doxycyline

Acne/puistjes (55 meningen)
Ziekte van Lyme (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (24 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
Bronchitis (16 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Chlamydia (9 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Oorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

05-03-2017 | Vrouw | 35
Hidradenitis suppurativa
Heb hidranitis Supperativa. Gekregen vanwege ernstige uitbraak onder mijn oksels. Meerdere onstekingen. Een aantal zo groot als een golfbal. Kan mijn armen sinds woensdag niet meer bewegen hierdoor. Heb deze ziekte al vanaf mijn 18de onder mijn oksels dus heb daar veel litteken weefsel en continue onstekingen. Heb meerdere malen een kuur gehad. Eerder al eens 4 maanden. Me[lees meer...]estal werkt het een beetje maar niet voor lang. Heb nog niet echt bijwerkingen. ( bij vorige kuur wel een bacteriële infectie ) heb nu een beetje en drukkend gevoel op de borst. Weet niet of dat van de kuur komt of van de pijn of van de ibroprufen of paracetamol die ik voor de pijn slik.

11-02-2017 | Vrouw | 33
Oorontsteking
Na 2 weken lang keel en ooronsteking met heftige hoest Doxycycline gekregen van de huisarts. Kuur van 7 dagen. Eerste dag meteen licht diarree, en dag 2,3 en 4 zeer heftige diarree met extreme winderigheid en zware buikkrampen. Diarree zoals deze heb ik nog nooit gehad! Waterdun en letterlijk elke 15 min rennen naar het toilet. Daarbij ook zeer heftige krampen door extree[lees meer...]m veel lucht in de darmen. Tot op het punt van bijna flauwvallen. De ontlasting was zuur en schuimend. Daarbij ook geen eetlust en flinke hoofdpijn. Deze klachten waren erger dan de reden dat ik ze moest slikken! Op de 4e dag gestopt en nu nog na 3 dagen dezelfde heftige bijwerkingen. Voor mij nooit meer deze antibiotica! Bijwerkingen waren voor mij niet te doen.

20-01-2017 | Man | 67
Astma
Ben astmatisch. Na verkoudheid en een prednisolonkuur van een week, een week doxy voorgeschreven gekregen. Dit had niet het gewenste effect. Nog steeds hoesten en enigszins benauwd. Er is nu een thoraxfoto gemaakt. Voorlopig afwachten maar.

12-01-2017 | Man | 17
Acne/puistjes
Al sinds mijn 12e last van (milde) acne, dit begon rond mijn 14e, 15e wat erger te worden. Vooral de zijkanten van mijn gezicht, kin en neus waren vaak het doelwit. Ondertussen al veel middeltjes geprobeerd, zalfjes, gezichtsreinigers, lotions en niks heeft uiteindelijk geholpen. Ben nu 17 en heb er nog steeds last van en vind het erg vervelend. Paar weken terug naar de hu[lees meer...]isarts gestapt en die heeft mij doxycycline accord tabletten voorgeschreven. Eerste dag 2x innemen en daarna de kuur afmaken met dagelijks 1 tablet. Na ongeveer 4 dagen zag ik dat mijn huid rustiger werd, de roodheid trok weg en de kleine puistjes verdwenen, nu een week later beginnen ook de plaatsen waar ik het meeste last van heb te verdwijnen, ben hier erg blij mee. Heb nog zo'n 5 weken te gaan. Bijwerkingen vallen bij mij reuze mee, soms darmkrampen en als ik in bed lig een beetje duizelig, maar dit maar heel af en toe.

07-01-2017 | Vrouw | 53
Tekenbeet
Ik bleek allergisch ervoor. Benauwd, blaren op mijn lippen en hart-ritme-stoornissen. Midden in de nacht een anti-allergie-spuit moeten halen. Ik kreeg ze per ongeluk nog een keer voor longproblemen en toen waren ze binnen 5 minuten weer buiten (mijn maag reageerde gelukkig onmiddellijk).

07-01-2017 | Vrouw | 16
doxycyline (40mg)
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor mijn voorhoofdholteontsteking, omdat ik al aardig lang met deze ontsteking liep. Vooral de eerste dagen was ik er best misselijk van en ook had ik hoofdpijn en was ik wat duizelig. Gelukkig is de ontsteking wel vrij snel weg gegaan.

08-12-2016 | Vrouw | 49
Hoest
Geen bijwerkingen. Ben zeer tevreden. Kuur van 2 weken. Eerste dag 2 tabletten, daarna 1 tablet per dag.

06-12-2016 | Vrouw | 56
Bronchitis
Ik kreeg deze tabletten voor bronchitis, twee dagen geleden heb ik de kuur afgemaakt, maar nu zit ik van top tot teen vol met jeukende plekken die me helemaal gek maken. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt en ik zou het niemand aanraden.

