingen op langere termijn kan ik dus nog niks zeggen.

14-12-2022 | Vrouw | 56
Keelontsteking
Hoest nog steeds...slijm wel wat makkelijker los te hoesten.

20-10-2022 | Vrouw | 52
doxycyline (100mg)
Ik moest deze medicatie innemen ivm terugkomende ontstekingen aan de baarmoeder. Maar vanaf 2de dag hoofdpijn en druk achter ogen.

08-10-2022 | Vrouw | 39
Ziekte van Lyme
Na tekenbeet risico op de ziekte van Lyme wegens huiduitslag. Vrij snel na inname van het pilletje licht duizelig en misselijk. Als ik het i neem bij het eten zoals ze adviseren is dit minder. Wel paar uur na inname steeds heel erg moe. Alsof ik al paar nachtjes amper geslapen heb. Verder, tot op heden, geen bijwerkingen. Irritatie tekenbeet nog niet weg. We zitten ook nog[lees meer...] maar aan de 3e dag van de 10.

10-09-2022 | Vrouw | 22
Chlamydia
7 dagen 2 keer per dag geslikt. Helemaal geen bijwerkingen gehad.

06-09-2022 | Man | 60
Ziekte van Lyme
5 weken na beet van teek een rode vlek die erg warm werd en ik was heel erg moe. Huisatrs schreef dit voor en na een dag of 6 was de rode vlek weg. Medicatie leidde wel tot een behoorlijk verstoorde stoelgang, meerdere keren per dag ipv 1 x per dag. Wel veel buiten geweest met pet, geen zonnebrandcreme maar geen last van verbranding.