nitrofurantoine

Blaasontsteking (457 meningen)
Urineweginfectie (50 meningen)

15-08-2021 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Na 3 weken zelf proberen met water drinken, cranberrysap, warme kruiken, extra warm ondergoed en niet buiten zitten ivm de wind, die verslechtert de ontsteking meteen, toch maar aan de antibiotica , ik wist al dat ik er weer super beroerd van zou kunnen worden. Naast de hierboven genoemde klachten heb ik ook bijna de hele tijd een gevoel van watten in mijn hoofd. Ik had de[lees meer...] arts al gezegd dat ik ziek wordt van deze kuur, kennelijk geen alternatief. De arts was ook een vervanger. Volgende keer vraag ik langer door of er een andere optie is. Ben nu 4 weken verder en voel me nog steeds absoluut niet goed.

14-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Na de tweede capsules werd ik misselijk en kreeg hoofdpijn. Werd steeds zieker, voelde me down, ernstige spierpijn en kon bijna niet meer op mijn benen staan. Totaal geen eetlust meer . Huisarts gebeld en ogenblikkelijk gestopt met deze medicatie. Kreeg andere medicijnen. Wil dit medicijn nooit meer hebben. Je schrikt van alle negatieve reacties en ernstige bijwerkingen [lees meer...]van dit medicijn Nooit meer voorschrijven.

08-08-2021 | Vrouw | 66
Urineweginfectie
Ik weet niet of andere dit herkennen, word niet bij de bijwerkingen vernoemd. Ik ben zo extreem moe dat ik niets kan doen, ik sleep mij de dag door. En hoofdpijn . En zoals er al iemand voor mij schreef,ik had geen klachten toen ik met dit medicijn begon en heb juist blaasontsteking klachten gekregen. Ik probeer de kuur nog af te maken, nog 2 dagen

08-01-2022 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na de 1e pil verdwenen de klachten sn. Na de 2e pil goed ziek geworden. Koorts liep op tot 39,5, spierpijnen, koude aanvallen met rillen, hoofdpijn. Erg moe.

08-01-2022 | Vrouw | 65

08-02-2021 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na een dag gebruik. Zeer misselijk moe en hoofdpijn.

01-11-2020 | Vrouw | 65
Urineweginfectie
De allereerste keer dat ik Furabid heb gebruikt, in juni 2020 was ik erg tevreden. Nu, de tweede keer een kuur van 5 dagen. Werkt erg snel, dus erg effectief, maar ik had nu zulke buikkrampen, niet normaal meer. Sowieso heb ik bij een urineweginfectie krampen, maar wist deze keer niet of het van het medicijn kwam of de infectie. Nu, een paar dagen later, nog krampen. Duu[lees meer...]rt blijkbaar lang voordat je darmen zich weer normaliseren. Niet zo tevreden dus deze keer.

29-10-2021 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Werd er doodziek van spierpijn nek pijn hoofdpijn hele lichaampijn slaap slecht pffff nou nooit en ook nooit meer gebruik ik dit middel heb de kuur afgemaakt want dat moest gelukkig vanavond de laatste capsule

26-11-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
In augustus heb ik twee keer een blaasontsteking gehad. Laatste keer is behandeld met Furabid. De ontsteking is helemaal over. Na een paar dagen voelde ik me niet goed. Huisarts gebeld, maar omdat de ontsteking weg was en ik op de helft van de kuur was toch door gezet en de kuur afgemaakt. Een paar dagen later kreeg ik last van een jeukende neus.. Inmiddels zijn we een paa[lees meer...]r maanden verder. Ik heb jeuk in mijn hele gezicht en hals. Mijn lijf kriebelt , uit bloedonderzoek is niets te vinden van eventueel allergie of andere zaken. de huisarts blijft zeggen dat het niet van de furabid zou kunnen komen. Zijn er meer mensen die na een paar maanden nog last hebben van jeuk?

19-06-2021 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Ben er ziek van veel spugen de hele dag misselijk en erg moe.

27-12-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Ik durfde Furabid bijna niet te gebruiken na het lezen van de revieuws. 2 x daags ( om 08.00 en 20.00 ) na wat eten ingenomen. Geen enkele bijwerking gehad. Het duurde wel een week na de kuur voordat alle klachten van de blaasontsteking voorbij waren. Ik slik nu weer D-Mannose preventief.

04-08-2021 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Ik vraag me af, wat is erger het middel of de kwaal. Misselijk, Heel veel pijn bij het plassen, het brand verschrikkelijk, zelfs zitten is zeer gevoelig. Nu 24 uur na laatste pil maar de pijn neemt niet af.

20-12-2021 | Man | 61
Blaasontsteking
Na 24 uur begon het hoesten, werd steeds erger en op dag 2 leek het wel alsof ik een longontsteking had. Hele nacht door bleef ik hoesten. Linkeroog zwelling, tranend en pijnlijk

22-08-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Kan niet merken dat het enig effect heeft. Nog steeds honderd keer per dag naar de wc. Schimmelinfectie erbij gekregen en aan de diarree. Vandaag laatste pillen morgen naar de huisarts

15-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Deze tabletten hielpen wel, maar kuur was te kort.

01-11-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Nadat ik smorgens bloed plasste naar de weekeind dokters post geweest ,urine meegenomen en het was overduidelijk een blaas ontsteking ,thuisgekomen gelijk ingenomen ,na 10 min al gek van de jeuk geworden wn erg misselijk,na een half uur het gevoel dat mijn keel opswol slik moeilijkgeden toen kwam er zware benauwdheid bij ik kreeg echt bijna geen lucht meer ,terug naar de d[lees meer...]okterspost ,mocht ik het niet meer innemen ,gelijk een spuit gekregen en andere penicilline ,na ongeveer 4 uur knapte ik op wat een rot middel zeg

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum