Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

16-09-2021 | Vrouw | 42
Rosacea
Ik heb 1 tablet gehad. Een kwartier later ging het al mis. Je moet ze oplossen in water. De smaak is super vies. Maar ik werd opeens erg duizelig en vervolgens moest ik 2x overgeven. Heb gelijk de huisarts gebeld. In t verleden kreeg ik nl een kuur van Efracea capsules 40mg en daar had ik goeie ervaring mee. Ik vond t al raar dat ik nu dit kreeg. Maar ik neem dit nooit mee[lees meer...]r. Kan vanmiddag gelukkig de Efracea weer ophalen.

27-07-2021 | Man | 69
Bacteriële infectie
Er ontstond in enkele dagen een forse huidinfectie (15 x 30 cm) op de plek waar ik een week eerder een teek had verwijderd. Af en toe stekende pijn, jeuk, gloeiend warme rode huid, koortsig. Risico op ziekte van Lyme. Van de huisarts kreeg ik een 14-daagse kuur van 2 tabletten doxycycline 100mg per dag. Op dag 3 begon de pijn en de jeuk snel minder te worden; op dag 6 w[lees meer...]as de plek geheel verdwenen. Ik heb de kuur netjes afgemaakt t/m dag 14, zoals geadviseerd werd. Heb helemaal niets gemerkt van enige bijwerking uit de bijsluiter. Eten, drinken, slapen, alles normaal. Dit middel is voor mij dus zeer effectief gebleken.

16-07-2021 | Vrouw | 35
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na inname eerste tablet , kreeg ik direct een zwaar gevoel in mijn ledematen.Alsof de bloedsomloop verminderde, beetje tintelend gevoel in ledematen ook. Dezelfde nacht hartkloppingen waardoor ik niet kon slapen. NU dag 3, wakker geworden door hevig transpireren en hartkloppingen. Ben van plan naar de huisarts te gaan, dit lijkt erop dat het een allergische reactie betr[lees meer...]eft verder is erg vermoeid maar dat is meestal zo bij medicijngebruik.

12-07-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik gebruik deze antibiotica voor mijn acne. Ik slik het nu bijna 3 weken en ik zie groot verschil. Ik vind de smaak van het oplos tablet vies maar dat is niet zo erg. Ik zou het wel aanraden om er een probiotica bij te slikken, ik heb namelijk geen last van bijwerkingen (beetje suf soms). Ik smeer ook nog vitamine a zuur erbij zodat het extra effectief is.

05-07-2021 | Vrouw | 84
Luchtweginfectie
Mijn ervaring met doxycycline Ria: moe, lusteloos, jeukende oren, veel plassen en darmen die slecht werkten. Volgende keer geen doxycycline meer.

21-06-2021 | Vrouw | 50
Tekenbeet
Drie weken geleden gebeten door een teek. Plek ging zwellen, met rode rand en gele stip in midden. Voelde ook warm aan. Ik had er geen pijn aan.

08-06-2021 | Vrouw | 49
doxycyline (40mg)
Rosacea
Ik gebruik het voor een chronische ontsteking van mijn ooghoek. De hoofdpijn na liggen is niet te harden. Ik ga ermee stoppen. Ik zag op Pharmaseutisch compas dat het in zeldzame gevallen verhoogde hersendruk kan zijn. Ik ga vandaag de arts raadplegen.

26-05-2021 | Vrouw | 20
Chlamydia
Voordat ik begon met deze kuur van 7 dagen, heb ik eerst de ervaringen gelezen die mensen op deze site hebben geplaatst. Hierdoor zag ik op tegen het gebruik van dit medicijn. Uiteindelijk heb ik 1x hoofdpijn gehad en was ik 1 dag erg misselijk toen ik het tablet zonder eten had ingenomen. Dit viel dus erg mee. Hetgene wat ik als een vervelendere bijwerking heb ervaren, wa[lees meer...]ren de nachtmerries. Ik heb van de 6 nachten 5 nachten enorm raar gedroomd. Al met al is het me allemaal toch meegevallen.

09-04-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik gebruik dit nu drie weken maar acne is alleen maar verergerd. Grote ontstekingen zijn ontstaan, een stuk ernstiger dan ervoor. Hopelijk dat de antibiotica snel wel gaat werken..

16-03-2021 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Prima medicijn! Na mijn idee kan ik slechter naar het toilet door het gebruiken van de medicatie? Ik weet niet zeker of dit hier mee te maken heeft maar kan er niks anders achter vinden.

10-03-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Doxyxiline 3 maanden gebruikt vanwege hidradenitis. Het werkt goed tegen de ontstekingen. De bijwerkingen zorgen voor ongemak. Ook het innemen is lastig, de tablet moet opgelost in water doorgeslikt worden. De smaak is echt walgelijk. Bijna onmogelijk om door te slikken. Na 3 maanden is mijn hidradenitis wel heel rustig geworden maar ik stap toch weer over op de lo[lees meer...]kale antibiotica Clindamycine

03-03-2021 | Vrouw | 70
COPD
Ik slik doxycycline voor onderhoud medicijn om de winter door te komen zo dat ik niet zulke heftige longinfecties krijg. dat helpt inderdaad heel goed voor mij . Maar de bijwerkingen zijn zo erg dat ik nu na 4 maanden ben gestopt. Ontzettend moe , haast geen energie , elke dag buikkramp en diarree . ook veel maagpijn , ondanks dat ik een maagbeschermer slik .

20-02-2021 | Vrouw | 25
Chlamydia
Heb Doxycycline gekregen nadat ik een resistentie had voor Athromycine. De bijwerkingen heb ik bijna geen last van gehad. Ik moest het tablet oplossen in water, in de ochtend en de avond. Als ik wat bij at, werd ik ook niet misselijk. Heb maar 1x hoofdpijn gekregen, maar met paracetamol was dat ook na een uurtje weg. Al met al geen bijwerkingen. De symptomen duurde ech[lees meer...]ter wat langer, waardoor ik een beetje in de stress raakte. Moest tot 3-4 dagen nadat ik het laatste tablet op had, nog steeds heel vaak kleine beetjes plassen. De buikpijn was er nog steeds en afscheiding was sporadisch nog steeds heel/groen. Kan nu zeggen dat 6 dagen na het stoppen de symptomen weg zijn. Alleen soms nog wat buikpijn alsof je ongesteld moet worden, maar schijnt dat dat binnen een paar weken ook weg zal gaan. Schrik er dus niet van als je symptomen wat langer aanhouden. Over twee weken opnieuw een test of alles ook daadwerkelijk Opgeklaard is.

18-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Het heeft niet geholpen. Ik moest dit zes weken slikken en na de kuur kwam het keihard terug.

05-02-2021 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Zit nu aan m’n 2e week, en moet ongeveer 3 maanden als het goed is. Geen last van bijwerkingen, nou geen erge. Ik heb soms hoofdpijn, buikpijn en sneller moe maar niet heftig. Ik sport we gewoon doe alles gewoon heb veel energie alleen in de avond een stuk minder, maar gewoon op tijd naar bed. Ik zie dat het nu wat erger is geworden maar heb er ook differin gel 1mg bij dus[lees meer...] dat zou daar ook door kunnen. Komen, merk wel dat m’n huid wat droger is hier en daar wat schilfers. Ben ik wel blij mee want eerst was mijn huid super vet. Ik ben heel bang voor haarverlies door medicijnen, daardoor let ik er enorm op en kijk ik naar elke haar die uitvalt ( niet slim natuurlijk ) en ik denk dat het veel lijkt omdat ik erop let maar trek dr som gwn 4 haren ofzo uit. Iemand hier ervaring mee gehad gewoon voor de zekerheid haha. Maar verder wel tevreden heb er vertrouwen in

19-11-2020 | Man | 37
Tekenbeet
Naar verwachting een teekbeet. Puntje met rode kring er omheen. Ik was de laatste tijd al snel moe.. 10 dagen 2x daags na het eten 100mg en uit de zo’n blijven is het advies van de doc. Vooral erg moe, rond 20:00 begint het al. Wel gewoon aan het werk. Eerste dagen kan het erger worden door het afsterven van de bacteriën en door hen aangemaakte toxinen. Nu halverwege[lees meer...] de kuur maar voel me nog niet echt beter.. dat kan natuurlijk ook de antibiotica zijn...