Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

hartkloppingen opgezette buik hoofdpijn misselijkheid duizeligheid Jeuk over het hele lichaam gewrichtspijn diarree Rillingen vernietiging van de darmflora

Blaasontsteking (539 meningen)
Urineweginfectie (77 meningen)

08-08-2023 | Vrouw | 42
Urineweginfectie
Bijna geen klachten van de blaasontsteking en toch dit medicijn gekregen. Na de eerste dag kreeg ik tintelingen in handen en voeten en borrelend gevoel onder in de buik. De dag erna steken in mijn kuit, been en rug bij het ademen. Hier werd ik erg angstig van want herken mijn eigen lichaam niet meer. De arts schreef een andere antibiotica voor dus 2 soorten in je lichaam. [lees meer...]Uiteindelijk meer klachten dan voor de antibiotica.

14-03-2023 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
8u na eerste inname heftig overgeven, pijn in gehele rug wat gehele nacht aanhield, leek wel op rugweeen. Rillerig en warm, duizelig. Wilde het nog een kans geven maar na inname tweede pil wederom overgeven en zelfde maag en rugklachten. Volgende dag lamlendig malaise gevoel, slap en veel spierpijn en rugpijn. Na overleg met dokter (was de 2e al deze week met deze klachten[lees meer...]) overgestapt naar andere antibiotica.

11-03-2023 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Na 2 dagen (4pillen) gestopt ivm bijwerkingen. De blaasontsteking lijkt bijna weg. Van de dokter nu monuril 3000 gekregen, 1 zakje. Hoop dat het nu goed komt Heb ook 3 jaar last van CI / blaaspijn syndrome

07-02-2022 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Bij blaasonsteking Furabid voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. Ingenomen om 8u en 20u, eerst wat eten en daarna met een vol glas melk de tablet ingenomen. Na de eerste dag was de pijn en bloed al verdwenen. Alleen klachten gehad van moeheid en de darmen waren een beetje van streek (meer vezels gegeten toen was het ok) en ik heb wel 2 liter gedronken per dag tijdens de k[lees meer...]uur.

03-03-2024 | Vrouw | 41
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking

duizeligheid bij het opstaan brandend gevoel in arm of been misselijkheid hoofdpijn

Wat een rot spul... blaasontsteking is wel weg maar verder een hoop vervelende bijwerkingen. Nooit meer dat ik dit gebruik.

07-08-2023 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Door de huisartsen post dit medicijn voorgeschreven gekregen. Voor blaasontsteking met veel pijn en bloedplassen en constante aandrang. Eerste pil had ik snachts ingenomen en na een uur al verlichting. In de ochtend waren de klachten zo goed als weg. Bijwerking beetje hoofdpijn de ochtend na 1e inname. Voorderest niks, maar na 10 dagen nacontrole, helaas urine niet schoon[lees meer...]. Heb weer dezelfde kuur gekregen, maar twijfel om deze te nemen. Dit omdat ik na de kuur rugpijn heb gekregen en vraag mij af door alle andere ervaringen gelezen te hebben of dat van de blaasontsteking komt of van die kuur....

08-09-2022 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik ben al drie dagen naar de arts heen en weer en slaap ook al twee nachten niet van de uitslag en de jeuk !!!!!!!! Het is vreselijk ondragelijk!!! Ondragelijk uitslag en jeuk overal Prednison al verhoogd en tavestyl opgehoogd Gedacht aan opname met infuus Nu tweede nacht ik wordt gek alles komt weer op alles jeukt het is niet te doen. Morgen weer bellen naar de h[lees meer...]uisarts

19-03-2022 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Voor het eerst blaasontsteking gekregen. De huisarts moest het op kweek zetten, voor ik de diagnose kreeg. Dit terwijl ik echt serieuze klachten had en pijn! Maar deze antibiotica bleek een verademing! Binnen 2 dagen merkte ik verbetering. 2 weken voor de blaasontsteking heb ik corona gehad en daar was ik nog moe van. Tijdens de kuur merkte ik ook wel dat ik moe was, maar [lees meer...]of dit van de kuur is of corona weet ik niet.

19-10-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Dit medicijn lijkt te worden ingezet als de minder vervelende antibiotica niet voorradig is. Het is echt de grootste troep die ik ooit tot mij heb genomen in de vorm van antibiotica. Met iedere pil werd ik zieker en kreeg ongelijk heftige hoofdpijn. Ik heb nooit tot weinig last gehad van bijwerkingen bij medicijn gebruik. Maar bij dit middel kon ik bijna alles afstrepe[lees meer...]n. Afrader!

13-09-2022 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
1 pil genomen maar uur erna hevige krampen in maag. Ook erg veel moeite met lopen door de krampen. Stekende pijn in zij (buurt lever) Nu paar uur later brandend gezicht met jeuk. Ik neem zelf de beslissing om kuur niet af te maken en morgenochtend maar contact opnemen met dokter.

24-03-2024 | Vrouw | 37
Urineweginfectie

Jeuk over het hele lichaam gewrichtspijn gewrichtsvloeistof zwelling van het kniegewricht terug

Kuur van 5 dagen. Voelde me tijdens de kuur erg down. Nooit last van. Hart ging versneld. Klachten urineweginfectie waren snel weg. 2 dagen na de kuur leek ik een kreeft. Overal mijn hele lijf knalrood en jeuk. Schrok me te pletter. Bleek ik een forse allergische reactie te hebben. Na 4 dagen is nu eindelijk de uitslag weg. Alleen heb ik nu nog steeds erg veel last van gew[lees meer...]richtspijn en m'n grote teen, enkels, polsen, ellebogen en heel erg in m'n handen/vingers. Verschrikkelijk.

03-04-2023 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik was als de dood voor dit medicijn door alle negatieve reviews, maar ik heb het overleefd. Ik denk dat ik er goed aan had gedaan om dit medicijn NIET op een lege maag in te nemen en tegelijk met probiotica innemen. In het begin licht misselijk geweest, dit was na een halve dag verdwenen. De volgende dag gelijk verlichting, ik kon mijn urine weer inhouden tot aan de wc en[lees meer...] de branderigheid ná het plassen was ook sterk verminderd. Wel merkte ik dat ik door dit medicijn lastiger op mijn woorden kon komen tijdens gesprekken en ik had ook moeite om dingen goed te onthouden c.q. ik vergat dingen heel snel. Kuur van 7 dagen heb ik helemaal af kunnen maken, de probiotica ben ik blijven innemen. Ik kreeg een blaasontsteking, omdat ik een dag slecht had gedronken en ben toen toch gaan plassen met het weinige beetje urine in mijn blaas. Gelijk ook een les voor mij om altijd goed te drinken.

23-06-2022 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor een blaasontsteking. Maar ik wil nooit geen Furabid meer! Ik kreeg last van ernstige vermoeidheid, verwardheid, spierpijn en opgezette klieren en spieren in de nek, ontzettend duizelig, slap, futloos en jeuk onder de voeten. Ik ben na 4 tabletten gestopt met deze kuur.

14-12-2023 | Vrouw | 36
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad van dit middel. Het werkte al na een paar uur.

26-03-2023 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Vandaag de 3e dag van mijn kuur voor een blaasontsteking. Sinds vrijdag (1e dag) geïrriteerde keel, nu flinke keelpijn en veel hoesten. Sinds gisteren (2e dag dus) overal in mijn lichaam spierpijn, koorts en pijn in mijn rug (soort weeen). Vanmiddag kreeg ik vreselijk pijn in mijn maag en maagzuur, toen ging er een lampje branden: zou het door de antibiotica kunnen komen? [lees meer...]Stuit op deze we site en zie veel gelijke klachten….ga er per direct mee stoppen en morgen huisarts bellen. Wat een ellende, de bijwerkingen zijn nog erger dan de kwaal! Ben er echt hartstikke ziek van. Nooit meer furabid voor mij!!!!!

03-09-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Vijfdaagse kuur gekregen ivm blaasontsteking. Na een uur of twee na inname van de eerste pil ontzettend misselijk en moe. Daarna begon de hoofdpijn en overgeven. Bij de gedachte alleen al dat het tijd werd voor de tweede pil werd ik helemaal naar. In overleg met de huisartsenpost gestopt. Voor mij nooit meer Furabid!