Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

vermoeidheid misselijkheid hartkloppingen lichte duizeligheid opgezette buik hoofdpijn duizeligheid diarree verminderde eetlust rugspierpijn

Blaasontsteking (541 meningen)
Urineweginfectie (78 meningen)

11-04-2023 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Na iedere capsule werd ik zieker. Was heel erg misselijk ernstige hoofdpijn en had het gevoel dat ik ging flauw vallen

28-10-2023 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
2de keer in 1 maand dit medicijn gekregen voor blaasontstekingen. 1ste keer een smak gemaakt door coördinatie stoornis dus flinke smak gemaakt, zeer lage bloeddruk en me niet goed voelen en heel moe, niks meer kunnen hebben...en zeer slechte eetlust. Ik had niet gelijk de link gelegd met dit medicijn omdat ik ook andere medicijnen gebruik voor me bloeddruk en hart. Nu bin[lees meer...]nen een maand 2de kuur en zelfde effect...weer coördinatie stoornis bijna 2 x een flinke smak gemaakt, lage bloeddruk alsof ik iedere minuut van de dag net wakker wordt...slechte eetlust...spierpijn...lage rugpijn. Ik was gehalveerd met me bloeddruk en hart medicijnen, maar weer het zelfde effect minder heftig dat wel door halvering. Dus combinatie vind ik niet te doen met andere medicijnen. Voor de rest wil ik dit niet meer gebruiken....te moe en beroerder dreiging vallen dat iets ondernemen vrij slecht lukt.

06-12-2022 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
Mijn torso sloeg volledig op tilt na 1 dag, zo voelde het, als of er iets heel naars aan de hand was. Ook buikpijn, moe, brak, zwak,zware benen,misselijk, hartkloppingen, zweten dan weer koud, trillingen, stramme spieren rond mijn mond. Wat een bocht. Nooit meer.

29-04-2022 | Vrouw | 52
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Niet nemen,ben nu 2 weken verder nog steeds vreselijke jeuk op handen voeten,etc. Moest met ambu naar ziekenhuis,kreeg adrenaline voor de allergische reactie.Na 2 dagen inname werd ik doodziek,2 dgn erna opgeknapt.Na 5 dgn begon de grootste ellende Dit middel kan gelijk,of zelfs nog dagen na kuur reacties geven.

07-07-2023 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Na 2 dagen opeens heftige hartkloppingen en erge druk op de borst, tintelingen in vingers, maagklachten. Kreeg Antagel bij verdenking op maagklachten. Dag erna klachten afgenomen.

03-07-2023 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Zeer ernstige bijwerkingen. Binnen een half uur opeenvolgend; jeuk en brandend gevoel in vingers en tenen, misselijk, brandende plasbuis en tepels, ernstige duizeligheid 3 x out, opgehaald door ambulance tot opname in ziekenhuis aan toe en met ambulance opgehaald en naar ziekenhuis gebracht.

27-03-2024 | Vrouw | 50

diarree Rillingen Overgeven misselijkheid hoofdpijn

Er is uitgekomen dat ik een blaasontsteking heb maar eigenlijk had ik geen last maar omdat ik me al niet helemaal lekker voel dacht ik maar beter de antibiotica te nemen. Binnen 1 uur gelijk aan de spuitdiarree en toen kwamen alle andere klachten erbij. Nachten niet kunnen slapen, huisartsenpost gebeld maar blijkbaar vonden ze me niet ziek genoeg en ik ben wel een strijde[lees meer...]r. Nog 2 dagen, dus ik ga het afmaken maar ik ga dit nooit meer gebruiken.

04-11-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ivm blaastontsteking eerst hoge dosering d mannose cranberry gebruikt. Blaasontsteking verdween niet dus naar huisarts. Deze AB voorgeschreven gekregen. Heeft niet geholpen en ben er daarnaast heel erg ziek van geworden. Misselijk, braken, huiduitslag en algehele malaise.

04-10-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Bij mij heeft dit middel niet gewerkt. Binnen 1 week na eind kuur is de blaasontsteking terug.

28-12-2022 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Voor mij was dit een geweldig goed middel. Ik was oorspronkelijk bezorgd na alle reacties hier gezien te hebben. Maar ik denk dat mensen voornamelijk iets plaatsen als het niet goed gaat. Binnen een dag waren de klachten weg, ik heb 0 bijwerkingen gehad en het was echt een mini capsule. Dus ook prima in te nemen. Kortom, voor mij was het goed. Ps: ik kan niet posten met[lees meer...] 0 bijwerken en alleen daarom staat er misschien bij dat het bijwerkingen heeft. ///RED mijmedicjin.nl : geen probleem - u hebt op de goed wijze ingevuld/////

18-10-2023 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Ik heb sinds begin juli bekken instabiliteit door trauma met een overactieve bekkenspier. Na ontspanning van de bekkenspier begon ook de blaasontsteking. Ik liep 2 dagen met een acute blaasontsteking en ik had roze urine. Direct een potje urine laten testen op bloed, dit bleek inderdaad het geval te zijn. Ik kreeg direct dit medicijn en heb de eerste pil om 16.00 uur ingen[lees meer...]omen en de tweede de volgende ochtend om 06.00 uur. Daarna weer in de avond. Ik heb eerst nog gewerkt maar heb mij na twee pillen ziek gemeld en ben naar huis gegaan wegens veel plassen en niet kunnen ophouden, zware vermoeidheid, zware hoofdpijn en griepverscgijnselen. Hoe meer pillen hoe meer ik slaperig eerd en soms gewoon van moe en slaperigheid knock out ging. Ik heb de kuur inmiddels af maar heb een fysieke weerstand en conditie van nul komma nul en nog griepachtig.

24-08-2023 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Apotheek van Martini ziekenhuis meegeven want ik was op de 1e hulp omdat het op zaterdag was. De 1e paar dagen ging het wel maar voelde mij steeds slechter in de loop van de week. De donderdag werd ik wakker en voelde mij erg slecht. Druk op de borst en moeilijk ademhalen. Mijn man heeft 112 gebeld en de ambu was er erg snel. Uiteindelijk in het ziekenhuis beland en bleek[lees meer...] dat mijn saturatie 88 was. Dit moet minimaal 96 zijn. ( en onder de 80 kun je schade oplopen aan je organen )Heb 24 uur aan de zuurstof gelegen.

07-04-2023 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Nergens last van gehad, wat doet zo een blaasontsteking zeer. Al snel merkte ik verbetering.

30-08-2023 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb een kuur van 5 dagen gekregen. Na het nemen van de laatste pil in de ochtend, diezelfde avond weer klachten van een blaasontsteking gekregen: aandrang, weinig plassen. Ook de lage rugpijnklachten van anderen herken ik.

04-04-2023 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Ik werd steeds zieker door deze medicijnen. Hoge koorts, misselijk, erge hoofdpijn en heel erg moe.

31-03-2024 | Vrouw | 44
Blaasontsteking

rugspierpijn vermoeidheid buikpijn lichte duizeligheid

Ik word heel erg moe van furabid en lage rugpijn. Voel me er niet prettig op. Kan niet normaal functioneren. Dus moet echt tijd nemen om uit te zieken tijdens deze kuur.