28-11-2016 | Vrouw | 26
Ziekte van Lyme
Nu voor de 2e keer aan deze kuur voor 28 dagen, 2 maal daags een tablet. Ik heb al veel klachten door de ziekte van Lyme en deze lijken wel verergerd te worden door de kuur. en ook nog een paar bijwerkingen van het product zelf. Misselijk (lijk een ballon ingeslikt te hebben), overgeven, spier en gewrichtspijn (had ik al van de Lyme word erger door deze kuur), tintelende h[lees meer...]anden (al licht last van word erger), diarree en wat vermoeider dan normaal (ook al door de ziekte van Lyme maar wordt verergerd). Het is op de goeie hoop dat het helpt na de eerste kuur was ik er nog niet vanaf, maar helaas is dit nog niet te zien in het bloed, ik hoop in de toekomst wel (ze kunnen antistoffen meten). Lyme kan het lichaam behoorlijk beschadigen, en het duurt ook weer even voordat je er bovenop bent. Door aantasting kuren ect...

03-09-2016 | Vrouw | 16
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Ik ben twee maanden begonnen met het slikken van doxycycline voor acné. Na anderhalve week begon ik al verschil te zien en toen mijn behandeling afgelopen was, was mijn huid helemaal glad ( 6 weken). Jammer genoeg is het na één weer teruggekomen en voelde ik mij zo rot dat ik mijn dermatoloog gebeld heb of ik mijn afspraak kon vervroegen. Nu ben ik begonnen aan een 6 maand[lees meer...]en durende kuur van Isotretinoïne (Roaccutane) en ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Zelf ben ik er wel heel erg klaar mee en hoop dat dit eindelijk het wondermiddel voor mij gaat zijn.

31-07-2016 | Man | 63
doxycyline (20mg/ml)
COPD
Doxi helpt niet voldoende tegen een longaanval. Het brede spectrum van Co-Trimoxazol ruimt de bacterieen op.

19-06-2016 | Vrouw | 50
Longontsteking
medicatie gekregen vanwege aanhoudend hoesten. Thorax foto was prima, maar hoesten bleef aanhouden. Toen maar deze pillen geprobeerd. Wel vaker vroeger gehad voor bronchitis. Nou geven deze pillen mij vreselijke maagpijn. Daar gebruik ik een maagbeschermer voor. Dat helpt. Ook had ik vroeger bij gebruik veel buikkramp en diarree. Dit keer nam ik er een probioticum bij. Ec[lees meer...]ht geweldig. Geen buikkrampen meer en geen diarree. Het middel kan je alleen bij de apotheek kopen -denk ik- want de drogist heeft het niet. Het heet ANTEDIA 250mg 2 p.d. oplossen in koud water even half uur laten staan voor de ontwikkeling van de bacteriën. Is wel wat prijzig ca. 15€, maar heeft mij erg goed geholpen.

23-05-2016 | Man | 28
Tekenbeet
Het is dat ik deze kuur af moet maken, anders had ik de resterende tabletten bij het chemisch afval gedumpt.

25-04-2016 | Man | 23
doxycyline (40mg)
Acne/puistjes
Sinds mijn puberteit heb ik acne. Waar het in mijn pubertijd voornamelijk op mijn hoofd zat, is het geleidelijk aan voornamelijk naar mijn rug verplaatst. Nu ik 23 ben, vond ik dat het tijd was om er iets aan te doen, omdat ik niet van mening ben dat de acne uit zichzelf verdwijnt. 4 maanden lang heb ik Doxycycline gebruikt. Geleidelijk aan merkte ik dat de acne minder wer[lees meer...]d. Ik hield een enkele puist over, maar een groot verschil met voorheen. Ik denk dat ik ong. na 1/1,5 mnd. zo goed als acnevrij was. De bijwerkingen van de antibiotica vielen bij mij erg mee. Ik had in het begin wel erge dorst, alleen dit ging bij mij snel voorbij. Wat wel bleef tijdens de kuur en voornamelijk in het begin had ik last van gevoelige darmen. Als ik voelde dat ik naar de wc moest (voor de grote boodschap) dan moest ik wel binnen 15 min. op de wc zitten. Wat verder in de kuur werd dit wel minder. Nu ik klaar ben met de kuur is de acne rustig aan teruggekomen. Niet het gewenste resultaat dus. De kuur zelf is me wel meegevallen.

17-04-2016 | Man | 74
Tekenbeet
voorgeschreven ter voorkoming van ziekte van lyme, na tekenbeet, inname van 3 weken van doxicycline, natte, rode, jeukende eczeem op armen en ogen. Na een zekere verbetering, is er terug een hervalling van deze eczeem. Zeer ontevreden over het medicament .

15-04-2016 | Man | 68
Bacteriële infectie
Folliculitis lijkt op Acne op de hoofdhuid, maar wordt op oudere leeftijd meestal veroorzaakt door een bacterie. Dit medicijn heb ik een maand gebruikt i.p.v. Minocycline, welke ook maar matig effectief is, maar bij mij toch wellicht iets beter werkzaam is. Helaas heb ik dat nu al zo'n 8 jaar en wil het maar niet verdwijnen...!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum