Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

03-03-2021 | Vrouw | 70
COPD
Ik slik doxycycline voor onderhoud medicijn om de winter door te komen zo dat ik niet zulke heftige longinfecties krijg. dat helpt inderdaad heel goed voor mij . Maar de bijwerkingen zijn zo erg dat ik nu na 4 maanden ben gestopt. Ontzettend moe , haast geen energie , elke dag buikkramp en diarree . ook veel maagpijn , ondanks dat ik een maagbeschermer slik .

21-05-2020 | Vrouw | 40
Astma

05-04-2020 | Vrouw | 69
doxycyline (100mg)
ik slik het voor granuloma anulare slik het al bijna 2mnd en nu krijg ik steeds buikpijn de ziekte wordt niet minder , leg ff uit wat het is het is een onderhuidse ontstekking wat bij mij nu voor al op de binnenkant van mijn boven benen zit heb de specialist proberen te bellen maar ja dat is nu ff lastig dus ja ik durf eigenlijk geen tablet meer in te nemen van wegge[lees meer...] de buikpijn is echt wel heftig dus is ff moeilijk.

15-02-2020 | Man | 54
Balanitis
Rode jeukerige vlekjes, vooral op romp. Eerder na eenmalig 200mg tegelijk inname ook dit effect gekregen. Ik dacht toen dat het eerst van iets anders kwam. Nu gebruik ik het tegen Balanitis/Chlamydia 2x 1 capsule 100mg. Gisteren begonnen en nu komen de rode plekjes weer terug. Ik probeer wel de kuur (7 dagen) af te maken, ik zit nu op dag 2.

10-12-2019 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Acne verdween als sneeuw van de zon maar was na de kuur binnen 2 weken volledig terug.

28-08-2019 | Man | 18
Ziekte van Lyme
26 aug is de ziekte van lyme gevonden, zelf had ik al een 1 jaar last van de de symptomen heel erg moe , altijd misselijk, heel beroerd zijn, en veel gewrichtspijn zelf was ik er al voor naar de dokter en alles gegaan en niks kunnen vinden, tot dat ze me naar de internist stuurde en het kunnen vinden door meer bloed aftenemen , nu moet ik een maand aan doxycycline aurobi[lees meer...]ndo disper 100 mg en is alles 10 x versterkt lijkt het zo nog vermoeider en zoveel zeer aan me gewrichten en koorts , buikpijn noem maar op , hopelijk is dit snel voorbij pff

11-06-2019 | Man | 58
Tekenbeet
Na meerdere tekenbeten nam de huisarts geen risico en schreef een veertiendaagse kuur van twee keer honderd milligram per dag voor. Na drie dagen begon de diarree. Na een week lusteloosheid en brandend gevoel in de mondholte. Nu, acht dagen na beëindiging van de kuur, nog steeds diarree.

09-01-2019 | Man | 46
Bijholteontsteking
Na weken een gebrom in het linker oor te hebben, druk op het trommelvlies, verkoudheid en hoesten op advies van de huisarts met de AB begonnen. Tijdens de kuur van een week soms vreselijke hoofdpijn maar verder ging het wel. Pas de dag nadat de kuur afgelopen was begon het pas echt (nu 2 dagen). Lusteloos, vreselijke buikkrampen, zeurende hoofdpijn en slapeloosheid. Ben ha[lees meer...]lverwege de kuur met probioticum begonnen en hoop dat dit het herstel gaat bevorderen. Nu ziek thuis en tijdens de kuur gewoon aan het werk. De omgekeerde wereld.

21-09-2018 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik merkte binnen een week al verschil. Er kwamen veel minder puistjes. Alleen hele kleintjes. 2 weken na de kuur kwam mijn acne erger terug. Ik ben daarom deze week begonnen met isotretinoïne

12-06-2023 | Vrouw | 50
Ziekte van Lyme
Ik kreeg jeuk op mijn enkel en sacht dat muggen beet is maar na een week kreeg ik jeuk en pijn en ronde circel nu ben ik op 7 de dag van de pil de zwelling is weg de vlek is verminderd maar nog niet weg ! Ik wist niet dat de antibiotica moet zonder melkproducten! Dat heeft de huisarts niet gezegd! Nog altijd geen bijwerkingen! Ik neem ook antialergische pillen en een zalf [lees meer...] om erop te smeren !

26-04-2023 | Vrouw | 34
doxycyline (40mg)
Longontsteking

18-04-2023 | Vrouw | 54
Ademhalingsproblemen
ik gebruik het nu 3 dagen op zich goed in te nemen last van erge hoofdpijn en vermoeid en erge droge mond en misselijk daarbij hoop ik dat dat snel weer overgaat tot nu toe geen resultaat

31-03-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Een tijdje gebruikt voor acne, maar zodra ik stopte met de kuur kwam alles gelijk weer terug. 2x 3 weken gedaan, allebei onsuccesvol. Overgestapt naar isotretinoine en dat werkte geweldig!

20-10-2022 | Vrouw | 52
doxycyline (100mg)
Ik moest deze medicatie innemen ivm terugkomende ontstekingen aan de baarmoeder. Maar vanaf 2de dag hoofdpijn en druk achter ogen.

08-10-2022 | Vrouw | 39
Ziekte van Lyme
Na tekenbeet risico op de ziekte van Lyme wegens huiduitslag. Vrij snel na inname van het pilletje licht duizelig en misselijk. Als ik het i neem bij het eten zoals ze adviseren is dit minder. Wel paar uur na inname steeds heel erg moe. Alsof ik al paar nachtjes amper geslapen heb. Verder, tot op heden, geen bijwerkingen. Irritatie tekenbeet nog niet weg. We zitten ook nog[lees meer...] maar aan de 3e dag van de 10.

06-09-2022 | Man | 60
Ziekte van Lyme
5 weken na beet van teek een rode vlek die erg warm werd en ik was heel erg moe. Huisatrs schreef dit voor en na een dag of 6 was de rode vlek weg. Medicatie leidde wel tot een behoorlijk verstoorde stoelgang, meerdere keren per dag ipv 1 x per dag. Wel veel buiten geweest met pet, geen zonnebrandcreme maar geen last van verbranding.